„Nissan Juke Nismo RS” degustācija

Pievienots: 4. janvārī 2016 12:27 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (1)

Pirms aptuveni pieciem gadiem — pēc pirmās iepazīšanās ar „Nissan Juke” — „AutoInfo” rakstīja: „Mazo pilsētas krossoveru segmentā jau sen prasījās pēc kaut kā tik nepieradināta! Neticu, ka konservatīvās publikas pareģojumi piepildīsies un „Juke” sagaida tāds pats liktenis kā „Fiat Multipla”, „Pontiac Aztec” un citus autopasaules Kvazimodo.Cilvēkiem, kas jaunāki par 30, un visu vecumu meitenēm šis jautrais dizains patīk. Tieši tāpēc, ka ir priecīgs un labsirdīgs!”

„Juke” dizains toreiz bija tik krasi atšķirīgs no visa līdz šim autosalonos redzētā, ka lielai daļai cilvēku tas šķita ārkārtīgi dīvains. Kādus gan epitetus pasaules autoprese tolaik veltīja šim jaunajam modelim! Vieni apgalvoja, ka „Juke” izskatās pēc sporta kupejas „GT-R” un robustā apvidnieka „Pathfinder” ārlaulības atvases. Citi uzsvēra, ka „Juke” izskatās pēc pokemona — fantastiska tēla no japāņu multenēm. Izteikums, ka šo auto dizainējis sapīpējies teletūbijs, šķita gandrīz vai pats maigākais no daudzo skeptiķu viedokļiem. Pēc reklāmas kampaņas spriežot, „Juke” bija pozicionēts ballīšu publikai, jeb „party people”. Šos jauniešus pārāk neinteresē reālas mašīnas, viņi vairāk aizraujas ar virtuālās realitātes un digitālās komunikācijas sniegtajām iespējām, bet vecākās paaudzes cilvēku viedoklis viņus maz interesē. „Juke” ekstravagantais izskats bija izvēlēts ar nodomu — izcelties uz pārējo auto fona un piedāvāt alternatīvu tiem mazās un kompaktklases auto pircējiem, kuriem tradicionālie hečbeki šķiet garlaicīgi. Tagad jāpiebilst, ka pirms pieciem gadiem mums bija pilnīga taisnība — simpātiskais rupucis „Juke” iekaroja pasaules autotirgu un šodien lielpilsētu ielās jau ir pavisam pierasta parādība, kas vairs nevienam neliek dusmīgi saraukt uzacis.

Šoruden „AutoInfo” degustatoru rokās nonāca „Nissan Juke” pati jaudīgākā modifikācija — „Nismo RS”. Zem motora pārsega šim pokemonam ir 1,6 litru tilpuma tiešās iesmidzes benzīna turbomotors ar vareniem 218 ZS, tas pieejams gan ar manuālo transmisiju (priekšpiedziņas versija), gan „CVT” automātisko transmisiju (pilnpiedziņas versija). „Nissan Juke Nismo RS” tiek dēvēts par maksimālas veiktspējas krossoveru. Auto dizainu esot iedvesmojuši daudzi sacīkšu trasēs pavadīti gadi. Tas nav tikai automobilis ar izcilu veiktspēju, tas ir „Nismo” — mašīna, kas piedāvā baudīt autosporta izjūtas ikdienā. Eksterjers nenoliedzami pievērš apkārtējo uzmanību, sportiskie akcenti ir acīm tīkami, un jo vairāk uz šo auto skatās, jo vairāk tas sāk iepatikties. Drosmīgo krossovera identitāti akcentē ar augstu klīrensu, augstu viduslīniju un lielām riteņu arkām. Ievērojami izliektais vējstikls un slēptie durvju rokturi papildina plūstošo dizainu. Uzlabojot „Juke” aerodinamiku, aerodinamiskajā tunelī panākts iespaidīgs 37 procentu piespiedējspēka pastiprinājums. „Nismo RS” atpazīstams pēc unikālas formas priekšējiem lukturiem, sarkaniem elementiem uz automobiļa virsbūves un unikālajiem krāsu toņiem. Ja vērīgāk ieskatāmies, profilā tā ir tieša rallijreidu prototipa kopija, tikai aptuveni divas reizes samazināta. Ar uzlabotu balstiekārtu un elektrisko stūres pastiprinātāju, pastiprinātu automobiļa virsbūvi, paaugstinātu noturību pret vērpi un uzlabotām bremzēm „Nismo” sniedz iespēju vadīt „Juke” automobili daudz pārliecinošāk nekā līdz šim, un to realizēt palīdzēs arī īpaši 10 spieķu 18 collu alumīnija sakausējuma diski.

Sportiska, ar ādu apvilkta stūrīte ar sarkanu uzšuvi viduspunktā, dziļi, profilēti „RECARO” sporta sēdekļi ar „Alcantara” un sarkanas ādas apdari, sarkanā tonī izgaismots „Nismo” tahometrs, tumši griesti, tas viss kopā izskatās iespaidīgi — kā īsta sporta auto kokpits — un braucējiem liek visur justies kā sacīkšu trasē. Sportiskie sēdekļi ir ērti, taču cieti un šauri, bet augstās malas apgrūtina gan iekāpšanu automašīnā, gan izkāpšanu no tās. Manuprāt, šo auto paredzēts baudīt pārsvarā diviem cilvēkiem. Aizmugurē sēdošajiem ceļgali atduras sporta sēdekļu cietajās plastmasas muguriņās. Toties joprojām ir piecas durvis un 354 litru bagāžnieks. Pedāļi un ātrumpārslēgs darbojas stingri — kā sporta auto —, stūre gan varēja būt nedaudz smagāka, piekare ir cieta kā sporta auto, var izbraukt jebkādas virāžas lielā ātrumā, bet jūtams katrs kanalizācijas akas vāks, lai gan tos var droši pārbraukt nebremzējot. Izvēlnē pieejamie „Eco” un „Sport” režīmi tiešām atšķiras atsaucībā uz gāzes pedāli, kā arī citādāku motora dziesmu.

Lai gan motora jauda attiecībā pret mašīnas izmēriem nav maza, bija dzirdēts, ka „Nismo RS” vizuālais tēls krietni vien apsteidz dzinēja jaudu. Tomēr jāatceras, ka priekšpiedziņas un pilnpiedziņas „Juke Nismo RS” versijas ir pilnīgi atšķirīgas, vairāk agresijas gan piemīt tieši modifikācijai ar priekšpiedziņu. Tā ir ātrāka, vieglāka, jaudīgāka, ar asāku vadāmību un iespaidīgāku skaņu, kas šāda tipa automašīnai nav mazsvarīgi. Pilnpiedziņas modifikācija, kuru var dabūt tikai ar bezpakāpju variatoru, neļauj izbaudīt pilnu dzinēja potenciālu. Dinamiskai braukšanai labāk piestāv versija ar mehānisko transmisiju. Balstiekārta ir visai cieta, taču līkumos palīdz saglabāt stabilitāti un labu vadāmību. Degustētā „Nismo RS” modifikācija ar mehānisko transmisiju sniedz iespaidīgu paātrinājumu, no vietas simtiņu sasniedzot nepilnās septiņās sekundēs. Taču, strauji uzņemot ātrumu, stūre kļūst pārāk jutīga un ir grūti saglabāt taisnvirziena kustību, lai gan virāžās auto ir ļoti stabils. Degustācijas brauciena sākumā nācās pierast pie šīs jutīgās stūres, bet vēlāk secināju, ka tā tikai piešķir papildu asumiņu sportiskas braukšanas procesam. „Juke Nismo RS” noteikti nav viens no klusākajiem krossoveriem, un tam par pamatu kalpo patīkami uzbudinošais, sportiskais izplūdes sistēmas tonis.

 

Degustācijas secinājumi

Mazais pokemons „Juke” beidzot ir kļuvis nopietnāks, un „Nismo” versija pierāda, ka ar šo šķelmīgo krossoverīti tagad ir jārēķinās arī apkārtējiem. Arī „Nismo” eksterjera sportiskie elementi piešķir tam īpašu odziņu. Šādus mazus un jaudīgus auto satiksmē beidzot sāk respektēt — un tas ir patīkami. Ar mehānisko transmisiju „Juke Nismo RS” ir kā asais čili pipars, kas meitenēm liek sajūsmā spiegt! Tomēr šis auto nav piemērots jauniešiem un sievietēm, jo tā jauda ir pārlieku liela, savukārt ikdienas braucējiem gaita būs pārlieku cieta. Ikdienā arī būs grūti izmantot visu dzinēja potenciālu, jo Latvijā taču nav šoseju ar lielu atļauto braukšanas ātrumu, tāpēc ar 218 ZS pilnībā pietiek. Un „Nismo RS” es noteikti izvēlētos ar mehānisko transmisiju, lai labāk izbaudītu dzinēja jaudu, tomēr pilnai laimei vēlētos arī pilnpiedziņu. 

Šis ir izteikts nišas produkts — stilīgs un sportisks auto par attiecīgu cenu. „Juke Nismo RS” piestāv cilvēkiem, kuri vēlas iegādāties kaut ko atšķirīgu no pelēkās masas. „Juke Nismo RS” ir auto, kam tiešu konkurentu faktiski nav, taču tas varētu ieintriģēt karsto hečbeku „VW Golf GTI”, „Renault Clio RS” vai „Ford Fiesta ST” tīkotājus.

Priekšpiedziņas versija Latvijā maksā, sākot no 27 160 eiro, savukārt pilnpiedziņas „Juke Nismo RS” modifikācija pieejama, sākot no 30 190 eiro. Jā, „Nismo RS” cena nav maza, taču nelielais krossovers piedāvā stilu, dinamiku un plašu aprīkojumu, kas citu zīmolu piedāvājumā izmaksātu vēl dārgāk.

 

 

Komentāri:

Viesis: Akmentiņš - 15. janvārī 2016 14:26

Degustācijas auto ar igauņu numuriem? Nezolīdi.
Bet zaķi smuki :)

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565