Iemūrētās Corvette neparastais dzīvesstāsts.

Pievienots: 9. maijā 2014 08:15 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (2)

1954.gadā Menas štata iedzīvotājs Ričards Semsons iegādājās vienu no pirmās sērijas korvetēm un piecus gadus vēlāk nobraucis ar to tikai 2331 jūdzes (3730 km), nolemj automašīnu iemūrēt pagrabā līdz 2000.gadam, lai vēlāk varētu to pārdot par lielāku cenu.




1953.gadā Chevrolet iepazīstināja pasauli ar jaunu modeli – sportisku divdurvju kupeju Corvette, kas bija aprīkota ar 3,8 litru 152 ZS sešcilindru benzīna motoru un divpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Automobiļa pamatā bija cauruļu rāmis, ko nosedza stiklašķiedras  virsbūve. Pirmajā gadā tapa vien 300 eksemplāru – visi bija izgatavoti ar rokām un to virsbūves bija tikai baltā krāsā. 1954.gadā Menas štata iedzīvotājs Ričards Semsons iegādājās vienu no pirmās sērijas korvetēm un piecus gadus vēlāk nobraucis ar to tikai 2331 jūdzes (3730 km), nolemj automašīnu iemūrēt pagrabā līdz 2000.gadam, lai vēlāk varētu to pārdot par lielāku cenu. Tieši tobrīd strādnieki cēla Semsona jauno sporta preču veikalu, tādēļ ieceres realizācija problēmas neradīja – automašīnu iedzina pagrabā, bet visapkārt uzmūrēja sienas bez logiem un durvīm. Pēc īpašnieka norādes telpai atstāja vien nelielu lodziņu 10 cm platumā, pa kuru varēja ielūkoties „mauzolejā” un kontrolēt, kā notiek uzglabāšanas process.  


Pirms iemūrēšanas Corvette tika rūpīgi sagatavota: dzinēju iekonservēja, degvielas tvertni piepildīja līdz malām, zem virsbūves novietoja atbalstus, lai atslogotu riteņus, bet salonu apstrādāja ar šķidrumu, kas atbaida kodes. Telpā ievilka elektrību un slēdzi novietoja pie lodziņa. Laikam ejot viens no gaismas avotiem pārdega, tādēļ turpmākos gadus ieslodzīto automobili apgaismoja tikai viena spuldzīte, kuras atspīdumā varēja manīt, ka savulaik spožais spēkrats pārklājas ar zirnekļu tīkliem un arvien biezāku putekļu kārtu.  


1969.gadā Ričards Semsons nomira un par viņa ekstravaganto novēlējumu ļaudis aizmirsa. 1976.gadā kāda auto žurnāla redakcijā pienāca vēstule no iemūrētās Corvette kaimiņu pilsētas, kurā rakstītājs stāstīja par pagrabā noglabāto automobili. Lai gan vēstulē izklāstītajiem faktiem bija grūti noticēt, žurnāls uz norādīto adresi tomēr nosūtīja savu korespondentu. Vēsture par to klusē, tādēļ nav zināms kā žurnālistam izdevās pierunāt veikala menedžeri, lai ielaiž viņu pagrabā. Lai nu kā, pateicoties uzņēmīgajam žurnālistam pasaule uzzināja, ka, pirmkārt, pagrabā patiesi iemūrēta 1953.gada Corvette, otrkārt, redzams, ka 1976.gadā Corvette stāvoklis ir itin apmierinošs, un, lai gan virsbūves krāsa šur tur bija sākusi lobīties, hroma detaļas ir lieliskā stāvoklī, bez mazākā rūsas traipiņa. 


Paiet vēl 10 gadi un 1986.gadā Semsona mantinieki (sieva, dēls un meita Sintija) nolemj pārdot veikalu. Problēma ar iemūrēto Corvette tiek atrisināta tādā veidā, ka sieva un dēls savas mantojuma daļas atdod meitai, bet pēdējā izlemj automobiļa „sarkofāgu” atvērt. Pēc pusgadu ilgas cīņas par īpašuma tiesībām - jaunie veikala īpašnieki vairs negrib atdot spēkratu un uzskata, ka iemūrētais auto nopirkts komplektā ar ēku, tiesa atstāj Corvette Semsona mantiniekiem un automašīnas atbrīvošana var sākties. Strādnieki izlauž sienu un izvelk automobili virszemē. Gadi atstājuši pēdas, tomēr ne tik daudz, kā varēja gaidīt – baltā krāsa zaudējusi spožumu un vietām „met burbuļus,” salons un jumts ir labā stāvoklī, bet riepas joprojām tur gaisu. Pretēji Semsona novēlējumam, meita nolemj automašīnu nepārdot un saglabāt kā piemiņu par tēvu. Sākumā viņa plāno to nodot uzglabāšanai kādā firmā, tad pārdomā un pārved uz Floridu, kur novieto savas mājas… viesistabā. 


10 gadus vēlāk automobilis tomēr tiek pārdots kompānijai, kas nodarbojas ar Corvette spēkratu restaurēšanu. Visu šo laiku tas glabājās Sintijas viesistabā un ir tieši tādā pašā stāvoklī, kā tad, kad to izvilka no pagraba. 


Arī jaunie īpašnieki izlemj automobili neaiztikt un atstāt oriģinālajā stāvoklī, lai ar visām tiesībām varētu to pasniegt kā „visvecāko nerestaurēto Corvette ar vismazāko nobraukumu pasaulē.” Paiet vēl 18 gadi un 2014.gada 18.janvārī „iemūrētā Corvette” tiek pārdota izsolē par 80 000 dolāru, kas arī, vismaz pagaidām, ir šī neparastā dzīvesstāsta pēdējais pagrieziens.

Komentāri:

Viesis: es - 9. maijā 2014 09:14

"Arī jaunie īpašnieki izlemj nolemj automobili neaiztikt"

Viesis: Akmentiņš - 26. maijā 2014 22:23

Itkā labi ka saglabā orģinālu nākošajām paaudzēm, tomēr skumīgi ka šāds auto no kura varētu kāds arī gūt baudu, tiek ieslodzīts. Un 80K dolāru nav tāda summa kamdēļ būtu vērts glabāt.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565