Automobiļi, kas kļuva liktenīgi to konstruktoriem.

Pievienots: 31. jūlijā 2014 08:15 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)

Dažreiz konstruktora darbs atnes slavu un naudu, bet dažreiz labās ieceres pārtop par galvassāpēm un īstām nepatikšanām to radītājiem. Zemāk aprakstītie septiņi modeļi zināmā mērā kļuva liktenīgi to autoriem.



VW Type 166 un Ferdinands Porše.

Leģendārais „švimvāgens” kļuva par vienu no Otrā pasaules kara veiksmīgākajiem izlūkošanas automobiļiem, taču konstrukcijas autors Ferdinands Porše to diezin vai gribēja atcerēties ar labu vārdu. Par Type 166 projektu profesoru apbalvoja ar SS oberfīrera pakāpi un tieši tas kļuva par formālu ieganstu arestam, ko īstenoja franču karaspēks. Talantīgajam konstruktoram cietumā nācās pavadīt pusgadu, kas nopietni  iedragāja viņa veselību.





GAZ M20 „Pobeda” un Andrejs Lipgarts

Šodien „Pobeda” izraisa sentimentālas un nostaļģijas pilnas izjūtas, taču retais zina, ka vienam no M20 galvenajiem konstruktoriem, Andrejam Lipgartam, par to nācās samaksāt dārgu cenu. Pirmo automašīnu sliktā kvalitāte sadusmoja biedru Staļinu, kurš pieprasīja „noskaidrot un sodīt vainīgos.” Par vainīgo atzina Lipgartu, kas tika atcelts no GAZ direktora amata un nosūtīts uz Urāliem ierindas inženiera darbā. Jāsaka, paldies, ka ne uz meža izstrādi…





Ford Edsel un Rojs Brants

Kad jaunais un perspektīvais Ford dizainers Rojs Brants prezentēja Edsel projektu kompānijas augstākajai vadībai, zālē atskanēja aplausi. Diemžēl nonākot sērijveida ražošanā Edsel kļuva par īstu katastrofu un neveiksmīgo dizaineri „nosūtīja trimdā,” apgūt zināšanas un pieredzi Ford Eiropas filiālē.





Ford Pinto un Lī Jakokka

Nav tā, ka vienam no veiksmīgākajiem autoindustrijas menedžeriem „visu laiku spīdējusi saule” – bijušas arī neveiksmes, turklāt ļoti sāpīgas. Kompaktais Ford Pinto būtu visnotaļ viduvējs projekts, kas ne ar ko neizceltos, ja ne nelāgais ieradums „aizdegties kā lāpai.” Ford kompānijai tas maksāja kaudzi naudas, cīnoties ar daudzskaitlīgajiem atsaukumiem, bet Jakokkam – prezidenta amatu.





DeLorean DMC-12 un Džons Delorians

Bijušais General Motors prezidents bija apņēmies parādīt Detroitai, kā patiesībā jābūvē automobiļi, taču iznāca tā, ka tikai aizkaitināja ASV industriālo un politisko eliti. Pret Delorianu pat tika safabricēta apsūdzība par narkotiku kontrabandu un, lai gan tiesa viņu attaisnoja, bijušais miljonārs, siržu lauzējs un sabiedrības dvēsele līdz pat mūža beigām saņēma rēķinus. Bet viņa tagad jau leģendārais DMC-12 kļuva populārs vienīgi pateicoties Holivudai.







Maybach un Olivjē Bulē

Kad vācieši uzsāka savulaik ārkārtīgi populārā un prestižā Maybach projektu, likās – tas būs „trāpījums desmitniekā.” Taču franču dizainera Olivjē Bulē veidotais sedans pilnībā pazuda uz aptuveni tajā pašā laikā startējušā britu Rolls-Royce fona. Bulē tika „norakstīts” uz Mitsubishi, bet atdzimušais Maybach iekļuva marketinga mācību grāmatās, kā piemērs grandiozai neveiksmei.







Subaru Tribeca un Andreass Zapatinas

Lai uzspodrinātu Subaru apputējušo tēlu, kompānijas vadība uzaicināja darbā perspektīvo (kā tolaik likās) dizaineri Andreasu Zapatinasu. Kas gan varēja iedomāties, ka tas draud ar tādu izgāšanos? Apšaubāmu konceptu sērijai sekoja „apstulbinoši idiotiskais” Tribeca krosovers un drīz pēc tā Andreasam palūdza atbrīvot kabinetu. Pēc šīs neveiksmes par šo grieķu izcelsmes dizaineri neviens nav dzirdējis. 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565