Dacia Logan un Kia Rio

Pievienots: 11. novembrī 2005 01:00 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Kurš no mums nav sapņojis par jaunu, lētu, drošu un uzticamu auto? Jaunākās pasaules autotirgus globalizācijas tendences, šķiet, tuvina šī sapņa piepildījumu...


Kurš no mums nav sapņojis par jaunu, lētu, drošu un uzticamu auto? Jaunākās pasaules autotirgus globalizācijas tendences, šķiet, tuvina šī sapņa piepildījumu. Kamēr franči kaļ grandiozus plānus austrumu iekarošanai, tai pat laikā korejieši agresīvi ielaužas Rietumeiropas tirgus svarīgākajā sektorā. Mūsu pašu Latvijas autotirgus ir tā vieta, kur šie pretēji vērstie centieni satiekas. Iepazīstieties: jaunākie spēlētāji demokrātiskajā sektorā - "Dacia Logan"/ "Kia Rio".



Logan – vēl lētāk nav iespējams

90-to gadu beigās "Renault" pamanīja jaunas tendences un perspektīvas globālajā autotirgū un novirzīja savu piedāvājumu uz reģioniem, kam piemīt liels automobiļu nozares attīstības potenciāls. Kamēr daudzi Eiropas auto ražotāji lūkojas lielo Āzijas tirgu virzienā, Renault radās ideja radīt auto tuvākiem reģioniem - Austrumeiropai. Un tā pirms pieciem gadiem tika izstrādāts projekts X90, kā rezultātā bija jātop automobilim, kurš nedrīkst maksāt vairāk kā 5000 eiro.Sākumā daudzi eksperti tajā noraudzījās ar zināmu skepsi, jo neticēja, ka ir iespējams izstrādāt mūsdienīgu auto, kura galējā maksimālā cena būtu minētie 5 tūkstoši eiro. Taču viņi ir maldījušies, jo pēc pieciem gadiem šāds auto ir gatavs un tā ražošana uzsākta pagājušā gada rudenī Pitesti rūpnīcā Rumānijā. Šeit var atzīmēt, ka projekta pirmajā fāzē "Renault" par 50 miljoniem eiro iegādājās Rumānijas marku "Dacia", sākās modernizācijas process, kurā līdz 2004. gada beigām "Renault" bija investējis 489 miljonus EUR. Saskaņā ar Logan projekta plāniem, vispirms to ieviesa Viduseiropas un Austrumeiropas tirgū, bet 2005. gada vasarā "Dacia Logan" debitēja arī Rietumeiropā un guva necerētus panākumus – pēc šās vienkāršās mašīnītes cilvēki stāvēja rindās! Tomēr koncerns plāno sasniegt 50% pārdošanas līmeni ārpus Rietumeiropas un kļūt par līderi vieglo automobiļu pārdošanā Centrāleiropā. Par "Renault" ambīcijām liecina arī tas ka franču uzņēmuma plānos ir līdz 2010.gadam pārdot vienu miljonu Logan automobiļu."Dacia Logan" sākotnēji tiks ražots Rumānijā, taču vēlāk tā salikšana notiks arī Marokā, Kolumbijā, Krievijā un Irānā.„Logan izmantos gandrīz visos kontinentos. Sākot no Dienvidamerikas līdz Āzijai, Eiropā un Āfrikā, šim automobilim vajadzēs izturēt ļoti dažādus ekspluatācijas apstākļus. Logan jāievēro dažādu valstu tirgus prasības, kur ir visgrūtākie klimatiskākie apstākļi – no neizturamā karstuma līdz īstam salam”, uzsver Luks Aleksandrs Menārs, Renault starptautisko darījumu direktors. Tādēļ Logan izturējis pārbaudījumus visekstremālākajās reālos apstākļos – pie polārā loka un tropiskajās valstīs. "Renault" inženieri nobraukuši 470.000 km pa izmēģinājuma apli, kura specifika nosaka, ka pētāmais automobilis nolietojas trīs reizes ātrāk nekā braucot pa vidusmēra Eiropas ceļiem. Tādējādi jaunais Dacia modelis ir piemērots dažādiem klimatiskiem apstākļiem un dažādas kvalitātes ceļiem. Šīs automobilis bez bojājumiem var braukt pa ceļiem ar sliktu segumu vai ceļiem bez seguma, pārvarēt lielus kāpumus. Potenciālie klienti, kuriem paredzēts "Logan", visbiežāk pērk vienu mašīnu, ko izmanto visa ģimene. Tomēr ekspertu vidū vēl joprojām valda šaubas, vai "Dacia Logan" spēs attaisnot uz to liktās cerības. Daudzi ir pārliecināti, ka autobraucēji Austrumeiropā, Vidējos Austrumos, Āfrikā vai Latīņamerikā labprātāk izvēlētos lietotu pazīstamas markas auto nekā mazpazīstamu, lai arī jaunu braucamo. Tai pašā laikā "Renault" mārketinga darbinieki šādam viedoklim negrib piekrist, jo uzskata, ka pieklājīgi un lēti ģimenes auto ir ļoti pieprasīti.

"Logan" modeļa dzimtene ir Technocentre netālu no Parīzes. Izvēlētā Logan markas automobiļu ražošanas izmaksu optimizācija un ciparu projektēšanas ieviešana atviegloja zemo automobiļa izstrādes izmaksu uzturēšanu. Izmantojot tos pašus elementus, kas jau pierādījuši sevi citos "Renault" modeļos, "Renault" inženieri radījuši mūsdienīgu un ietilpīgu automobili, kas pieejams plašam klientu lokam visā pasaulē. Logan ir veidots uz apakšmezgliem, kas izmantoti citos "Renault" modeļos. Logan izstrādāts uz "Renault'/"Nissan" jaunās B platformas, kas izmantota modeļos "Clio" un "Modus". Priekšējā piekare ņemta no Clio II, aizmugurējā no Modus.

Salīdzinot ar "Clio", Loganam ir par 18 mm lielāks klīrenss. Dzinēju izvēle gan nav liela – "Dacia Logan" pieejams ar 1,4 un 1,6 litru "Renault" benzīna motoriem ar 75 ZS un 90 ZS jaundu, kuri pilnībā atbilst "Euro4" izplūdes gāzu normām. Piecpakāpju pārnesumkārba JH ir tāda pati kā "Laguna II" un "Mégane II" modeļos, tikai izmainītas zobratu attiecības, lai zemākos pārnesumos nodrošinātu labākas vilkmes īpašības.



"Dacia Logan" atbilst visu drošības standartu prasībām. Radot šo automobili, izmantota liela Renault pieredze konstrukciju izturības jomā sadursmju gadījumos.Logan raksturīgs neliels degvielas patēriņš un nelielas ekspluatācijas izmaksas. Jauktajā ciklā automobilis ar motoru 1.4 l patērē tikai 6,8 l degvielas uz 100 km. "Renault" tehnoloģija ļāvusi sasniegt lielākus nobraukumus starp tehniskām apskatēm. Eļļas, sveču un gaisa filtra nomaiņa tagad veicama ik pēc 30 000 km. Logan ir 6 gadu pretkorozijas garantija.Jaunais "Dacia" modelis ir daudzfunkcionāls sedans ar apjomīgu virsbūvi. Skaidri iezīmēta bagāžnieka un jumta aizmugurējās daļas līnija ne tikai uzsver braucamrīka iespaidīgos izmērus, bet arī ievērojami palielina salona apjomu, kas ļauj trim liela auguma pasažieriem komfortabli ceļot uz automobiļa aizmugurējā sēdekļa. "Logan" garums ir 4250 mm, platums 1735 mm un augstums 1525 mm.Lai arī jaunais četru durvju automobilis neizskatās īpaši aizraujoši vai eleganti, tā dizains ir pietiekami kārtīgs kā zaldāts akurātā formastērpā. Tā vājākā vieta ir virsbūves aizmugurējie statņi, durvis un bagāžnieks sānskatā, lai arī tas neizskatās tik neveikli pielipināts kā Thalia modelim. Jāpiebilst, ka šobrīd norit aktīvs darbs pie "Dacia Logan" universāla virsbūves, un tai būtu jābūt krietni glītākai.Auto būvēts uz tā sauktās "Renault" koncerna B platformas, kura tiks izmantota arī "Nissan Micra" un "Renault Modus" ražošanā. Mašīna tiešām ir liela un ietilpīga. Plašajā aizmugurējā sēdeklī tiešām pietiek vietas trijiem. Sēdekļa muguras daļa gan nav saliekama, bet diez vai pēc tā kādreiz būs vajadzība, jo bagāžnieka tilpums ir veseli 510 litri, un vēl lielais rezerves ritenis apakšā. Bagāžnieku diemžēl var atvērt tikai no ārpuses un tikai ar aizdedzes atslēgu.Sēdekļi vienkārši, diezgan cieti, bet pietiekami ērti. Augsta sēdpozīcija kā busiņā vai džipā. Stūre nav regulējama pat augstumā, tādēļ vadītāja sēdekli var pārvietot, bet tikai vienā dimensijā: augstāk-tuvāk vai zemāk-tālāk. Tālākā pozīcija mums, večiem virs 1,80m bija par tālu, bet tuvākajā pozīcijā vidēja auguma sievietei vienalga būtu jāstūrē ar izstieptām rokām. Bet nav jau Logans nekāds dāmu auto.Pulksteņus apjož falša alumīnija gredzeni – vienīgā tāda kā greznības pazīme, bet tiem pa vidu – oranžs informatīvais displejs, kas rāda degvielas daudzumu, dzinēja temperatūru, nobrauktos kilometrus un, kas svarīgi – arī momentāno degvielas patēriņu. Pavisam negaidīti tik spartiskā auto sastapt pavisam mūsdienīgu borta datoru.  Visas paneļa detaļas ir stingras un negrab. Pēc izskata lētā un pelēcīgā plastika, rada tādu samērā pieticīgu izskatu un atgādina mums, ka neesam iesēdušies nekādā dārgā automobilī. Ekonomēts uz durvju rokturiem no iekšpuses, ekonomēts uz sānskata spoguļiem – tādi mazi un jocīgi padevušies, ekonomēts arī uz skaņas izolāciju – braucot dzirdi motoru, ceļu un liekas, dzirdi pat ātrumkārbas zobratus. Skaņas signāla poga pagriezienrādītāja sviras galā kā jau īstam franču auto. Spoguļu regulēšanas poga viduskonsoles apakšā, turpat pie rokasbremzes sviras. Turpat paneļa pašā apakšā novietotas apkures un ventilācijas pogas, lai tās aizsniegtu ir jāpieliecas.  Logan tiek piedāvāts trijos aprīkojuma variantos: Access ar motora iedarbināšanas elektronisko bloķēšanu un vadītāja drošības gaisa spilvenu; Ambiance ar buferiem virsbūves krāsā un centrālo atslēgu; Laureate, kas ir aprīkots ar septiņu funkciju datoru, pretmiglas lukturiem un elektriski paceļamiem priekšējiem logiem.Logana galvenais trumpis ir tā piekare. Mūsu apstākļiem tik pierastās, nežēlīgās bedres, ielāpi asfaltā – Logans tās pārbrauc tikai viegli nošūpojoties it kā būtu uz gaisa spilvena. Arī grants ceļu veļasdēlis Loganam neko nevar padarīt. Atļautajās ātrumu robežās braukšana ir gana komfortabla, tiesa pie 90 km/h uz nelīdzena asfalta jūtama tāda kā vertikāla šūpošanās, un straujus manevrus labāk neveikt. Zinām, jau zinām par vāciešu aļņu testa rezultātiem, bet tādam kārtīgam praktiskajam latvietim uz tiem nospļauties, jo atšķirībā no vācu autožurnālistiem viņš visdrīzāk ir saticis arī īstu alni un ne jau uz gluda asfalta...Tāpēc svarīgāk ir tas, ka vidusmēra Latvijas lauku rudens ceļos un neceļos ar Loganu reti kurš var mēroties.



Rio – Eiropas iekarotājs

2005.gada pavasarī Ženēvas Motoršovā prezentētais modelis ir gatavots konkurences cīņai vienā no piesātinātākajiem auto tirgus segmentiem – mazajā klasē, un ražotājs "Kia Motors" ir darījis visu iespējamo, lai radītu vienu no labākajiem produktiem šajā klasē.

"Kia Motors" jaunākais modelis "Kia Rio"  ir ļoti nozīmīgs ambiciozajai korejiešu kompānijai, kuras eksportēto automobiļu apjoms šā gada pirmajos sešos mēnešos sasniedzis 435 tūkstošus, kas ir 41 % visu saražoto. Bet 2006.gadā korejieši plānoja eksportēt vienu miljonu automobīļu.Lai sasniegtu plānoto, korejieši ar investīcijām neskopojas. Frankfurtē atvērts jauns eiropas birojs un dizaina centrs, Slovākijā nākamgad atklās jaunu rūpnīcu, kura izmaksās aptuveni vienu miljardu eiro un saražos 300 tūkstošus mašīnu gadā.Jaunais "Rio" ir radīts, lai nodrošinātu savu vietu globālajā tirgū un īpaši paaugstinātu Kia Eiropas piedāvājumu pievilcību. B-Segments ir Eiropā lielākais, aptverot vairāk nekā 27 % no kopējā auto realizācijas apjoma. "Kia" pētījumi noteikuši Itāliju, Franciju, Spāniju un Apvienoto Karalisti kā ‘stratēģiskos mērķus’ jaunajam Rio, tā kā šie tirgi apvieno lielākās B-Segmenta daļas un izaugsmes potenciālu.

Jaunais "Rio" tiek ražots Korejā, Sohari rūpnīcā, pārdošanā pie dīleriem Eiropā nonāca augusta sākumā ar vispopulārāko virsbūves versiju B-segmentā – piecdurvju hečbeku. 2004. gadā šie modeļi pretendēja uz vairāk kā 48 % no B-Segmenta realizācijas apjoma. Tomēr pieprasījums pēc četrdurvju sedana noteikti būs spēcīgs tādās valstīs kā Somija, Grieķija, Ungārija, Īrija, Nīderlande un Spānija.Ja jau Kia mērķē uz eiropiešiem, tad svarīgākais vispirms bija izpētīt  - kāds auto tad eiropietim ir vajadzīgs. Kia mārketinga speciālisti atklājuši, ka eiropietis pirmkārt meklē izteiksmīgu dizainu, otrkārt – sportisku, azartisku raksturu, treškārt – komfortu un praktiskumu. Nu un drošība un ekoloģija jau nāk līdzi kā pašsaprotamas vērtības.Jaunā "Rio" koncepcija tika attīstīta, lai sasniegtu četrus stratēģiskos mērķus – kļūt par labāko mazā auto paraugu, izcelt sportiskumu, braukšanas prieku un dinamiku, nodrošināt klientus ar praktisku, ērtu un ietilpīgu transportu un nepārprotami dot

savu unikālu Kia identitāti.



Šis modelis domāts patērētājiem ar kaislīgu attieksmi pret dzīvi, akcentē Mr. Kyung-Soo Lee, „Kia Motors Europe” prezidents, “Mēs turpinām zīmola spēcīgo lojalitāti klientiem piedāvāt maksimālu labumu visos aspektos. Jaunais "Rio" ir "kaislības radīts auto", auto, kas perfekti iemieso "Kia" Brenda identitāti "aizraujošais ir pieejams". Auto, kas piesaistīs jaunus cilvēkus ar dinamisku dzīvesveidu visā Eiropā.”

Klienti var izvēlēties starp divām virsbūvēm: 5-durvju hečbeks un 4-durvju sedans, diviem benzīna dzinējiem (1.6 un 1.4 litri) ar manuālo vai automātisko ātrumkārbu, vienu dīzeļa dzinēju (1.5 litri) ar manuālo ātrumkārbu un papildus aprīkojuma klāstu kā piedevas bagātīgajam standarta aprīkojumam.

Veidots, lai piesaistītu modernus, uz dizainu orientētus patērētājus, 3,990 mm garais  Rio hečbeks perfekti atbilst Kia brenda ‘aizraujošā un pieejamā identitātes centieniem, kamēr mazliet garākais 4,240 mm sedans priecē ar elegantu un īpatnēju aizmugures profilu.

Mums degustācijai tika Kia Rio 5-durvju hečbeks EX komplektācijā ar 1,4 litru DOHC benzīna dzinēju un mehānisko pārnesumkārbu.

Kia inženieru apņēmība radīt jaunus modeļus ar eiropiešu gaumei atbilstošāku dizainu īstenojusies jaunā "Rio" veidolā, kas ticis vaļā no iepriekšējā konservatīvā stila, lai parādītos ar pilnīgi jaunu, sportiskāku un atšķirīgāku. Šis jaunais automašīnas tēls ir veidots, lai piesaistītu jaunus, no aizspriedumiem brīvus, inteliģentus cilvēkus, kuriem ir svarīgs stils, kam auto palīdz sevi izteikt, un kas izbauda dinamisku dzīvesveidu un  braukšanu. Stils - pašapzinīgs priekšgals, dinamisks profils, stabila aizmugure. Izsmalcinātība – gluda aerodinamika, spēcīgāka struktūra un ievērojami samazināts trokšņu un vibrāciju līmenis salonā, izteiksmīgi gaumīgs interjers. Jaunais auto dizaina ziņā var droši konkurēt ar ilggadējo šī žanra etalonu "Peugeot 206".



Garākam (+50 mm), platākam (+15 mm) un īsākam (-250 mm piecu durvju formā) par savu priekšgājēju, jaunajam Rio ir daudz lielāka garenbāze (+90 mm) un uzlaboti salona izmēri, lai piedāvātu ievērojami vairāk vietas. Komforts – vairāk vietas galvai, kājām un pleciem, īpaši aizmugurē.Tagad "Rio" jebkuros salona parametros ir lielāks par savu priekšteci kā minimums par diviem, bet maksimums 83 milimetriem. Vēl vairāk, korejieši apgalvo, ka viņu jaunais auto esot ietilpīgāks par tādiem cienījamiem konkurentiem kā Fabia, Fiesta un Polo. Pārliecinājāmies, ka aiz 1,88 m gara vadītāja muguras skolas vecuma bērnam komforta pietiek.Salons glīts un akurāts. Vadītāja sēdeklim plašas manuālās regulēšanas iespējas garenvirzienā, augstumā un slīpumā, tas piemērojams jebkuram augumam. Tādēļ tikai augstumā regulējamā stūre nerada neērtības. Vadītāja sēdeklim pat ir nolaižams elkoņa atbalsts. Ātrumpārslēgs, visi kloķi un pogas ērti aizsniedzami, bet līdzās piepīpētājam atrodam pat speciālu elektriskās barošanas ligzdu.

Drošība – dubultie priekšējie, sānu un sānu-aizkaru gaisa drošības spilveni, aktīvie galvas balsti un ESP. Ērtība – variējams kravas nodalījums, bagāžnieks atbilst klases standartiem, bet iekšpusē zem grīdas paslēpts pilna izmēra rezerves ritenis.

Auto dod pārliecību un sportisku braukšanas prieku. Braucot atļautajās ātruma robežās auto uzvedība ir nevainojama, stūre pietiekami precīza, piekare pietiekami komfortabla, motora dinamikas pilsētā pilnīgi pietiek. Rio 1.4-litru dzinējs ar saviem 97 Zs dod par 17.5% vairāk jaudas nekā klasē vidējais. Degvielas patēriņš jauktā ciklā 6,3 l/100 km.



Katram savs

Lai gan šo abu mašīnu radīšanas koncepcijas ir atšķirīgas, varētu pat teikt – diametrāli pretējas: Rio cenšas paņemt ar emocijām un stilu, Logans – ar bezkaislīgu pragmatismu, katrs no šiem jaunajiem tirgus dalībniekiem varētu būt laba alternatīva tiem, kas šobrīd brauc ar paveciem automobiļiem, bet nevar atļauties iegādāties dārgās eiropiešu vai japāņu mašīnas.Jaunais "Kia Rio" ir konkurētspējīgs pieteikums populārākajā Eiropas tirgus segmentā un jaunā modeļa gammu veido pavisam 20 modifikācijas. Pirmo reizi B-Segmentā Kia piedāvā klientiem gan benzīna gan dīzeļa dzinēju izvēli. Ar cenu 9990 eur, "Kia Rio" var uzskatīt par mazās-vidējās klases budžeta auto, iespējams, pat par vienu no līderiem. Stilīgs, sportisks un dinamisks pēc skata, savas cenas un kvalitātes attiecību ziņā šis auto var veiksmīgi konkurēt ar daudz pazīstamākiem klasesbiedriem. Orientēts uz jauniem, brīviem cilvēkiem vai jaunām ģimenēm, šis auto varētu iepatikties arī meitenēm, sievietēm un dāmām.Automobiļa, kas nemaksātu vairāk kā 5 tūkstošus eiro, radīšana sākotnēji šķita nerealizējama ideja, taču "Dacia Logan" pierāda pilnīgi pretējo.Jaunais automobilis ir konkurētspējīgs gan cenas ziņā, gan piedāvātā salona plašuma un nelielo ekspluatācijas izmaksu dēļ. Bāzes versijā automobilis maksā 4800Ls - lētāk nemēdz būt! Bet par pieciem tūkstošiem brīnumu nemēdz būt, izņemot Logan piekari!

"Dacia Logan" ir automobilis lauku apvidē dzīvojošai ģimenei, kas apvieno praktiskumu, plašumu un drošību. Ideālā variantā tam vajadzētu būt praktiskam universāliem ar dīzeļdzinēju.



Mūsu degustatoru komanda šai lētajai un izturīgajai mašīnai redz nākotni Latvijā kā dienesta auto dažādu kompāniju tehniskajiem darbiniekiem, kā arī policijai, apsardzei un militārām struktūrām.Iespējams, ka Logan ir izveidojis pavisam jaunu tirgus nišu, jo cenas ziņā līdzīgi auto, piemēram, "Fiat Panda" un "Chevrolet Spark", ir daudz mazāki, savukārt izmēru ziņā līdzīgie ir krietni dārgāki:



Chevrolet Aveo SE -1,4  9500 euro

Hyundai Getz -1,3 GL    9900 euro

Peugeot 206 X-line- 1,4i   10130 euro

Ford Fiesta Comfort- 1,3i  10670 euro

Škoda Fabia Classic- 1,4   10750 euro

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-