Jaunais VW Passat Variant - pirmais brauciens.

Pievienots: 19. oktobrī 2014 10:30 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)

Šā gada beigās Volkswagen uzsāks vidējās klases tirgus līdera Passat jaunās paaudzes modeļa tirdzniecību. Vācu žurnālistiem bija iespēja nupat Parīzes autoizstādē savu pirmizrādi nosvinējušo modeli izmēģināt pirmajā testa braucienā.



Volkswagen vēlas mainīties uz augšu un arī komforta ziņā tuvoties Audi, BMW un Mercedes. Lai gan, tikpat labi VW varētu arī neko nedarīt un pircēji tik un tā to mīlēs – kā kravu vedējs un pietiekoši komfortabls un cenu ziņā pieejams transportlīdzeklis tas komentārus neprasa, ko apliecina statistika. Jaunākie dati rāda, ka Vācijā Passat pašreizējais modelis septembrī pārdots 6049 eksemplāros (3.vieta kopējā statistikā), bet visa gada laikā to iegādājušies 54 328 klientu. Kritums salīdzinot ar 2013.gadu ir tikai par 0,1%, kas ir apbrīnojami maz, ja ņem vērā faktu, ka B7 tuvojas sava dzīves cikla beigām. Tikmēr tuvākie konkurenti BMW 3.sērija un Mercedes C-klase, septembra statistikā ieņem tikai 9.vietu (4410) un 6.vietu (5659).

Jaunais Passat (B8) ir apliecinājums ražotāja centieniem un vismaz no malas skatoties tas nešķiet nekas pārspīlēts vai pārāk augstu tēmēts. Taču – vizuālais vērtējums ir viena lieta, praktiskais brauciens – pavisam, kas cits, tādēļ, kolīdz tāda izdevība radās, nekavējāmies to izmantot, lai pārliecinātos, ko Passat astotā paaudze spēj dzīvē.

Mūsu rīcībā nodots Passat universāla topmodelis: 2.0 TDI 4Motion Highline ar pilnpiedziņu, DSG kārbu, 240 ZS dīzeļdzinēju, 18 collu riteņiem, navigāciju un DCC adaptīvajiem amortizatoriem.

Jaunais modelis šķiet lielāks – vizuāls efekts, ko ražotājs panācis uzstādot platāku radiatora resti un salonā – ventilācijas un apsildes sekciju visa priekšējā paneļa garumā. Centimetros gan gabarīti pieauguši vien platumam (+2,1 cm) un riteņu garenbāzei (+8 cm). Iekāpjot salonā vispirms ieraugām dažas detaļas no labi pazīstamā VW kokpita ar analogo pulksteni, navigāciju un klimatkontroles vadības bloku. Taču tikai dažas, jo mērinstrumentu panelis ir pavisam cits - no sākuma uz mums raugās melns tukšums, kas atdzīvojas daudzkrāsainās gaismās, kad nospiežam starta pogu. Tas pārveidojams pēc vadītāja vēlēšanās, izsaucot navigācijas, tehnisko datu vai ātruma un apgriezienu rādījumus. Motors darbojas klusi, taču tukšgaitā ne gluži bez vibrācijas. Ieliekam selektoru pozīcijā D un startējam. 240 Zs un 500 Nm rauj 1,7 tonnas uz priekšu ne tik strauji kā gaidījām, tomēr pietiekoši ņipri - pilnpiedziņa un vilkmes kontrole gadā, lai tas notiek bez riteņu izslīdēšanas. Pilsētas satiksmē kļūst redzams, ka VW Start-Stop sistēma noslīpēta vēl rūpīgāk – tā darbojas nemanāmi, zibenīgi izslēdz un atkal ieslēdz motoru un nekrīt uz nerviem ar vibrācijām vai transmisijas tricināšanu.

Pēc testa brauciena ar 240 ZS jaudīgo turbo dīzeli, var droši teikt, ka jaunais Passat ir komfortabls, jaudīgs un moderns – sēdekļi ir lieli un ērti un nesoda pasažierus ar muguras sāpēm pat pēc stundām gariem pārbraucieniem, motors klusiņām strādā fonā un nodrošina pietiekami daudz (var teikt – pat pārpārēm) jaudas ikvienā situācijā. Vajag apdzīt kravas fūri? Nav problēmu – pateicoties divkāršai turbopūtei, Passat paveic to bez kavēšanās, neļaujot pat aizdomāties par turbo bedri un neizmantojot augstus apgriezienus. Motora 500 Nm griezes momentam ir milzīgs potenciāls. Tas nomierina un drīzāk provocē uz nesteidzīgu pārvietošanos, kas savukārt labvēlīgi ietekmē degvielas patēriņu. Ražotāja norādītos 5,4 litrus uz 100 km diezin vai izdosies sasniegt, taču arī septiņi litri liela izmēra universālam ir priekšzīmīgs rādītājs.

Atpakaļceļš ved pa mazliet pabojātiem ceļiem – īstais laiks pārbaudīt DCC dinamisko šasijas kontroles sistēmu (240 ZS versijai jau sērijā). Vīlušies nebijām - tā filtrē un gludina, līdzina un profilē, saudzējot pasažierus un saglabājot arī Sport režīmā zināmu devu komforta. Vienlaikus tā garantē drošu braukšanu un augstu stabilitāti, ko var izjaukt vienīgi nesaudzīgi manipulējot ar gāzes pedāli un stūri, taču tad pie darba ķeras neuzbāzīgi noregulētā, taču vienmēr sardzē esošā ESP sistēma, kas ieviesīs nepieciešamās korekcijas.

Kamēr nesteidzīgi ripinām uz galapunktu un pārdomājam vai 18 collu riteņi (papildaprīkojums) ir saprātīga investīcija vai tie par sevi atgādinās vienīgi ar skaļāku troksni fonā, secinām, ka VW Passat ir galīgi pierakstījies augstākajā līgā, ko apliecina cenu lapa. Mūsu Variant maksā 46 300 eiro, kas ātri vien pārsniegs 50 tūkstošus, ja aizraujas ar ķeksīšu likšanu papildaprīkojuma sarakstā. Iespaidīgs cipars, taču jāatceras, ka šodien tā ir tirgus diktēta ierasta summa par auto, kas daudzās pozīcijās ir labāks par konkurentiem un, kam savu labo īpašību dēļ nav ko pārmest. Sev par mierinājumu cenu lapā atrodam 150 ZS TDI Passat sedanu par EUR 30 250, kā arī 1.4 TSI (125 ZS) un 1.6 TDI (120 ZS) versijas, kas jau ar tirdzniecības startu gada beigās būs pieejamas kā jaunā Passat cenu ziņā izdevīgākais piedāvājums. 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565