„Jeep Renegade” degustācija

Pievienots: 7. decembrī 2015 16:50 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Kurš gan būtu varējis iedomāties, ka par „all-American brand” lepni dēvētais „Jeep” zīmols reiz piederēs itāliešiem! Taču kopš iekļaušanās „FIAT” koncerna sastāvā „Jeep” ir piedzīvojis strauju uzplaukumu — paplašinātā modeļu gamma papildināta ar daudziem tehnoloģiskiem, dizaina un kvalitātes uzlabojumiem.Tas nesis lielus panākumus — visā pasaulē „Jeep” pārdevis vairāk nekā vienu miljonu automobiļu, savukārt Eiropā pārdošanas apjomi pieauguši pat par 69,6 procentiem, sasniedzot jaunu rekordu — 100 tūkstošus pārdotu automobiļu mēnesī!

Taču vārds uzliek pienākumu. Neviens nešaubās, ka „Ferrari” ir jābūt ātram — tā jau ir aksioma. Gluži tāpat visiem ir skaidrs, ka „Jeep” ir jābūt spēcīgam bezceļos! „Jeep Renegade” ir leģendārā amerikāņu zīmola jaunākais izstrādājums, kas izgatavots, izmantojot „FIAT” modeļu platformu un tehniskos resursus, tomēr auto dizains tapis Detroitā. Jau pirmais skatiens uz „Renegade” siluetu, septiņu iedaļu radiatora režģi un apaļajiem lukturiem liek atpazīt „Jeep”. Jūtams, ka dizaineri ļoti centušies piešķirt savam lolojumam „džipiskumu”. Lai tas būtu īsts „Wrangler” pēctecis — kantains kā ķieģelis, no skata robusts, ar apaļiem lukturiem un ikonisko „Jeep” radiatora režģi. Lai nekas neliecinātu par radniecību ar „Fiat”. Bildēs gan jaunais auto ar tā milzīgajiem, apaļajiem lukturiem izskatās savādi rotaļīgs, nedaudz pēc kāda multeņu tēla, dabā — jau daudz labāk. Sejas izteiksme sākumā šķiet jocīga, bet pēc kāda laika — simpātiska. Izceļas īpatnējie aizmugurējie lukturi, kuru „X” formas dizains radīts pēc līdzības ar militārā stila degvielas tvertni, kas bija novietota leģendārā karotāja „Wrangler” aizmugurē. Efektīgi oranžā virsbūve izceļ „Renegade” dizaina atšķirības salīdzinājumā ar jebkuru citu mazo krosoveru. Varētu domāt, ka kantainais virsbūves siluets ir nederīgs no aerodinamikas viedokļa, taču mazā apvidnieka aerodinamiskās pretestības koeficients iekļaujas robežās no 0,34 līdz 0,36. Pēc ārējiem izmēriem „Renegade” balansē starp pazīstamo dižpārdokli „Nissan Juke” un „Opel Mokka”. Jaunā itāliešu—amerikāņu kopdarba garums ir 4232 mm, kas ir teju par 10 cm vairāk kā „Juke”, bet par 4,6 cm mazāk nekā „Opel Mokka”. Vislīdzīgākais renegātam pēc visiem ārējiem parametriem ir „sniega cilvēciņš” — čehu vācietis „Škoda Yeti”. 

Šis ir pirmais „Jeep”, ko ražo ārpus Amerikas. „Renegade” mazuli ražo tikai un vienīgi Itālijā, bet Amerikā uz konveijera lentes tam kāpt vispār nebūs lemts. Tātad visi „Jeep” fani Amerikā, kā arī pārējos 100 pasaules tirgos „Renegade” saņems tieši no Itālijas rūpnīcas. Automašīnas pamatā ir itāliešu „Fiat 500L” platforma, taču konstruktīvi abi modeļi ir atšķirīgi. „Renegade” riteņu bāze ir 2570 mm — par 45 mm īsāka. Uz tās pašas platformas radītais krosovers „Fiat 500X” tomēr ir pavisam cits auto — dizains ar kupejas siluetu, iekšā mazāks un ar cietāku piekari, tātad vairāk piemērots pilsētai. Turklāt „Renegade” motora pārsegs ir izgatavots no alumīnija, bet aizmugurējā piekarē ir „McPherson” statņi ar trijām apakšējām svirām, kā īstam purva bridējam pieklājas. Sākot ar priekšējo režģi un stingro stāju — šis švīts no Apenīnu pussalas nav nekāds parketnieks, tas nepārprotami ir Džips ar lielo burtu! Vislabāk to var redzēt „Trailhawk” aprīkojuma versijā, kurai ražotājs piedāvā par vienu collu augstāku klīrensu, unikālus priekšējās un aizmugurējās daļas apdares elementus, aizsargplāksnes, kā arī alumīnija sakausējuma 17 collu riteņu diskus ar rupja profila riepām visurgājēja stilā, bet galvenais — „Active Drive Low” pilnpiedziņas sistēmu, kas līdzsvaro piekares spēka pārvadu un nodrošina labāko saķeri jebkuros braukšanas apstākļos, neļaujot iestigt pat sevišķi staignā dūksnājā vai mīkstās smiltīs.

„Renegade” salonā uzreiz jūtama „džipiska” aura. Par to rūpējas brutālās viduskonsoles līnijas un bezceļa režīmu pārslēdzējs līdzās pārnesumkārbas selektoram. Augsta iekāpšana, diezgan stāva sēdpozīcija, pasažiera priekšā uz paneļa novietots masīvs rokturis, kur pieturēties — viss, kā jau džipā pieklājas. Instrumentu paneļa centrā lepns uzraksts „Since 1941” rada pēctecības sajūtu, bet tahometra pulksteņa skalas sarkano zonu iezīmē tādi kā oranžu dubļu šļaksti. Iekšā ir liela, pamatīga auto sajūta, ko rada stāvais vējstikls, masīvie statņi un labi redzamie motora pārsega stūri, un te ir pārsteidzoši daudz telpas. Stāvais vējstikls labi pasargā šoferīti no uzmācīgiem saules stariem. Masīvie aizmugurējie statņi gan ierobežo pārredzamību atpakaļgaitā, taču manevrēt palīdz parkošanās sensoru pīkstuļi. Par spīti ārējam kompaktumam, „Jeep Renegade” salons ir apjomīgs un spēj uzņemt piecu braucēju ekipāžu. Otrajā rindā ar minimālu saspiešanos var sasēsties trīs pieauguši pasažieri. Bagāžas nodalījuma tilpums ir salīdzinoši pieticīgs — 351 litrs —, par 65 litriem mazāks nekā „Škoda Yeti”. Tomēr kravas telpa ir diezgan funkcionāla, un, nolaižot aizmugures sēdekļus, tās ietilpību iespējams palielināt līdz 869 litriem.

Motorizācijas programma „Jeep Renegade” paredz ļoti plašu un daudzveidīgu dzinēju izvēli, kas liks nobālēt daudziem konkurentiem. Dzinēju gammā visi spēka agregāti nāk no „Fiat” arsenāla. Benzīna dzinēji ir trīs — 1,6 litru 110 ZS dzinējs, kā arī 140 un 170 ZS jaudas 1,4 litru turbomotori. Dīzeļdegvielas cienītājiem paredzēti veseli četri taupīgie „MultiJet II” dīzeļi: 120 ZS jaudīgs 1,6 litru agregāts, kā arī divu litru dīzelis ar 120, 140 un 170 ZS jaudas diapazonu. Speciāli Ziemeļamerikas un Tuvo Austrumu tirgiem paredzēts „Chrysler” 185 ZS jaudīgais 2,4 litru benzīnmotors. Atkarībā no piedziņas konfigurācijas motori strādā tandēmā ar piecpakāpju un sešpakāpju manuālajām transmisijām, kā arī robotizēto mehāniku ar dubulto sajūgu. Taču lepnākais ieraksts „Renegade” pasē ir jaunā deviņpakāpju automātiskā pārnesumkārba. Līdzīgu „ZF” ražoto agregātu izmanto arī „Jeep Cherokee” un „Range Rover Evoque”, bet kompakto krosoveru klasē tāds līdz šim vēl nebija sastopams. Automāts ne tikai rūpējas par komfortu un degvielas ekonomiju, bet ir pat veiklāks par žiglāko šoferīti — nodrošina par 0,7 sekundēm labāku paātrinājuma dinamiku no nulles līdz 100 km/h nekā ar mehānisko transmisiju! Ar šo automātu var apseglot 170 ZS jaudīgo 1,4 litru turbomotoru, kā arī 140 un 170 ZS jaudīgos dīzeļus.

Mūsu pirmais degustētais automobilis bija aprīkots ar divlitrīgu 140 ZS „MultiJet II” dīzeli, kas ir kluss un atsaucīgs. Patēriņš atkarīgs no braukšanas stila, vidēji — 6,5 līdz 8 litri uz 100 kilometriem. Jaunā automātiskā pārnesumkārba pārslēdzas gandrīz nemanāmi. 

Pēc degustācijas jāteic, ka „Renegade” ir pārsteidzoši patīkams ceļabiedrs gan pilsētā, gan uz lielceļa. Uzdrošinos apgalvot, ka neviens „Jeep” uz cieta seguma nebrauc tik labi kā šis. Automobilis izceļas ar komfortablu gaitu uz asfalta un viegli tiek galā ar mazākām un lielākām Latvijas ceļa seguma dangām, bet tā vienaldzība pret brauktuves seguma bojājumiem izraisa patiesu cieņu un citu transportlīdzekļu vadītāju skaudību. Stūres reakcijas ir vieglas un saprotamas, apveltītas ar labāku reaktīvo pretspēku, nekā krosoveros pierasts, un spēj nodrošināt pārliecinošu, pat azartisku braukšanu. „Renegade” uz ceļa turas stingri, paaugstinātā virsbūve līkumos svārstās pavisam nedaudz. Turklāt automobilis priecē ar lielisku manevrētspēju šauros ielu labirintos. Un pilsētā tam nemaz nav tik daudz jālavierē, jo pārbrauktos kanalizācijas vākus un asfalta ielāpus tikpat kā nejūt. Lielisks tas ir arī uz „Latvijas brūnā” — grantenieka trepes —, kur renegāts ar apbrīnojamu centību apstrādā salīdzinoši asu redeli. Pretizslīdes sistēmas elektroniku var atslēgt, apmēram 10 sekundes paturot nospiestu atslēgšanas podziņu, un tad sākas īstā jautrība. Ar lielo kreiseri „Cherokee” (un kur nu vēl ar smagnējo mamutu pēcteci „Landcruiser”) es nekad pa izdangātu grantenieku neuzdrošinātos braukt tik azartiski, bet renegāts ir salīdzinoši viegls un paklausīgs.

Otrs degustētais „Renegade” bija ietērpts glaunākā „Trailhawk” mundierī, aprīkots ar 170 ZS jaudīgu dīzeli un kārtīgu „Active Drive Low” pilnpiedziņu, kas strādā tandēmā ar „Selec-Terrain” vilkmes kontroles sistēmu. Pārliecinājos, ka ražotāja pārstāvji nepārspīlē, apgalvojot, ka viņu lolojums ir labākais bezceļu braucējs kompakto krosoveru segmentā. „Renegade” bezceļa apstākļos nedara kaunu „Jeep” zīmolam un šķietami bezrūpīgi īsteno tādus brīnumus, kas šajā klasē nevienam citam nav pa spēkam. Rotaļīgais džipiņš patiesībā slēpj sevī īstu bezceļu pieccīņnieku. „Renegade” piedāvājumā ir divas pilnpiedziņas sistēmas — ”Jeep Active Drive” („Sport Lingitude” vai „Limited” aprīkojumiem) un „Active Drive Low” (tikai „Trailhawk” versijai). „Renegade” ir arī „Select-Terrain” caurgājamības kontroles sistēma ar pieciem individuāli izmantojamiem iestatījumiem: automātisko, braukšanai pa sniegu, sportisko, braukšanai pa smiltīm vai dubļiem, braukšanai pa akmeņiem. Pilnpiedziņa regulējama elektroniski ar ripuli, kas pārslēdz „auto”, „snow”, „sand”, „mud”, „rock” režīmus. Turpat ripuļa vidū atrodas pogas, ar kurām var ieslēgt „4WD LOW”, „4WD LOCK” režīmu un no kalna nobraukšanas lēno režīmu. Jebkurā aprīkojuma versijā braucēju noskaņojumu nebojās lielākas vai mazākas ceļa seguma grambas. Jau standarta izpildījumā priekšējās piekares gājiens ir 170 mm, bet aizmugurējās — 205 mm. Automobiļa klīrenss (atkarībā no modifikācijas) ir 200 līdz 210 mm. Turklāt rūpēs par renegāta bezceļa spējām dizaineri centušies riteņus novietot iespējami tālu virsbūves stūros, veidojot uzsvērti īsas pārkares. Tādā veidā mazā džipiņa piebraukšanas leņķis ir 30,5°, bet nobraukšanas — 34,3° („Tailhawk” versijā). Kā liecina ražotāja izplatītā informācija, „Renegade” spēj pārvarēt gandrīz pusmetru dziļu ūdens šķērsli. Un tam visam vēl piedevām gudrā „Jeep Active Drive” pilnpiedziņas transmisija ar elektroniski kontrolējamu centrālo viskosajūgu, kas vajadzības gadījumā spēj līdz 100 procentiem vilkmes adresēt vienas ass riteņiem, un „Selec-Terrain” elektroniskais palīgs, kurš pielāgo transmisijas darbību dažādiem braukšanas apstākļiem. „Trailhawk” versijā esošie četri vilkmes kontroles regulējumi — „Auto”, „Sand”, „Mud”, „Snow” — tiek papildināti ar piekto — „Rock” — regulējumu. Bez tā visa „Trailhawk” komplektācijā ir arī tāds slepenais ierocis kā „4×4 Low” režīms. Lai gan klasiskas pazemināto pārnesumu rindas „Renegade” transmisijai nemaz nav, normālā režīmā aktīvi darbojas astoņi no deviņiem pārnesumiem. Aktivizējot pogu „Low”, tiek ieslēgs pirmais, īpaši zemais pārnesums, kas ļauj lēnām kārpīties sevišķi staignā dūksnājā vai mīkstās smiltīs. Deviņpakāpju automāta smadzenes ir ieprogrammētas tā, lai radītu pazeminātā pārnesuma darbības efektu brīžos, kad aktivizēts „4x4 Lock” režīms, ja nāktos sastapties ar sevišķi lieliem bezceļa izaicinājumiem. Nu ko lai saka — ekscentriskais „Nissan Juke” un stilīgais „Renault Captur” salīdzinājumā ar „Jeep Renegade” ir tikai rotaļlietas smukām blondīnēm.

 

Degustācijas secinājumi

21. gadsimta krosoveram jābūt veidotam tīkamās, aerodinamiskās formās, — tāda bija mana pārliecība pirms šā degustācijas brauciena. Tāpēc, pirms devos satikt jauno „Jeep” modeli, biju noskaņots diezgan skeptiski, jo tas atkal nepārprotami simbolizē „Jeep” paaudzēs kultivēto vīrišķīgo mačo stilu. Mazie krosoveri ir populāri tāpēc, ka piedāvā apvidus auto izskatu, augstu sēdpozīciju, lielāku drošību pret ceļa seguma bojājumiem un dažos gadījumos arī ierobežotas spējas braukt viegla bezceļa apstākļos, taču bez augstajām izmaksām, kas parasti saistās ar īstajiem apvidus auto. „Renegade” piemīt visas minētās īpašības, turklāt vēl arī „vienīgā īstā džipa” tēls. Lai gan „Renegade” pa visām vīlītēm spraucas ārā itāliešu inženieru dzelžainais tvēriens, zem „Renegade” ādas ir iešūta „Jeep” piedzīvojuma meklētāja DNS, tāpat kā citiem „Jeep”. Sanācis pirmais kompaktklases krosovers, kam dzīvošanās pa dubļiem sagādā prieku, nevis bailes. Tieši tāds auto, kādu no „Jeep” esam gaidījuši! „Renegade” nepārprotami ir īsts „Jeep”, radīts drosmīgiem cilvēkiem, kuri vēlas tradicionālo „Jeep” dizainu ar labākajām apvidus automobiļu spējām savā klasē. Otru tik vispusīgu un Latvijas ceļa nacionālajām īpatnībām piemērotu auto manā līdzšinējā degustācijas praksē būs grūti atcerēties. Kā pirmie nāk prātā „Subaru Forester”, vecais „Nissan X-trail” un „Dacia Duster”, taču katram no minētajiem bija savas specifiskas īpatnības, kas vienā vai citā aspektā liek piekāpties renegāta priekšā. Un tad vēl nozīmīgais cenas faktors, kas gan ne vienmēr spēlē par labu renegātam. Askētiskākajam „Renegade” priekšpiedziņas izpildījumā ar mazāko motoriņu un pieticīgāko aprīkojumu cena sākas no 18 900 EUR (1,6 litru 110 ZS benzīns, 5 MT, priekšpiedziņa), lētākais dīzelis ar priekšpiedziņu (1,6 litri, 120 ZS, 6 MT) maksā 22 688 EUR, bet dīzelis ar pilnpiedziņu (2,0 litri, 140 ZS, 6 MT) jau maksā, sākot no 25 108 EUR. Degustētais „Renegade” glaunākajā — „Trailhawk” — mundierī ar 2,0 litru 170 ZS dīzeli, 9 AT, „Active Drive Low” pilnpiedziņu un „Selec-Terrain” vilkmes kontroles sistēmu jau maksās nopietnu summiņu — 31 158 EUR. 

 

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565