„SsangYong Tivoli” degustācija

Pievienots: 29. aprīlī 2016 10:10 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

„SsangYong” ir senākais autoražotājs Dienvidkorejā, tā nosaukuma tulkojums — „divi pūķi”. Uzņēmuma vēsture aizsākusies 1954. gadā, bet ar „SsangYong” nosaukumu šis ražotājs pazīstams kopš 1988. gada. Pirms dižķibeles „SsangYong” zīmols bija gana labi pazīstams arī Latvijā.2007./2008. gadā uz tābrīža šķietamās pārticības fona arī šīs markas spēkratiem bija savi cienītāji, kas prata novērtēt ekstravaganta izskata, bet klasiskas konstrukcijas apvidus automobiļus. Globālās krīzes ietekmē 2009. gadā „SsangYong” nonāca uz sabrukuma sliekšņa, un nav zināms, kāda būtu kompānijas nākotne, ja korejiešu ražotāju nebūtu nopircis indiešu gigants „Mahindra Limited”. Tagad Dienvidkorejas markas „SsangYong” automobiļi pēc vairāku gadu pārtraukuma atgriezušies Latvijas tirgū.

 

„Tivoli” ir dienvidkorejiešu jaunākā krossovera nosaukums, kam gan nav nekāda sakara ar Itālijas kūrortpilsētiņu, jo tas radīts, otrādi angļu valodā lasot frāzi „I love it!”, kas izklausās gandrīz kā makdonalda ēstuvju reiz plaši lietotais lozungs jauniešu auditorijas piesaistei… „SsangYong” reklāmās tiražētajam apgalvojumam, ka „Tivoli” stilīgais dizains izstaro uzticamību un sparīgu mērķtiecību, šķiet, vairāk piekritēju atradīsies tā dzimtenē — Dienvidkorejā —, nevis Eiropā. Mašīnas izskats ir nedaudz primitīvs un kantains, mazliet atgādinot nu jau piemirsto „Toyota Urban Cruiser”. „Tivoli” vizuāli neizskatās nedz pēc apvidnieka, nedz arī pēc sporta auto, kā tas šodien pieņemts modernajiem krossoveriem. Jebkurā gadījumā cita šīs pašas markas modeļa — „Korando” — dizains man tīri subjektīvi šķiet krietni simpātiskāks. Tomēr tas ir tikai gaumes jautājums, jo „Tivoli” pēc saviem izmēriem (riteņu bāze 2600 mm, garums 4195 mm, platums 1795 mm, augstums 1590 mm) ir lielākais no mazās — jeb „Juke” — klases krossoveriem. Mēģinot atrast „Tivoli” īsto vietu mūsdienu krossoveru sarežģītajā hierarhijā, atklājam, ka no konkurentiem pēc izmēriem gandrīz tikpat lieli ir „Jeep Renegade” un „Opel Mokka”, par kuriem korejietis ir lētāks. Populārie „Hyundai Tucson” un „Nissan Qashqai” izmēros ir lielāki (tāpēc nosacīti piederīgi citai — kaškaja — klasei), cenas ziņā arī dārgāki un vairāk līdzinās jau pieminētajam „Korando”. Toties „Suzuki Vitara” un „Nissan Juke” ir nedaudz mazāki par „Tivoli” un bāzes komplektācijā arī maksā mazliet lētāk.

Te nu nonākam pie atziņas, ka mūsu degustētais korejietis nepavisam nav pats lētākais piedāvājums mazo krossoveru tirgus nišā, jo bāzes komplektācijā lētāki ir arī franču mazuļi „Renault Captur” un „Citroen C4 Cactus”, kurus gan daudzi uzskata tikai par paaugstinātiem hečbekiem. Protams, vēl lētāks ir askētiskais budžeta klases apvidnieks „Dacia Duster”, kuru gan nav pieņemts uzskatīt par pilsētas krossoveru. Taču „Tivoli” bāzes komplektācija ir bagātīgāka par visiem iepriekš minētajiem, — standarta („Crystal”) komplektācijā ietilpst: LED dienas gaitas lukturi, kruīzkontrole, „Bluetooth” savienojums, audiosistēma ar 6 skaļruņiem un vadību uz stūres, priekšējo sēdekļu apsilde, 7 drošības spilveni, elektroniskā stabilitātes kontroles sistēma („ESP”), vilkmes kontroles sistēma, palīdzības sistēma braukšanas uzsākšanai slīpumā, riepu gaisa spiediena kontroles sistēma, bet, modeļos ar „Quartz” komplektācijas līmeni — arī divzonu klimatkontrole un 7 collu skārienjutīgs infosistēmas ekrāns ar atpakaļskata kameru.

„Tivoli” interjerā nav ne miņas no „Dacia Duster” askētisma, tas pat izskatās krietni interesantāk par „Suzuki Vitara” minimālismu. Tomēr klasiskais „Jeep Renegade” salons man šķiet krietni izsmalcinātāks. „Tivoli” panelī viss veidots tāds apaļīgs, ar spilgti oranžām gaismiņām un pretenzijām uz smalkumu. Mūsdienīgie, jauniešu gaumei atbilstošie interjera materiāli un kvalitatīvie sēdekļu pārklājumi atstāj dārga dizaina iespaidu — tā apgalvots reklāmas bukletā. „Tivoli” pircējs var izvēlēties pat dažādu krāsu salikumus iekštelpas noformējumam, tostarp par papildu samaksu „Tivoli” virsbūvi var nokrāsot divos toņos, un tad jumts un spoguļu korpusi būs citā krāsā. Negaidīti ērti ir „Tivoli” priekšējie sēdekļi ar solīdu sānu noturību. Stūres kolonna regulējama gan tikai augstumā, arī sēdekļu regulācijas diapazons ir ierobežots. Liela diametra stūre, kas šķiet paņemta no lielā brāļa „Rexton”, pamatīga pārnesumu svira, gandrīz kā landkruizerā. Vadītājs var izvēlēties vienu no trim stūres režīmiem — normālo, komfortablo vai sportisko. Parasta salokāmā atslēga, nevis starta poga kā dažiem konkurentiem. Nav stūres apsildes, nav digitālā spidometra. Toties salona ietilpība ir starp lielākajām visā kompakto krossoveru segmentā. Neņemot vērā auto gabarītus, aizmugurējā sēdeklī paliek pietiekami liela telpa pat divus metrus gara pasažiera ceļgaliem un galvai, bet kopumā vietas ir pat vairāk nekā dažās automašīnās, kas pieder pie nākamās — kaškaja — klases. Aizmugurējā sēdekļa atzveltni var atgāzt par 27 grādiem, lai pasažieri justos vēl ērtāk. „Tivoli” izceļas ar 423 litru bagāžnieka tilpumu, kas pārspēj „Vitara” par 48 litriem, „Mokka” — par 67 litriem un „Renegade” — par 72 litriem. Ja vēlaties, lai automašīnā izveidotos liels bagāžas nodalījums ar līdzenu grīdu, varat salocīt aizmugurējos sēdekļus, kas sadalīti attiecībā 60:40.

Degustācijas braucienā devāmies ar priekšpiedziņas „Tivoli”, aprīkotu ar 1,6 litru 128 ZS jaudas benzīndzinēju un sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu. 1375 kg smagajam auto ar ķieģeļa aerodinamiku degvielas patēriņš 7,2 l uz 100 kilometriem šķiet gana pievilcīgs. Uz ceļa „Tivoli” 128 ZS 1,6 litru atmosfēriskais benzīna dzinējs, kādu izmēģinājām šajā testa braucienā, nesniedz tādu dinamiku kā dārgāko konkurentu turbomotori, it īpaši apvienojumā ar automātisko transmisiju. Domīga automātiskā pārnesumkārba nedod cerības skrieties. Vadāmība nav slikta, taču stūre ir salīdzinoši mazinformatīva. Brauc smagnēji, nav vieglā auto un moderno krossoveru izveicīguma. Braucot ir gandrīz tāda kā lielas mašīnas sajūta. Piekare cieta, līkumos nesveras un neļogās, bet var sajust katru pārbraukto kanalizācijas akas vāku. Auto šķiet nedaudz par skaļu, jo salonā ielaužas nevis dzinēja dziesma, bet gan ārējie ceļa trokšņi. Kopumā jāteic, ka „Tivoli” dara visu pareizi, bet neiedvesmo. 

Arī ar priekšpiedziņas „Tivoli” var droši nobraukt no ceļa seguma. Ar 180 mm klīrensu „Tivoli” pārspēj lielāko daļu kompakto krossoveru, atpaliekot tikai no „Renegade” (par 20 mm) un „Vitara” (par 15 mm). Augstais klīrens ļauj nebēdāt par uzsēšanos uz apmales.

Pilnpiedziņa pieejama tikai komplektā ar dīzeli un manuālo kārbu, bet priekšpiedziņas versijā varat izvēlēties benzīnu vai dīzeli, manuālo kārbu vai sešpakāpju automātu.

 

Degustācijas secinājumi

„Tivoli” varbūt mazliet pietrūkst tās dinamiskās izsmalcinātības, kāda piemīt tā dārgākajiem konkurentiem, taču tas ir pietiekami labs auto visiem ikdienas braucieniem. Ja pircēja uzdevums ir tikt pie salīdzinoši lēta un ietilpīga kompakta pilsētas auto un vajadzību sarakstā ir priekšpiedziņa un benzīnmotors komplektā ar automātisko pārnesumkārbu, „Tivoli” ir ļoti pragmatisks pirkums. Lielākie šā auto plusi ir ietilpība un cenas/vērtības attiecība.

„Tivoli” cena sākas no 14 290 EUR par priekšpiedziņas auto ar 1.6i 128 ZS benzīna dzinēju un 6MT pārnesumkārbu „Crystal” aprīkojuma līmenī. Tāds pat auto, tikai ar 1.6xDi 115 ZS dīzeļdzinēju maksā 18 590 eiro. Lētākā pilnpiedziņas versija ar 1.6xDi dīzeli maksā jau 19 990 eiro. Apskatot konkurentu sākumcenas, redzam, ka nedaudz lētāks būs priekšpiedziņas „Suzuki Vitara” ar 1.6 VVT 120 ZS benzīna dzinēju un 5MT pārnesumkārbu, kurš maksā 13 990 EUR. Ja vēlies īstu džipu, tad par „Jeep Renegade” ar 1.6 E-TORQ 110 ZS benzīnnieku ar 5MT „Longitude” aprīkojumā būs jāmaksā 17 867 EUR. Bet, ja nepieciešams kas lielāks un solīdāks, „Hyundai Tucson” ar 1,6 litru 132 ZS benzīnnieku un 6MT „Classic” aprīkojumā maksās 19 990 EUR.

 

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565