„Opel Adam Rocks” degustācija

Pievienots: 2. oktobrī 2015 13:01 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Bija pagājis pusotrs gads, kopš tirgū nāca krāšņi jautrais „Opel Adam”, šīs mašīniņas noiets tirgū bija sasniedzis jau 100 000 vienību, kad no Riselsheimas ziņoja, ka „Adamsu ģimenītē” pieaugums: jaundzimušais modelis „Adam Rocks” ir piedzīvojumus mīlošs auto ar atveramu auduma jumtu — stilīgs modes noteicējs, kam zem robustās ārienes slēpjas jauns trīs cilindru turbo dzinējs un „IntelliLink” informācijas un izklaides sistēma, kas integrē viedtālruni auto panelī.ADAM ROCKS no koncepta līdz ražošanas gatavībai nonāca vien divpadsmit mēnešos. Tas piedzima Riselsheimā, „Opel” Starptautiskajā tehniskās attīstības centrā un, tāpat kā pārējā ADAM saime, tiek būvēts Eizenahas rūpnīcā, Vācijā. Ražotājs apgalvo, ka 3,75 metru garais auto ir pilsētas krosovers ar trim durvīm, un rada pavisam jaunu tirgus nišu — minikrosoveri!

ROCKS mantojis arī ADAM ģimenes milzīgo personalizēšanas potenciālu, kas nozīmē, ka gandrīz katrs auto būs unikāls un tā īpašnieks visdrīzāk uz ceļa neredzēs citu modeli, kas izskatītos tieši tāpat kā viņējais. „Opel” mākslinieki ir attīstījuši jaunus dizaina un dekoratīvos elementus un sēdvietu apdari, kas ir unikāla tikai ROCKS un kopā ar „Swing Top” auduma jumtu iekļaujas standartaprīkojumā, piešķirot šim mazauto īpašu šarmu. Ar teju visa jumta garumā un platumā atveramo „Swing Top” jumtu tagad ROCKS vadītājs un pasažieri kabrioleta priekus izbaudīs, kad un kur vien vēlēsies! Jumts gaumīgi atlokās C statņos vien piecās sekundēs, un to var atvērt, automašīnai braucot pat ar ātrumu līdz 140 kilometriem stundā. Jumta mīkstais segums netraucē labai skaņas izolācijai salonā, šis biezais trīs kārtu audums ir mitrumu necaurlaidīgs un izturīgs. Ikviens braucējs būs pārsteigts par lielisko skaņas izolāciju — kad „Swing Top” ir virsū, nezinātājs salonā pat neiedomāsies, ka virs galvas neatrodas īsts metāls jumts!

Drošības, izklaides un moderno tehnoloģiju jomā daudzi lielākas klases automobiļi šo „Opel” mazuli var tikai apskaust. „IntelliLink” informācijas un izklaides sistēma ar tās multimediju savienojamības iespējām un aplikācijām nodrošina vienkāršu „Android” un „Apple iOS” viedtālruņu funkciju integrāciju automašīnā, lai vadītājs nekad nezaudētu kontaktu ar apkārt notiekošo, zvanot vai izvēloties mīļāko mūziku. „Siri Eyes Free” balss kontroles sistēma ļauj noklausīties pienākušās īsziņas vai diktēt jaunas un iepazīties ar e-pastu, joprojām turot rokas uz stūres un skatienu — uz ceļa. Kad „Adam Rocks” neatrodas kustībā, 7 collu augstas izšķirtspējas krāsainajā, skārienjutīgajā ekrānā var aplūkot bilžu galerijas vai video. 

„Opel” dzīvesstila auto ir, ar ko palielīties arī zem motora pārsega. „Adam Rocks” ir pirmais auto „Opel” modeļu gammā, kam uzstādīts jaunais trīscilindru „Ecotec” benzīna turbodzinējs ar tiešo degvielas iesmidzināšanu. Darba tilpums — viens litrs, modernā spēkstacija iekļaujas striktajos „Eiro6” emisiju standartos, turklāt nodrošina izcili zemu trokšņu un vibrāciju līmeni. Šis kompaktais alumīnija turbodzinējs pieejams divos jaudas līmeņos: 66 kW/90 ZS un 85 kW/115 ZS. 1,0 litru „Turbo” darbojas komplektā ar jauno, vieglo un kompaktā izmēra sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Maksimālais ātrums ir 180 km/h (66 kW/90 ZS) un 196 km/h (85 kW/115 ZS), savukārt ātrums no 0 līdz 100 km/h tiek uzņemts attiecīgi 11,9 un 9,9 sekundēs. Abas versijas sniedz spēcīgu griezes momentu pie zemiem apgriezieniem, nodrošinot 170 Nm, sākot jau no 1800 apgr./min. Par spīti tā veiktspējai, 1,0 ECOTEC tiešās iesmidzināšanas „Turbo” patērē vien 4,5 litrus (66 kW/90 ZS) un 5,1 litru (85 kW/115 ZS) degvielas uz 100 km kombinētajā ciklā. Ekonomiskā „Start/Stop” tehnoloģija ir daļa no sistēmas un iekļauta standartaprīkojumā. Degustācija pārliecināja, ka jaudīgākajā 115 ZS versijā motors tiešām ir enerģisks, elastīgs un kluss. Prieks braukt! Protams, „Rocks” nav liegtas arī standarta „Adam” jau startā bijušās „spēkstacijas” jeb 1,2 litru (70 ZS) un 1,4 litru (87 un 100 ZS) „EcoFlex” dzinēji. Dīzeļu gan pagaidām piedāvājumā nav.

Jau no pirmā skata ADAM ROCKS izstaro piedzīvojumu kāri — gan no iekšpuses, gan ārpuses. Taču neprasiet, vai „Rocks” ir visu riteņu piedziņa. Tam nav pat vienas vienīgas modifikācijas ar visiem velkošajiem riteņiem! Automobilim visapkārt ir ogļmelnas krāsas aizsargplāksnes, kas vizuāli piešķir krosoverisku brutalitāti. Priekšā un aizmugurē esošie sudraba krāsas drošības buferi, kā arī hromētais izpūtēja uzgalis mazuļa izskatu padara vēl drosmīgāku un lieliski papildina virsbūves dizainu. Turklāt visa šī bižutērija ir iekļauta standartaprīkojumā. Bet nav jau gruži tā, ka „Opel” jauno modeli būtu tikai apkarinājis ar plastmasas uzlikām. Salīdzinājumā ar parastu „Adam Rocks” ir par 15 milimetriem lielāks klīrenss, tagad tas ir 14 centimetri! Un ne tikai tas, „Rocks” ir arī par 49 mm garāks un 9 mm augstāks par citiem „Adam” brālīšiem. Un „Rocks” versijai nav mazāku riteņu par 17 collām, tāpēc par nežēlīgajiem Rīgas ielu kanalizācijas vākiem var pārāk nesatraukties. Degustācijas brauciens pārliecināja, ka „Rocks” versijā nopietnu revīziju ir piedzīvojusi lielākā daļa no „Adam” ritošās daļas, kā arī stūres iekārtas regulējumi. Uzlabotas ir stūres reakcijas un auto kopējā vadāmība. Mazos ātrumos šķietami ļoti vieglā stūre, kāpinot braukšanas tempu, sāk priecēt ar sportisku, saturīgu un visnotaļ prognozējamu reaktīvo pretspēku. Balstiekārta gan konstruktīvi ir tāda pati — ar Makfērsona statņiem priekšā un pusatkarīgu vērpes stieni aizmugurē, taču daudzās bukses ir atšķirīgas un amortizatori, atsperes un aizmugurējās piekares regulējumi grozīti. Pēc visa tā „Rocks” ir imūnāks pret sliktas kvalitātes ceļiem un pat spējīgs braukt azartiskāk. Šovasar degustācijā to nopietni pārbaudīja jaunais ceļš no Madonas uz Atašieni, t. i., no Madonas uz Jēkabpils—Rēzeknes šoseju. Lieta tāda, ka šis sākumposmā pie Madonas ideāli gludais ceļš ar jaunu asfalta segumu 14. jūnijā vēl nebija izbūvēts līdz galam un pēkšņi bez jebkāda iepriekšēja brīdinājuma izbeidzās nekurienē ar zīmi „ķieģelis” un plāksnīti „izņemot ceļu būves transportu”. Atlika tikai divas iespējas — doties 20 km atpakaļ pa šķidriem oļiem vai ignorēt zīmi un atlikušos 5 km braukt pa smilšainu bezceļu… „Adam Rocks” bez kurnēšanas izturēja likteņa uzliktos pārbaudījumus, un kopš tā laika šā automobiļa apzīmējumu „minikrosovers” es jau uztveru nopietni un bez apsmaidīšanas.

Degustācijas secinājumi

Dzīvesstila auto modes jaunais noteicējs „Opel Adam ROCKS” sniedz iekārojamu kombināciju — atvērtais jumts, augsti attīstīta savienojamība ar modernajām tehnoloģijām un jauns, ņiprs turbodzinējs. Līdz šim 70 procenti „Opel Adam” mazauto pircēju bija sievietes, bet tagad ir atnācis „Rocks”, kas uzrunā vīriešu auditoriju tieši un nekļūdīgi, gluži kā pirmie ģitāras akordi labākajās dziesmās no rokmūzikas klasikas zelta fonda. Minikrosovers „Rocks” ir interesants raibās „Adam” saimes papildinājums, kas jau no pirmā skata izstaro piedzīvojumu kāri! Lai gan pilnpiedziņa netiek piedāvāta, „Rocks” riteņu arkas un bamperu malas nebīstas ceļmalas krūmu skrāpējumu, visa salona garumā atvērtais jumts spēj sniegt jaunas izjūtas, un kopumā šis mazauto ir atraktīvāks nekā pārējie „Adamsu ģimenītes” locekļi. Gandrīz vai maziņš kabriolets un džipiņš — divi vienā. Nudien, sen neredzēts piedāvājums mūsdienu autotirgū!

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565

toprezervesdalas.lv