Jaunā Jeep Cherokee tests – nevajag baidīties.

Pievienots: 16. maijā 2014 08:34 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (1)

Krievu izdevuma Motor.ru žurnālisti iepazīstas ar jauno Jeep Cherokee un secina, ka izskats nav galvenais.




Šī teikuma vietā sākumā bija cits: ar virkni salīdzinājumu un kodīgu jociņu, kas adresēti jaunā Cherokee dizainam, piemēram, tas izskatās sliktāk nekā vidējais krievs pēc paģirām. Vai arī – tas līdzinās fermerim Edgaram filmā „Vīri melnā” tajā epizodē, kur viņš uzvelk seju līdz pakausim. Ka ar to bez bailēm var doties uz visdziļākajiem džungļiem – tik un tā neviens zvērs neiedrošināsies pat tuvumā pienākt. Beigās izlēmām bez tā visa iztikt, jo patiesībā smiekli nenāk.


Kas var atļauties Nissan, to Jeep nevar piedot. Fiat paspārnē nonākušais Chrysler pēdējā laikā iepriecina: jaunie modeļi ir mūsdienīgi, ar kvalitatīvu interjeru un labām braukšanas īpašībām. Kompānijai tā ir revolūcija. Nelaime tikai tā, ka tagad amerikāņi izlēmuši taisīt revolūciju arī dizainā. Rezultātā jaunais Cherokee kļuvis līdzīgs Jeep Grand Cherokee un Nissan Juke ārlaulības dēlam. Stop! Vairāk ne vārda par dizainu, jo - izskats nav galvenais.


 Cherokee ir patiesi labi sagatavots. Vērtējiet paši: virsbūve par 65% sastāv no augstvērtīga tērauda, kas ir labs rādītājs pat pēc Premium klases kritērijiem – piemēram, progresīvajam Acura MDX šo komponentu īpatsvars ir tikai 59%. Drošība piecu zvaigžņu līmenī, turklāt ne tikai pasīvā. Automobilis prot turēties savā joslā, aprīkots ar avārijas bremzēšanas sistēmu, parkošanās palīgsistēmu, sistēmu, kas brīdina par tuvojošos automobili, kad atpakaļgaitā braucat laukā no stāvvietas, kruīzkontroli un Stop&Go funkciju.



Salons iepriecina ar materiālu kvalitāti, plašu telpu un ērtu darba vietu. Mūsdienīgā UConnect multimediju sistēma viegli sadraudzējas ar viedtālruni. Pēdējam, starp citu, ierīkota bezvadu uzlādēšanas sistēma. Atliek vien atbrīvoties no „aifoniem” un vecajiem „Samsung” un iegādāties kādu jaunās paaudzes aparātu. 


Motoru izvēle – gluži kā lielveikalā: patīk Fiat divlitru MultiJet II dīzelis (140 vai 170 ZS;350 Nm), lūdzu!, patīk jaudīgais benzīna V6 3.2 Pentastar (272 ZS; 312 Nm), lūdzu!, bet varbūt vēlaties labi zināmo (lasi: veco) 2,4 litru Tigershark (177 ZS; 229 Nm)? Tiesa, pēdējais būs pieejams vienīgi Krievijā un Tuvo Austrumu tirgū. 


Ejam tālāk. Automātiskajai Cherokee pārnesumkārbai ir veselas deviņas pakāpes – gluži kā labam velosipēdam. Šai transmisijai ir arī manuālais režīms, ko pārvalda ar stūres ratā iebūvētu pogu palīdzību. Risinājums visai neparasts (parasti izmanto aiz stūres novietotas lāpstiņas) un jādomā ne sevišķi veiksmīgs – kamēr tiksiet no pirmās līdz devītajai pakāpei, mājas jau būs klāt. 


Cherokee bāzes versijai tikai priekšējo riteņu piedziņa. To atmetam. Tālāk – Jeep Cherokee ar Active Drive I. Arī te viss vienkārši – tas ir parasts krosovers ar pieslēdzamu aizmugures asi un papildu elektroniskajām sistēmām. Nākamais! Par papildu maksu iegūstamā Active Drive II jau interesantāka: nelielā ātrumā sajūgu var sabloķēt, turklāt komplektā ir Select-Terrain sistēma ar četriem režīmiem (Auto, Sport, Snow un Sand/Mud) un no kalna nobraukšanas palīgsistēma. Ir pazeminātais pārnesums ar „dusmīgu” pārnesumskaitļu attiecību 1:2,92.


Bet tas vēl nav viss – Cherokee Trailhawk ar Active Drive Lock bez jau uzskaitītajām ekstrām ir aizmugures diferenciālis ar bloķētāju,  virsbūves apakšas aizsardzība, 221 mm klīrenss, bezceļu kruīzkontrole Select Speed Control (1,6 – 8,5 km/h), kas ļaus uzrāpties visstāvākajā kalnā un nolaisties no tā nepieskaroties akseleratora pedālim. Terrain-Select šajā gadījumā ir vēl viens režīms – Rock (klintis). Trailhawk ir lieliska ģeometriskā pārgājamība, piemēram, uzbraukšanas leņķis ir 29,9 grādi. Tiesa,  Land Rover Freelander tas ir vēl lielāks (31), tomēr Cherokee atpaliek pavisam nedaudz.


Fiat Balocco Proving Grounds bezceļu poligonā izmēģināt ļāva tikai Trailhawk versijas. Varu teikt tikai vienu: Jeep paveicis fantastisku darbu. Select-Terrain ceļa virsmas seguma izvēles sistēma patiešām strādā. Jeep viegli pārvar visus poligona šķēršļus un varat ticēt – tā nav bērnu smilšu kaste. Mašīna visu izdara pati – atliek izvēlēties vienu no elektroniskajām sistēmām un vari atslābt – tavā ziņā paliek stūre un pareizais virziens. Jā, Trailhawk bezceļos ir īstā izvēle.


Koplietošanas ceļiem pietiks ar vienkāršāku transmisiju, zemāku klīrensu un mazāk raupjām riepām. Šo īpašību pārbaudei testa rīkotāji piešķīra versiju ar 170 ZS dīzeļdzinēju. Praksē izrādījās, ka Cherokee šādos apstākļos jūtas lieliski. Automašīnai nav izteikti sportisku ambīciju, tomēr konstrukcija ir tāda, ka sānsveres tikpat kā nejūt, stūre atsaucīga un informatīva. Elektriskais stūres pastiprinātājs darbojas nemanāmi un palielina vai samazina slodzi tieši tad, kad tas nepieciešams (īpaši aktuāli priekšpiedziņas versijām) un atbrīvo no krampjainas ieķeršanās stūrē vietās, kur ceļam ir lielāks slīpums vai zem kreisās un labās puses riteņiem atšķirīgs segums. 


Automātiskā kārba strādā ideāli. Un kā gan ne, ja ražotājs tai sagatavojis 40 dažādus darba algoritmus (slīpējot tos, Jeep pat atlika tirdzniecības startu par vairākiem mēnešiem). Tai pietiek gan elastības, gan veiklības. Problēmas manāmas vien kalnu serpentīnos: automāts stūrgalvīgi tur pārāk augstu pārnesumu un dīzeļmotora jaudas sākt nepietikt. Sportiskais režīms? Jā, kārba nometīs vienu otru pārnesumu, taču parādīsies cita problēma – tikko jaušams pieskāriens gāzes pedālim izraisīs vēl vienu pārslēgšanos uz leju. Atlaidīsi pedāli – pāriesim uz augšu, nospiedīsi – atkal uz leju. Gribējās, lai šādu šūpoļu vietā kārba paliktu pie viena pārnesuma – tā, kurš zemāks, taču nekā – varbūt ar 40 algoritmu programmu ražotājs tomēr pārcenties?


Diemžēl, ne pārnesumkārbas algoritmi, ne vienmērīgas braukšanas režīmā atvienotais kardāns, ne šķietami mūsdienīgais dīzeļdzinējs nepalīdz Cherokee pievienoties teicamniekiem - degvielas taupītājiem. 170 ZS dīzelis braucot nesteidzīgā ritmā tērē 10-11 litrus uz 100 km (ražotāja dati – 5,8 l/100 km). Rezultāts nav slikts, tomēr par izcilu to nenosauksi. Piekare pastingra, ko, sastopot cik necik nopietnu šķērsli, automobilis noteikti atgādinās.   


Ne visi jautājumi atbildēti, tomēr kopumā var teikt, ka jaunais Jeep Cherokee ir labs. Patiešām iespaidīgas bezceļu īpašības versijā Trailhawk, pieklājīgs interjers, elastīgs deviņu pakāpju automāts, bagātīga elektronisko palīgsistēmu buķete. Un cena, kas ir adekvāta lielam amerikāņu automobilim ar labu pārgājamību: korejieši un japāņi nemaksā mazāk.


Jeep Cherokee cena ASV sākas no 23 900 dolāru. Krosoveru var pasūtīt ar 2,4 litru četru cilindru benzīna motoru (184 ZS;232 Nm) vai 3,2 litru sešu cilindru agregātu (271 ZS;324 Nm). Abi tiek komplektēti ar deviņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Vācijā amerikāņu ražojums maksā krietni dārgāk: sākot no EUR 36 900 par 140 ZS dīzeli un 6MK bāzes versijā Longitude un beidzot ar EUR 45 500 par 170 ZS versiju un 9 AK Limited 4x4 komplektācijā.

Sagatavots pēc Motor.ru materiāliem.



 

Komentāri:

Viesis: Akmentiņš - 26. maijā 2014 22:16

Atbaidošs purns, bet gan jau tehniski ir ok.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-