Autobild izmēģina Tesla Model S 900 km pārbraucienā.

Pievienots: 22. decembrī 2013 17:07 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (5)

906 kilometri nepilnās 12 stundās – ar Tesla Model S no Amsterdamas līdz Minhenei.




Skeptiņu rīcībā līdz šim bija divi grūti apgāžami argumenti – attālums, ko elektroautomobilis var veikt ar vienu uzlādes reizi ir pārāk mazs un bateriju uzlādēšanas laiks pārāk garš. Kopš Vācijas tirgū ienāk Tesla Model S (tāldarbība līdz 500 km) un pirmās trīs Supercharger ātrās (30-40 min līdz 80%) uzlādēšanas stacijas, situācija krasi mainās. Lai pārliecinātos, vai elektromobili piemēroti arī garākiem un tāliem pārbraucieniem, Autobild žurnālisti veica 903 km garo ceļojumu no Amsterdamas līdz Minhenei.

Starts. 

Amsterdama mūs sagaida ar pelēku rītu un plus deviņiem grādiem. Tesla Service Center Amsterdamas dienvidos saņemam elektrisko sedanu Model S P85: 416 ZS, cena no 97 600 eiro – laikam gan šobrīd pašu fascinējošāko auto mūsu ielās.   


Tā baterijas ir pilnībā uzlādētas un sedans ir gatavs mūs aizvest 501 km tālu, kas būtu teorētiski veicamā distance pie optimāliem apstākļiem. Mūsu ceļš ved gar četrām ātrās uzlādēšanas stacijām, kas iekārtotas Zevenārā (īsi pirms Vācijas robežas), Vinsdorfā (Ziemeļreina - Vestfālene), Bad Rapenavā (Bādene-Virtenberga) un Jetingenē-Šepahā (Bavārija) līdz Tesla servisa centram Feldkirhenē pie Minhenes. Ceļojot ar parasto automobili, varētu izvēlēties savādāku maršrutu (822 km), taču stipri īsāku mūsu ceļu tas nepadarītu.  


Pirmā uzlādes stacija.

 
Pulksten 8.13 kopā ar fotogrāfu Svenu Krīgeru bez skaņas pametam sava ceļojuma sākuma punktu. Pirmais Supercharger atrodas 107 km atstatumā un mēs varētu „dot pilnu gāzi,” taču ir divi traucēkļi, kas liedz mums to izbaudīt – lietus un satiksmes korķi uz Nīderlandes autobāņiem. Pulksten 9.15 sasniedzam Zevenāru: septiņi uzlādes punkti, četri (!) no tiem jau aizņemti. Var redzēt, ka pateicoties valdības atbalstam, Nīderlande izvirzījusies e-mobilitātes pionieros. 


Tā kā akumulatori vēl ir relatīvi pilni, mums nevajadzēs šeit ilgi uzkavēties, lai nodrošinātos ar strāvas krājumiem otrajam (231,9 km) etapam, tomēr – jo pilnāki akumulatori, jo Supercharger tos lādē lēnāk (tas vajadzīgs, lai saudzētu baterijas). Satiekam holandieti  Vouteru Kolevijnu, kas savu Tesla Model S nopircis tikai pirms četrām nedēļām, taču paguvis nobraukt jau 5400 km. Viņš strādā Bonnā un 175 km līdz Vācijas pilsētai „izsūc strāvu bez žēlastības,” tomēr viņa gadījumā Vācijas autobāņi un bezmaksas uzpildīšanās (par enerģiju maksā Tesla) ir perfekta kombinācija.


Turpinām ceļu: noliekam kruīzkontroli uz 135 km/h un borta dators rāda, ka pie šāda ātruma patērējam apaļus 40 kWh. Šādā ātrumā jūtama vēja radītā pretestība un troksnis, un, lai gan to nevar saukt par skaļu, pilnīgs klusums salonā nevalda. Milzīgais 17 collu informācijas ekrāns ar skārienjutīgo vadību izrēķina atlikušo strāvas daudzumu kilometru skaitam, vadoties no mana braukšanas stila iepriekšējos 10, 20 un 50 kilometros. Mēs visu darām pareizi.

Pusdienlaiks. Vinsdorfas ātrās uzlādēšanas stacijā (A45 pie Zīgenes) ierodamies pulksten  12.19. Dators rāda, ka strāvas pietiktu vairs tikai 26 km. Izklausās maz, taču nekādu fobiju tas nerada, jo mēs precīzi zinām, kur atrodas nākošais pieturas punkts un varam visu saplānot. Pieslēdzam resno uzlādes kabeli un dodamies pusdienot. Aprunājamies ar Mateju Ceru no Slovēnijas, kas ar savu Model S ir ceļā no Ļubļanas uz Amsterdamu. Viņa firma pasūtījusi 20 Model S un plāno tos iznomāt klientiem pašu dzimtenē un Horvātijā. 


Trešais etaps. Te nu es pieļauju kļūdu: atvienojos no uzlādēšanas iekārtas jau pēc 37 minūtēm, pārliecībā, ka 350 km, ko uzrāda dators, pilnībā pietiks 244 km garajam pārbraucienam līdz nākamajai stacijai. Drīz vien saprotu, ka esmu pārrēķinājies. Koriģējam kruīzkontroli uz 113 km/h un turpinām ceļu ar bažās sarauktām pierēm. Lai gan viss beidzas veiksmīgi, brīdī, kad iegriežamies Bad Rapenavas ātrās uzpildes stacijā ar astoņām pieslēgvietām, displejā mirgo brīdinošs uzraksts „Charge Now.” Mūs sagaida abi stacijas īpašnieki Kajs Nekolni un Daniels Rušeinskis, kas personīgi sveic ikvienu Tesla īpašnieku, kas iegriežas pie viņiem – septiņu dienu laikā, kopš stacija atvērta, mēs esam desmitie. Jā, līdz Holandes līmenim mums vēl tālu...


Pēdējais Supercharger. Pēc 45 minūtēm un bezmaksas kafijas, dodamies tālāk. Pulkstenis rāda 16.10 un šoreiz mums ar datora izrēķināto atlikumu 354 km jāveic 200,5 km līdz ceturtajam pieturpunktam. Nebūtu ierastā sastrēguma pie Štutgartes uz A81 autobāņa, mēs varētu kilovatus netaupīt un galamērķī nonākt ātrāk. Pamazām sākam just sāpes mugurās – izrādās, Tesla Model S sēdekļi nav tik labi konstruēti un piemēroti garākam ceļam, kā citos Premium modeļos. Kad sastrēgumi garām, atkal sākam rēķināt. Jautājums nav par to, vai mēs tiksim līdz galapunktam, bet gan par to, cik ātri drīkstam braukt, lai tur nonāktu. Pēdējo Supercharger sasniedzam 18.23. Tā kā finišs atrodas vairs tikai 116,4 km attālumā, pietiek ar 15 minūšu „ekspress-stopu,” pēc kura dators rāda strāvas atlikumu 219 kilometriem. 


Finišs. Pulksten 19.52, pēc 906,4 km un 11 stundām 39 minūtēm kopš starta Amsterdamā, esam sasnieguši savu galamērķi Minhenes austrumos. Ņemot vērā visus apstākļus (gandrīz visu laiku lietus, vairāki nelieli sastrēgumi, pārsvarā blīva satiksme), pārsteidzoši ātrs brauciens. Pie ātrās uzlādēšanas stacijas mūsu Model S pavadīja 120 minūtes, tātad divas stundas, kas nebūs daudz vairāk par kārtīgu pusdienlaiku, ko atvēl sev nesasteigtā ritmā ceļojošs autobraucējs ar tradicionālās piedziņas automobili. Visas distances laikā tika patērētas 211,4 kWh, kas naudas izteiksmē būtu 63,50 eiro. Būtu, taču tā kā Supercharger uzlādēto strāvu apmaksā Tesla (vismaz pagaidām), no Amsterdamas esam atbraukuši bez maksas. Starp citu, par benzīnu šādam attālumam nāktos izdod 130 eiro.        


Secinājums.

 
Hauke Šrībers. Tas nu ir pierādīts: 2014.gada elektroautomobilis ir piemērots arī garam ceļam. Līdz ar to lielākais elektromobilitātes skeptiķu arguments ir pārsvītrots. Vēl viens tomēr paliek – šādai neatkarībai nepieciešams elektromobilis, kas maksā tikpat, cik dārgs luksusa limuzīns. Ar BMW i3 vai elektro Golf šāds ceļojums ilgtu vairākas dienas. Model S kombinācijā ar Supercharger pierāda Vācijas auto nācijai viņu dzimtenē, kā izskatīsies mobilitāte nākotnē. Šis pārbrauciens bija mans iespaidīgākais piedzīvojums uz mūsu ceļiem un vienlaicīgi skaļa pļauka VW&Co.  


Sagatavots pēc vācu Autobild materiāla.




Komentāri:

Viesis: 220V - 22. decembrī 2013 19:47

nezinu, kā to Tesla pavelk, bet ASV viņi sola uzbūvēt bezmaksas uzpildes stacijas pa visu valsti!!!!!!!!!

Atvars - 24. decembrī 2013 10:58

Izskatās, ka TESLA īpašniekiem būs jātaisa lielākas ietilpības sēdeklis, jo ik pēc 200.km būs jāēd fast food + mazkustība= liekais svars 100% garantēts. Tesla nan nekas vairāk par modernu gadžetu, kurš ir kā VERTU telefons, kurš nesniedz neko vairāk par prastu Samsung.

Viesis: Future - 26. decembrī 2013 21:14

pilnībā piekrītu Atvara pirmajam argumentam (labi visiem, bizness rullē utt), taču nepiekrītu otrajam - Tesla ir nākotnes automobilis jau tagad, pilnībā noderīgs arī mūsu platuma grādos (nepārspīlēsim ar mīnusa temp, -30 pie mums nav nemaz tik bieži), priekš mums, protams, nepavelkams cenas un valdības atbalsta trūkuma dēļ, citur, piemēram, Norvēģijā, šis projekts rullē uz velna paraušanu, ziņas par to var pameklēt internetā, kaut vai: http://green.autoblog.com/2013/12/24/norwegian-tesla-model-s-driver-goes-233-cold-miles-single-charge/

Viesis: tikia mieru - 31. decembrī 2013 13:04

Un kurš ir papētījis cik maksā šo tehnoloģiju produktu izražošana un vēlākā utilizācija? Ja pēkšņi kaut 30% pārietu uz teslām..domāju planēta iegūtu īstu ekošoku. Arī māju apsildīt ar elektrību ir šiki un pie kārtīgas izolācijas droši vien arī ne tik dārgi - taču to dara maz un ja darītu visi?????

Viesis: Goža - 2. novembrī 2016 14:32

Lielākā daļa amerikas sildās ar elektrību, tā kā ir ok, infrastruktūra jau ir sakārtota šādām vajadzībām. Eiropā ir mazliet citādi, katrā valstī savi "brīnumi".
Bet ja nopietni, ar Teslu braucis neesmu, tikai apskatijis no visām pusēm, un jāsaka ka par dārgu limuzīnu šo agregātu nekādi nosaukt nevar - elektrizēta 2000 gada Mazda(amerikai Miata), bet nevaru teikt, ka galīgs sūds.
Par to ka reizi pāris stundās jāstājās, un jāēd kamēr mašīna lādējās varu tikai piekrist :)))) Tad nu te arī nauda aiziet.
Pagaidām kamēr pie mums normāla daudzuma uzlādes stacijas nebūs, nav ko sapņot par elektrovāģi, vienalga vai tas leafs, e-evalia, golfs .... jebkurā gadijumā, garāžā jātur kāds benzīna/dīzeļa auto visādam gadijumam - a ja nu nelec, neiet utt

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis maija AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565