„Toyota RAV4 Hybrid” degustācija

Pievienots: 18. maijā 2016 10:28 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Grūti noticēt, bet pagājuši jau vairāk nekā 20 gadi, kopš pirmoreiz izskanēja „Toyota RAV4” (abreviatūra „RAV” atšifrējama kā „Recreational Active Vehicle”) vārds.

Pirmās paaudzes „RAV4” uzsāka krossoveru jeb — kā toreiz teica — aktīvās atpūtas automobiļu uzvaras gājienu, piedāvājot hečbeka izmērus, paaugstinātu sēdpozīciju un apvidus auto cienīgu klīrensu ar lieliem riteņiem, salīdzinoši neliela tilpuma dzinējiem, kā arī priekšējo vai visu riteņu piedziņu. Līdz ar paaudžu maiņām no „Toyota” piedāvājuma gan ir pazudusi atraktīvā „RAV4” trīsdurvju versija, bet kopumā kopš 1994. gada tikai Eiropā vien pārdots vairāk nekā miljons „RAV4” automobiļu. Cilvēki jau sen ir pieņēmuši patiesību, ka modernie apvidus automobiļi nav paredzēti bezceļiem. Un tikai retais aizdomājas, ka vēl pirms kādiem 20 gadiem visu šo softdžipu, parketnieku, krossoveru vai SUV („Sport Utility Vehicle” — sportiski praktiskie spēkrati), ar kādiem ir pilnas jebkuras mūsdienu metropoles ielas, vienkārši nemaz nebija. Par džipiem toreiz sauca tikai milzīgus, brutālus spēkratus ar pamatīgu ritošo daļu un gargājiena piekarēm, kas tik tiešām var pretendēt uz apvidus auto nosaukumu. Taču, laikam ritot, ceļu stāvoklis civilizētajā pasaules daļā uzlabojās, arvien mazāk apvidus automobiļu savā mūžā iepazina peļķes, toties par primāro kļuva gaitas īpašības uz ātrgaitas lielceļa. Pirmā „Softroader” klases apvidus automobiļa parādīšanās bija tikai laika jautājums. Vēl joprojām nav īsti skaidrs, kurš uzbūvēja pirmo softdžipu pasaulē, jo nav skaidri definētas šā stila pazīmes. Tomēr vislielāko iespaidu uz šā autotirgus segmenta attīstību atstāja „Toyota Funcruiser” 1990. gada prototips, kas mazliet pārmainītā formā sērijveida ražošanā nonāca 1994. gadā jau kā „Toyota RAV4”. Un beidzot visa progresīvā cilvēce, arī tās sievišķā daļa, varēja vērst savus skatus džipu virzienā! Šis modelis joprojām ir tipiskākais sievišķīgā stila karognesējs džipu pasaulē, kas iemieso sevī visas moderno apvidus auto stilistikas iezīmes, un nav nekādu šaubu par automašīnas dzimumu — „Toyota RAV4” noteikti ir Viņa. 

Degustācijai nodotā sniegbaltā „Toyota” nekļūdīgi atpazīstama kā „RAV4”, dinamiskā priekšdaļa tagad atspoguļo „Toyota” jauno, sportisko identitāti. Kopumā šis ir pēc skata ļoti glīts un dinamisks krossovers. Pēc ārējiem izmēriem „RAV4” ir gandrīz tikpat liela kā „Premium” klases radinieks „Lexus NX” un tā tuvākie konkurenti „BMW X3” un „Audi Q5”. Savā cenu kategorijā „RAV4” pēc izmēriem ir vistuvāk „Honda CR-V” un „Mazda CX-5”. „Nissan X-trail” un „Jeep Cherokee” ir nedaudz lielāki, bet „Renault Koleos” un „Hyundai Tucson” — nedaudz mazāki.



„Toyota RAV4” aizvadītā gada nogalē piedzīvoja modeļa „feisliftu”, kas pamanāms ar dažām pārmaiņām auto priekšpusē un koptēlu padara vēl dinamiskāku, kā arī salonā, kur redzami jauni apdares akcenti, jauns mērinstrumentu panelis, bagātīgāks aprīkojums, kopējo atmosfēru uzlabo arī ambientais apgaismojums. Taču galvenais, ka „RAV4” pirmo reizi šā populārā modeļa pastāvēšanas vēsturē ieguvis hibrīddzinēju! Bija jau arī pēdējais laiks, ņemot vērā, ka pirmais „Toyota” modelis „Prius” ar hibrīddzinēju dienas gaismu ieraudzīja tālajā 1997. gadā. Ilgus gadus hibrīds bija automašīna tiem, kuri grib būt atšķirīgi, tādēļ „Prius” izskats jau pa gabalu kliedza — braucējs ir pasaules glābējs —, tādēļ šādus auto privātajā dzīvē tik ļoti iecienījušas Holivudas filmzvaigznes. Taču šobrīd „Toyota” ar hibrīddzinējiem aprīko arī mazo „Yaris” hečbeku un kompaktklases „Auris” universāli.

Tātad „RAV4 Hybrid” ieguvis hibrīddzinēju, kā arī pilnpiedziņu, kas iztiek bez kardāna jaudas pārvadam uz aizmugurējo asi. Jāpiebilst gan, ka auto bāzes versijā pieejams „2WD” versijā. Hibrīda agregātu sistēmā, kas aizgūta no elegantā radinieka „Lexus NX300h”, ir apvienots priekšā uzstādītais 2,5 litru, 155 ZS „D-4S” benzīna motors tandēmā ar 105 kW elektromotoru un ar „CVT” automātisko transmisiju. Pilnpiedziņas versijā sistēma papildināta ar vēl vienu elektromotoru, kura jauda ir 50 kW un uzdevums — vajadzības gadījumā griezt aizmugurējos riteņus. Un šā spēka agregātu sistēma darbojas pilnīgi automātiski. Tā pati izlemj, kad izmantot tikai elektrisko piedziņu un kad pieslēgt iekšdedzes dzinēju, kad aktivizēt enerģijas atjaunošanas sistēmu utt. Vadītāja rīcībā nav pat vienas podziņas, ar kuru varētu pārslēgties no „2WD” uz „4WD”, nemaz nerunājot par ko vairāk. Toties, nospiežot attiecīgo podziņu, šoferītis var izvēlēties konkrētiem satiksmes apstākļiem piemērotāko darbības režīmu no četrām alternatīvām: „EV Mode”, „Eco Mode”, „Normal” un „Sport”. „RAV4 Hybrid” pieejams tikai ar „CVT” transmisiju. Gan pilnpiedziņas, gan priekšpiedziņas versijās hibrīdsistēmas jauda ir tāda pati — 197 ZS. Neatkarīgi no piedziņas paātrinājums no 0 līdz 100 km/h aizņems 8,3 sekundes (ātrāk, nekā „RAV4” ar jauno 2,0 litru tilpuma dīzeļdzinēju!).



Lieldienu brīvdienās degustējām „Toyota RAV4 Hybrid 4WD Style”. Vizuāli novērtējām, ka „RAV4” „feislifts” vairāk izpaužas ar sportiskiem akcentiem auto priekšpusē, mazāk — salonā, kur redzami jauni apdares akcenti un kopējo atmosfēru uzlabo ambientais apgaismojums. Skārienjutīgo 7 collu navigācijas un izklaides sistēmas ekrānu papildinājis jauns mērinstrumentu panelis ar vēl vienu 4,3 collu izmēra infodispleju. Patīkami pārsteidza „RAV4” apkārtskata un atpakaļskata kameras, kas 7 collu ekrānā rāda gan panorāmas skata bildi, gan skatu no augšas, turklāt ar visām trajektorijām — ar šādu aprīkojumu var noparkoties jebkurā šķirbā precīzi līdz milimetram! Sēdekļi ir komfortabli, atrast ideāli ērtu sēdpozīciju nebūs grūti. Karalisks plašums diviem aizmugurējos sēdekļos, bet var apsēsties arī trijatā, tikai būs pašauri. Bateriju dēļ hibrīdversijai ir arī par 50 litriem mazāka bagāžas nodalījuma ietilpība, salīdzinot ar pārējām „RAV4” modifikācijām. Bagāžas nodalījums joprojām ir gana ietilpīgs, turklāt tam ir vāks, kas atverams uz augšu, nevis durvis uz sāniem, kā visu iepriekšējo paaudžu „RAV4”. Turklāt šo vāku var pasūtīt ar elektropiedziņu, kas ļaus to atvērt un aizvērt, nenosmērējot rokas. Durvju apakšmala nosedz slieksni, pat izkāpjot no ļoti netīra auto, nevar nosmērēt bikses.



Iedarbinot auto, velti sasprindzināt dzirdi, jo pēc „Start/Stop” pogas nospiešanas iedarbojas tikai elektromotors. Kamēr ātrums ir neliels, „RAV4 Hybrid” atsevišķu ceļa posmu veiks tikai ar elektroenerģiju vien — ar nosacījumu, ja netiek veikta strauja paātrināšanās un maksimālais ātrums nepārsniedz 50 km/h. Šo opciju var izmantot sastrēgumos, taupot degvielu. Ātrumam pieaugot, vadību pārņem benzīna dzinējs, taču elektromotors neatsaka palīdzību, kad vien tas ir nepieciešams. Sistēma darbojas saskaņoti un vienmērīgi. Ar šo auto pilsētas ielās ir jābūt uzmanīgākam kā ar parastu mašīnu, jo tas piezogas gandrīz nemanot. Kamēr auto uz priekšu dzen elektromotors, valda teju absolūts klusums. Degustācija pierādīja, ka šī hibrīdsistēma, salīdzinot ar iepriekšējiem modeļiem, darbojas nemanāmāk un par pārslēgšanos no viena režīma uz otru liecina vien grafikas infodisplejā.

Dinamisks izskats un tikpat dinamiska braukšana — tā īsos vārdos varētu noraksturot degustēto „RAV4”! Gandrīz 200 zirgspēki ir jūtami jebkurā paātrinājumā, precīza stūre, labi niansētas bremzes, kluss dzinējs. Piekare sportiski cieta, nekādas sānsveres, tikai dažreiz dzirdami klusi būkšķi aizmugurē, pārbraucot pār īpaši reljefi izceltiem kanalizācijas aku vākiem. Jāņem vērā, ka hibrīdversijas svars tomēr ir par kādiem 175 kg lielāks nekā parastai „RAV4”, tāpēc braukšanas īpašībām vajadzētu atšķirties. „RAV4 Hybrid” vairāk līdzinās „Lexus”, nevis iepriekš izmēģinātajiem „Toyota” hibrīdiem. Agrāk hibrīda priekšrocības varēja baudīt tikai pilsētas satiksmē, bet uz šosejas paātrinājums bieži vien pacēla dzinēja apgriezienus līdz labi dzirdamam līmenim, kas gan mazināja vēlēšanos braukt dinamiski, gan jūtami iespaidoja degvielas patēriņu. Tagad braukšana ar „RAV4” hibrīdu tiešām kļuvusi vienlaikus gan ekonomiska, gan dinamiska ne tikai pilsētā, bet arī uz šosejas. Pat parastam lietotājam, kas nepavisam nav ekofanātiķis, „RAV4 Hybrid” atstāj normāla, rūpīgi nostrādāta un pārdomāta moderna krossovera iespaidu — braucot nemaz nav jājūtas kā zaļajam dīvainītim, vari baudīt pilnvērtīgu dinamisko komfortu un visas krossovera sniegtās priekšrocības, pat aizmirstot par dzinējiem un ekoloģiju.

Degustācijas secinājumi

Jaunā „Toyota RAV4” sniedz plašu jaunu tehnoloģiju klāstu, kas sīvajā krossoveru konkurencē dāvā reālas priekšrocības — no jaunās hibrīda sistēmas uzlabotās dinamikas un „Toyota Safety Sense” drošības līdz panorāmas skata monitora izcilībai. Hibrīdversija ir interesants papildinājums modifikāciju paletei, tās cena sākas no 29 830 eiro. „RAV4” ir hibrīdauto, kas nemaz neprasa kompromisus un atteikšanos no ikdienā pierastās dinamikas un ērtībām, bet pilsētas sastrēgumos tas sniedz nebijušu degvielas ekonomiju. Tomēr par tehnoloģijām ir jāmaksā, — parasta „RAV4” cenu starpība ar „Hybrid” modifikāciju ir apmēram 6 tūkstoši eiro, lai gan „Hybrid” cenā ietilpst arī bagātīgāks aprīkojums. Zaļi domājošie un tie, kas pārsvarā pārvietojas pilsētā, atzinīgi novērtēs hibrīdversijas vidējo degvielas patēriņu — 4,9 litri/100km, taču visiem pārējiem patiks arī „RAV4” jaunā dīzeļdzinēja vidējais patēriņš — 4,7 litri uz 100 kilometriem. Dīzeļversija maksā, sākot no 26 520 eiro, un pieejama tikai ar manuālo pārnesumkārbu, savukārt lētākās „RAV4” modifikācijas ar 2,0 litru benzīna motoru cena sākas no 23 810 eiro.

 

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565