Nissan Leaf un Krievijas ziema - noslēgums.

Pievienots: 14. martā 2014 16:06 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)

Nesen Nissan nāca klajā ar paziņojumu, ka aptuveni 90% pircēju, kas iegādājušies Leaf elektromobili iesaka to saviem draugiem un paziņām. Ja es būtu braucis ar šo automobili tajās valstīs, kur tiek realizēts vairums saražotās produkcijas, iespējams, darītu to pašu. Taču Krievija Leaf vēl nav gatava.




Jā, man ļoti nepatika, ka to vajadzēja bieži un ilgi uzlādēt un ne mazāk uztrauca fakts, ka nevarēja, kā tas ierasts parastajiem auto ar iekšdedzes dzinēju, iespiest pedāli grīdā, lai gūtu prieku no vadīšanas procesa. Vienmēr nācās piedomāt par to, lai enerģija netērētos velti. Es, gluži kā viens no automašīnas augsti precīzajiem instrumentiem visu laiku nolasīju, salīdzināju, analizēju. Un nekādu emociju – tikai skarbs pragmatisms. Sēžot sporta automobilī arī jūties kā automašīnas sastāvdaļa, taču šajā gadījumā tu esi tā „atslēdziņa,” kas visu mehānismu vada, bet gadījumā ar Leaf rodas stingra pārliecība, ka mašīna norāda tev, ko un kā vajag darīt. Nē, es, protams, varēju sacelties, taču, ko tas dotu? Ja nu vienīgi zvanu auto evakuatoram. 



Vispār, drive sajūtu, ko piemin katrs autoražotājs, cenšoties ievilināt pircēju savās pārdotavās, man ar Nissan Leaf noķert neizdevās. Tas neatbilst klienta priekšstatam par to, ko tas sagaida no investīcijām pirkumā. Un, šķiet, ka tas ir galvenais iemesls, kādēļ Nissan neved uz Krieviju Leaf. No otras puses, sanāk, ka citur 90% pircēju ir apmierināti un ieguvuši, ko vēlas. To apliecina arī statistika, kas rāda, ka Leaf pārdošanas apjomi 2013.gadā Eiropā pieauguši par 204% - līdz 11 120 vienībām. Vēl vairāk – šā gada janvārī Nissan Leaf kļuva par visvairāk pirkto modeli Norvēģijā – valstī, kur ir tikpat bargas ziemas kā Krievijā. 


Aiz polārā loka, norvēģu pilsētas Tromsas apkaimē Nissan Leaf nav retums. Ciemojoties tajā pusē secināju, ka situācija nav salīdzināma ar Maskavu. Braucot uz darbu vadītājiem nenākas nīkt satiksmes sastrēgumos – ceļu un dzīvojamā infrastruktūra ir labi attīstīta, daudzi dzīvo personīgajās mājās. Dzīvojot tādā vidē mašīnu var atstāt garāžā un pa nakti tā būs uzlādējusies. Tēriņi par elektroenerģiju, kā zināms, būs vairākkārt mazāki nekā par benzīnu vai dīzeļdegvielu. Salonu nevajadzēs ilgi sildīt, kas būtiski samazinās enerģijas patēriņu. Pie pilnībā uzlādēta akumulatora Energy Information borta dators rādīs, ka var nobraukt 158 kilometrus. Ar ieslēgtu klimatkontroli dators izrēķina, ka nobraukto kilometru skaits samazināsies līdz 117 km. Un, kaut arī šis attālums ir tālu no reālās distances, 40 km jūs noteikti nobrauksiet – tik daudz, cik pēc statistikas aprēķiniem vidēji veic eiropietis dienas laikā. Un, kas svarīgi, šo distanci varēsiet braukt nedomājot par taupību un gūstot baudījumu no braukšanas procesa. 


ASV 93% elektromobiļu īpašnieku pieder garāžas. Tajās izvietotas ātrās uzlādēšanas iekārtas, kas uzlādēšanas procesu samazina līdz četrām stundām. Papildu izdevumus, kas saistās ar šo iekārtu uzturēšanu uzņemas valsts. Vispār, gan ASV, gan Eiropas valstu valdības cenšas veicināt elektromobiļu ieviešanu, atbalstot šādas tehnikas pircējus visās līnijās, sākot ar atlaidi autotransporta nodoklim un beidzot ar bezmaksas stāvvietām un strāvas uzlādēšanas punktu iekārtošanu. Starp citu, privātam investoram ar šādu iekārtu uzstādīšanu bez valsts dotācijām vispār nav iespējams nodarboties.  


Pēc pēdējām ziņām Lielbritānijā šobrīd uzstādītas 200 ātrās uzlādēšanas iekārtas, kas elektromobiļu īpašniekiem ļauj justies arvien drošāk un rada priekšnosacījumus tālākiem ceļojumiem. Eiropā šādu punktu jau vairāk nekā 1000, bet Krievijā, kā izrādās, pat 100 km attāls pārbrauciens uz ārpilsētas kotedžu, kļūst par lielu problēmu. Galvaspilsētas reģionā ir tikai četras ekspress stacijas un visas pilsētā. Viena no tām ir maksas, kur 20 min pieslēgums maksā 200 rubļu, kā rezultātā elektroautomobilis salīdzinājumā ar benzīna/dīzeļa automobiļiem ziemas apstākļos zaudē jebkādas priekšrocības ekonomijas jomā (atceramies, ka aukstumā stundas laikā baterijas varēs uzpildīt labi, ja līdz pusei). 


Kompānija Revolta aprēķinājusi, ka pie 10% enerģijas atlikuma pilnai Leaf bateriju uzlādei siltā garāžā pie parastā elektrotīkla rozetes tiks patērētas 23 kilovatstundas, kas pēc Maskavas nakts tarifa izmaksā 27 rubļus (EUR 0,55). Krievijā strāvas uzlādēšanas punktus varētu izvietot reģionos, kur nav intensīvas satiksmes un ir daudz personīgo dzīvojamo māju ar garāžām, taču, kā uzver kompānija Revolta, kas nodarbojas ar uzlādes punktu infrastruktūras veidošanu, reģionālajam autovadītājam aptuveni EUR 30 725 vērtais Leaf ir pārāk dārgs pirkums.

Sagatavots pēc krievu Autonews.ru materiāliem.


 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis maija AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565