„Honda HR-V” degustācija

Pievienots: 10. februārī 2016 20:33 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (1)

Pēc deviņu gadu klusēšanas „Honda” efektīgi atgriežas mazo krossoveru segmentā, kurā tirgus daļas jau savā starpā sadalījuši konkurenti. Lai gan jaunais „HR-V” izceļas ar dinamisku dizainu un rekordlielu salonu, jājautā, vai šī atgriešanās nav novēlota?Iepriekšējais „Honda HR-V” krossovers tika ražots no 1998. līdz 2006. gadam. Vispirms pasaule ieraudzīja „Wild and Joyfull” konceptauto 1997. gada Tokijas motoršovā. Jau pēc gada šis auto nonāca pārdošanā ar nosaukumu „Hi-rider Revolutionary Vehicle”, jeb „HR-V”. Tobrīd vēl nebija izdomāts jēdziens „krossover”, tāpēc „HR-V” kļuva par celmlauzi tā sauktajā mazo apvidus auto segmentā. Un, protams, uzreiz izpelnījās ekspertu kritiku. „Ārēji tas varbūt izskatās pēc apvidus auto, taču patiesībā „HR-V” tāds nav. Faktiski, tas ir ģimenes hečbeks, kas atrodas mazliet augstāk virs zemes nekā citi ģimenes hečbeki.” Šādas un līdzīgas atsauksmes bija lasāmas pasaules autopresē. Kurš eksperts gan toreiz varēja iedomāties, ka nākotne piederēs tieši šādas koncepcijas mašīnām…

Savulaik pilsētas minikrossoveru ēras atklājējiem „Honda HR-V” savu dzimtas turpinājumu vajadzēja gaidīt vairāk nekā deviņus gadus. Iepriekšējo „HR-V” pārtrauca ražot 2006. gadā, un „Honda” tirgotāji visus šos gadus bezspēcīgās dusmās noskatījās, kā konkurenti pievāc mazo džipiņu pircējus. Pēdējos gados mazo krossoveru ražotājiem radies nopietns papildu stimuls, jo neticamā kārtā šādas mazas, izveicīgas, stilīgas automašīnas kļuvušas pieprasītas pat Amerikā. Ne velti otrās paaudzes „Honda HR-V” koncepts debitēja 2014.gada Ņujorkas autošovā, bet tā paša gada Losandželosas autošovā tas tika izrādīts jau kā ražošanai gatavs modelis. Izrādās, ka šāds auto, tikai ar nosaukumu „Honda Vezel”, jau vairākus gadus iepriekš bija pieejams Japānā.

Tātad „Honda” atgriežas globālajā tirgū ar lielisku produktu, kas no iekšpuses izrādās lielāks un daudz ērtāks, nekā sākotnēji varēja cerēt. Jaunais „HR-V” ir viens no glītākajiem kompaktajiem krossoveriem, tā dizainā jaušama dinamika, nevis utilitāri mērķi. Auto dizains ir pareizās devās saspringts, sportisks un masīvs. Efektu pastiprina slēptie aizmugures durvju rokturi un stilīgais kāpslis, kas integrēts auto sānos. Dizainu pozitīvi novērtējuši arī pircēji Amerikā, kur šis auto veiksmīgi tiek pārdots jau vairāk nekā gadu. Kā zināms, amerikānim neglītu auto pārdot neizdosies…

„Honda HR-V” ir mazās klases krossovers uz mazauto „Jazz” bāzes, taču pēc salona izmēriem tas atbilst pirms dažām paaudzēm ražotajam lielajam brālim „Honda CR-V”. Lai gan daudzviet „HR-V” tiek salīdzināts ar „Nissan Juke”, šādu salīdzinājumu uzskatu par nedaudz nekorektu, jo izmēros mazākais „Juke” ir dzīvesstila auto, kas ietilpības un praktiskuma ziņā ar „HR-V” nevar konkurēt. Pēc ārējiem un salona izmēriem hondiņas tuvākie konkurenti ir „Jeep Renegade” un „Opel Mokka”, par kuriem „HR-V” ir nedaudz garāks un arī zemāks, kā arī visos izmēros tikai nedaudz mazākais „Renault Captur”.

Pirmie iespaidi, iekāpjot salonā: šai Hondiņai ir mūsdienīga, ergonomiska, ļoti patīkama vadītāja vieta un klases ietvaros pārsteidzoši liels plašums aizmugurē; varbūt nav tik izteiktas „Premium” sajūtas kā „Jeep Renagade”, taču salona dizains ir krietni interesantāks. Sēdpozīcija vairāk pietuvināta vieglajiem auto, nav tik augsta, kā krossoveros pierasts. Stūre, pedāļi un vadības sviras ir sievišķīgi vieglas, maziņš ātrumpārslēga kloķītis uz augstās viduskonsoles tuvu stūrei, viss ir ļoti ērti. Zem viduskonsoles labi paslēpts plauktiņš mobilā telefona novietošanai, kura sienā atrodama strāvas rozete un ligzdas USB pieslēgvietai. „Honda” jaunā multimediju sistēma „Connect” ar „Garmin” navigāciju un klimata iekārta ar skārienjutīgu vadību. Komforta funkcijas, kā jau modernos auto pierasts, regulējamas ar 7 collu skārienekrāna palīdzību, taču es palieku pie domas, ka audiosistēma un klimatkontrole bez nevienas pašas „uz dullo” sataustāmas pogas nav šā gadsimta parocīgākais izgudrojums. Tagad pie galvenā — „HR-V” ir absolūts ietilpības rekordists! Būdams mazās klases krossovers, tas „izgriež pogas” pat par izmēru lielākiem modeļiem. Bagāžnieks ir lielāks nekā klasi augstākajam „Nissan Qashqai”, un aizmugurē ir neticami daudz vietas. Asprātīgā „Honda Magic Seat” sistēma ļauj aizmugurējos sēdekļus pēc vajadzības gan nolocīt, gan pacelt. Un, tā kā degvielas tvertne atrodas zem vadītāja sēdekļa, bet pilnpiedziņas nav, grīda salona aizmugurē ir zema, līdzena un plaša. Skaitļu valodā „HR-V” bagāžnieka tilpums ir 470 litri, bet, noguldot otro sēdekļu rindu, brīvā telpa sasniegs grandiozus 1533 litrus. Praktiskumu vēl palielina bagāžnieka zemā apakšmala un iespēja salonā pārvadāt pat atsevišķus 2 metrus garus priekšmetus. Bagāžnieka ietilpības ziņā „HR-V” par veseliem 120 litriem pārspēj tiešos konkurentus „Mokka” un „Renegade”.

Kā jau vairumam moderno krossoveru, „Honda HR-V” pieejama tikai priekšējo riteņu piedziņa un tikai divu veidu dzinēji — 1,5 litru benzīndzinējs ar 130 ZS un 1,6 litru dīzeļdzinējs ar 120 ZS. Dīzeļdzinējam ir tikai manuālā sešpakāpju transmisija, kamēr „i-VTEC” benzīna agregātam var piekomandēt arī bezpakāpju variatoru. Pirmais mūsu degustētais „HR-V” bija aprīkots ar „1.5 i-VTEC” un „CVT” ar vidējo patēriņu 5,7 litri uz 100 kilometriem. Variatora iespaidā benzīna dzinējs uztur visai augstus apgriezienus un ar sportisku dziesmu atgādina par „Honda” „slavas dienām” F-1, taču paātrinājums gan no skaņas neuzlabojas. Tandēmā ar variatoru šis dzinējs šķiet tāds diezgan pakūtrs. Taču, kad nedaudz pierasts pie skaņas fona un reālās dinamikas neatbilstības, secinām, ka šā dzinēja un variatora kombinācija ir ļoti ērts transporta risinājums ikdienas lietošanai pilsētā. Otrais degustētais „HR-V” bija aprīkots ar 120 ZS dīzeli un sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Dīzelim ir rupjāka skaņa, tas ir skaļāks, bet ņiprāks, priecē vienmēr klātesošs griezes moments, kā arī straujāks uzrāviens no zemiem apgriezieniem. Degvielas patēriņš — vidēji 4 litri uz 100 km. Ar šo dīzeļdzinēju mazā hondiņa brauc ar iedvesmu, atsaucību un degsmi. Taču dīzeļdzinējs ir ne tikai skaļāks, bet arī krietni dārgāks par benzīna agregātu, un tam nav mērķauditorijai tik būtiskā „automāta”. Japāņu inženieriem padevusies blīva, ietilpīga „HR-V” piekare, kas Latvijas ceļa apstākļos iztiek bez sānsverēm un kratīšanās, taču šķiet, ka tai šobrīd trūkst pietiekami jaudīga dzinēja, kuru potenciālu varētu realizēt. Tā nu braukšana ar „HR-V” sanāk saturīga, līgana, salīdzinoši mīksta un komfortabla, bet pie stūres prāts nenesas uz dinamiskajam mašīnas dizainam atbilstošu sportošanu.

Kā jau minēju, „HR-V” pilnpiedziņa nepienākas. Tātad, nobraucot no asfalta, hondiņa ar „Jeep Renegade” nevar konkurēt. Taču, salīdzinot ar saviem priekšpiedziņas sugasbrāļiem, „HR-V” ir visai izdevīgā pozīcijā, jo ar savu 175 mm klīrensu pārspēj „Renault Captur” par 10 mm un „Opel Mokka” par 7 mm. Kā zināms, ziemas apstākļos izdzīvošanas cīņā Rīgas ielās visu izšķir centimetri un milimetri…



Degustācijas secinājumi

Vai „HR-V” atgriešanās nav novēlota? Ja „Honda” savu jauno produktu laistu tirgū uzreiz pēc „Nissan Juke” parādīšanās, iespējams, ka mazo krossoveru tirgus pārdale būtu pavisam citāda. Taču arī tagad jaunais „HR-V” ir kļuvis par veiksmīgu globālu produktu (kopš 2015. g. sākuma tiek pārdots ASV, Austrālijā un Brazīlijā kā „Honda Vezel”) un deficīta preci Eiropā, tostarp arī Latvijā. Ražošanas jaudas jaunajā, modernajā Meksikas rūpnīcā diemžēl vēl nespēj apmierināt milzīgo pieprasījumu.

Tirgus analītiķi sola, ka mazās klases krossoveru tirgus līdz 2017. gadam vēl divkāršosies. Tomēr šā ienesīgā segmenta piesātinājums ir tāds, ka katram jaunpienācējam jāprot izcelties ar kaut ko īpašu. „Nissan Juke” savulaik šokēja ar ekstravaganci, „Opel Mokka” pārsteidza ar vispusību, „Fiat 500X” trumpis ir neatkārtojamais retro stils, „Jeep Renagade” „spiež” uz leģendāro bezceļnieka mantojumu, „Renault Captur” izceļas ar dizaina eleganci, savukārt „Mazda CX-3” viss likts uz sportiskās kārts. Degustācija pierādīja, ka „Honda” arsenālā ir pat vairāki trumpji. „HR-V” ir kompakts, izveicīgs un izcili ietilpīgs krossovers, kas perfekti spēj izpildīt jauno ģimeņu vienīgā auto funkcijas. Funkcionāls auto ar praktisku salonu, modernu paneļa arhitektūru, pārliecinošu vadāmību un dinamisku dīzeļdzinēju.

Šīs kategorijas spēkratus dažkārt mēdz dēvēt par sieviešu mašīnām, bet „HR-V” ir izteikts dendijs, kas neliks vilties urbānajā vidē dzīvojošajiem abu dzimumu indivīdiem. Nav pārspīlēti apvidniecisks, bet nav arī uzsvērti sievišķīgs. Varbūt tieši tāpēc šis auto patīk gan inteliģentiem un aktīviem vīriešiem, gan mērķtiecīgām biznesa sievietēm.

Askētiskākais „Comfort” aprīkojuma līmeņa „Honda HR-V” ar 1,5 litru benzīna motoru un brangu standartaprīkojumu maksā, sākot no 18 500 eiro. Par auto, kam 130 ZS benzīnmotoram piejaucēta „CVT” pārnesumkārba, nāksies atdot 21 590 eiro. Lai gan stiprākā kombinācija mazo krossoveru pokerā ir „benzīns + priekšpiedziņa + automāts”, mūsuprāt, „Honda” gadījumā dinamikas, izveicības un degvielas ekonomijas ziņā čempions būs „HR-V” ar 120 ZS jaudīgo 1,6 litru dīzeļmotoru, kas maksā, sākot no 20 870 eiro.


Komentāri:

Anry - 28. martā 2016 22:40


Var jau būt, ka “apdzīt hondu var tikai honda”, bet es domāju, ka sievietēm šajā žanrā ir jauns karalis Hyundai Tucson 2015. Hondai ir nu ļooooti …. dīvaina aizmugure. Šķiet, ka ir jau izdomāts nākamais modelis, bet to uzreiz nevar laist tirgū – tāpēc publika jāiztestē ar kaut ko ne tik smuku (lai pēc tam varētu pielabot sīkumus un prezentēt ar jaunu dizainu). Vēlreiz apskatījos, ak, tās proporcijas! Tauta jau baigi izlutināta uz lampām, visi cenšas, ka tik kaut ko samudrīt, tikai hondai bagāžnieka vāks sanācis kaut kāds a la GMC 1990 gada.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565