Patiess stāsts par aprakto Ferrari.

Pievienots: 14. novembrī 2013 17:20 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (2)

Stāsta sākums meklējams Losandželosā, 1978.gadā, kādā ne visai bagātā piepilsētas rajonā. Toreiz avīzes rakstīja par neparastu gadījumu, kad bērni spēlējoties pagalmā uzgājuši zemē apraktu automobili.




Puišeļi pamanījuši plēves gabalu un gribējuši to izrakt, taču, iedurot lāpstu tikai dažus centimetrus dziļāk, atklājies, ka zem plānas zemes kārtas paslēpts liels metāla objekts, kas atgādina automobili. Bērnu vecāki izsauca policiju. Detektīvi atraka virskārtu un ar atvieglojumu secināja, ka automašīnas salonā neviena nav. Pēc dažām dienām automašīna tika izrakta pilnībā un izrādījās, ka tas ir 1974.gadā ražots Ferrari Dino 246 GTS. Pārmeklējot atradumu, likumsargi pārliecinājās, ka spēkratā nav nekā tāda, kādēļ to vajadzētu slēpt – ne līķa, ne narkotiku, ne ieroču vai kontrabandas. Vēl vairāk – tas nebija avārijā cietis vai galīgi sarūsējis un nevienam nevajadzīgs lūznis, bet gan gluži jauns un dārgs Ferrari sportkārs ar 571 jūdžu (914 km). Pirmā informācija parādījās, ievadot automašīnas datus policijas reģistrā – izrādījās, ka tumši zaļais Dino ar numuru 832 LJQ ir nozagts pirms trīs gadiem un joprojām skaitās meklēšanā. Dārgas automašīnas patiešām zog – par to nebūtu jābrīnās, taču, kādēļ tā bija jāaprok? Turpmākā izmeklēšanas gaitā noskaidrojās, ka sportkāra  īpašnieks ir santehniķis Rozento Kruzs, kas to iegādājies 1974.gada oktobrī un uzdāvinājis sievai. Tikai dažas nedēļas pēc tam Ferrari tika nozagts – 7.decembrī laulātais pāris devās uz kādu Losandželosas restorānu, lai nosvinētu kāzu jubileju, bet, kad viņi pēc dažām stundām atgriezās, automašīnas tur vairs nebija. Policijā tika noformēti visi nepieciešamie dokumenti  un vēlāk īpašnieks no apdrošināšanas kompānijas saņēma kompensāciju. Šeit stāsts varēja beigties, taču atradums  mājas pagalmā deva tam turpinājumu. 


Iedzīvotāju izjautāšana rezultātus nedeva – šīs mājas saimnieki miteklī bija ievākušies tikai trīs mēnešus pirms atraduma, savukārt kaimiņi neko nebija ne redzējuši, ne dzirdējuši. Detektīvi jokoja, ka tā nemēdz būt – aprakt Ferrari nav tas pats, kas stādīt kartupeļus! Un tomēr, notikušā lieciniekus atrast neizdevās. Tas, kurš bija pastrādājis noziegumu acīmredzot plānoja mašīnu izrakt vēlāk – spēkrats bija rūpīgi ievīstīts plēvē, visas atveres nosegtas ar dvieļiem. 


2012.gadā fotogrāfijas ar aprakto Ferrari pamanīja viens no populārā izdevuma Jalopnik redaktoriem un nolēma precizēt detaļas. Žurnālisti atrada vienu no detektīviem, kas strādāja ar šo gadījumu un uzzināja, ka patiesībā nekādu bērnu nemaz nav bijis – par aprakto automobili paziņojis likumpārkāpējs-„informators,” kas šādā veidā cerēja iemantot policijas labvēlību un mīkstināt sev piespriesto sodu. Policija ieradās norādītajā adresē un, saņemot mājas īpašnieku atļauju, sāka pagalma pārmeklēšanu. Un patiesi, drīz vien lāpsta atsitās pret kaut ko metālisku un tika izsaukti palīgi. 


Izmeklēšana noskaidroja, ka Ferrari nozagts ar īpašnieka ziņu - nolūkā iegūt apdrošināšanas atlīdzību, Kruzs vienojās ar noziedzniekiem, ka Ferrari tiks aizdzīts un nogremdēts okeānā iespējami tālāk no krasta. Taču pēdējiem automobilis tik ļoti iepatikās, ka tā vietā, lai no mašīnas atbrīvotos, viņi izlēma to noslēpt un vēlāk pārdot. Ferrari tika aprakts, taču nezināmu iemeslu dēļ tālākie plāni izjuka. Aizdzinēju personības tā arī netika noskaidrotas.


 Mazliet vēlāk negaidītais atradums tika atdots apdrošināšanas kompānijai, kas bija izmaksājusi atlīdzību negodīgajam santehniķim. Diemžēl trīs gadi pazemē bija nodarījuši diezgan pamatīgus bojājumus – visur, pat salonu ieskaitot, bija pamanāmas korozijas pēdas, apšuvums pārklājies ar traipiem un pelējumu. Lai atgūtu kaut daļu no zaudējumiem Ferrari tika izlikts pārdošanā kādā no noliktavām, kurā ikviens interesents var ieiet un aplūkot vēlamo preci. Tā kā stingras uzraudzības noliktavā nebija, ”pircēji” pamanījās noskrūvēt un aiznest no izraktā Ferrari visu, kam vēl bija vērtība. Rezultātā sportkārs tika pārdots par 5000 dolāru, bet pēc tam vēlreiz, šoreiz jau par 23 000 dolāru. Jaunais saimnieks saremontēja dzinēju, pilnībā pārkrāsoja virsbūvi un atjaunoja salonu. Pēc restaurācijas automašīna ir kā jauna, bet par tās īpašo likteni atgādina vairs tikai numura zīme DUG UP („izrakts”).


 


 

Komentāri:

Viesis: Akmentiņš - 20. novembrī 2013 14:34

Santehniķis kas nopērk sievai ferrari ... pa visam nedaidz pabraucot mašīnu atdod zagļiem, lai dabūtu apdrošināšanu. Zagļi to aprok ... sviests kkāds. Amerikāņi.

Viesis: stone - 20. novembrī 2013 15:54

Sviests?, diezin vai - es ticu, kamēr apdrošinātāji neapķērās tādi gājieni varēja izdoties, īpaši tik senā pagātnē un droši vien pat gailis pakaļ nedziedātu, ja sliktie puiši būtu izdarījuši kā runāts - iegāzuši okeānā.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565