„Hyundai i30” turbo degustācija

Pievienots: 3. februārī 2016 17:09 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Pērnā gada decembrī, tajā zīmīgajā dienā, kad demisionēja pēdējā „Vienotības” premjerministre Laimdota Straujuma, manās rokās nonāca „Hyundai” kompaktklases karstākais un straujākais piedāvājums — „i30 Turbo”!Tiem, kuri vēlas sportiskāku braukšanas dinamiku un izteiksmīgu dizainu, nezaudējot komfortu, „Hyundai” kopš 2015. gada piedāvā jaunu, sportisku modeli „i30” saimē. Tas izstrādāts „Hyundai” Nirburgringas testēšanas centrā, koncentrējot uzmanību uz sportiskas braukšanas dinamiku un ikdienas lietošanas ērtumu. Tā kā pēdējos gados korejiešu kompānijai ir sava „WRC” rallija komanda „Hyundai Shell World Rally Team”, kas nupat uzvarējusi komandu ieskaitē 2016. gada Montekarlo rallijā, šāda „karstā”, sportiskā modeļa parādīšanās dīleru autosalonos bija tikai laika jautājums.

Jaunais „i30 Turbo”, būdams apgādāts ar 186 zirgspēku motoru, ne tikai brauc ātrāk, bet arī izskatās straujāks. Tam ir visi nepieciešamie karsto hečbeku atribūti. Uzreiz gan jāteic, ka „i30 Turbo” nav „Hyundai” atbilde īsti „karstajiem” hečbekiem „Golf GTI” vai „Focus ST”. Angliski rakstošajā presē tādi auto kā „i30 Turbo” ir pat ieguvuši īpašu apzīmējumu — nodēvēti par „siltajiem hečbekiem”. To galvenā sūtība ir atrast vislabāko kompromisu starp dinamiku un komfortu, sagādāt ātruma baudījumu bez kratīgiem kompromisiem, lai ar tiem vieglāk būtu sadzīvot ikdienā. 

„Hyundai” turbo versija pieejama gan ar trim, gan piecām durvīm. Praktiskumā tā neatpaliek no parasta „i30”, piedāvājot piecas sēdvietas un 378 litru bagāžnieku, un no parasta „i30” atšķiras ar 1,6 litru turbodzinēju, sportiskāku piekari, lielākām disku bremzēm, asāku stūres sistēmu, 18 collu alumīnija diskiem un 225/40 izmēra riepām, divām izpūtēja caurulēm aizmugurē, agresīviem bamperiem priekšā un sporta bižutēriju. Arī sēdekļi ir citi — ar lielisku sānu atbalstu — un veicina vēlmi braukt azartiskāk nekā parasti.

Turbo versijai pieejams tikai viens dzinējs, viena pārnesumkārba un viens aprīkojuma līmenis — viss iekļauts cenā! Iekšpusē „Turbo” ir gandrīz identisks parastai labi aprīkotai „i30” versijai. Šur un tur interjerā sportiskums uzsvērts ar sarkanas krāsas akcentiem, nedaudz atgādinot „karstos” hečbekus no tālajiem „saldajiem astoņdesmitajiem”. Sportiskas gaisotnes radīšanai zināmi nopelni pieder tādiem aksesuāriem kā kaismīgi sporta sēdekļi ar sarkaniem ielaidumiem un sarkana poga „Engine Start”, ar ko aizsvilt dzinēju, sarkani instrumentu paneļa rādītāji un ātrumpārslēga sviras galviņa. Var jau domāt, ka no šiem aksesuāriem nav pilnīgi nekādas jēgas, taču izskatās tie iedvesmojoši.

„i30 Turbo” motors rada 265 Nm griezes momentu, pie 1500—4500 apgriezieniem panākot dinamisku paātrinājumu. Jauda tiek padota priekšējiem riteņiem ar sešu pakāpju manuālās transmisijas starpniecību. Paātrinājumu līdz 100 km/h no vietas var sasniegt 8,0 sekundēs, un maksimālais ātrums ir 219 km/h. Maksimālā jauda 184 zirgspēku turbodzinējam parādās pie augstiem 6000 apgriezieniem, tāpēc, lai izspiestu solīto dinamiku, vajag smagu pēdu uz gāzes pedāļa un intensīvu darbību ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Pārnesumu skaitļi pielasīti kā nākas, un katru gāzes pedāļa spiedienu pavada slāpēts rūciens. Diemžēl dzinēja skaņa augstos apgriezienos nešķiet sevišķi iedvesmojoša. Taču tā vismaz ir īsta atšķirībā no dažiem konkurentiem „karsto” hečbeku segmentā, kam caur skaļruņiem salonā ieplūst sintētiski radīta videospēļu skaņa, ko pat nav iespējams atslēgt. Atšķirībā no parasta „i30” sportiskajai versijai stūres gājiens no atdures līdz atdurei ir tikai 2,7 apgriezieni. Sešpakāpju manuālās transmisijas mehānisms ir teicami precīzs, un tas dod iespēju vingrināties meistarībā, taču adaptīvais „Flex Steer” stūres mehānisms (iespējams iestatīt trīs režīmus — „Comfort”, „Normal” un „Sport”—, ko atšķirt gan ir pagrūti) nevairo sportisko sajūtu. Piecreiz vairāk iedvesmo mašīnas sportiskā piekare. Auto ir veikls, labi pagriežams, iepriekš paredzams un ļoti stabils manevrējot. Taču ar vieglo, neinformatīvo stūres pastiprinātāju, vieglajiem slēdžiem un svirām, teicamo skaņas izolāciju salonā un nesportisko dzinēja toni tas ne katram šķitīs iedvesmojošs lieliem varoņdarbiem. Varētu pat teikt, ka paradoksālā veidā šis auto patiesībā brauc ātrāk un sportiskāk, nekā to izjūt mašīnas salonā. 

Kompromisu meistars „i30 Turbo” nemaz nevēlas upurēt komfortu dinamikas vārdā. Tāpēc ar šo atraktīvo auto var itin labi sadzīvot ikdienā. Pedāļi ir diezgan mīksti, pārnesumi slēdzas labi, stūre viegla — automobilis ir parocīgs ikdienas braukšanai pilsētā. Taču nepieciešamības gadījumā tas ir gatavs ielu cīņām, sacīkšu trasei un diennakts braucienam jebkurā virzienā, kamēr vien pietiek benzīna. 

Sportisks izskats un dinamika sadzīvo ar praktiskumu un samērīgām lietošanas izmaksām. Tas atrodas tajā jaudas diapazonā, kur cena un izmaksas (riepas, bremzes, apkopes) vēl joprojām atrodas pieņemamā līmenī. „Hyundai i30 Turbo” var saukt par savu jau par relatīvi pieejamiem 23 tūkstošiem eiro. Ja tik daudz jaudas nevajag un arī mēneša maksājumus gribas mazākus, tad iesakām par apmēram trim tūkstošiem lētāku un Latvijas ceļu apstākļos komfortablāku „i30” ar jaudīgu „1.6 CRDi” dīzeli (136 ZS un 280 Nm). Ja arī tas ir par daudz, tad „i30” piedāvā citas izvēles iespējas, piemēram, 1,4 litru benzīna modeli ar 100 zirgspēkiem un 15 tūkstošiem uz cenu zīmes. Tomēr jāpatur prātā, ka pēc izskata vienīgi „i30 Turbo” ir īsts „karstais hečs” no priekšējām diodēm līdz pat dubultajām izpūtēju caurulēm, ko spēs novērtēt jebkurš pretimbraucējs un jebkura garāmgājēja. Un kas par to, ka īstenībā tas ir tikai „siltais hečs” un vēl pagaidām nenostājas uz vienas līnijas ar „Ford” un „Volkswagen” trenētajiem kompaktklases olimpiešiem „ST” un „GTI”. Tuvākie „i30 Turbo” konkurenti — „franču golfa” sportiskā versija „Peugeot 308 GT” un radinieks „Kia cee’d GT”, kas arī tiek apgādāts ar 1,6 litru turbo motoru, kā arī „Opel Astra GTC”.

Gan „Hyundai” sekmīgi attīstītā „WRC” programma, gan pavisam nesen no „BMW” sportiskās „M” divīzijas pārvilinātie inženieru kadri rada pamatu optimismam, ka piedāvājumā drīz sekos vēl krietni „karstāki” modeļi, kurus jau esot nolemts laist tirgū ar „Hyundai” speciālo sportisko apakšzīmolu „N”. 



 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565