Subaru Levorg degustācija

Pievienots: 11. maijā 2016 10:38 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (1)

Subaru un rallijs ir nesaraujami saistīti jēdzieni. Šķiet, ka tā ir bijis vienmēr, taču, autosporta pasaule šo zīmolu iepazina tikai 1990.gadā, kad pasaules rallija čempionātā debitēja modelis Subaru Legacy.Jau nākamās sezonas ievadā somu veterāns Marku Alens ar šo auto sensacionāli izcīnīja 3.vietu Zviedrijas rallijā. Kad kopš Subaru debijas bija pagājuši tikai četri gadi, japāņu ražotājs tika pie pirmās WRC uzvaras, - 1993.gada Jaunzēlandes rallijā pirmo reizi uz pjedestāla augstākā pakāpiena kāpa jaunais skotu karstgalvis Kolins Makrejs ar savu neiznīcināmo Legacy. Jau nākamajā posmā – 1000 ezeru rallijā Somijā debitēja pavisam jauns rallija auto – Subaru Impreza, kuru pilotēja pieredzējušais Ari Vatanens, uzreiz sasniedzot finišu otrajā pozīcijā. 1995.gadā pasaules rallija  čempionātā Subaru svinēja dubultuzvaru – pilotu konkurencē par pirmo britu pasaules čempionu kļuva visu rallija fanu mīlulis Kolins Makrejs, kurš beidzot bija iemācījies savaldīt savu temperamentu un nogādāt Impreza līdz finišam vienā gabalā, bet autoražotāju konkurencē pirmo reizi triumfēja Subaru marka. Kopš Subaru debijas WRC trasēs bija pagājuši tikai seši gadi. Nākamajās divās sezonās Makrejs atkal bija visātrākais pilots, taču - pārāk ātrs, lai regulāri sasniegtu finišu…

Subaru tomēr izdevās nosargāt čempiona titulu autoražotāju konkurencē, kā pirmajam japāņu zīmolam gūstot trīs uzvaras pēc kārtas (1995-1997) ražotāju ieskaitē. 1999.gadā tobrīd populārākais rallija pilots Kolins Makrejs atvadījās no komandas, bet viņu nomainīja cits brits - Ričards Bērnss, kurš 2001.gadā pie Impreza stūres ieguva Subaru otro pasaules čempiona titulu. Trešo pasaules čempiona titulu individuālajā ieskaitē ar Subaru automašīnu izcīnīja norvēģis Peters Solbergs 2003.gadā, ar savu atraktīvo stilu iemantojot iesauku Mr.Hollywood. Kā zināms, šobrīd Solbergs ir mūsu Reiņa Nitiša un Jāņa Baumaņa konkurents pasaules rallijkrosa čempionātā. Tomēr, daudziem Subaru automašīnas uz mūžīgiem laikiem asociēsies ar ralliju un trako Kolinu Makreju.  Vēl joprojām uz mūsu ceļiem gadās sastapt ātros Impreza pirmo divu paaudžu pilnpiedziņas sedanus no deviņdesmitajiem un arī pa kādam universālim, kas ar savu īso aizmuguri vairāk līdzinās piecdurvju hečbekam. Esiet droši – šos auto stūrē īsteni rallija fani!

Subaru rallija leģenda ir atkārtota, un tagad manās rokās nonācis sporta universālis, kas, kā apgalvots Subaru reklāmā,  “mainīs priekšstatus par ģimenes auto”. Automašīnas nosaukumu veido vārdu «Legacy», «Revolution» un «Touring» atsevišķi burti. Universālis ar benzīna «turbobokseri» un pastāvīgu pilnpiedziņu. Lūk, kas rodas, ja laulībā stājas ultrasportiska šasija un ģimeniska universāla virsbūve! Uzreiz jāsaka, ka šo degustāciju sagaidīju ar zināmām bažām – kā nekā, man ar šo auto ar priekšpusi un mantotajiem gēniem no rallija Impreza tiešā pēcteča „Subaru WRX STI” nāksies pilsētas apstākļos sadzīvot trīs dienas. No kolēģu žurnālistu nostāstiem zināju, ka WRX STI ekstremālais sportiskums prasa upurus. Normālā satiksmes režīmā, jo sevišķi pilsētas sastrēgumos, tā vadīšana nesniedz lielu baudījumu, Stingrais sajūgs komplektā ar uzsvērti jutīgo gāzes pedāli prasa zināmu adaptāciju,  bet satuvināto pārnesumu attiecību dēļ ātrumpārslēgu nākas raustīt itin bieži. „WRX STI” nevar lepoties ar labu skaņas izolāciju, bet kokaini cietā balstiekārta atklāj, ka pat mūsu svaigi restaurētie Eiropas kvalitātes ceļi nemaz nav tik gludi, nemaz nerunājot par galvaspilsētas ielām, uz kurām ir izvietots visvairāk kanalizācijas vāku uz vienu kvadrātmetru, nekā jebkur citus pasaulē. Mierinu sevi ar domu, ka Levorg tomēr jābūt civilizētākam auto, nekā bezkompromisu sporta rīks WRX STI, kuru bijušais rallija čempions Tomijs Makinens padarīja par pasaules ātrāko sērijveida sedanu, veicot slaveno Nirburgringas apli 7 minūtēs un 55 sekundēs, pārspējot tādus superautomobiļus kā „Porsche Panamera Turbo” un „Audi RS4”.

Ko vēl zinu par jauno modeli? Pirmajā tirdzniecības gadā Japānā Subaru pārdeva vairāk nekā 50 tūkstošus tā eksemplāru. Un japāņi sākotnēji nemaz neplānoja Levorg tirgot Eiropā, taču pēc uzstājīgiem Eiropas dīleru lūgumiem koncerna vadība pieņēma lēmumu šo modeli piedāvāt arī Vecajam kontinentam. Taču eiropiešiem nepienākas 300 ZS 2,0 litru turbomotors, kāds ir Japānas tirgum domātajai versijai. Eiropā Levorg iespējama tikai viena tipa virsbūve, viens dzinējs un viena pārnesumkārba. 

Pirmā doma, uzlūkojot degustācijai sagatavoto auto - beidzot Subaru mašīnai ir pa īstam eiropeiski pievilcīgs dizains! Šasija un priekšdaļa ņemta no bezkompromisu sporta rīka WRX STI, turklāt komplektā ar varenu gaisa  ieplūdes atveri motorpārsegā. Zem tās patiešām atrodas starpdzesētājs, kas atvēsina turbokompresora spiesto gaisu, taču aprīkojumā nav vecais labais, rallija trasēs pārbaudītais EJ25 2,5 litru turbo boksermotors. Jaunā dzinēja tilpums ir tikai 1,6 litri. Motors esot konstruēts, par pamatu izmantojot lielos dzinējus, taču tā jauda ir “tikai” 170 zirgspēki. Kārdinoši izskatās Subaru solītie patēriņa rādījumi – vidēji 6,9 litri uz 100 km. Subaru nolēmis šo spēka iekārtu sapārot tikai ar Lineartronic CVT variatora transmisiju, nemaz nepiedāvājot manuālās pārnesumkārbas opciju. Ja neesi zvērināts rallists, pret šo automātu iebildumu nav, jo tas darbojas gana raiti un meistarīgi maskē savu bezpakāpju konstrukciju. Tiesa, transmisijai atstāts “S režīms” un var izmantot pārnesumu slēgšanas lāpstiņas uz stūres. Bez variatora transmisijas otra lieta, kas varētu nepatikt zvērinātiem rallistiem, ir elektroniskā stāvbremze, kas tiek aktivizēta ar podziņu. Toties Levorg ticis pie SI-Drive divu braukšanas režīmu izvēlnes, ko pārslēdz ar taustiņu uz stūres, bet jaudas līknes tiek zīmētas mazā lodziņā virs spidometra. Salonā atturīgs, klasisks dizains un kvalitatīvi apdares materiāli, bet sportiskums ir tīri funkcionāls: priekšējie sēdekļi sportiski formīgi, ar augstām atzveltnēm un stingru sānu noturību, parocīga stūre, tieši pa ķērienam novietots ātrumpārslēga rokturis. Mērinstrumentu panelis ir lakonisks, nepārslogots ar dažādu rādījumu skalām. Centrā atrodas monitoriņš, kurā iespējams sekot degvielas patēriņa rādījumiem, kā arī turbīnas spiedienam, kas pat rīta agrumā, dodoties uz darbu,  neļaus jums aizmirst, ka braucat pie sporta auto stūres. Informācijas un izklaides sistēma ir tāda pati kā lielajam brālim Outback. Subaru vērienīgi papildinājis drošības ierīču klāstu. Levorg ir tādas nu jau par pašsaprotamām uzskatītas sistēmas kā aklās zonas sensori un joslu maiņas signāls, kā arī automātiskās tālās gaismas un brīdinātājs par šķēršļiem aizmugurē. Starp citu, ļoti noder, izbraucot atmuguriski no stāvvietas. 

 

Jēdziens „sportisks auto” japāņu izpratnē neaprobežojas tikai ar augsta maksimālā ātruma sasniegšanu. Ar to tiek apzīmēts dinamiskais komplekss – augsta veiktspēja apvienota ar lielisku gaitas stabilitāti un precīzu vadāmību, kas asās virāžās nodrošina pārliecinošu ātruma kontroli. Lai pārliecinātos, cik lielā mērā šīs īpašības piemīt Subaru Levorg, degustācijā šoreiz aicinājām piedalīties vienu no pieredzējušākajiem Latvijas autosportistiem Jāni Horeliku. Tātad, atslēdzam elektroniku, izvēlamies “niknāko” no diviem SI-drive jaudas padeves režīmiem, un – gāzi grīdā! Startējot no vietas, vadības bloks pats pamanās imitēt pārnesumu slēgšanos, lai gan tehniski variatoram fiksētu pakāpju nemaz nav. Paātrinājums no vietas līdz 100 km/h aizņem 8,9 sekundes, bet dabā šķiet krietni  mazāk… Par Levorg dinamisko rezervju efektīvu izmantošanu rūpējas izslavētā „Subaru” simetriskā AWD pilnpiedziņa ar jaudas sadali 60/40 starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem. Degustācijas laikā pieredzējušā autosportista rokās Levorg demonstrē pārliecinošu stabilitāti asās virāžās, piekare veikli izlīdzsvaro mašīnu līkumos, tā gandrīz intuitīvi uztausta un aprij neregulāros ceļa nelīdzenumus, neļaujot zaudēt ne druskas no uzņemtā ātruma un virziena. Arī bremzes ir uzdevumu augstumos. Bauda braukt! Jānim šeit pietrūka tikai manuālās pārnesumkārbas, tad dinamika būtu vēl labāka. Daudzi sportiskas braukšanas puritāņi piekritīs Horelikam, ka manuālā vai divsajūgu automātiskā transmisija būtu labāka opcija, kas ļautu pilnvērtīgāk izmantot visus 1,6 litru motora 170 zirgspēkus. 

Bet kā tad ar manām bažām par ikdienas braukšanu pilsētā? Par laimi, tās tika izkliedētas jau degustācijas pašā sākumā. Degustācija atklāja, ka Subaru Levorg ir pārsteidzoši līdzsvarots automobilis. Tas spēj uzvesties arī tā, kā kārtīgam ģimenes universālim piedien. Ja “nemin grīdā”, auto reakcijas nav pārāk agresīvas un tiek saglabāts labs gaitas komforts. Lai kļūtu par ideālu sabiedroto manās ikdienas gaitās, Levorg pietrūkst tikai Rīgas mikrorajonu iekšpagalmos tik nepieciešamā klīrensa, jo šādās vietās ikviens auto bez paaugstināta klīrensa var “uzkārties” uz apmales vai asfalta bedres malas, un tad sākam ilgoties pēc vecā, labā Subaru Forester…

Neraugoties uz kompaktajiem izmēriem, Subaru ir izdevies radīt patiešām praktisku un vienlaikus ļoti dinamisku auto ar parocīgas formas bagāžas nodalījumu un pietiekamu salona ietilpību, lai četri cilvēki tajā justos ērti. “Levorg” universāļa bagāžnieka ietilpība ir 522 litri, bet, salokot aizmugures sēdekļus, veidojas jau 1446 litru kravas telpa. Turklāt Levorg spēj vilkt vismaz 1500 kilogramu smagu piekabi. 

Degustācijas secinājumi

Karstasinīgā Subaru WRX STI priekšdaļu harmoniski salaulājot ar universāļa pakaļgalu, japāņiem izdevies uzmeistarot vienu no interesantākajiem produktiem, kādu pēdējā laikā ieraudzījis Eiropas autotirgus, apveltot šo vāģi ar dīvaino nosaukumu Levorg. Pievienojot jauno boksertipa 1.6 litru turbomotoru, kas attīsta 170 ZS lielu jaudu un 250 ņūtonmetru lielu griezes momentu, un Subaru Symetrical All Wheel Drive (AWD) pilnpiedziņas sistēmu, radīts patiešām vispusīgs auto, kas ir gan praktisks, gan vienlaikus sportisks, - visu gadalaiku, jebkādu ceļa apstākļu ģimenes universālis. Šis ir unikāls auto, kam īsti neatrast līdzīgu pretinieku ne pēc izmēriem, nedz arī pēc pildījuma. Subaru Levorg sākuma cena ir 26 490 eiro. Levorg GT-S ar 18 collu riteņiem un citiem stila atribūtiem nopērkams par 29 990 eiro.  Starp universāliem Levorg ir pārākais «driver’s car», un tas noteikti ir lētāks un izveicīgāks par retajiem analoģiskas komplektācijas automobiļiem, kas tirgū atrodami. Bez tam, Subaru pievilcība ir izteiktais individuālisms un nevīstošā rallija uzvaru aura, par ko šim zīmolam jau vairāk kā 20 gadus ir lojāls cienītāju pulks. Sporta universālis, kas mainīs priekšstatus par ģimenes auto? – iespējams, ka tā izrādīsies patiesība!

 

 

 

 

 

Komentāri:

Viesis: Goža - 2. novembrī 2016 14:14

Subārs laba manta (vairāki ir bijuši), šis pat sanācis vizuāli simpātisks. Priekš mazas kompānijas tas ir labs sniegums. Lai gan atkal uzsvars uz vadāmību, kārbu, motoriem utt salons tik un tā cirvisks un tas , diemžēl, ir liels mīnuss, kas mani kā potenciālu pircēju neuzrunā.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis maija AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565