„SsangYong Kyron” un „Jeep Grand Cherokee" degustācija

Pievienots: 4. februārī 2010 10:51 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Meklējam apvidnieku ar pozitīvu tēlu! Abi šie auto necenšas īpaši pasvītrot sava īpašnieka statusu, bet gan sniedz viņam bezrūpīgu brīvību un iespēju jebkurā laikā nokļūt mežonīgā un skaistā apvidū, kuru sasniegt ne katram būtu pa spēkam.

Vīrišķība par naudu

Liels apvidnieks esot „tavas vīrišķības apliecinājums” – tā apgalvo kāda autodīlera reklāma. Taču, kā zināms, īstu vīrišķību nevar nopirkt par naudu. Ar šādām mašīnām drīzāk brauc vai nu ļoti piesardzīgi cilvēki, vai arī tie, kuri ar auto palīdzību cenšas apliecināt savu statusu un ambīcijas. Tātad drīzāk tas būs tavas naudas, tavas turības apliecinājums. Jautājums tikai – kam šāds apliecinājums ir vajadzīgs?

Visu laiku slavenākās rokgrupas „The Beatles” dalībnieks Pols Makartnijs reiz esot atteicies iekāpt uz Losandželosas lidostu viņam pretim atsūtītajā automašīnā. Noburkšķēdams kaut ko līdzīgu – kas, es jums kāds narkobarons esmu, vai?! – sers Makartnijs uzgriezis muguru prestižajam „Mercedes” automobilim un devies uz taksometru…


Mēs šeit dzīvojam vienā no nabadzīgākajām Eiropas valstīm, taču Rīgas centrā dārgu luksusautomobiļu koncentrācija ir lielāka nekā jebkurā Rietumeiropas metropolē. Ik uz soļa sastopamas mašīnas, kuras uzbāzīgi deklarē savu statusu, prestižu un cenu. Ja brauksi ar šādu auto, apkārtējie jau nepadomās, ka esi tikai veiksmīgs biznesmenis, kas visu savu bagātību nopelnījis godīgā darbā. Lai gan latvju tauta ar pozitīvisma kampaņām tiek apmuļķota katrās Saeimas vēlēšanās, intuitīvā līmenī tā saprot, ka katras lielas bagātības pamatā ir neatklāts noziegums, jeb maigāk izsakoties – kāda nesodīta nelikumība. Tāpēc sabiedrības attieksme pret šādiem auto ir nepārprotama. Jo ar tiem taču brauc valsti nozagušie oligarhi un viņu pakalpiņi – politiķi un korumpētie ierēdņi. Ko tur slēpt, sava agresīvā izskata un iespaidīgo izmēru dēļ džipi ir populāri arī kriminālo aprindu vidū. Taču, par laimi, mūspusē bandītiskais imidžs tomēr pielipis tikai konkrētiem modeļiem – vispirms vācu pusmilitārajam „G-wagen” –, un nu jau mafijai ir jauns kaujas vāģis „X5”. Taču, ieraugot jebkuru melnu, lielu džipu ar tumšiem stikliem, asociācijas ar kriminālo pasauli var rasties. Iesēdies šādā auto, tu nokļūsi komfortablā dzelzs sprostā, kuru no visām pusēm ieskauj apkārtējo naids. Iespējams, to apzinoties, tev būs neērti atvērt tonēto loga stiklu. Jā, bagātiem cilvēkiem, kuriem ir svarīgi, lai ap viņiem būtu pozitīva aura, auto izvēle nepavisam nav viegla lieta... Taču mēs varam palīdzēt! Lūk, „bruņinieks” un „virsaitis” – divi populāri apvidnieki, kuri nesen tikuši modernizēti. Kopīgs abiem ir arī tas, ka tie nepieder pie „premium” klases, tātad teorētiski varētu būt arī „normāliem cilvēkiem” pieejami.

 „SsangYong Kyron” – „bruņinieks” pēc kosmetologa

Pirms gadiem desmit Eiropā par automobiļiem ar nosaukumu „SsangYong” zināja tikai nedaudzi, jo eksportam uz Eiropu „SsangYong” pievērsās tikai 1995. gadā ar apvidus auto „Musso”, gadu vēlāk nelielais uzņēmums nāca klajā ar izteiksmīga dizaina modeli „Korando”, bet 1997. gadā ar limuzīnu „Chairman”. Visi trīs auto ir redzēti arī Latvijā, lai gan vairums ļaužu nosaukumu „SsangYong” pazīst kopš 2006. gada pavasara, kad Latvijā sāka veidoties šīs autofirmas dīleru tīkls, tātad „SsangYong” ir Latvijas tirgum jauns zīmols. Taču „SsangYong” ik gadu visā pasaulē pārdod aptuveni 200 000 automobiļu, tas ir vienāds skaits ar pārdotajiem „Land Rover”. Pašlaik vietējie dīleri piedāvā tikai „SsangYong” apvidniekus, kas norāda uz korejiešu īpašo specializāciju. Lai gan pazīstami ir arī citi „SsangYong” modeļi – „Rexton” un „Actyon”, tomēr vispopulārākais joprojām ir „Kyron”, tādēļ pagājušajā rudenī ar nepacietību tika gaidīts atjaunotais „Kyron”. Atgādinām, ka vārds „Kyron” ir saliktenis, kas apzīmē bezgalīgu kustību („Infinite Driving”): „Kai” (latīņu valodā apzīmē bezgalību) + „Run” (skrējiens – angļu val.).


„Kyron” joprojām ir īsts bezceļnieks, kas būvēts uz pamatīga rāmja. Klasiskas konstrukcijas, taču īpaša dizaina apvidus automobilis. Pirmais, ar ko izceļas „Kyron”, ir neatkārtojams dizains. Šis dizains tapis, iedvesmojoties no viduslaiku bruņinieku ķiveru izskata. Eiropietim, kas nav pieradis pie korejiešu dizaina, „Kyron” agrākais eksterjers pirmajā acu uzmetienā likās dīvains. Korejieši paši teic, ka viņi esot no jauna definējuši, kādam jābūt īstam SUV („Sport Utility Vehicle”). Mašīnai ir pamatīgi izmēri: 4,66 metri garumā, 1,88 metri platumā un 1,76 metri augstumā. Pirms diviem gadiem, degustācijas braucienā iepazinusi „Kyron”, „Autoinfo” komanda tā dizainu nosauca par ekstravagantu un oriģinālu, taču citos preses izdevumos izskanējušai dizaina kritikai nepiekrita: „„Kyron” nemaz nav neglīts, tikai atšķirīgs. Nenoliedzami, „Kyron” uz citu SUV fona izceļas: ar visglītākajām acīm, ar dīvaino trīskāršo grila resti, ar sportisko bamperi, ar dinamisko sānskatu un īpatnējo aizmugures veidolu. Pavisam niecīgs tūninga pieskāriens spētu pārvērst „Kyron” īpatnējo seju neapstrīdami glītā vieplī tā, lai, paskatoties uz „Kyron” un nepievēršot uzmanību logotipam, sajustu līdzību ar „Mercedes ML”, bet vai tas maz ir vajadzīgs…” Tagad šis pieskāriens ir noticis.


Par „Kyron” radniecību ar citiem modeļiem agrāk liecināja tikai „Betmena” emblēma. Bija atšķirīgs auto ar spilgtu individualitāti. Tagad, paskatoties uz „Kyron” no priekšpuses un nepievēršot uzmanību logotipam uz mersedesīgās radiatora restes, tiešām jutīsiet nepārprotamu līdzību ar „Mercedes ML”. Taču jāatzīst – „Kyron” pēc kosmetologa apmeklējuma kļuvis par neapstrīdamu skaistuli, tas noteikti ir vairāk nekā viena skatiena vērts. Tam piestāv izmaiņas gan aizmugurējā, gan priekšējā daļā ar jaunajiem lukturiem un gludāko motora pārsegu. Priekšpuses gludās formas izskatās atturīgas un elegantas. Ar skaidri augšupejošo sānu līniju automobilim ir piešķirts dinamisks izskats. Šo iespaidu vēl papildina 18’’ vieglmetāla diski un 255/60 riepas. Vizuāli jaunais „SsangYong” modelis rada pamatīguma iespaidu, bet sānskatā raksturīgākā šā automobiļa iezīme vēl aizvien ir dziļā horizontālā rieva. Modernais aizmugurējās daļas dizains ir gana respektabls – lukturi kā „Grandeur” limuzīnam. Salona un braukšanas komfortu nodrošina arī garā riteņu bāze (2740 mm).

Iekāpiet „Kyron” un atstājiet ikdienas stresu ārpusē: sportiskais salons ir viena no jaunā „Kyron” priekšrocībām. Durvis aizkrīt ļoti viegli un ar tādu dižciltīgu skaņu, gandrīz kā īstam mersim. Salona dizains veidots tā, lai braucēji justos nevis kā tradicionālā džipā, bet nedaudz kā sporta kupejā, tikai, protams, daudz plašākā. Visi elementi izgatavoti no augstvērtīgiem materiāliem un ergonomikas ziņā piemēroti vadītājam. Instrumenti ir izkārtoti apļveida grupās to vieglākai pārskatāmībai. Panelī patīkami pārsteidz simetriski izvietotas divas lielās apaļās slēdžu grupas abās stūres pusēs, lielie slēdži brīdinājuma signāliem, elektroniskajai rokas bremzei, apsildāmajiem ārējiem spoguļiem, kalnā braukšanas kontrolei un dienas nobraukuma skaitītājam. Izmantotie apdares materiāli ir pārsteidzoši augstvērtīgi un kvalitatīvi. Ir radīts salons, kurā harmoniski apvienots sportisks dizains un priekšzīmīga funkcionalitāte. Daudzfunkciju stūre paņemta no vecākā brāļa – markas flagmaņa „Rexton”, uz tās atrodami arī slēdži „T-Tronic” pārnesumkārbai un radio vadībai. Vadītāja sēdekļa atmiņas funkcija palielina komfortu, sēdekļa un ārējo spoguļu pozīcija var tikt uzstādīta trīs dažādiem vadītājiem. Sistēma atceras sēdekļa pozīcijas, tādā veidā ietaupot laiku, ja vienu un to pašu automobili izmanto vairāki vadītāji. Vadītāja vietas ergonomika ļauj ērti iekārtoties pie stūres. Augsta sēdpozīcija, lieli logi. Regulāri aizsvīst sānu logi pie atpakaļskata spoguļiem, tur ir dizaineru izveidota kabatiņa – nodeva dinamiskajam siluetam ar augšupejošu logu līniju. Pateicoties auto smailajam degungalam, no vadītāja vietas tikpat kā nav saskatāmi priekšējie gabarīti, bet pie moderniem auto pieradušam tā vairs nav problēma. Lielie sānu spoguļi palīdz ātri orientēties pilsētas satiksmes haosā. Panelī pret vadītāja labo ceļgalu novietotas trīs mazas podziņas sēdekļu apsildei. Taču atšķirībā no iepriekšējā modeļa šeit vairs nekādi joki nesanāk – šoferītis ar vieglu ceļgala pieskārienu blakussēdētāja sēdekļa apsildi vairs nevar ieslēgt. Viduskonsole sākumā var šķist pārāk masīva, taču braucējs ātri vien var pārliecināties, ka tā ir arī ārkārtīgi ērts rokas balsts ar monētu novietni, diviem glāžu turētājiem un atvilktni. Salonā ērti jutīsies gan vadītājs, gan pasažieri. Arī sadalīto aizmugurējā sēdekļa atzveltni var regulēt, ērti atlaist atzveltnes. Salonā ir daudz vietas kājām, var ērti sasēsties 5 cilvēki un vēl paliek daudz vietas bagāžai. Papildpunktus „Kyron” noteikti iegūst ar savu bagāžas nodalījumu – tā tilpums ir 623 litri. Aizmugurējā sēdekļa atzveltni var ļoti vienkārši nolocīt, tādā veidā iegūstot bagāžas tilpumu līdz pat 2322 litriem.


Braucam! No lielā brāļa „Rexton” mantojis ne tikai stūri, bet arī pastāvīgu pilnpiedziņas transmisiju un lielāku 2,7 litru 165 ZS turbodīzeli, kas apveltīts ar labu elastību un jaudas atdevi. Šo dzinēju ražo pēc „Mercedes-Benz” licences. 120 kW/165 ZS spēcīgais motors ir ievērojams ar savu griezes momentu – 340 ņūtonmetri ir pieejami no 1800 līdz 3250 apgriezieniem minūtē, kas nodrošina spēcīgu un vienmērīgu vilkmi. Braucot ātri pa šoseju, dzinējs ir ārkārtīgi kluss. „SsangYong” ir pakļāvies vispārējai tendencei – aizvien populārāki kļūst vidēja izmēra apvidus automobiļi ar dzinēju tilpumu virs 2 litriem. Protams, „Kyron” ir pieejams arī ar 2 litru dīzeļdzinēju, kuru pazīstam jau no iepriekšējā modeļa. „T-Tronic” 5 pakāpju automātiskā pārnesumkārba ar manuālo slēgšanās režīmu ļauj viegli pārslēgt ātrumus un izbaudīt vienmērīgu braucienu. Šī inteliģentā sistēma atceras vadītāja paradumus un nosaka optimālos slēgšanās punktus, lai nodrošinātu vienmērīgāku braukšanu un samazinātu degvielas patēriņu. Motora degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir 9,5 l/100km. Kārba slēdzas plūstoši, bez rāvieniem, motoram jaudas pietiek vienmēr. Pārāk viegla stūre – var ērti manevrēt pilsētā pat ar vienu pirkstu, taču uz šosejas tā ir absolūti neinformatīva, sākumā pat rodas sajūta, it kā brauc pa ledu. Salonā klusums. Labs gaitas komforts uz līdzena seguma, taču asfaltētais vidusmēra Latvijas ceļš, maigi izsakoties, nav sevišķi līdzens, un Latvijas ceļa grambas tricina virsbūvi vairāk, nekā gribētos, taču „gulošo policistu” „Kyron” pārbrauc bez bremzēšanas gandrīz nejūtot. Dubultā „Y” formas priekšējā piekare uzlabo automašīnas stabilitāti un kontroli. Aizmugurē jaunajam „Kyron”, lai uzlabotu braukšanas komfortu, ir daudzsviru piekare.


Bezceļos kā mājās. „Kyron” arsenālā ir nopietns „off road” bruņojums, visi apvidus auto priekšnoteikumi un klīrenss 180 mm. Veiksmīgu šķēršļu pārvarēšanu nodrošina ESP (automatiskā stabilitātes programma), ABS (nepieļauj riteņu bloķēšanos bremzējot), EBD (nepieļauj mašīnas sānslīdi bremzējot), TCS (nepieļauj riteņu izbuksēšanu), HDC (sistēma drošai nobraukšanai no kalna) sistēma. Degustācijas laikā mēs pamēģinājām iebraukt arī īstos neceļos, kur „Kyron” sevi parādīja no labākās puses, visus mūsu uzdotos uzdevumus veica pārliecinoši un bez piepūles. Klasiskā rāmja konstrukcija pieļauj ne tikai veiksmīgu apvidus iekarošanu, bet arī transportlīdzekļu ar masu līdz 2,3 t vilkšanu.

„Jeep Grand Cherokee” – „virsaitis” smokingā

 „Cherokee” nosaukums cēlies no kādas Ziemeļamerikas indiāņu cilts. „Grand Cherokee” pirmdzimtais modelis debitēja 1992. gada auto izstādē Detroitā un tirgū nonāca 1993. gadā kā „Jeep Cherokee” lielais brālis. Auto konstruktīvi veidots kā ģimenes auto, nevis bezceļnieks. Mājsaimnieces, darījumu cilvēki un lauksaimnieki ne tikai Amerikā iemīļojuši šo mašīnu ērtuma, dizaina un drošības dēļ. 1999. gadā debitēja „Grand Cherokee” otrais modelis, kas ražošanā noturējās piecus gadus. Modelis pazīstams ar savu pilnpiedziņas sistēmu „Quadra Drive”, kas darbojas, automātiski bloķējot trīs viskosajūgus. ASV tirgum tika piedāvāta gan pilnpiedziņa, gan arī tikai aizmugures piedziņa. Daudzie modeļa fani uzskata, ka „Grand Cherokee” ir uzticamākais auto bezceļam, ideāli piemērots medniekiem un zvejniekiem, kā arī tiem, kuru darba vajadzībām ir nepieciešams spēkrats ekspluatācijai grūti izbraucamos apstākļos. Salona aprīkojums, kā vienmēr, pietiekami bagātīgs. Pieejams arī bagātīgs papildaprīkojums bezceļiem. Būtiski arī tas, ka „Grand Cherokee” ir lēts ekspluatācijā, iespējams – vislētākais no līdzīgas klases džipiem.


Kad Otrā pasaules kara leģendārā varoņa „Willys” mantinieki – kompānija „Jeep” 2001. gadā izlaida populārā apvidus auto „Jeep Cherokee” jauno paaudzi, nostalģijā pasmeltais „Cherokee” dizains nepavisam nelīdzinājās agrākajam „ķieģelim”, bet no priekšpuses izskatījās gandrīz kā slavenā karotāja mūsdienu versija. Taču 2005. gadā dienas gaismu ieraudzījušais jaunais „Grand Cherokee” nekopē ne „Willys”, ne „Wrangler”, tas nemaz nav līdzīgs savam mazākajam brālim „Cherokee”. Tieši pretēji – jau no pirmā acu uzmetiena redzama „Wagoneer” un „Cherokee” modeļiem gadu desmitiem raksturīgo tradīciju pārmantojamība, kas ietērpta modernā izpildījumā. Lielais „Cherokee” ir pratis nosargāt labāko no pagātnes mantojuma. Trešās paaudzes „Jeep Grand Cherokee” ir pilnībā jauns auto, no radiatora režģa līdz aizmugurējām gabarītugunīm, kas, saglabājot „Jeep” neatņemamo stilu, piedāvā sportiskāku ārējo izskatu, precīzāku vadāmību un iespaidīgu apvidus jaudu. Jā, šis auto, iespējams, atpaliek no vecā modeļa ar caurgājamību apvidus apstākļos, tomēr to pārspēj ar dinamiku un vadāmību. „Grand Cherokee”, tāpat kā iepriekšējās paaudzes „Cherokee”, pēc slaidā virsbūves silueta atšķiras no vairākuma moderno apvidus automobiļu, jo tas drīzāk līdzinās lielam universālim, tikai augstais virsbūves attālums no zemes jau pa gabalu nodod īstu apvidnieku. Harmoniski veidotajā virsbūvē centrālais dizaina elements ir masīva, tomēr eleganta septiņu vertikālo iedaļu radiatora reste, kas ir visu „Jeep” modeļu firmas zīme, sānskatā izceļas ļoti proporcionāli sadalītais stiklojums. Saglabāts ir arī „Jeep” markai netradicionālais, tikai „Grand” raksturīgais vējstikla slīpums. Pārējie dizaina elementi – riteņu arkas, bamperi, optika – lieliski papildina kopējo ansambli. Lai uzturētu sportisko formu, 2007. gadā veikta neliela modeļa atsvaidzināšana. Indiāņu cilts vārdā nosauktajam džipam parādījies labāks aprīkojums, kā arī veikti kosmētiski uzlabojumi. Jaunākajā versijā radiatora reste kļuvusi slīpāka un nedaudz izmainījusies arī priekšējā bampera forma. No ārpuses pārmaiņas ir ļoti minimālas. Mazliet slīpāk novietotais radiatora režģis un nianses ar ventilācijas atveru apdari, paviršāk skatoties, var pat palikt nepamanītas.


Savukārt interjerā priekšējā paneļa risinājumu varētu nosaukt par klasisku, pat konservatīvu. Divi gandrīz vienādi kupoli apņem mērinstrumentu sekciju un viduskonsoles augšu. Salonā uzlabojumi nav uzkrītoši, taču jaunas nianses nepamanīt ir grūti – priekšējais panelis ticis viegli pieslīpēts, lai atstātu patīkamāku iespaidu. Tipiski amerikāniska nevērība vērojama interjera materiālu izvēlē. Apdarei joprojām izmantota diezgan pacieta, taču kvalitatīva izskata plastmasa. Kopumā „Grand Cherokee” salonā, ādas sēdekļos iegrimstot, ir komfortabli un ērti, kā jau šādas klases automobilī pieklājas. Arī aizmugurē sēdošie jutīsies ļoti labi, un viņi varēs izmantot atsevišķu klimata kontroles sistēmu. Komforta aprīkojuma līmenis, kā jau amerikāņu automobiļos pieņemts, ir augsts pat bāzes versijā „Loredo”, elektriski darbināma sānskata spoguļu un durvju stiklu, kā arī sēdekļu regulēšana te ir norma, bet opcija ir tā, ka auto pats atceras vairākus regulēšanas stāvokļus. Pie amerikāņu dīvainībām eiropietis pieskaitīs tikai augstumā regulējamu stūri un tuvāk vai tālāk atvirzāmu pedāļu bloku. „Grand Cherokee” var palepoties ar bagātīgu moderno tehnoloģiju aprīkojumu, proti, „MyGIG” multimediju izklaides sistēmu, kurai ir 6,5 collu skārienjutīgs LCD ekrāns, 20 gigabaitu atmiņa mūzikai un bildēm, kā arī navigators. Nolaižot aizmugures sēdekļu atzveltnes, vidēja auguma cilvēks spēs izstiepties pilnā augumā, bet, braucot piecatā, līdzi var paņemt visu, kas saliekams 978 litru plašā bagāžniekā, turklāt, salokot aizmugures sēdekļus, var iegūt 1908 litru ietilpības telpu. Taču konstruktoru mērķis nav bijis ietilpības rekordu uzstādīšana. 4,75 metrus garajā „Grand” pat par papildu samaksu nav paredzēts uzstādīt trešo sēdekļu rindu, lai gan šādos izmēros tas nebūtu grūti. Laikam šo iespēju sev ir rezervējis jaunais vadonis – brutālais „Commander”.

Braucam! Mūsu „Grand Cherokee” aprīkots ar „Chrysler” atdzīvināto sporta leģendu „Hemi” 5,7 litru V8 izskatā. Šim nezvēram ir 326 ZS, kurus nespēj ierobežot pat piecpakāpju automātiskā transmisija, un maksimālais ātrums krietni pārsniedz 200 km/h. „Grand Cherokee” 2,2 tonnu pašmasa ir nieks, ko „Hemi” līdz 100 km/h stundā spēj aiztriekt 7,4 sekundēs. Kad esi ieminis grīdā, sajūti mežonīgu spēku, un viss apkārtējais kļūst par šķērsli. Liekas, ka jau trešajā sekundē pārbrauksi pāri kāda mazauto jumtam vai piektajā sekundē uzrausies uz dežurējošo „jāņtārpiņu” zižļa... Kur gan lai palaiž vaļā visus eksplozīvā „Hemi” trīssimt zirgus? Turklāt „Hemi” motors 80 litru degvielas tvertni tukšo ar pamatīgi izslāpuša atlēta strēbienu – pat cenšoties braukt ekonomiski, borta dators vidējo degvielas patēriņu rāda virs 16 l uz 100 km, lai gan paredzēts, ka atkarībā no braukšanas ritma elektronika atslēdz un atkal pieslēdz pusi no cilindriem, tādā veidā mainot darba tilpumu un padarot braukšanu ekonomiskāku. Legālos un puslīdz legālos režīmos braukt ar „Hemi” nav nekādas vainas, kamēr neievēro, cik strauji bākā krītas degvielas līmenis. Pragmatiski noskaņotiem amerikāņu apvidus auto cienītājiem Eiropā tiek piedāvāts no „Mercedes” aizgūts V6 turbodīzelis ar 3,0 l tilpumu un 218 ZS jaudu. Dinamika (0–100 km/h – 9,0 sekundēs) un ātrums (200 km/h) šajā versijā apvienoti ar mērenu apetīti (rūpnīcas dati 10,2 litri uz 100 km kombinētajā režīmā). Taču, ja ir vēlēšanās ieturēt stilu, tad, protams, kārtīgam amerikānim vajag lielu benzīnnieku. Lai gan ritošā daļa ir diezgan stingra, „Grand Cherokee” tomēr nedaudz piemīt amerikāņu auto raksturīgā peldošā gaita, kas sevišķi izpaužas līkumos, taču kopumā auto ir ļoti stabils. Eiropas „Grand Cherokee” versijā piekare pat esot nedaudz stingrāka nekā amerikāņiem. Mērenos ātruma režīmos vadāmība un manevrētspēja, par spīti auto izmēriem un svaram, ir viegla un patīkama. Arī lielākos ātrumos tas sniedz jaudai un ātrumam adekvātu vadāmības kontroli un gaitas precizitāti, un nobremzēt šādu kuģi ar visu riteņu disku bremzēm var pietiekami strauji.


„Grand Cherokee” tiek apgādāts ar jaunās paaudzes pilnpiedziņas sistēmu „Quadra–Drive”, kas ietver pazemināto pārnesumu rindu un trīs pašbloķējošos diferenciāļus ELSD („Electronic Limited Slip Differential”), gan starpasu, gan katra tilta riteņu bloķēšanai. Ar šādu bruņojumu grands ir ļoti nopietni uztverams civilizācijas neskartu apvidu iekarotājs. Pilnīgākajā komplektācijā „Limited” gudrā kvadra jau ir bāzes aprīkojumā, bet „Loredo” (iespējama tikai ar dīzeli) tā pieejama par papildu samaksu, jo standartā tiek piedāvāta vienkāršāka pilnpiedziņas sistēma „Quadra–Trac”.

No savas pieredzes varam teikt, ka šī pilnpiedziņas sistēma izvilks „virsaiti” no jebkādiem neceļiem, no jebkura grāvja! Pat par spīti nevaldāmajam, temperamentīgajam „Hemi”! Bezceļa meklējumi mums negaidīti beidzās kūdras purvam līdzīgā apvidū, kad vienu brīdi likās – bez gumijniekiem, troses un kāpurķēžu traktora ārā netiksim, taču mūsu „virsaitis” visu paveica viens pats saviem spēkiem. 

„Bruņinieks” pret „virsaiti”

 „Bruņinieks” „Kairons” tagad ir noņēmis savu aizsargķiveri, apmeklējis kosmetologu un iekļāvies 21. gadsimta stresainajā ikdienā, taču klusībā viņš joprojām ilgojas pēc skarbajiem viduslaikiem un katru nakti sapnī piedalās bruņinieku turnīros. Mūsdienās, kad lielākajai daļai apvidnieku pārsvarā akcentētas gaitas īpašības uz asfalta, „Kyron” uzskatāms par klasisku apvidus automobili, kas ik brīdi gatavs nopietniem pārbaudījumiem civilizācijas neskartā apvidū, taču vienlaikus tas ir visai labi adaptējies arī modernās pilsētas apstākļiem. Jau ar standarta aprīkojumu „Kyron” ir maksimāli komfortabls. Ir padomāts gan par stilu, gan drošību. Automašīnai ir dinamisks dizains, kā arī lielisks aprīkojums un pievilcīga cena.


„Grand Cherokee” atgādina miera un pašcieņas pilnu indiāņu virsaiti, kurš, ietērpts modernā elegantā uzvalkā, devies apceļot Eiropu, taču viņa stājā un skatienā nepārprotami nojaušams neapvaldīts spēks. Elegants apvidnieks, kas neizskatās lecīgs, ir ļoti komfortabls ikdienā, velnišķīgi ātrs uz šosejas un spēcīgs bezceļos. Starp apvidniekiem, īpaši lielajiem, nav daudz tādu, kurus es būtu ar mieru pieņemt kā savu auto katrai dienai. Taču šo es pieņemtu bez iebildumiem un justos laimīgs. Ar nosacījumu, ja kāds man uzdāvinātu degvielas karti ar neierobežotu limitu.

Šķiet, ka meklēto esam atraduši. Abi šie auto necenšas īpaši pasvītrot sava īpašnieka statusu, bet gan sniedz viņam bezrūpīgu brīvību un iespēju jebkurā laikā nokļūt mežonīgā un skaistā apvidū, kuru sasniegt ne katram būtu pa spēkam.

„Kyron” cena ar 2,0 l dīzeļdzinēju ir, sākot no 25 500 eiro.

„Kyron” cena ar 2,7 l dīzeļdzinēju ir, sākot no 30 000 eiro.

„Grand Cherokee” 3,0 CRD Loredo cena ir 37 079 eiro.

„Grand Cherokee” 5,7 l „HEMI Overland” cena ir 50 947 eiro.


 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-