„Lexus RC F” degustācija

Pievienots: 19. jūlijā 2016 08:30 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Gandrīz 500 „zirgu” motortelpā un klasiskā piedziņa — šāda kombinācija sola vislielāko baudu, kādu vien iespējams gūt pie auto stūres! Radikālā kupeja „Lexus RC F” ir līdz šim jaudīgākais un sportiskākais sērijveida „Lexus”, kas pirmoreiz dienas gaismu ieraudzīja 2012. gadā Tokijas motoršovā. Amerikā pārdošanā „RC F” nonāca 2014. gada novembrī, bet Eiropā debitēja 2015. gada Ženēvas auto salonā, kļūstot par vienu no šova zvaigznēm. Savu sportisko potenciālu „Lexus” radikālā kupeja ir pierādījusi Japānas „Super GT” sacensību seriālā prestižajā „GT500” klasē (mašīnas ar 500+ zirgspēku V8 dzinējiem), kur „Lexus RC F” debitēja 2014. gadā, iesaistoties cīņā ar „Honda NSX-GT” un „Nissan GT-R”, jau pirmajā sezonā izcīnīja četras uzvaras un vicečempiona titulu. Burti „RC Lexus” modeļa nosaukumā ir saīsinājums no „Radical Coupe”, bet burts „F” simbolizē japāņu autosporta lepnumu — „Fuji Speedway” trasi. Pirms astoņiem gadiem „Lexus” nolēma radīt sāncensi sportiskajiem „BMW M3” un „Audi RS4”, un tapa „Lexus IS F” sedans ar lielisku astoņu cilindru motoru, kas demonstrēja „Lexus” zīmolam līdz tam neraksturīgu jaudu un skaņu. Tagad klasiskās piedziņas kupeja „RC F” ar V8 dzinēju lepni ieceļ „Lexus” ekskluzīvajā „Gran Turismo” klubiņā līdzās „Porsche”, „Jaguar” un „Maserati”.

Pirmie iespaidi par „Lexus RC F”. Satriecošs vizuālais tēls. Ideālas proporcijas. Agresija un elegance. „Lexus RC F” uz ielas nevar nepamanīt, šī kupeja izceļas ar vienu no drosmīgākajiem japāņu dizainiem, patīkami atšķiroties no līdzīgajām dažādu modeļu „BMW”, „Audi” un „Mercedes” sportiskajām kupejām. Četri dziļi, sportiski ērti sēdekļi. Lieliska ergonomika, augstākās kvalitātes materiāli un viss iespējamais komforta aprīkojums, kāds ir „Lexus” arsenālā. Taču „RC F” salonā no dizaina viedokļa nav nekādu pārsteigumu, jo šim modelim izmantota daļa no tā priekšgājēja „Lexus IS F” salona arhitektūras.

Satriecoša jauda un skaņa. Šo auto apkārtējie respektē uzreiz, izdzirdot klusināto, taču nešaubīgi draudīgo V8 motora skaņu. Jā, zinu, ka īsts sporta automobilis ir būvēts apkārt motoram, tāpēc viss pārējais, ieskaitot pleiboju pie stūres un seksīgo beibi blakus sēdeklī, nav uzmanības vērts. Bet… kā gan mūsdienās sadzīvot ar pagājušā gadsimta muskuļauto ēras nostalģijas pārpilnu pieclitrīgu V8 dzinēju? Izrādās, „Lexus” inženieri atraduši veidu, kā apvienot jaudu ar ekonomiju, lai atbilstu visām Eiropas Savienības CO2 izmešu normām! Tas izdevies, pateicoties mainītas iesmidzināšanas ciklam, kombinējot motora darbību Otto vai Atkinsona režīmos. Atkarībā no tā, vai vadītājs spiež gāzi grīdā vai — gluži pretēji — bauda kruīza režīmu, motors automātiski pārslēdzas no viena cikla uz otru, ļaujot automobilim vienā brīdī būt jaudīgam, bet jau uzreiz pēc tam — ekonomiskam. Rezultātā patēriņš vidēji 10,8 litri uz 100 km „uz papīra”, bet dzīvē — tā ap 15 litriem. „Lexus” kupejai ir četri dažādi braukšanas režīmi, kas maina transmisijas un balstiekārtas regulējumus. „Eco”, „Normal” un „Sport/Sport+” režīmi, vēl turpat arī poga „Snow” un „slepenā” poga elektronisko stabilitātes sistēmu atslēgšanai. Šis sporta auto ir piemērots teju jebkuram autovadītājam. Ar to var braukt gan kā ar izsmalcinātu „Gran Turismo” vai, pārslēdzot „Sport+”, baudīt gandrīz 500 zirgspēku jaudu un V8 motora nepārspējamo skaņu. „Eco” no citiem atšķiras ar klusāku skaņu un mierīgāku dabu. „Normal” režīmā var mierīgi braukt kopējā satiksmes plūsmā, baudot apkārtējo skaudīgos skatienus. „Sport+” atšķiras galvenokārt ar dusmīgāku dzinēja dziesmu — pat bail sametas! Savukārt pārliecinātam vadītājam derēs „Expert” opcija, kas atslēdz visu elektroniku un ļauj brīvi driftēt jebkurā pagriezienā. Papildu šiem četriem režīmiem „Vehicle Integrated Dynamic Management|” programma ļauj regulēt visu mašīnas sistēmu — no stūres pastiprinātāja līdz pat sensorkamerām un ABS.

Lai jau pirmajās divās sekundēs mašīna „neaizietu pa pieskari”, „Lexus” salonā mūs brīdināja, ka „noraut aizmuguri” var jebkurā brīdī, līkumā nospiežot akseleratora pedāli ar nedaudz smagāku pēdu. Apsolīju uzmanīties. Bet prātu visu laiku nodarbināja jautājums — vai tiešām vajag tos 500 zirgus un kur ikdienā tādu jaudu likt?

„Coupe” ir stils, gaita un prestižs neatkarīgi no zirgspēkiem. Tipisks auto, lai baudītu divvientulību. Manai ikdienas „coupe” ir elegants „Pininfarinas” dizains un tikai 2,0 litru 4 cilindru dzinējs. Starp citu, mazāk radikālu kupeju faniem tiek piedāvātas divas mērenākas „Lexus RC” kupejas versijas, kuras vizuāli gandrīz neatšķiras no „RC F”. „Lexus RC 200t” ar 2,0 litru tilpuma 245 ZS benzīna turbomotoru un astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu, kas ir tāda pati kā „RC F”, arī ļauj izbaudīt dinamiskas braukšanas sajūtas, bet cena tam sākas no nepilniem 45 tūkstošiem eiro. Tikpat liela ir arī „Lexus RC 300h” starta cena. Jā, patiešām, „RC 300h” ir autobūves vēsturē pirmā „Gran Turismo” kupeja ar hibrīddzinēju, kas izskatās sportiski, bet brauc ekonomiski. 

Bet atgriežamies pie radikālā „RC F”. Pieclitru dzinējs, kas sajūgts ar astoņpakāpju automātisko transmisiju, nodrošina iespaidīgu 477 zirgspēku jaudu un paātrinājumu līdz 100 km/h tikai 4,5 sekundēs. Līdz 200 km/h „RC F” ieskrienas tikpat ātri kā ierindas auto līdz 100 km/h, bet maksimālais ātrums ierobežots ar 270 km/h. Startējot no vietas, meitenes sāk spiegt jau pēc trijām sekundēm, bet pēc piecām viņas bailēs lūdz nomierināties un atlaist gāzi. Pie 80 km/h automātiski izbīdās aizmugurējais spoilers uz bagāžnieka vāka. Ja vēlies, vari to izbīdīt pats, nospiežot podziņu. 

Pieņemts uzskatīt, ka Latvijas ceļi nav piemēroti sporta automašīnām — gan ātruma ierobežojumu, gan seguma kvalitātes un infrastruktūras dēļ. Nu, jūs taču zināt — kanalizācijas aku vāki, bedres, asfalta ielāpi… Izrādās, ka pieņēmums atkarīgs no tā, kas būvējis konkrēto sporta automašīnu. „RC F” degustācija lika pārvērtēt daudzus priekšstatus par braukšanas baudu uz mūsu koplietošanas ceļiem. Tagad vairs pat nenāk prātā apskaust tos, kuri ikdienā brauc ar „Cayenne” vai „X6”. Protams, „RC F” gaita ir nedaudz pacieta, taču tas nav liels pārsteigums, ņemot vērā auto sportisko tēlu. Nav tik zems un tik ciets, lai baidītos no katra kanalizācijas aku vāka, tomēr pārbraucot tos, satricinājums, protams, jūtams vairāk nekā „Lexus RX” krossoverā. Mierīgi braucot, „RC F” ir kluss, izsmalcināts auto. Automatizētā pārnesumu maiņa ir izteikti vienmērīga, dzinēja troksnis nav dzirdams. Jaudīgais motors ir diskrēti kluss, un tikai nogremdējot gāzes pedāli līdz grīdai, salonu piepilda skaņu mežs. Uzņemot ātrumu, tu pie stūres zaudē savu es un it kā saplūsti ar mašīnu vienā veselumā, un pāri visam mežonīgs braukšanas prieks! Jūties kā bijušais F-1 pilots Heiki Kovolainens, kurš pie „Lexus RC F” stūres šogad cīnās par pjedestālu Japānas „Super GT” sacensību seriālā prestižajā „GT500” klasē, kas ir pat ātrāka un ar brīvākiem tehniskajiem noteikumiem nekā „FIA GT1” klase.

Sportiska un ātra automašīna pati par sevi vēl nenozīmē agresīvu braukšanu pa koplietošanas ceļiem. Diemžēl jaudīgas automašīnas bieži vien pērk cilvēki, kas nespēj kontrolēt savu agresiju. Šādiem cilvēkiem auto vadīšanas tiesības nevajadzētu dot vispār. Galu galā ātrāk par 130 km/h uz koplietošanas ceļiem aizliegts braukt visā pasaulē, izņemot dažus Vācijas autobāņus. Taču, ja automašīna uzbūvēta braukšanai, nevis huligānismam, nav nepieciešams drāzties ar 200 km/h, lai izjustu baudu. Tiem, kuriem galvenais ir izrādīšanās, to grūti saprast, taču pareizi būvēts sportisks auto ir kaifīgs, arī nepārsniedzot atļautā ātruma robežas. Tas, kā mašīna klausa stūrei, kā atsaucas gāzei, kā mainās dzinēja dziesma, veido unikālu iespaidu kokteili, ko, braucot ar „RC F”, var sajust ne tikai ar dzirdi, bet gluži fiziski — ar visu augumu. Galu galā cilvēka organisms vāji reaģē uz absolūto ātrumu, turpretī straujš paātrinājums (no vietas līdz simtiņam 4,5 sekundēs) gan nešaubīgi un ikreiz rada adrenalīna trieciendevu. „Lexus” kupejai stūres reakcijas ir asas, precīzas un nepavisam nešķiet mākslīgas. Tā ir jutīga un paklausīga, it kā nolasa tavas vēlmes un izpilda ātrāk, nekā tu paspēj formulēt. Liekas — mašīnas iespējām nav nekādu robežu! Pat pārgalvīgās virāžās sportiskā režīmā mašīna turas pie ceļa vēsā mierā un bez mazākās riepu švīkstoņas. 

„Lexus V8” motors skan fantastiski, bet vienlaikus arī nekrīt uz nerviem tālākā ceļojumā kruīza režīmā. Radikālā kupeja vienlaikus ir perfekti lietojama arī kā ikdienas transportlīdzeklis. Jaudīgais motors ikdienas režīmos ir diskrēti kluss. Un, pat tā kārtīgi ieminot grīdā, tas rada mazāku troksni nekā lielākais vairums ielās driftējošu, ar pseidosporta tūningu sakropļotu bembju. Sen zināma patiesība, ka trokšņa apjoms, ko ikdienā rada cilvēciska būtne, ir apgriezti proporcionāls šīs būtnes gara spējām. Troksnis ir tikai viens no veidiem, kā emocionāli nestabilam indivīdam izrādīties, pievēršot sev līdzcilvēku uzmanību. Un tur nav nekādas atšķirības — daudzstāvu mikrorajonā atvērtā logā ielikta audio „tumba”, ielas mašīnā uzstādīts „sporta” izpūtējs vai pie katra krustojuma skaļi „gāzējošs” motocikls. Troksnis visos gadījumos izpaužas kā necieņa pret sabiedrību, ignorējot vispārpieņemtās uzvedības normas un traucējot cilvēku mieram. Latvijas likumdošanā šādas darbības tiek kvalificētas kā sīkais huligānisms, par ko var uzlikt naudas sodu līdz pat piecsimt eiro. Kāpēc transporta līdzekļu radītajiem skaņas decibeliem uzmanība tiek pievērsta tikai tehniskajās apskatēs, nevis ikdienas policijas reidos pilsētas ielās?

 

Degustācijas secinājumi

Radīta tīram braukšanas priekam, „Lexus RC F” klasiskās piedziņas kupeja apvieno klasiski elegantu „coupe” tēlu ar vismodernākajām tehnoloģijām. V8 dzinējs ar 477 zirgspēku jaudu un astoņu pakāpju „Sport Direct Shift” automātisko transmisiju „Lexus RC F” ļauj, startējot no vietas, simtiņu sasniegt 4,5 sekundēs. Jauda ir bauda, un tās cena sākas vien no 84 060 eiro. Degustētais „RC F Luxury” aprīkojumā maksā 87 250 eiro un ietver praktiski visu nepieciešamo. Nav liela nauda par elegantu kupeju ar gandrīz 500 „zirgiem”! 

Japāņi allaž ir vairījušies nosaukt „Lexus” modeļu tiešos konkurentus, ļaujot noprast, ka „Lexus” ir gandrīz vai kā reliģija — ne tik daudz pragmatiskas izvēles, cik pārliecības jautājums. Tomēr mēs ieskatījāmies autotirgus dārgākajos plauktos, meklējot „RC F” līdzvērtīgu kupeju ar vismaz 400 ZS jaudīgu V8 dzinēju, aizmugures piedziņu un četrām sēdvietām. Autopresē „Lexus RC F” bieži tiek salīdzināts ar „BMW M4”, taču šim bavārietim nemaz nav atmosfēriskā V8 dzinēja, jaudīgākajā versijā tas aprīkots ar 3,0 litru 6 cilindru „Twin-turbo” 425 ZS dzinēju. Ar 4,4 litru V8 dzinēju un 450 zirgspēkiem var lepoties lielākā „BMW” sestās sērijas kupeja „650i”, kas līdz simtam spēj ieskrieties 4,6 sekundēs. Tikpat žiperīga ir „Audi RS5” kupeja ar 450 ZS 4,2 litru V8 un vēl „quattro” piedevām, bet E-klases „Mercedes E500 Coupe” ar 408 ZS 4,7 litru V8 simtiņu sasniedz 4,8 sekundēs. Visi šie auto izmēros ir nedaudz lielāki par „RC F”, taču to dizains ir diezgan klasisks, lai neteiktu — konservatīvs, un uz „RC F” fona šīm lieliskajām kupejām jūtami pietrūkst dramatisma jeb tā sauktā “WOW!” efekta. Protams, šādu trūkumu nekādi nevaram pārmest leģendārajam „Porsche 911 GT3”, kam ir ikonisks veidols un 475 ZS jaudīgs 3,8 litru sešu cilindru dzinējs, bet nav V8 un salonā ir salīdzinoši mazāks komforta līmenis, jo tas jau faktiski ir pilnasinīgs sacīkšu auto ar pielaidi ielas satiksmē. Elpu aizraujošu amerikāņu muskuļauto fīlingu sniedz „Ford Mustang” ar 5,0 litru V8 dzinēju, kas nodrošina 418 ZS jaudu, taču no „RC F” atpaliek dinamikā. Kas vēl? Pēc ekskluzīvo kupeju tirgus segmenta izpētes secinām, ka Lexus RC F” tuvākie konkurenti gan pēc dizaina elegances (un “WOW!” efekta), gan pēc tehniskajiem parametriem būtu „Jaguar XK 5.0 V8R” (503 ZS jaudīgs 5,0 litru V8 dzinējs, kas nodrošina paātrinājumu līdz simtam 4,8 sekundēs) un „Maserati GranTurismo MC Stradale” (443 ZS jaudīgs 4,7 litru V8 dzinējs, kas nodrošina paātrinājumu līdz simtam 4,6 sekundēs). Tomēr jāpiebilst, ka abu šo brīnišķīgo kupeju cenas sākas tikai aiz 100 tūkstošu eiro robežas. Tāpēc secinām, ka „Lexus RC F” ir skaistākā un jaudīgākā kupeja, kas pieejama šaipus maģiskajai 100 tūkstošu robežai. Diezgan droši, ka pie „Lexus RC F” stūres brauc cilvēks, kam ir ne vien daudz naudas, bet kurš arī zina, kā šo naudu likt lietā.

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565