Supervisurgājējs GAZ-62B (ГАЗ-62Б).

Pievienots: 6. februārī 2015 08:25 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)

PSRS laikā tika radīti daudzi izcili visurgājēji, kas patiesībā ir vienkārši skaidrojams – piekritīsiet taču, ka uzbūvēt visurgājēju ir vieglāk nekā labu ceļu, vai ne? Šādos apstākļos radās patiesi apbrīnojamas konstrukcijas, tādas kā astoņriteņu GAZ-62B.



Jau sākumā bija skaidrs, ka par sērijveida auto GAZ-62B nekļūs, jo automobilis bija paredzēts vienīgi dažādu tehnisku risinājumu izmēģināšanai. Ar šī prototipa palīdzību konstruktori vēlējās pārbaudīt dažādu transmisiju shēmu, hermētisko bremžu mehānismu, neatkarīgās piekares elementu u.c. tehnisko risinājumu darbību, ko vēlāk varētu izmantot astoņriteņu visurgājēju ražošanā.

Darbs pie GAZ-62B sākās 1956.gadā. četrpakāpju manuālajai transmisijai bija viena sadales kārba, bet otrā un trešā tilta galvenie pārvadi bija komplektēti ar parastajiem koniskajiem pāriem. Šāda konstrukcija tika atzīta par neefektīvu un GAZ to nekad vairs neizmantoja. Daudzas eksterjera detaļas, mezgli un agregāti tika aizgūti no 1952.gada GAZ-62: hermētiskās bremzes, diferenciāļi, sadales kārba, vējstikls, daži priekšējo spārnu elementi, radiatora režģis un motora pārsegs. Savukārt GAZ-52 pamatā bija lendlīzā piegādātais Dodge WC-52 (3/4) – amerikāņu bezceļnieks, kas tika slavēts par savu vienkāršību un izturību.

Zem GAZ-62B motora pārsega atradās trīsarpus litru sešcilindru agregāts no GAZ-12, kas attīstīja 94,5 ZS jaudu. Visurgājējs varēja sasniegt 80 km/h maksimālo ātrumu, bet 4167 kg smagā automobiļa kravnesība bija 1,2 tonnas. Virziena maiņu nodrošināja četri priekšējie pagriežamie riteņi, savukārt visiem astoņiem bija iebūvēta pneimatiskā riepu piesūknēšanas sistēma, kas automātiski uzturēja noteikto spiedienu. GAZ-62B bija 3450 mm riteņu bāze un 425 mm klīrenss, kas kopā ar 10,00-16 izmēra riepām nodrošināja lielisku pārgājamību.  



Vēlāk tika uzbūvēti divi eksperimentālie astoņriteņu visurgājēja peldošie prototipi GAZ-62P (ГАЗ-62П), kas atšķīrās ar hermētisku korpusu un dzenskrūves tipa pievadu konstrukcijā. Viens no peldošajiem prototipiem tika atdots Мосфильм kinostudijai, bet oriģinālais GAZ-62B nonāca Broņņicu muzejā. 1967.gadā muzeju slēdza, bet astoņriteņu automobili neuzskatīja par tik lielu vērtību, lai saglabātu, tādēļ tas nonāca metāllūžņos.

Četrriteņu GAZ-62 paveicās vairāk – pavisam izgatavoja 69 eksemplārus, ko nosūtīja armijas vajadzībām. Reālajos ekspluatācijas apstākļos atklājās daudz nepilnību, tādēļ GAZ-62 nomainīja ar GAZ-66, kas uz ilgiem laikiem kļuva par galveno transportu vieglo armijas kravinieku segmentā. 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565