„Opel Zafira Tourer” degustācija

Pievienots: 18. janvārī 2016 13:59 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Kas tas ir: skrien kā vējš, ērts kā dzīvoklis? Tas ir „Opel Zafira Tourer” ar jaunu 2,0 litru 170 ZS dīzeli un sešpakāpju automātu!Ģimenes automobiļiem jābūt praktiskiem, ietilpīgiem, ekonomiskiem un drošiem. Bet vai tie var būt arī skaisti? Protams, var, ja runājam par jauno „Opel Zafira Tourer”! Auto izceļas ar moderna ātrvilciena plūdlīnijām un iespaidīgiem ārējiem izmēriem. Lai gan „Zafira Tourer” kopējais garums ir 4,65 metri, vizuāli tas nešķiet liels. Tā profils ir elegants, sportisks un uzreiz piesaista uzmanību. Viduslīnija aizmugurējā daļā paceļas uz augšu, piešķirot automašīnai dinamiskāku formu. Minivens izceļas ar plašu stiklojuma laukumu, priekšējam vējstiklam iestiepjoties jumtā. „Zafira” joprojām ir uzticīga principam — maksimāla interjera pielāgojamība bez sēdvietu izņemšanas. Tas padara šo auto par ideālu izvēli ģimenēm ar bērniem un visiem tiem, kuriem nepieciešams pārvadāt gan pasažierus, gan lielus nestandarta priekšmetus.



„Opel Zafira Tourer” salona dizainam raksturīgs plašas telpas un kvalitātes apvienojums. Sēžot pie stūres, var apbrīnot kolosālo plašumu salonā, kas pilnībā atbilst minivena būtībai. Priekšējais panelis ir skaidri strukturēts — katrai funkcijai sava podziņa, piedāvājot atzīstamu komfortu auto vadītājam un pasažierim. Jā, tas izskatās nedaudz vecmodīgi, jo tagad aktuālās dizaina tendences liek visas funkcijas koncentrēt skārienjutīgā ekrānā, taču jāatzīst, ka, neatraujot acis no ceļa, ir vieglāk sataustīt reljefu podziņu, nekā trāpīt uz vajadzīgās ekrāna ikonas... Standarta aprīkojumā ietilpst „Zafira” lieliskie, inovatīvie, anatomiski veidotie lielie priekšējie sēdekļi, kurus iespējams konfigurēt visdažādākajos veidos. Turklāt abus krēslus 180 mm garumā var slidināt atpakaļ, bet vadītāja sēdekļa augstumu regulēt 65 mm diapazonā. Trijos līmeņos bīdāmā viduskonsole „FlexRail” savukārt izveidota kā modulāra sistēma, kas pēc nepieciešamības izmantojama kā ērts elkoņbalsts, mantu glabātava vai glāžu turētājs. No pasažiera vietas pirmais iespaids par salonu: o, jā! — šajā automobilī var komfortabli ceļot! Otrajā rindā ir trīs atsevišķi sēdekļi ar karalisku sevis pārbīdīšanas un atzveltnes regulēšanas diapazonu. Vietas galvai un kājām abās sēdekļu rindās ir pietiekami; sēdekļu atzveltnes ir regulējamas ne tikai priekšējiem, bet arī aizmugurējiem sēdekļiem. Konkurents „Citroёn C4 Grand Picasso” varbūt piedāvā plašāku stiklojuma laukumu un vēl gaisīgāku noskaņu salonā, tomēr „Zafira” ir garāka, platāka un augstāka. Plašais priekšējais vējstikls iestiepjas jumtā, bet papildaprīkojumā pieejamais panorāmas jumts turpinās līdz pat auto aizmugurei. Te, protams, ir gan apsildāmie sēdekļi, gan stūre, kā arī salonā noskaņas apgaismojums. Ko vēl varētu vēlēties? Nav bezkontakta atslēgas, nav elektriskās bagāžnieka atvēršanas, arī pasažieru durvis no iekšpuses atveramas tikai tad, kad vadītājs nospiež atslēgas podziņu panelī. Toties „Zafira Tourer” iespējams nokomplektēt ar tādu komforta un drošības aprīkojumu, kāds vēl nesen bija pazīstams tikai prestižiem biznesa klases automobiļiem. Piemēram, ar adaptīvo kruīza kontroli ar radaru, adaptīvajiem lukturiem, „Opel Eye” videokameras sistēmu ar ceļa zīmju atpazīšanas funkciju, kā arī ar atpakaļskata kameru un daudzām citām drošības sistēmām.



Ne velti par „Zafira Tourer” salonu saka — plašs un ērts kā vienistabas dzīvoklītis. Sēdvietu „Flex7” sistēma ļauj izvēlēties plašas salona konfigurācijas iespējas. Otrā rinda nav dīvāns, bet gan trīs individuālas sēdvietas, kuras visā garumā neatkarīgi citu no citas ir iespējams slidināt 210 mm amplitūdā, šo trīs sēdvietu atzveltnes iespējams fiksēt trīs dažādās pozīcijās. „Lounge” konfigurācija nodrošina īpaši ērtu braukšanu četriem pasažieriem, jo vidējais otrās rindas sēdeklis tiek pārveidots elkoņbalstā. Sīklietu nodalījumu salonā ir vairāk, nekā varētu iedomāties — aptuveni 30. Ja visas septiņas sēdvietas ir aizņemtas, ceļojuma bagāžai būs atvēlēti tikai 152 litri, tāpēc trešā sēdekļu rinda ir papildaprīkojums, nevis standarta komplektācija. Piecvietīgajā variantā bagāžas nodalījuma tilpums ir 710 litri. Nolokot arī otro sēdekļu rindu līdzenā grīdā, vietu bagāžai var palielināt līdz pat 1860 litriem. 



Taču galvenais šīs degustācijas iemesls — „Opel Zafira Tourer” kā pirmais modelis ir piejaucējis „Opel” jaunākās paaudzes divu litru „CDTI ECOTEC” 170 zirgspēku dīzeli, kas atbilst drastiskajām „Euro 6” atgāzu normām. Un šis fakts pierāda to, cik nozīmīgs autoražotājam ir ģimenisko minivenu tirgus segments. Salīdzinot ar iepriekš degustētajām dīzeļdzinēju „Zafira” automašīnām, šī pārsteidz ar teicamo salona skaņas izolāciju. Ļoti klusa un līgana braukšana, dzinējs lieliski saprotas ar sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu, nodrošinot paātrinājumu līdz 100 km/h 9,9 sekundēs. Jaudīgais dzinējs ir gana ekonomisks, vidējais patēriņš „uz papīra” ir 5,8 l uz 100 km. Reālajā dzīvē, pat dinamiski braucot, tas patērēs ne vairāk par 7 litriem uz 100 km. Piekare ir diezgan mīksta, līgana, komfortabla, atkal jāuzslavē lieliskā skaņas izolācija — salonā nedzird ceļa trokšņus. Atšķirībā no iepriekš degustētajām zafirām, šai nav „FlexRide” braukšanas režīmu („Sport”, „Tour”) pārslēgšanas pogas. Laikam tāpēc, ka inženieri paši atraduši ideālos balstiekārtas regulējumus. „Zafira” brauc tieši tā, kā šādam palielam ģimenes minivenam ir jābrauc. Stūrēšana ir viegla un vienlaikus precīza. Pat lielā ātrumā, „Zafira Tourer” uzvedas kā vieglais automobilis. Uz ceļa straujos manevros tas turas stabilāk nekā konkurenti „Citroёn C4 Grand Picasso” un „Renault Espace”. Taču atšķirībā no „Ford S-max” „Zafira” neizliekas par sporta auto, bet ir īsts lielceļu ekspresis, kas skrien kā vējš, taču ar savām solīdajām braukšanas manierēm neprovocē agresīvu braukšanu un gluži labi saprotas ar mūsu Latvijas ceļu seguma īpatnībām. Ņemot vērā, ka drīzumā šis jaunais 170 ZS jaudīgais „Opel” dīzelis nonāks arī kompaktākos un vieglākos modeļos, ar nepacietību gaidīsim nākamos degustācijas braucienus.

 

Degustācijas secinājumi

Šādā izpildījumā „Opel Zafira Tourer” pretendē uz „Premium” minivena statusu, tā pasažieri pratīs novērtēt līgano gaitu un salonā valdošo klusumu. Un galvenais — šis komfortablais ekspresis skrien kā vējš, uz 100 kilometriem patērējot vien 5,8 litrus dīzeļdegvielas. Lielisks ģimenes auto, kas izceļas ar jaudīgu dzinēju, lielisku vadītāja vietas iekārtojumu, plašu, komfortablu un ļoti praktisku salonu. Salīdzinot ar konkurentiem, „Zafira Tourer” nepiemīt „Grand Picasso” ekstravagance un gaisīguma sajūta, tai nav „S-max” asās vadāmības, nav arī „Espace” lielo krossoverisko riteņu, toties „Zafira” tagad ir klusākais minivens ar jaudīgāko dīzeļdzinēju!

„Opel Zafira Tourer” cena ar jauno divu litru 170 ZS dīzeli kombinācijā ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu ir, sākot no 23 380 eiro, savukārt kopā ar sešpakāpju automātu, tas maksās, sākot no 24 080 eiro. Konkurentu piedāvājums — „Citroёn C4 Grand Picasso” ar 2,0 litru 150 ZS dīzeli cena sākas no 26 250 eiro, „Ford S-MAX” ar 2,0 litru 150 ZS dīzeli — no 28 900 eiro, „Renault Espace” ar 1,6 litru 160 ZS dīzeļmotoru — no 36 109 eiro.

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565