Fiat kabriolets vienā eksemplārā.

Pievienots: 3. novembrī 2013 15:26 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (1)

Padomju laikus piedzīvojušajiem attēlos redzamais automobilis šķitīs kā vecs paziņa un daļa taisnības tur patiešām ir – no priekšpuses tas atgādina ikvienam labi pazīstamo VAZ-2101, tikai ar AvtoVAZ gan šim kabrioletam nav nekāda sakara, ja neskaita to, ka Fiat 124 uz kura bāzes tas radīts, vēlāk kļuva par pirmsākumu krievu „žigulim.”




Lai nemulsinātu lasītājus, atklāsim, ka tas ir Fiat 124 C4 Touring, kas tā arī palika vienā eksemplārā. Fiat 124 pirmoreiz tika parādīts 1966.gada Parīzes autoizstādē. Leģendārais modelis tika prezentēts iespaidīgā šovā – nolaižot ar izpletni no lidmašīnas. Pasaule Fiat 124 uzņēma atzinīgi un automobilis ieguva vairākas prestižas balvas, tostarp „Eiropas gada auto 1966.” Tomēr ne visi būs dzirdējuši, ka tā paša gada Salone dell’Automobile of Torino, Fiat prezentēja arī 124-tā kupejas-kabrioleta modifikāciju, kas tika izgatavota sadarbībā ar Carrozzeria Touring. Vēl vairāk – vaļējais spēkrats, kas pazīstams arī kā Fiat 124 C4 Cabriolet quattro posti (četrvietīgais kabriolets) kļuva par pēdējo 1926.gadā dibinātās (kopš 2006.gada tā darbojas atkal) tūninga kompānijas darbu.  


Kabrioleta pamatā bija Fiat 124 sedans ar salīdzinoši nelielām pārmaiņām konstrukcijā – vaļējā modifikācija pamatā atšķīrās ar durvju skaitu (tikai divas) un pastiprinātu virsbūvi, piemēram, īpašu šķērsstatni aiz aizmugurējiem sēdekļiem, aiz kuriem salocīja mīkstā materiāla jumtu. Vienkāršās konstrukcijas dēļ arī cena solījās būt konkurētspējīga, un, ja par sedanu prasīja 1 124 000 liru, tad kabriolets būtu tikai par 6000 liru dārgāks. Dīleri pat paguva savākt 1000 pasūtījumu no potenciālajiem pircējiem, taču plāniem nebija lemts piepildīties – Fiat deva priekšroku Carrozzeria Touring galvenā konkurenta Pininfarina izstrādātajam kabrioletam Fiat124 Sport Spider, bet, nesaņemot cerēto pasūtījumu Carrozzeria Touring bankrotēja. 



Fiat 124 Cabriolet Touring vienīgais eksemplārs arī šodien ir lieliskā formā un regulāri piedalās dažādās izstādēs un retro automobiļu pārbraucienos. Laimīgais īpašnieks uztur kabrioletu priekšzīmīgā kārtībā un ar lepnumu stāsta, ka automašīnas jumta konstrukcija izgatavota tik veiksmīgi un kvalitatīvi, ka visā kalpošanas laikā salonā nav iekļuvusi ne pile ūdens. 


Sagatavots pēc krievu preses materiāliem.

Komentāri:

Viesis: Akmentiņš - 4. novembrī 2013 10:13

Simpātisks auto bija sanācis. Priekš sava laika, protams.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565