„Toyota Avensis” degustācija

Pievienots: 15. oktobrī 2015 14:33 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Slavenais britu asprātis un skandālists Džeremijs Klārksons reiz par iepriekšējo „Toyota Avensis” modeli sarkastiski izteicies, ka šis auto sniedz tikpat daudz prieka, cik sešdesmitgadnieku svingerkluba apmeklējums. Neapšaubāmi, „Avensis” ir viens no svarīgākajiem modeļiem „Toyota” paletē, pirmo reizi prezentēts 1997. gadā, tas pārdots vairāk nekā 1 711 800 eksemplāros. Automobilim ar tik stabilu reputāciju, šķiet, vairs nevienam — pat Klārksona kungam — nekas nav jāpierāda.Proti, klienti to mīl tādu, kāds tas ir. „Avensis” allaž bijusi nevainojama, kvalitatīva, bet neizteiksmīga mašīna. Toties cenas, uzticamības un aprīkojuma ziņā „Avensis” savas vidējās klases jeb D segmentā ir bijusi viena no labākajām izvēlēm. Protams, braukšanas ziņā daudzi konkurenti bija aizraujošāki, taču „Avensis” pildīja citas funkcijas, kur galvenās prioritātes ir uzticamība, praktiskums un zemas ekspluatācijas izmaksas.

„Toyota” atzīmē, ka „Avensis” šogad svin apaļu jubileju: tieši pirms 80 gadiem — 1935. gadā — Kičiro Tojoda uzņēmumā „Toyoda Enterprises” izgatavoja trīs vieglās automašīnas prototipus — „A1”, kas uzskatāmi par vēlāk tapušā „Avensis” priekštečiem, jo bija vidējās klases sedani. Jaunais „Avensis”, kas pirmizrādi piedzīvoja šāgada pavasarī notikušajā Ženēvas autošovā, pārstāv trešo šā nosaukuma modeļu paaudzi. Modelis joprojām pieejams gan sedana, gan universāļa versijā, kas ieguvusi nosaukumu „Avensis Touring Sport”. Jaunā „Avensis” identitāte ir veidota „Toyota” dizaina studijā „ED2” Francijā, auto tehniskais pakojums ir komplektēts „Toyota” izpētes un jaunrades centrā Beļģijā, bet ražo šo auto turpat Lielbritānijā, kur tika ražots arī iepriekšējais modelis.

Tagad „Avensis” ir piedzīvojis brīnumainas pārvērtības, tā koptēls kļuvis krietni vieglāks, jauneklīgāks, pievilcīgāks un sportiskāks. Vizuāli jaunās mašīnas gabarīti šķiet krietni kompaktāki nekā tā masīvajam priekštecim, un autodīlera salonā blakus baltam „Avensis” novietota melna „Corolla” ar hromā mirdzošām radiatora restēm pat šķiet smagnējāka, taču patiesībā tas ir tikai acu apmāns. Lai gan „Avensis” virsbūves siluets un gabarīti palikuši bez pārmaiņām, tagad šī mašīna, gluži kā sieviete pēc „„Ievas” pārvērtībām”, ir nometusi vismaz 10 gadu nastu un ieguvusi svaigāku, jutekliskāku, dzīvespriecīgāku izskatu. „Avensis” neticamās pārvērtības panāktas ar atšķirīgas konfigurācijas buferiem un motora pārsegu, sportiskākām radiatora restēm ar sašaurinātām lukturu acīm, ko papildus izceļ inovatīvā optika ar LED gaismām, kā arī pārveidotiem aizmugurējiem starmešiem. Tagad jauno „Toyota” modeli raksturo vizuāla elegance un praktiskums, kas apvienots ar luksusa pieskārienu detaļās. „Avensis” nu ir arī pilnīgi jauns interjers un jauns mērinstrumentu panelis, kas izgatavots no ievērojami kvalitatīvākiem materiāliem. Salons patīkami pārsteidz ar košo mēraparātu izgaismojumu un bagātīgu multimediju aprīkojumu. „Toyota Touch” ar 8 collu skārienjutīgo ekrānu nodrošina interaktīvu automašīnas komforta un izklaides sistēmu vadību. Iesēžoties vadītāja vietā, kārtējo reizi jāatzīst, ka ergonomikas ziņā „Avensis” ir līmenī — te nekas nav jāmeklē, tikai atslābinies un brauc! Auto sēdekļi padarīti vēl komfortablāki, lai gan arī pret iepriekšējā „Avensis” sēdekļiem nevarēja būt nekādu pretenziju. Toties skaņas izolācijas uzlabojumu jūt uzreiz — „Avensis” šobrīd ir viens no klusākajiem auto D segmentā — tas ļauj baudīt relaksētu, ar labu mūziku piepildītu ceļojumu. „Avensis” vienmēr ticis uzskatīts par vienu no ietilpīgākajiem ģimenes auto, un jaunais modelis nav izņēmums. Pasažieriem otrajā rindā tiek piedāvātas teju vai limuzīniskas ērtības, trīs pilnizmēra vietas. Jāteic, ka „Avensis” salons pasažieru komforta ziņā būtībā jau izpilda biznesa klases standartus. Tas pats attiecas uz drošību — pirmoreiz jau standartā ir pieejams „Toyota Safety Sense” drošības aprīkojums, kas ietver frontālas sadursmes novēršanas sistēmu, ceļu zīmju atpazīšanas sistēmu, kā arī brīdina par izbraukšanu no joslas. Turklāt trešās paaudzes „Avensis” „EuroNCAP” testos jau nopelnījis maksimālo piecu zvaigžņu vērtējumu.

„Avensis” dzinēju un transmisiju izvēle — triju atšķirīgu tilpumu benzīna dzinēji ar vidējo degvielas patēriņu no 5,9 l/100 km un CO2 izmešiem no 138 g/km („1.8 Valvematic AT”) un diviem dīzeļdzinējiem ar vidējo degvielas patēriņu no 4,1 l/100 km un CO2 izmešiem no 108 g/km („1.6 D-4D MT”). 1,6, 1,8 un 2,0 litru „Valvematic” benzīna motoriem veiktas nelielas modifikācijas, pēc kurām dzinēji padarīti nedaudz efektīvāki (patērē aptuveni par 0,5 l/100 km mazāk degvielas nekā līdz šim) un videi draudzīgāki. Degustētā auto „2.0 Valvematic” 112 kW jaudas benzīna dzinējs ar automātisko „CVT” pārnesumkārbu vidēji patērē nedaudz vairāk par 6 litriem uz 100 kilometriem. Taču galvenais jaunums — „Avensis” aprīkojumā nonākuši divi bavāriešu dīzeļdzinēji, abi pielāgoti „Euro 6” ekoloģiskajiem standartiem. „Avensis” kā bāzes motors tagad paredzēts „1,6 l D-4D”. Dzinēja maksimālā jauda ir 112 ZS, bet griezes moments — 270 Nm (kas tiek sasniegts robežās no 1750 līdz 2250 apgr./min). Pēc ražotāja datiem, šis šķietami mazais dīzelītis ļauj solīdajam sedanam no nulles līdz 100 km/h paātrināties 11,4 sekundēs. Otrs jaunums ir 2,0 l/143 ZS turbodīzelis ar 320 Nm griezes momentu, kas stājies morāli novecojušā 2,2 litru dīzeļdzinēja vietā. Abi jaunie dīzeļdzinēji pieejami komplektā ar manuālo pārnesumkārbu.

Rekonstruētā „Avensis” balstiekārta rūpējas par līdzenu un visnotaļ komfortablu gaitu, tomēr vienlaikus ļauj mašīnai saglabāt labu stabilitāti un stingru noturību līkumos. Niansēs izmainīti visi „Avensis” piekares regulējumi, izdevies uzlabot vadāmību. Tagad auto izceļas ne tikai ar nesatricināmu gaitas taisnvirziena stabilitāti, tas ar apbrīnojamu vieglumu paklausīgi un precīzi izpilda dažādas sarežģītības manevrus. Stūres reakcijas šķiet tieši tādas, kādas nepieciešamas — ne par vieglu, ne par stingru. Tiesa gan, stūrei varbūt nedaudz pietrūkst asuma. Braukšanas ziņā „Avensis” joprojām ir auto, ar kuru ir patīkami veikt tālas distances. Skaņas un vibrāciju izolācija ir ne sliktāka kā jebkurā „Premium” klases automobilī. Turklāt zīmīgi, ka auto nezaudē gaitas līganumu un pašpārliecinātību, nonākot lielākos asfalta viļņos, kā arī pacietīgi apstrādā pat bezcerīgi izdangātu „nacionālās kvalitātes” asfaltu. „Avensis” priecē ar saprotamām un prognozējamām stūres reakcijām, korektas darbības transmisiju un stingrām bremzēm.

 

Degustācijas secinājumi

Pēdējo piecu gadu laikā vidējās klases auto tirgus segments Eiropā ir piedzīvojis dramatiskas izmaiņas — pamazām, bet neapturami tas zaudē savu popularitāti. Tādiem auto kā „Avensis”, „Mondeo”, „Passat” un „Insignia” šobrīd konkurenci veido ne vien „Premium” līmeņa biznesa klases auto, bet arī strauji augošais kompakto krossoveru segments. Tāpēc „Avensis”, lai ieintriģētu potenciālos pircējus, ar izmēru vien vairs nepietiek. Japāņu vidējās klases automobili „Avensis” līdz šim jo īpaši iecienījuši uzņēmumu autoparku pārvaldītāji. Eiropā no visiem pārdotajiem „Avensis” aptuveni 75 procenti ir nonākuši dažādu kompāniju garāžās kā dienesta automobiļi, Latvijā šis skaitlis ir vēl lielāks — 90 procenti. „Toyota” ar jauno vizuāli krietni iekārojamāko „Avensis” cer piesaistīt sev jaunus pircējus no privātpersonu loka. Lai gan jaunais „Avensis” ir vecā modeļa „feislifts”, tas faktiski ir tik ļoti uzlabots, ka pēc degustācijas to varam droši dēvēt par „jauno” „Avensis”. Modelim ir būtiski izmainīts kopējais tēls, dizains un interjers, uzlabota balstiekārta, bet modifikāciju klāstu papildinājuši divi jauni dīzeļdzinēji, kas aizgūti no sadarbības partnera „BMW”. Jau standarta aprīkojumā ietverts iespaidīgs drošības palīglīdzekļu „Toyota Safety Sense” klāsts. Braukšanas sajūtu ziņā būtiskākie uzlabojumi ir stūres iekārtā un balstiekārtā, vadāmība ir gana precīza, balstiekārta arī lielākus ceļu negludumus pārvar klusi un komfortabli. Ar šīm lieliskajām īpašībām un „Toyota” kvalitāti un ilgmūžību „Avensis” var spēt uzrunāt pat visprasīgākos Eiropas klientus un noteikti būs pārdomāta izvēle gan uzņēmumiem, gan privātpersonām, kas lūkojas pēc kvalitatīva un respektabla vidējās klases auto ar sportisku ārieni un ērtu salonu.

„Toyota Avensis” sākumcena („1.6 Valvematic M/T”) ir 18 560 EUR, lētākā dīzeļversija („1.6 D-4D M/T”) maksā 22 850 EUR, mūsu degustētais auto („2.0 Valvematic CVT”) maksā, sākot no 24 320 EUR, bet jaudīgākās dīzeļversijas „(2.0 D-4D 6M/T”) cena sākas no 26 610 EUR.

Foto: Fredrik Pettersen

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis maija AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565