„VW Golf Variant” & „Volvo V 50”

Pievienots: 18. februārī 2010 15:54 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (1)

Katrai automašīnai ir savs pircējs, jo cilvēki ir dažādi, un dažādas ir to gaumes.
„Golf” vienmēr ir bijis īstais auto praktiskiem cilvēkiem, kuri neatlaidīgi turas pie jēdziena „vācu kvalitāte”. Vēl praktiskāku šo auto padara universāļa virsbūve, un tur nu neko nevar ne pielikt ne atņemt –šis auto tiešām ir funkcionāls, ar plašu telpu visam, ko dzīve piedāvā, un neliks nevienam tā lietotājam vilties.
Jaunajā V 50 „Volvo” joprojām paliek „Volvo” –pazīstams, elegants, drošs, kvalitatīvs un no pirmā skata nepārsteidzošs. Taču tradicionālais priekšstats par „Volvo” universāli –liels, stūrains, neglīts un milzīgi ietilpīgs –šeit tiek apgāzts pilnībā, jo V 50 ir kompakts, atraktīvs, dinamisks un ar ne pārāk lielu kravas nodalījumu. Pavisam noteikti –tas nav vēl viens garlaicīgais „Volvo”…

 Prātam un jūtām

Kompaktklases universālis vienmēr ir bijis īstais auto praktiskiem cilvēkiem, taču pēdējā laikā tā pozīcijas nopietni apdraud miniveni, kas uz kompaktklases bāzes piedāvā vēl praktiskāku virsbūvi ar vēl lielāku ietilpību. Par to liecina arī minivenu lielie pārdošanas apjomi Rietumeiropā. Līdz ar to parastajiem kompaktajiem universāļiem ar ietilpību vairs nepietiek –pircēju pievilināšanai nepieciešami jauni argumenti. Tagad populārs kļūst tā dēvētais „Lifestyle” universālis, kas, drīzāk būdams stilīgs automobilis atpūtai, nevis praktisks vāģis mantu pārvadāšanai, liek apšaubīt seno patiesību par to, ka kompaktklases auto labi izskatās tikai hečbeka versijās. Ar jauno V50 „Volvo” piesaka nopietnu konkurenci pārējiem šā novirziena spēkratiem. Tas nenoliedzami ir viens no interesantākajiem pēdējā laika „Volvo” modeļiem, kas izkausējuši atturīgo, skandināviski vēso šā zīmola dizainu.


Savukārt „VW Golf” vienmēr ir bijis tipisks uzticams vācu auto, kas bez emocijām perfekti spēj nogādāt cilvēkus un bagāžu no viena punkta uz otru. Taču līdz šim vācu automobilim pietrūka kaut kādas stila odziņas. Tagad jaunās paaudzes „Golf Variant” nopietni atvēzējies uz vecāko brāli pasātu, jo „garākais golfs pasaulē” gan prestiža, gan ietilpības ziņā, šķiet, neatpaliek no jebkura vidējās klases universāļa. Mūsdienās, kad daudzi universāļi stila dēļ upurējuši ietilpību un kļuvuši tikai par modes aksesuāriem, jaunais „Golf Variant” nudien ir pārsteidzošs izņēmums. Iespaidīgā ietilpība, gludā bagāžnieka grīda un viss pārējais, kas saistīts ar praktiskām lietām, nerada ne mazākās šaubas par auto funkcionalitāti.

„VW Golf Variant” –garākais pasaulē! 

Šī ir jau trešās paaudzes „Golf” universāļa versija. Pirmais „Variant” modelis uz trešās paaudzes „Golf” bāzes parādījās 1993. gadā, nākamais otrās paaudzes „Golf Variant” kopā ar dvīni „Bora Variant” iznāca 2000. gadā. Abi uz ceturtā golfa bāzes būvētie modeļi atšķīrās tikai ar priekšdaļas noformējumu un piedāvāto dzinēju klāstu. Varētu likties, ka sākotnēji universāls uz „Golf” bāzes īsti netika pieņemts, ja salīdzinām tā pārdošanas apjomus ar parasto golfiņa hečbeku, kas visās paaudzēs bijis bestsellers, taču vairāk nekā desmit gadu pastāvēšanas vēsturē „Golf Variant” ir atradis savus piekritējus –to pasaulē ir vairāk nekā 1,2 miljoni. Lai gan pastāv aizdomas, ka galvenais noieta tirgus „Golf” universālim visā pasaulē, tāpat kā Latvijā, ir lielo kompāniju autoparki. Jaunais „Golf Variant” jau no pirmā acu skatiena piesaista ar iespaidīgajiem izmēriem un daudziem liek izsaukties: „Bet tas taču ir pasāts!” Patiešām, „Golf Variant” ir visietilpīgākais savas modeļu saimes pārstāvis. Un izaicinošais uzraksts uz tā sāniem –garākais „Golf” pasaulē –nav tikai tukša lielība. Salīdzinot ar priekšgājēju, jaunais „Golf Variant” ar saviem 455,6 centimetriem ir par 16,3 centimetriem garāks. Šī ir „Golf Variant” trešā paaudze, un tā tapusi uz piektās paaudzes „Golf” bāzes. Salīdzinot ar piektās paaudzes hečbeku, universālis ir izstiepies par 35,5 centimetriem. Tas ļāvis izveidot plašu, ērtu 505 litru bagāžas nodalījumu, par 155 l vairāk nekā hečbekam. Salokot aizmugures sēdekļus, bagāžas ietilpība palielinās līdz iespaidīgiem 1500 litriem. Turklāt, salīdzinot ar iepriekšējo paaudžu universāļiem, kas bija praktiskuma un atturības iemiesojums, jaunais „Variant” ir arī krietni izskatīgāks. Tā vien gribas to saukt par „Passat” –par solīdo profilu un ļoti līdzīgiem gabarītiem, bet būtībā ir tas pats „Golf”. Daži šo auto uzskata par divdabi –no priekšas parasts, kompakts golfiņš, no aizmugures –kārtīgs pasāts. Un zināma daļa taisnības tur ir. Pamatā tas pats piektais golfs, klasisko dizainu perfekti papildina hromētas radiatoru restes, tomēr bagāžas nodalījums būtiski palielinājies. Pateicoties ieapaļajām formām un folksvāgeniem tik neraksturīgajiem izstieptajiem lukturiem, automobiļa aizmugure neizskatās pārlieku masīva. „Comfortline” un „Sportline” versijās izceļas hromētas līstītes arī ap sānu stikliem, hroma detaļas saulē mirdz, un tas viss rada nepārprotamu solīduma iespaidu.


Visādi citādi šis ir tas pats pazīstamais „Volkswagen Golf” ar kvalitatīvo un atturīgā stilā veidoto interjeru, kas daudziem patīk, bet citus aiz garlaicības dzen izmisumā.

Apdares kvalitāte ir tāda kā katrā „Volkswagen” –perfekta, taču bez pretenzijām uz kaut ko ārkārtēji smalku. Iesēdies vadītāja vietā, uzreiz atpazīstu veco, labo paziņu. Augstumā regulējams vadītāja sēdeklis nodrošina komfortablu, ērtu sēdēšanu. Kārtējo reizi novērtējot ādas, plastikāta un salona komplektāciju, nepārstāju brīnīties, cik katra detaļa harmoniska un pārdomāta. Te ir savai klasei ļoti pieklājīgs telpas apjoms, nevainojami sēdekļa apskāvieni, patīkama stūre, ērti pedāļi, pogas un internacionāla mērinstrumentu kombinācija. Pamatīgi, ērti un droši. Liekas, tagad tas vēl vairāk piemērots pasažieriem, un pilnīgi noteikti ir dzīvespriecīgāks nekā agrāk.

Jaunā „Golf Variant” salona aprīkojumā ir arī pa kādam luksusa pieskārienam –ātruma pārslēga un stāvbremzes svira ar dekoratīviem elementiem no antracīta.

„Volkswagen Golf” automašīnās apšaubīt komfortu ir pilnīgi lieki, jo vairāk nekā trīsdesmit gadu vēsture ir pierādījusi, ka ikviens „Golf” ir bezgala praktisks un pierasti ērts. „Golf Variant” priekšgājēji ar savu ietilpību pārsteidza, bet jaunais „Golf Variant” pārliecina: tā iespaidīgais bagāžas nodalījuma tilpums līdz pat 1550 litriem ar iespēju nolaist aizmugurējos sēdekļus ir kā radīts braucieniem ar lielu bagāžu, turklāt līdzenajā grīdā ir iestrādātas papildu vietas visādiem sīkumiem. Durvīs ir nodalījums, kurā var ielikt pat litra pudeli ar dzeramo. „Golf Variant” it kā vilina –vienkārši ņemiet visu sev nepieciešamo līdzi! Tradicionāli „Volkswagen” šis auto pieejams trīs aprīkojuma līmeņos –„Trendline”, „Comfortline” un „Sportline”, galvenā atšķirība ir jūtama dzinēju paletē, jo sportiskākie dzinēji tiek piedāvāti tikai ar „Sportline” aprīkojumu. Visos aprīkojuma līmeņos „Golf” universālis ir aprīkots bagātīgi. Jau standarta aprīkojumā „Golf Variant” ir jumta reliņi, glāžu turētāji priekšā, aizmugurē un durvīs, 16 collu riteņi, radio ar CD atskaņotāju un MP3 funkciju, pusautomātiskais gaisa kondicionētājs „Climatic, elektriski paceļami stikli, centrālā atslēga, elektrohidrauliskais stūres pastiprinātājs un citas derīgas lietas. Tam ir arī centrālās atslēgas tālvadības pults, kas ietver arī bagāžas nodalījuma atvēršanas funkciju.


Pliku un nabadzīgi aprīkotu „Golf” universāli nemaz nav iespējams nopirkt.

„Golf Variant” tiek piedāvāts ar trim atmosfēriskiem benzīna dzinējiem –1,4 litru (80 ZS), 1,6 litru (102 ZS) un jauno 1,4 litru TSI turbodzinēju, kas pieejams ar trīs dažādām jaudām –122, 140 un 170 zirgspēkiem. Šie 1,4 litru benzīna turbomotori ar salīdzinoši nelielu kubatūru izceļas ar ekonomiskumu, ekoloģiskumu un tajā pašā laikā atzīstamiem jaudas parametriem. Dīzeļdzinēju klāstā ir jau sevi apliecinājušie 1,9 TDI (105 ZS) un 2,0 TDI (140 ZS). Atkarībā no dzinēja un komplektācijas pircēji var izvēlēties četru veidu pārnesumkārbas –piecpakāpju vai sešpakāpju mehānisko, kā arī sešpakāpju automātisko vai sešpakāpju DSG automātu. Mūsu degustējamais auto aprīkots ar 1,9 TDI un DSG pārnesumkārbu. Pārnesumkārbas kloķis izskatās tieši tāpat kā jebkuram automātam, un braukšana ar to ir viegla kā sapnis –nospied bremzi, ieliec „draivā” –un aiziet. Lai novērtētu „automāta” un manuālās pārnesumkārbas hibrīda –DSG –priekšrocības, pietiek pilsētas satiksmē pabraukt pusstundu, un pēc tam izrauties brīvībā uz autostrādes. Šī unikālā divsajūgu pārnesumkārba nodrošina zibenīgu pārslēgšanu –nākamais „robs” ieslēdzas 8 milisekundēs bez jebkādiem rāvieniem un griezes pārrāvumiem. Jā, mašīna ar DSG ir dārgāka, taču komfortu naudā neizmērīsi, un motors, kas allaž darbojas optimālā apgriezienu diapazonā, kalpos ilgāk. Bez tam, salīdzinot ar automātisko pārnesumkārbu, DSG ir līdz pat 20% ekonomiskāka.

Ieminot grīdā, golfs uzvedas kā savilkta atspere, kas iztaisnojas –gluži vienkārši izšauj, pārsteidzot ar lielisku darba diapazonu. Auto kā zirgs, kas dabūjis piešus sānos, raujas uz priekšu, un DSG bez gaušanās un aizkavēšanās sāk pārskaitīt visas sešas pakāpes, motors pārliecinoši dzied savu neuzkrītošo dziesmu, neatlaidīgi palielinot ātrumu, un automobiļa atbildes reakcijas ir vieglas un straujas. Ar tādu elastību dzinējs gatavs jebkādiem eksperimentiem. Var nesties pa Vācijas autobāņiem, bet var arī pilnīgi pretēji –nesteidzīgi ripināt, jau pie 60 km/h ieslēdzot augstāko pārnesumu. Bet vidējais degvielas patēriņš nedaudz virs 5 litriem. Vienīgais trūkums ir dzinēja troksnis, kas ielaužas auto salonā –skaņas izolācija ir laba, bet diezgan trokšņains ir vecais, labais 1,9 TDI, kas izceļas ar lieliskiem muskuļiem arī zemo un vidējo apgriezienu diapazonā. Protams, izvēloties jaudīgāko 2,0 TDI vai 1,4 TSI turbo dzinējus, universālis iegūst sportiskāku piesitienu, jo sevišķi, ja to komplektē ar DSG pārnesumkārbu. Vadāmības ziņā šis auto arī ir tipisks „Golf” –stūre ir ļoti precīza un informatīva. Automašīnas stabilitāte ir augstā līmenī, un nevienu brīdi nerodas nedrošības sajūta. Tajā pašā laikā uz vadāmības un stabilitātes rēķina nav zaudēts komforts, un auto nav pārlieku ciets, tam ir līgana gaita. Pēc konstruktoru ieceres universālim jābūt komfortablākam par hečbeku, un patiesībā tas arī būs labāk piemērots tālākam ceļojumam. Stabilāks uz ceļa ar nelīdzenu virsmu, taču mazāk izteiksmīgs līkumotos serpentīnos. Kopumā „Variant” priecē ar labu vadāmību, precīzu atbildes reakciju un loģisku, prognozējamu uzvedību. Nudien, braucot var aizmirst, ka tas ir universālis.

„Volvo V 50” –„lifestyle” skandināvu gaumē

Jaunajai automobilistu paaudzei varbūt šķiet, ka zviedru vieglo automobiļu flagmanis „Volvo” neko mazāku par vidējo klasi nekad nav ražojis. Taču tā gluži vis nav –arī Latvijas ceļos pirms gadiem desmit nereti bija sastopami no pārējiem „Volvo” atšķirīgi 340/360 sērijas automobiļi. Šie „Volvo” bija sastopami gan sedana, gan hečbeka versijā, bija mazliet lielāki par tolaiku „VW Golf”, lai gan augstāk par golfa klasi nekotējās. Jaunās paaudzes universālis „Volvo V50” debitēja 2003. gada rudenī, kad tika prezentēts gandrīz vienlaikus ar „Volvo S40” sedanu. Šie modeļi runā pazīstamajā „Volvo” dizaina valodā, kas balstās uz tādām pamatvērtībām kā „drošs”, „skandināvisks” un „kvalitatīvs”. Priekštecis „Volvo V40” savulaik bija labi pirkts Eiropā, taču nu jau vairākus gadus uz konkurentu fona tas likās novecojis un vairs nevarēja piepulcēties tirgus līderiem. Jaunais V 50 konstruēts ar mērķi —vēl vairāk akcentēt luksusu un dinamismu, tā, lai patiktu cilvēkiem, kam ļoti būtisks ir aizraujošs dizains un labas gaitas īpašības, bet vienlaikus saglabājot arī markai tipisku daudzpusīgumu un funkcionalitāti. Modeļa konstrukcijas īpatnības –izturīga tērauda virsbūve (+67% labāka izturība salīdzinājumā ar priekšteci), modernizēta sānu drošības sistēma „SIPS”, gājēju drošībai pielāgots motora pārsegs (deformācijas zona 70 mm), atjaunināta daudzsviru balstiekārta elastokinemātisku aizmugurējo riteņu piestūrēšanu pagriezienos, kā arī elektroniskais stūres pastiprinātājs. Starp citu, V 50 parāda, kā tiek apzīmēti jaunie Volvo modeļi –automobiļi ar sedana tipa virsbūvi apzīmēti ar pāra skaitli (S 40, S 60 utt.), bet automobiļi ar universāla tipa virsbūvi –ar nepāra skaitli (V 50, V 70). Un, tāpat kā S 40, arī V 50 tiek ražots rūpnīcā Beļģijā.

Lai gan pirmajā acu uzmetienā šķiet, ka V 50 priekšpuse ir līdzīga S 40, atšķiras radiatoru restītes (universālim tā ir hromēta), kā arī miglas lukturu forma.


Dažos rakursos V 50 izskatās līdzīgi kā lielākie markas modeļi. Taču, tikai pavirši skatoties, V50 neliksies jaunums. Uzmanīgāki vērotāji atradīs detaļas, kas mazulīti patīkami izceļ. V 50 ir izteikti spēka un sportiskuma akcenti –izceltais dzinēja pārsegs un jumta līnija, kas aizmugurē piezemējas. Toties lietpratēji saskatīs „Volvo” stilu un tradīcijas. Saglabājot zīmolam raksturīgo gotisko aizmugures lukturu formu un siluetu ar izteikto plecu līniju, skandināviem izdevies visnotaļ izskatīgs, savdabīgs auto. Nav šaubu, ka tas ir „Volvo” un skandināvi iecienījuši atzītas vērtības. Jaunais V 50 ir garāks un platāks par priekšteci V 40, aizmugurējais jumta slīpums ir kļuvis nolaidenāks, visumā dizains ir jauneklīgāks un interesantāks par iepriekšējo. V 50 kļuvis par 54 milimetriem platāks un par 27 milimetriem augstāks salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli. Interesanti, ka jaunais V 50 nav stiepies garumā. Izrādās pat, ka V 50 ir par diviem milimetriem īsāks nekā V 40. Mūsdienās šāds pārdrošs solis ir retums –pat „Golf Variant” sasniedzis tādus izmērus, ka populārāko braucamrīku Eiropā pieskaitīt pie kompaktklases kļūst kaut kā neērti. „Volvo” mazākais sedans S 40 un mazākais universālis V 50 ir pēdējā laikā divi visvairāk pirktie ražotāja modeļi. „Volvo” tiem jau paspējis atsvaidzināt interjeru un eksterjeru, lai vairāk pasvītrotu to dinamisko raksturu, daudzpusību un drošību. „Volvo S 40” tagad vairāk līdzinās markas flagmanim S 80, savukārt V 50 dizains pietuvojies V 70. Radiatora reste, logo un priekšējie lukturi ir līdzīgi S 40, bet priekšējais bamperis kļuvis daudz agresīvāks un sportiskāks. Tā apakšējā mala ir izvirzījusies vairāk uz āru, un pastiprinājies trīsdaļīgais dalījums. V 50 saņēmis arī jaunu aizmugurējo lukturu pāri, bamperi un bagāžnieka vāka rokturi, bet sportiskā tēla veidošanā daudz lielāku efektu atstāj izmanītais durvju sliekšņu dizains.

Salonā valda „Volvo” lakoniskais stils ar nomierinošām līnijām un vadītājam draudzīgu vidi. Interjera apdares materiāli ir kvalitatīvi, klusi un visām maņām tīkami, kā jau „Volvo” pieklājas. V 50 salons priekšpusē ir gandrīz tāds pats kā sedanam S 40 ar tām pašām superbiezajām durvīm un raksturīgo plāno viduskonsoli, kas atgādina metāla ietvarā integrētu „bang&olufsen” audiosistēmu. Jaunums ir „IcedAqua” noformējums, kas paredz pilnīgi caurspīdīgu plāno viduskonsoli. Tas izskatās interesanti un uzsver inovatīvo konsoles risinājumu –šeit atrodas tikai pogas, bet paši izpildaparāti novietoti citur, tomēr automobiļa statusam atbilstošāk izskatās alumīnija izpildījums. Katra vissīkākā detaļa radīta ar simtprocentīgu fokusu uz formas skaidrību un inteliģentu funkcionalitāti. Piemēram, tāds nieks kā kondicionētāja gaisa plūsmas vadības pogas –nevis ar simboliskiem zīmējumiem, bet pēc formas kā sēdošs cilvēciņš, uzspied uz kājas –gaiss pūtīs uz kājām, uzspied uz rumpīša –gaiss plūdīs pa paneļa ventilācijas atverēm utt. Visa nepieciešamā audiosistēmas un klimatkontroles vadības informācija koncentrēta displejā, kas atrodas viduskonsolē, savukārt svarīgākie dati par notiekošajiem procesiem motorā un transmisijā redzami borta datora ekrānā, kas atrodas mērinstrumentu panelī starp klasiska izskata spidometra un tahometra apļiem. Vienkārši, gaumīgi, un saprotami, turklāt nekā lieka.



Pie „Volvo” industriālā stila būs jāpierod tiem, kuri raduši redzēt japāņu auto bagātīgo paneļa ilumināciju. Sēdekļi izcili ērti, tajā pašā laikā pietiekami sportiski. Ļoti vienkārši un pat nemanāmi atrodama vadītājam nepieciešamā sēdpozīcija, kas ir sportiski zema. Ļoti ērta satvērienam ir „Volvo” multistūre. Vadītāja darba vieta aiz stūres ir perfekti ergonomiska un lakoniska. Braucot rodas sajūta, it kā jūs pārvietotos ar tipisku sporta kupeju, un nākas secināt, ka šis auto iekšā ir vēl stilīgāks, nekā izskatās. Sēdekļu apšuvums izgatavots no jauna T–Tec materiāla, panākot lieliskas ekspluatācijas īpašības, jo T–Tec ir viegli tīrāms un tam ir īpatnējs rievots raksts. Turklāt T–Tec tiek kombinēts ar parastu audumu, tādēļ „Volvo V 50” sēdekļi izskatās līdzīgi modernām sporta jakām. Kāds mūsu degustācijas dalībnieks tā arī šo mašīnu raksturoja: „Volvo ir kā laba skandināvu sporta jaka –silta, ērti valkājama, solīdi izskatās, taču bez kabatām.” Jā, vienīgais, kā „Volvo” salonā pietrūkst, ir sīklietu novietnes. Toties skaņas izolācija ir lieliska, nejūt ceļa un pretvēja troksni, nekas netraucē ļauties brauciena baudai.

V 50 ir trešais sānstikls, kas pēc „Volvo” tradīcijas ir visgarākais, tāpat arī tradicionāli diezgan stāva virsbūves aizmugurējā siena, tomēr neceriet uz pārsteidzošu bagāžnieka ietilpību. V 50 ir stilīgs sporta vagons, nevis kravu pārvadātājs, ietilpība šeit nav galvenais. Jaunā „Volvo” virsbūves struktūra, kā arī sašaurinājums virzienā uz aizmuguri saspiedis lietderīgo telpu pat mazāku, nekā tā bija vecajam V 40. Taču V 50 kravas telpā, ja tā var saukt smalki iztapsēto nodalījumu auto aizmugurē, faktiski nav redzamas riteņu arkas, kas parasti ierobežo kravas telpas izmantošanu. Tā ka vietas bagāžniekā nav mazāk, bet, transportējot lielus priekšmetus, varbūt pat vairāk.

Ja kāds V 50 gribēs uzkraut darba zirga pienākumus, var rēķināties ar bagāžas nodalījumu 417 litri, kuru gan var palielināt līdz pat 1307 litriem –aizmugures sēdekļus ir iespējams nolocīt. Lai pārvadātu garākus priekšmetus, iespējams arī nolocīt blakussēdētāja sēdekļa atzveltni. Tomēr, salīdzinot ar „Golf Variant”, kopumā nepamet saspiestības sajūta, ko pastiprina izritināmais pārvalks un drošības siets aiz sēdekļiem. Gara auguma cilvēkiem nāksies nedaudz uzmanīties, lai neatsistu galvu, jo atvērtu bagāžnieka vāku nevar pacelt pietiekami augstu, lai zem tā paietu pilnā augumā. Salīdzinot ar iepriekšējo universāļa V 40 modeli, V 50 automobilis ir labāk aprīkots jau „S” komplektācijā, jo tajā ir braukšanas stabilitātes sistēma „DSTC” (“Dynamic Stability and Traction Control”) un „ECC” klimatkontroles sistēma jau bāzes aprīkojumā, kā arī 16 collu vieglmetāla diski. „SE” komplektācijā diski ir par collu lielāki, turklāt „SE” aprīkojumā būs priekšējie miglas lukturi, virsbūves krāsas moldingi, borta kompjūters, kruīzkontroles sistēma, lietus sensors, augstas klases audiosistēma, bet salonā būs ādas apdare. Iespēja izvēlēties vairākas papildaprīkojuma paketes: „Winter”, „Bi-Xenon”, „Convenience” un „Family”, kā arī atsevišķās „ekstras”, tādas kā „Geartronic” transmisija un iebūvētais mobilais telefons. „Volvo” piedāvā arī „keyless–entry” sistēmu bezatslēgas iekāpšanai. V 50 atslēga gan neizskatās pēc viedkartes, taču to vairs nav vajadzības vilkt ārā no kabatas. Elektronika pati saskaņo kodus, un auto var iedarbināt ar starta kloķīti, kas atrodas pierastajā aizdedzes slēdzenē panelī. Tas tikai apstiprina faktu, ka S 40/V 50 ne tikai iedibina jaunus „Volvo” estētikas standartus, bet arī atrodas firmas tehnoloģiskajā avangardā. Par to liecina arī tādi patīkami sīkumi kā, piemēram, iespēja pasūtīt biksenona lukturus, kā arī pagriezienu signālu atkārtotāji spoguļos.

„Volvo V 50” var tikt aprīkots ar trim piecu cilindru benzīna dzinējiem, kuru jauda no 140 ZS līdz pat 220 ZS. Dīzeļa cienītājiem Volvo piedāvā četru cilindru divu litru 136 ZS jaudīgu dzinēju, kas spēj sniegt 400 Nm lielu griezes momentu. Šis dzinējs komplektēts ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Sākot ar 2005. gadu, „Volvo” universālim pieejams ne tikai visjaudīgākais motors –pieccilindru 220 ZS T5 —, bet arī pilnpiedziņa, jeb AWD. Ar „Haldex” daudzdisku viskosajūgu aprīkotā transmisija ir arī sedanam S 40, taču „Volvo” mārketinga speciālisti no savas un konkurentu pieredzes izlobījuši, ka AWD vairāk būs pieprasīts tieši V 50.


Tomēr, mēs pārliecinājāmies, ka no tālbraucēju viedokļa labākais ieguvums ir jaunais divu litru dīzelis, kas būtībā ir franču PSA „Peugeot–Citroen” izstrādājums. Piemērots „Volvo” motortelpai un standartiem, tas attīsta 136 ZS jaudu un tikpat lielu griezes momentu, cik benzīna T5. Dīzeļa troksnis ir sadzirdams tikai vienā nelielā apgriezienu diapazonā, vilkme ir pastāvīga un dinamika lieliska. Dzīvespriecīgais motors ir elastīgs, liekot uz brīdi pat aizmirst, ka degustēts tiek auto ar universāļa virsbūvi. Papildu jaudas rezerve pārpārēm, gan apdzenot, gan sākot kustību, un ne tikai Latvijas ceļos valdošajiem ātrumiem, bet arī Vācijas autobānim. Trīs no sešiem pārnesumiem ir paaugstinātie, lai kruīza režīmā uzlabotu degvielas ekonomiju. Mūsu degustācijas braucienā vidējais degvielas patēriņš nepārsniedza 6 litrus uz 100 km. Ar samērīgu degvielas patēriņu nav brīnums, ka „Volvo” paredz vismaz 50% dīzeļu īpatsvaru Eiropā pārdodamajiem S 40/V 50. Auto ir elastīgs dažādos režīmos, neiespiež sēdekļa atzveltnē, strauji uzņemot gaitu, bet tik un tā ir ātrs un sniedz zināmu azartu stūrējot. Te nu jāatceras, ka V 50 veidots uz vienas šasijas ar „Focus”, kura gaitas īpašības jau sen tiek uzskatītas par kompaktklases etalonu. Taču V 50 braukšanas sajūtas tomēr neatgādina fokusu, jo zviedru inženieri šasijai piešķīruši citu regulējumu, uzsvaru liekot uz komfortu, nevis sportiskumu. Taču braukšanas prieku tas nav mazinājis –auto lieliski vadāms un ceļa līkumos iegulst kā kartings, tam nav izteikta priekšpiedziņas sajūta, bet ir lieliska stabilitāte un pārliecinošas bremzes. Rodas iespaids, ka tieši gaitas īpašības ir viens no V 50 veiksmes kritērijiem.

Rezumē 

Katrai automašīnai ir savs pircējs, jo cilvēki ir dažādi, un dažādas ir to gaumes.

„Golf” vienmēr ir bijis īstais auto praktiskiem cilvēkiem, kuri neatlaidīgi turas pie jēdziena „vācu kvalitāte”. Vēl praktiskāku šo auto padara universāļa virsbūve, un tur nu neko nevar ne pielikt ne atņemt –šis auto tiešām ir funkcionāls, ar plašu telpu visam, ko dzīve piedāvā, un neliks nevienam tā lietotājam vilties. Tagad „Golf Variant” ir krietni pieņēmies solīdumā un izskatās pat ļoti prestiži. Iedvesmojošs, progresīvu tehnoloģiju pārpilns universālis ar aizraujošām braukšanas īpašībām un stabilitāti uz ceļa. Kompakts auto, bet ar izteiktu lielas automašīnas sajūtu. Pēc iepazīšanās ar šo auto loģiski rodas jautājums: kāpēc gan ģimenei pirkt parastu „Golf”, ja var nopirkt „Golf+”, un kāpēc tai pirkt „Golf+”, ja ir pieejams vēl ietilpīgāks „Golf Variant”, kas vizuāli ir ļoti pievilcīgs un droši var konkurēt ne tikai ar lielāko brāli „Passat”, bet arī pat ar augstdzimušo radinieku „Avant”...

Jaunajā V 50 „Volvo” joprojām paliek „Volvo” –pazīstams, elegants, drošs, kvalitatīvs un no pirmā skata nepārsteidzošs. Taču tradicionālais priekšstats par „Volvo” universāli –liels, stūrains, neglīts un milzīgi ietilpīgs –šeit tiek apgāzts pilnībā, jo V 50 ir kompakts, atraktīvs, dinamisks un ar ne pārāk lielu kravas nodalījumu. Pavisam noteikti –tas nav vēl viens garlaicīgais „Volvo”…

Var pat teikt, ka ar šo modeļu sēriju „Volvo” it kā piedzīvo otro jaunību. Jaunā „Volvo” paaudze ir pilnīgi jauns automobilis –stilīgs „Lifestyle” universālis skandināvu dizaina cienītājam, kas pie stūres vēlas justies kā kupejā. Pietiekami zirgspēku zem dzinēja pārsega un nepārspējama vadāmība –tikai atpakaļskata spogulis atgādina, ka patiesībā braucam ar universāli, nevis kupeju.

Skandināviem izdevusies spīdoša kombinācija –atturīga nepārspīlēta greznība, universāļa ietilpība un inovatīvs dizains. „Volvo V 50” ir tuvu ideālajam līdzsvaram starp stilu un funkcionalitāti jeb, klasiķa vārdiem runājot, jūtām un prātu.

Komentāri:

Anry - 5. martā 2010 13:39

Aizbrauc ar Volvo uz servisu - sajutīsi atšķirību. Nevis tāpat - logu šķidrumu vai lampas mainīt...
Biku iešķil, lai saprastu par ko es runāju.
Ja servisā par Tevi priecāsies - tad tikai par tām stundām, kuras veidos meistara peļņu!
Golfs nav tikai "vācu kvalitāte" - golfs ir vācu auto būves tradīcijas un koncepcija. Kvalitāte jau daudz maz līdzīga, Bet principi, kā būvē - atšķiras! A zviedrs - ka tik kaut kādu jaunu drošības safety fīču izdomāt...

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-