Jaunais Ford S-Max sākot no EUR 26 730.

Pievienots: 9. septembrī 2015 08:39 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)

Latvijā uzsākta minivena S-Max jaunā modeļa tirdzniecība. Konstrukcijā pirmo reizi izmantots inteliģentais ātruma ierobežotājs, kā arī virkne citu atjautīgu inovāciju. Cenu ziņā pieejamākais modelis maksā 26 730 eiro.






Inteliģentais ātruma ierobežotājs


Ford Motor Company piedāvā sistēmu, kas neļauj autovadītājiem pārsniegt braukšanas ātrumu gan pašu mājās, gan ārzemēs. Inteliģentajā ātruma ierobežotājā ir apvienotas divas Ford sistēmas:


regulējamais ātruma ierobežotājs - ļauj autovadītājiem manuāli iestatīt maksimālo braukšanas ātrumu, kas ir par 10 km/h augstāks nekā noteiktais ātruma ierobežojums. Sistēma nebremzē, bet kontrolē dzinēja griezes momentu, elektroniski regulējot piegādātās degvielas daudzumu. Ja Ford S-MAX pārsniedz iestatīto maksimālo braukšanas ātrumu, braucot lejup slīpumā, atskan skaņas signāls. To iespējams apturēt, spēcīgi nospiežot akseleratora pedāli;


ceļa zīmju atpazīšanas sistēma - informē autovadītāju par spēkā esošajiem braukšanas ātruma ierobežojumiem, apdzīšanas ierobežojumiem un ierobežojumu beigām, tos attēlojot mērinstrumentu paneļa ekrānā. Braucot ar ātrumu no 30 līdz 200 km/h, sistēma izmanto ceļa zīmju atpazīšanas sistēmas sniegto informāciju par ātruma ierobežojumiem. Automobiļos ar navigācijas sistēmu lielākai precizitātei inteliģentais ātruma ierobežotājs izmanto arī kartes datus.


Neapžilbinošas tālās gaismas


Samazinot apgaismojumu, kas var apžilbināt citus ceļu satiksmes dalībniekus, neapžilbinošās tālās gaismas saglabā maksimālo apgaismojumu citās ceļa daļās. Šī tehnoloģija darbojas kopā ar Ford dinamiskajiem LED priekšējiem lukturiem ar adaptīvo priekšējā apgaismojuma sistēmu. Uz vējstikla uzstādīta kamera uztver pretim braucošus transportlīdzekļus līdz 800 m attālumā un izmanto aizvirtņus, lai bloķētu atsevišķas lukturu daļas.


Ford adaptīvā stūres sistēma


Ford adaptīvā stūres sistēma atvieglo manevrēšanu, braucot ar mazāku ātrumu un šaurās vietās, kā arī nodrošina lielāku precizitāti un intuitīvāku vadību, braucot ar lielāku ātrumu. Sistēma nepārtraukti pielāgo stūres pagrieziena leņķa un riteņu griešanās attiecību atbilstoši šādiem scenārijiem:


pilsētas satiksmei atbilstošs braukšanas ātrums: elektromotors un stūres zobpārvada sistēma palīdz autovadītājam, lai stūre būtu jāgriež mazāk, novietojot automobili stāvvietā vai braucot pagriezienos vai T veida krustojumos;


vidēji liels braukšanas ātrums: sistēma precīzi reaģē uz stūres kustībām un saglabā ātru reakciju;


lielceļiem piemērots braukšanas ātrums: sistēma izmanto elektromotoru, lai samazinātu stūres jutību un nodrošinātu vienmērīgāku vadību, mainot braukšanas joslas un braucot ar nemainīgu ātrumu.


Ford adaptīvā stūres sistēma darbojas ideālā saskaņā ar elektrisko stūres pastiprinātāju, kas uzlabo braukšanas īpašības ar tādām funkcijām kā griezes momenta vektorēšanas kontrole, saneses kontrole, aktīvā vibrāciju kontrole un griezes momenta kompensēšanas sistēma.


Izsmalcināti spēka pārvadi


Jaunais S-MAX būs pieejams ar TDCi dīzeļdzinējiem un EcoBoost benzīna dzinējiem, kas nodrošina klusu, plūstošu vadību un par līdz pat 7% mazāku CO2 izmešu daudzumu.


Modelī S-MAX būs pieejams arī 2,0 litru TDCi dzinējs ar dubulto turbokompresoru. Jaunais dzinējs ar 210 ZS jaudu un 450 Nm griezes momentu, ko iespējams sasniegt no 2000 apgriezieniem minūtē, tiek piedāvāts kopā ar sešpakāpju PowerShift automātisko transmisiju un ir aprīkots ar elektroniski vadāmu dubulto kompresoru, kas nodrošina ātrāku dzinēja reakciju. Mazā zemas inerces turbīna ātri reaģē uz virsspiediena nepieciešamību, savukārt lielā augstas inerces turbīna uztur lielāku virsspiedienu maksimālai veiktspējai.


Pārstrādātais Ford 2,0 litru TDCi dzinējs ar maināmas ģeometrijas turbokompresoru ir pieejams ar 120 ZS, 150 ZS vai 180 ZS jaudu. Visas trīs versijas ar pārstrādātu cilindru bloku, jaunām cilindru galvām un jaunu degvielas iesmidzināšanas sistēmas dizainu kombinācijā ar sešpakāpju manuālo transmisiju patērē 5,0 l degvielas uz 100 km un saražo 129 g CO2 izmešu uz kilometru. Tīrākus izmešus nodrošina izplūdes gāzu pēcapstrādes sistēma - Ford NOX filtrs.


S-MAX modeļi ar 150 ZS un 180 ZS 2,0 l TDCi dzinēju tiek piedāvāti ar Ford sešpakāpju PowerShift automātisko transmisiju un iAWD, kas nodrošina samērīgu priekšējo un aizmugurējo riteņu piedziņas darbību, uzlabojot vilkmi un saķeri ar ceļu. Sistēma ik pēc 16 milisekundēm pārbauda riteņu saķeri ar ceļa segumu un pielāgo griezes momentu katram atsevišķajam ritenim ik pēc 100 milisekundēm. Tā uz aizmugurējo asi spēj novirzīt pat 100% dzinēja griezes momenta.


S-MAX benzīna dzinēju klāstā būs pieejams Ford ekonomiskais 1,5 l EcoBoost dzinējs ar 160 ZS jaudu un manuālo transmisiju. Dzinējs ir aprīkots ar izplūdes kolektoru, kas uzlabo dzinēja efektivitāti, ļaujot ātrāk sasniegt optimālo temperatūru, kā arī ļauj ātrāk sasniegt nepieciešamo griezes momentu, samazinot izplūdes gāzu ceļu no cilindriem līdz turbokompresoram.


Pārliecinoša izsmalcinātība un komforts


Uzlabota šasija, virsbūves konstrukcija un automobiļa sistēmas padara S-MAX par izsmalcinātu un ērtu automobili līdz pat 7 cilvēkiem.


Ford jaunā aizmugurējā piekare ar vienlaidu savienojumu izceļ automobiļa sportisko braukšanas dinamiku, kas panākta ar alumīnija detaļām, kuras samazina automobiļa svaru. Sistēma ievērojami uzlabo braukšanas kvalitāti un komfortu - jo īpaši aizmugurējos sēdekļos -, ļaujot aizmugurējiem riteņiem kontaktā ar šķēršļiem uz ceļa, piemēram, bedru malām, ripot atpakaļ tālāk nekā tradicionālajās sistēmās. Pašregulējošā piekare nodrošina optimālu braukšanas augstumu neatkarīgi no kravas svara.


Papildu skaņu slāpējoši materiāli un uzlabota durvju hermetizācija nodrošina lielāku klusumu salonā. Ceļa radītais troksnis ir samazināts par 2,5 decibeliem priekšā un 3 decibeliem aizmugurē. Vēja trokšņa samazinājums ir panākts ar virsbūves dizaina uzlabojumiem.


S-MAX piedāvā lielāku komfortu arī priekšā sēdošajiem ar klasē pirmajiem Ford vairākdaļīgajiem sēdekļiem un Active Motion masāžas funkciju. Astoņos virzienos regulējamie sēdekļi, kas izstrādāti sadarbībā ar medicīnas speciālistiem muskuļu saspringuma mazināšanai jo īpaši garu braucienu laikā, ir aprīkoti arī ar dzesēšanas un apsildes funkciju un 11 spilveniem, kas masē augšstilbus, sēžas muskuļus un muguras apakšdaļu.


Automobilis, kas uzmanās jūsu vietā


S-MAX ir aprīkots ar sistēmām, kas palīdz autovadītājiem, pietuvojoties krustojumiem ar ierobežotu redzamību vai piedzīvojot situācijas, kad gājēji var pēkšņi šķērsot ceļu.


Jaunums šajā automobiļu klasē ir priekšējā kamera ar dalīto skatu, kas salonā attēlo 180 grādu skatu, ko filmē radiatora režģī iebūvēta kamera. Lai tās lēca vienmēr būtu tīra, īpašs augstspiediena apmazgātājs notīra kameru ikreiz, kad tiek ieslēgti priekšējo lukturu apmazgātāji.


Arī pirmssadursmes bremzēšanas palīgsistēma ar gājēju uztveršanas funkciju ir līdz šim neredzēts aprīkojums šajā klasē. Tā spēj uztvert cilvēkus, kas ir ceļa priekšā, blakus tam, kā arī var šķērsot automobiļa braukšanas trajektoriju, un automātiski aktivizē bremzes, ja konstatē iespējamu sadursmi un autovadītājs nereaģē uz brīdinājumiem.


Pirmssadursmes bremzēšanas palīgsistēma uzrauga arī priekšā esošos transportlīdzekļus un var pilnībā nobremzēt automobili, lai novērstu dažādas vienā virzienā braucošu automobiļu sadursmes vai mīkstinātu to sekas.


Jaunajā S-MAX ir arī tehnoloģijas, kas atvieglo automobiļa novietošanu stāvvietā:


perpendikulārā parkošanās palīgsistēma uztver atbilstoša izmēra stāvvietas un palīdz autovadītājiem attiecīgajā vietā iestūrēt automobili, braucot atpakaļgaitā. Līdzīgi darbojas aktīvā parkošanās palīgsistēma, novietojot automobili stāvēšanai paralēli brauktuves malai;


palīgsistēma izbraukšanai no stāvvietas palīdz autovadītājiem izbraukt no stāvvietām paralēli brauktuves malai - kamēr sistēma kontrolē stūri, autovadītājs kontrolē akseleratora un bremžu pedāli;


palīgsistēma automobiļa novietošanai paralēli brauktuves malai izdod skaņas signālus un vizuālus brīdinājumus, uztverot šķēršļus ap automobili;


aizmugurējo sānu zonu uzraudzības sistēma brīdina no stāvvietas atpakaļgaitā braucošos autovadītājus par transportlīdzekļiem, kuri varētu šķērsot to ceļu.


Citu jaunajā S-MAX pieejamo palīgsistēmu vidū ietilpst aklās zonas informācijas sistēma, ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, kursa maiņas brīdinājuma sistēma, joslas saglabāšanas palīgsistēma, adaptīvā kruīza kontrole un autovadītāja uzraudzības sistēma.


Lielāka aktīvā un pasīvā drošība


S-MAX ir veidots tā, lai palīdzētu autovadītājiem droši sasniegt galamērķi. Tā virsbūve ir par 3% izturīgāka nekā pašreizējam modelim. Pirmo reizi vēsturē S-MAX ir aprīkots ne tikai ar autovadītāja, blakussēdētāja, autovadītāja ceļgalu un aizkarveida gaisa drošības spilveniem pirmajā, otrajā un trešajā sēdekļu rindā, bet arī ar sānu gaisa drošības spilveniem otrajā sēdekļu rindā. Drošības jostas ar spriegotājiem un slodzes ierobežotājiem otrajā sēdekļu rindā uzlabo drošību un neļauj izslīdēt no sēdekļiem. Drošības jostu atgādinājumi ir iekļauti visās trijās rindās.


MyKey sistēma ļauj autovadītājiem ieprogrammēt atslēgu (parasti gados jaunākiem cilvēkiem), ar kuru iespējams noraidīt ienākošos zvanus, ierobežot braukšanas ātrumu, liegt autovadītāja palīgsistēmu un drošības aprīkojuma deaktivizāciju, iestatīt audiosistēmas maksimālā skaļuma ierobežojumu vai vispār aizliegt audiosistēmas izmantošanu, ja pasažieri neizmanto drošības jostas.


Transportlīdzekļa stabilitāti uzlabo līkumu braukšanas kontrole un pretapgāšanās sistēma, kas kontrolē dzinēja griezes momentu un bremzes, neļaujot autovadītājam zaudēt kontroli pār automobili.


Aprīkojums, kas atvieglo dzīvi


Tradicionālā mērinstrumentu paneļa vietā tagad iespējams izvēlēties 10 collu ciparu ekrānu ar analogiem mērinstrumentiem. Augstas izšķirtspējas 8 collu skārienekrāns viduskonsolē ļauj autovadītājiem izmantot Ford SYNC 2 ar balss vadību tālruņa, informācijas un izklaides sistēmas, klimata kontroles un navigācijas sistēmas kontrolei ar vienkāršām balss komandām.


S-MAX pirmo reizi būs pieejams ar brīvroku bagāžas nodalījuma atvēršanas funkciju, kas ļauj atvērt bagāžas nodalījumu ar vieglu kājas kustību zem bampera.


Praktisks un mūsdienīgs salons


Jaunais S-MAX ar 32 sēdekļu un mantu novietņu izkārtojuma variantiem, kā arī klasē pirmo otrās un trešās rindas sēdekļu nolocīšanas sistēmu Easy-Fold piedāvā klasē labākās uzglabāšanas iespējas. Easy-Fold sistēma ļauj nolocīt katru aizmugurējo sēdekli tikai ar vienu pogu priekšējā panelī.


Par izsmalcinātību un dinamiku salonā liecina rūpīgi pārdomātā viduskonsole, kas nevainojami saplūst ar mērinstrumentu paneļa augšdaļu, alumīnija dekors virs cimdu nodalījuma un mīkstā apdare ar kontrastējošām šuvēm. Plašuma un gaisīguma izjūtu salonā sniedz panorāmas stikla jumts visā garumā. Noturīgie materiāli automobiļa salonā ir piemēroti aktīvām ģimenēm, un to nesasmērējamās virsmas ir pārbaudītas ar zemi un kafiju.


Ārējā dizaina uzlabojumi


Ford dizaina komanda pilnveidoja oriģinālā S-MAX mūsdienīgo un atšķirīgo dizainu, lai iegūtu vēl dinamiskāku un pirmklasīgāku rezultātu. Priekšējais balsts ir mazliet pavirzīts uz aizmuguri, lai radītu garāku, formīgāku dzinēja pārsegu pirmklasīgākam izskatam. Pievilcīgo S-MAX siluetu un izteiksmīgo loga līniju papildina LED dienas braukšanas gaismas un tehniski pilnveidotie aizmugurējie lukturi, kas vizuāli paplašina automobili. Tos savieno Ford raksturīgā dekoratīvā līnija no matēta hroma. Izpūtēja uzgaļus atdala aizmugurējais izkliedētājs, kas liek automobilim izskatīties mūsdienīgākam un sportiskākam.

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-