„Mitsubishi Outlander” degustācija

Pievienots: 13. aprīlī 2016 09:11 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Šoziem degustētais trešās paaudzes „Outlander” nepavisam vairs nav uzskatāms par jaunu modeli. Eiropā tas tiek pārdots jau kopš 2012. gada rudens. Taču 2015. gada Ņujorkas motoršovā tika prezentēts krietni uzlabots „Outlander”.

 Ar jauno „dinamiskā vairoga” dizaina koncepciju, „LED” gaismām, jaunu stūresratu, būtisku skaņas izolācijas pieaugumu, uzlabojumiem stūres sistēmā un piekarē, kā arī jauno „Jatco CVT8” variatora tipa transmisiju. Ar šo mašīnu arī mēs, ņemot līdzi visu savu slēpošanas un snovborda aprīkojumu, devāmies ceļā kalnus un sniegu meklēt. Starp citu, japāņi „Mitsubishi” automobiļu pierē spēj saskatīt Fudži kalna aprises — trijstūra izvirzījumu radiatora restē, ko rotā „Mitsubishi” trīs dimantu simbols. 

Modeļa pirmsākumi meklējami 2001. gadā Japānas tirgū debitējušajā modelī ar nosaukumu „Airtrek”. Citzemju tirgos šo auto piedāvāja ar vārdu „Outlander”, kam jāizsaka piedzīvojuma izjūta, kas rodas, apceļojot un atklājot jaunas, eksotiskas vietas. Pirmās paaudzes „Outlander” bija radīts uz tābrīža „Lancer” platformas, tāpēc nav nekāds brīnums, ka krossovers spēja sniegt vismaz daļu no slaveno rallija „Lancer Evo” braukšanas prieka. Otrajā paaudzē, kas debitēja 2005. gada rudenī, „Outlander” bija krietni paaudzies visās dimensijās un pieteica pretenzijas uz vietu lielo krossoveru klubiņā. Sadarbībā ar franču PSA koncernu tika radīti šā auto kloni „Peugeot 4007” un „Citroen C-Crosser”, bet „Outlander” savukārt ieguva tiesības zem motora pārsega ievietot izcilos franču dīzeļdzinējus. Trešā paaudze debitēja 2012. gada Ženēvas motoršovā. Auto bija saglabājis ārējās dimensijas, bet kļuvis par veseliem 90 kg vieglāks, ieguvis lielisku gaisa pretestības koeficientu cd 0,33, tādā veidā uzlabojot dinamiku un ekonomiju, kā arī būtiski uzlabojot interjera kvalitāti. Par 50 litriem pieaugusi „Outlander” bagāžas telpas ietilpība, lai gan auto saglabājis ārējos izmērus. 

„Mitsubishi Outlander” izaudzis par septiņvietīgu krossoveru ar skarbu profilu, spēcīgu pilnpiedziņas muskulatūru un nodrošinātu aprīkojumu — līdz pat baltas ādas salonam — un moderni iekārtotu dzīvesvietu pasažieriem.

„Outlander” pēc ārējiem izmēriem (garums 4,695 mm, platums 1,810 mm, augstums 1,680 mm, riteņu bāze 2,670 mm, klīrenss 190 mm) ir nedaudz lielāks un (bāzes komplektācijā) arī nedaudz lētāks par populārajiem „Toyota RAV4” un „Honda CR-V”. Cenas ziņā „Mitsubishi” krossovers ir līdzīgs ar izmēros nedaudz mazāko „Nissan X-Trail”. Ja šos pieminētos uzskatām par krossoveru „vidējās klases” etaloniem, tad „Outlander” varam droši dēvēt par lielāko auto savā klasē. Tāpat arī „Outlander” ir lētāks par izmēros līdzīgo „Jeep Cherokee” un par kripatu lielākajiem „Hyundai SantaFe” un „KIA Sorento”, kuri jau tiecas uz nākamo klasi — piebiedroties „Landkruizeram”. „Outlander” ir tikpat liels, bet ievērojami lētāks kā „Premium” kategorijas spēkrati „Audi Q5” un „Volvo XC60”. Ja par „Outlander” cenu gribat iegūt vēl lielāku auto, atliek tikai viena izvēle — jocīgais minivena un krossovera krustojums „Fiat Freemont”.

Tātad pagājušajā gadā pazīstamais „Mitsubishi” krossovers izšķīries par nopietnu un neatgriezenisku kosmētisko operāciju. „Outlander” dizainam arī pirmajā piegājienā nebija ne vainas, taču laikam tas izskatījās pārlieku kareivīgs līdzās jaunākajiem konkurentiem. Jaunā priekšpuses dizaina koncepcija „Dynamic Shield” (dinamiskais vairogs) ir aizgūta no „Pajero” un „Lancer Evolution” modeļiem, atspoguļojot formas un funkcionalitātes vienotību. Tagad priekšpuse izskatās inteliģentāka, radiatora restes dubultstrīpa un platās vertikālās metāla šķautnes pie lukturiem piešķir „Outlander” elegantu, pat nedaudz kosmisku izskatu. Pazīstamais siluets padarīts vēl atlētiskāks, sevišķi akcentējot priekšdaļu, „ģīmis” sekmīgi imitē augstā plaukta „SUV”. Gudrām sievietēm „Outlander” jaunā, inteliģentā seja patīk labāk nekā „X6” un „Q7” augstprātīgie viepļi. Kopumā „Outlander” izceļas ar „SUV” klasei ļoti aerodinamisku dizainu. 

Iekšpusē braucējus sagaida akurāti samontēti, taustei patīkami un vizuāli izskatīgi materiāli, salons ir patīkams un omulīgs. Pēc sajūtām nedaudz atgādina perfekti nostrādāto „Jeep Cherokee” salonu. Pavisam nedaudz pret vadītāju pagriezta viduskonsole, kas viņu it kā nošķir no pārējiem braucējiem un sola sportisku braukšanas prieku. Tieši pa vidu „Optitron” instrumentu kombinācijai iedegas dzidrs, krāsains displejs, kas sveic ar sarkanu „Mitsubishi” logotipu. Par automašīnu tas zina visu — no transmisijas režīmiem līdz degvielas patēriņam — un, par spīti necilajiem izmēriem, prot salikt informāciju pa plauktiņiem tā, ka vadītājam nav jāmin un jāmokās ar borta datora izvēlnēm. Izslēdzot motoru, „Outlander” pieklājīgi atvadās ar uzrakstu: „See you.” Jauns ir ne tikai stūresrats, kas regulējams gan augstumā gan dziļumā, bet arī salona apdares materiāli, komfortablāka kļuvusi arī sēdēšana, saglabājot džipu cienītājiem tik nepieciešamo augsto „komandiera sēdpozīciju”. Tikai „navigācijas sistēmas tante” ar vadītāju angliski runā pārāk uzstājīgā, gandrīz vai pavēlošā balsī. Toties — kad navigācija izslēgta, var atgūt mieru, klausoties melodisku rokmūziku „Rockford Fosgate Premium” audio sistēmā ar 9 skaļruņiem.

Bagātīgs standartaprīkojums, iekļaujot tajā 18 collu riteņus, klimatkontroli, audiosistēmu ar „Bluetooth”, miglas lukturus, riepu spiediena monitoru, kā arī atpakaļskata kameru un sensorus. Šāda izmēra krossoveram pilsētas šaurībā šāds aprīkojums nekad nenāks par ļaunu. Papildu ērtības nodrošina arī bezkontakta vadības sistēma („Keyless Operation System”), kas veic automobiļa durvju atslēgšanu, neizņemot atslēgas no kabatas, savukārt dzinēju iespējams iedarbināt, vienkārši nospiežot uz priekšējā paneļa izvietoto starta pogu. Ar elektroniski vadāma mehānisma palīdzību ir iespējama automātiska bagāžas nodalījuma atvēršana un aizvēršana, turklāt vadītājs to var izdarīt pat neizkāpjot no automobiļa, nospiežot uz priekšējā paneļa novietoto slēdzi. 

Vadītājs un priekšējais pasažieris ir apgādāti ar ērtiem ādas sēdekļiem, pietiekami daudz vietas un ērtību ir arī aizmugurē sēdošajiem, un arī trešajā rindā nometinātiem pamatskolas vecuma bērniem tur patika atrasties, lai gan iekļūšana pašā aizmugurē nav tā vienkāršākā. Otrās un trešās rindas sēdekļus ir iespējams daudzveidīgi transformēt, lai efektīvi izmantotu salona telpu atkarībā no pasažieru skaita un bagāžas apjoma. „Outlander” bagāžnieka ietilpība septiņvietīgajā versijā gan ir tikai 128 litri, bet ar nolaistiem sēdekļiem tā sasniedz 930 litrus. Atliek vien sakraut koferus, sasēsties visiem septiņiem un braukt. Tā nu sasēdāmies trīs pieaugušie un trīs bērni ar visu savu slēpošanas un snovborda aprīkojumu un devāmies ceļā kalnus un sniegu meklēt.

Degustējām 2,0 litru 16 vārstu „SOHC MIVEC” 150 ZS benzīna dzinēja „Outlander”, kas aprīkots ar bezpakāpju „CVT” variatoru. Dzinējs attīsta maksimālo jaudu 150 ZS pie 6000 apgr./min un maksimālo griezes momentu 195 Nm pie 4200 apgr./min. Jaunā „MIVEC” tehnoloģija ļauj samazināt dzinēja svaru un ekonomēt degvielu, nodrošina klusāku un efektīvāku braukšanu. Spītējot baumām par variatoru mazspēju apvidus automobiļos, CVT parādīja sevi no labākās puses. Pārsteidzoša atsaucība savienojumā ar teicamu ekonomiju! Uzdodot gāzi, variators atsaucīgi darbojas bez aizķeršanās un pārmērīgas apgriezienu uzturēšanas. Lai gan ar nelielu kavēšanos, tas klausa pārslēgšanās lāpstiņām zem stūres. Vidējais degvielas patēriņš „uz papīra” ir 6,4 litri/100 km, degustācijā ziemas apstākļos ap 7—8 litriem. „Outlander” piedāvājumā pieejams arī 2,2 litru 16 vārstu „DOHC DI−D” 150 ZS dīzeļa turbodzinējs ar starpdzesētāju. Tas attīsta 150 ZS lielu jaudu pie 3500 apgr./min un griezes momentu 380 Nm pie 2500 apgr./min. Dīzelis tiek piedāvāts tikai kopā ar „4WD”, bet pieejamas „6MT” vai „6AT” pārnesumkārbas. „Outlander” tagad atbilst visiem videi draudzīgas braukšanas kritērijiem, kas mūsdienās ir būtisks transportlīdzekļu kvalitātes aspekts. Nospiediet „EKO” režīma pārslēgu („ECO MODE”), lai ieslēgtu enerģijas taupīšanas režīmu dzinējam, klimata kontroles un pilnpiedziņas sistēmai.

„Outlander” gaitā ir gan līgans, gan stabils vienlaikus un labi turas uz ceļa seguma. No jauna pārkalibrētā piekare un stūres sistēma tagad sniedz lieliskas gaitas īpašības uz ceļa. Komfortu salonā vēl vairāk pastiprina teicamā skaņas izolācija. Auto reakcijas uz stūres kustībām ir precīzas, taču nerosina uz trakošanu. Bet vai ģimeniski plašam apvidus tipa automobilim svarīgākās ir šofera sportiskās izjūtas? Salona un visas automašīnas nostrādātība ir krietni svarīgāka par sekundēm līdz 100 km/h! Taču pierodot pie „Outlander” dabas un jūtot, kā automobilis viegli un nepiespiesti ierakstās sniegoto lauku ceļu līkumos, rodas nojauta, ka tas joprojām spēj padarīt domīgu ne vienu vien konkurentu.

Tā kā esam ziemas sporta veidu piekritēji, sapratām — kādudien noderēs arī „off-road” režīms. Par laimi, „4WD” poga salona viduskonsolē pie pārnesumu sviras nepavisam nenozīmē, ka „Outlander” padarīts par iepirkšanās ratiņiem ar joka pēc pieliktu 4x4. Elektriski kontrolējamā pilnpiedziņas sistēma nodrošina saķeri un pārliecinošu vadāmību jebkuros apstākļos, savukārt vispiemērotāko braukšanas režīmu var izvēlēties ar speciāla pārslēga palīdzību. Aktīvā stabilitātes kontroles sistēma „ASC” („Active Stability Control”) kopā ar pilnpiedziņas „4WD” sistēmu un dinamisko sķērsstabilitātes kontroles sistēmu „AYC” („Active Yaw Control”) nodrošina lielisku saķeri un stabilitāti, kā arī prognozējamu vadāmību uz jebkura veida ceļa seguma.

 

Degustācijas secinājumi


Mūsdienu piesātinātajā krossoveru tirgū tikai ar jaunu kosmisku seju vien panākumu gūšanai varētu nepietikt. Par laimi, „Outlander” bez jaunās kosmiskās sejas un tradicionālās uzticamības ir vēl citi trumpji. Auto izskatās monumentāls un pašpaļāvīgs, turklāt ir pietiekami ekonomisks un pieņemami kluss, kā arī lepojas ar dažādiem ekskluzīviem dārgu automašīnu aksesuāriem. Taču lielākie plusi ir vispusība, labas gaitas īpašības uz ceļa, komfortabla un praktiska salona koncepcija ar septiņām sēdvietām un bagātīgs standartaprīkojums, iekļaujot tajā pat atpakaļskata kameru un sensorus. Elektriski kontrolējamā pilnpiedziņas sistēma nodrošina „parketa džipam” netipiski labu caurgājamību, un pieciem pieaugušiem pasažieriem papildvietās bagāžniekā līdzi var braukt divi bērni. Vienīgais konkurents vidēja izmēra krossoveru segmentā, kas arī var lepoties ar septiņvietīgu salonu, ir „Nissan X-Trail”. Pārējie visi ir piecvietīgi. „Outlander” ar benzīna „2.0 MIVEC” dzinēju, „5MT 2WD” maksā no 23 900 eiro. Ar pilnpiedziņu aprīkots, šāds auto maksā 27 900 eiro. „Outlander” ar „2.2 DID” dīzeli, „6MT 4WD” aprīkojumā „INTENSE” maksā 30 900 eiro, bet dīzeļauto ar pilnpiedziņu un automātisko kārbu maksā 35 400 eiro.

 

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565