Chrysler Pacifica

Pievienots: 3. martā 2006 03:00 | Autors: Juris Margēvičs | Komentāri: (0)

Neviens šajā stāstā, atšķirībā no Irvina Šova slavenā romāna, nav ne nabagais, ne bagātais brālis. Abi ir diezgan turīgi, pat diezgan, lai neteiktu vairāk. 

Amerikāņi - Brālis no Amerikas


Neviens šajā stāstā, atšķirībā no Irvina Šova slavenā romāna, nav ne nabagais, ne bagātais brālis. Abi ir diezgan turīgi, pat diezgan, lai neteiktu vairāk. Vienkārši viens dzīvo Eiropā, viņam ir vismaz trīs pusaugu bērni un tāpēc viņš pērk „Mercedes R” klases automobili, kurš ir dārgs, stilīgs, prestižs un kuram ir sešas sēdvietas.

Otrs brālis Amerikā, ģimenes situācija līdzīga, bet automobilis — „Chrysler Pacifica”, arī sešvietīgs. Būtībā R klases Amerikas analogs, kaut arī abi radīti uz dažādām platformām, bet tos vieno koncepcija. Un koncerns, protams. Tāpēc „Pacifica” oficiāli netiek tirgots Eiropā, lai koncerna ietvaros neradītu konkurenci „Mercedes” R klasei. Bet tā kā „Chrysler” gan sava zīmola, gan citu apstākļu dēļ ir lētāks, tad nav brīnums, ka „Pacifica” dažādos veidos nonāk arī Eiropā un ne mazā skaitā.



Latvijā gan pagaidām nedaudz, bet ir. Izņemot ne visai pieticīgo cenu, šādu automobiļu īpašniekiem, protams, jārēķinās ar pamatīgiem tēriņiem par degvielu un apkopi. „Pacifica” ražošanā tika sākta 2004. gadā. Uzlūkojot to automobiļu tirdzniecības firmas „Majors” placī, iesākumā nevar saprast — tas ir samazināts minivens, palielināts universālis vai arī ražotājs iecerējis ko pavisam citu. Šādas klases automašīnas vēl nav bijis, jo tādas klases vēl nav bijis. Ražotājs ziņo, ka tas esot līdz šim neredzēts visceļnieka, ģimenes sedana un krossovera apvienojums. Īsi sakot, sakrustots universālis, minivens un SUV. Vispār automobiļu klašu robežas jau labu laiku ir tik izplūdušas un sajaukušās, ka neviens tur īsti gudrs netiek, ja nu varbūt kāds „kukaiņu pētnieks”, kas to vien dara, kā velk ar lineālu rūtiņas un mēģina tajās ierindot jaunos, brīvdomīgos modeļus. Pieņemsim, šī ir jauna klase — „sports tourer”. Tas nozīmē: paaugstināts klīrenss, bet ne ļoti, nekāds džips tas nav, sešas sēdvietas, no kurām četras ir atsevišķi regulējamas un apsildāmas (jā, jā, arī aizmugurējās, resp., otrās rindas beņķi regulējami gan attālumā no priekšējiem, gan to atzveltnes un tie ir apsildāmi). Trešā rinda ir nolokāma un faktiski paredzēta bērniem līdz pusaudžu vecumam, ja vien tie nav akcelerāti. Pieaugušam cilvēkam trešajā rindā nav, ko darīt.Un bagāžnieks līdz ar trešās rindas atlocīšanu kļūst maziņš. Taču nolocīt to nav nekādu problēmu — dārgākajās versijās ne tikai bagāžnieka vāks, bet arī trešā sēdekļu rinda darbojas ar elektropiedziņu. Turklāt otro un trešo rindu var nolocīt tā, ka izveidojas gluda grīda, kuru var izmantot gulēšanai, ja tāda vēlēšanās vai vajadzība rodas, vai lielākas bagāžas pārvadāšanai.

Pacifica” radīta uz pilnpiedziņas „Chrysler Voyager” platformas, tam ir 250 ZS 3,5 litru V6 motors un četrpakāpju automātiskā pārnesumkārba no „Chrysler” 300M. Visu riteņu neatkarīgā piekare. Mēdz būt pilnpiedziņas un priekšpiedziņas versijas. Pēc amerikāņu klasifikācijas, kurā tiek ņemts vērā salona un bagāžnieka apjoms, „Chrysler Pacifica” ir nevis vieglais automobilis, bet gan „truck”, vienā grupā ar miniveniem un SUV. Dažkārt pasaules presē to dēvē par ģimenes universāli. Dabīgi, ka tam nav pazemināto pārnesumu vai diferenciāļu bloķēšanas, tas drīzāk ir līdzīgs mums jau pazīstamajiem „Audi Allroad” vai „Volvo Cross Country”, tikai lielāks un ar sešām sēdvietām.Par sportisku to būtu grūti nosaukt, drīzāk tiešām „ģimenes universālis”. Un kā gan tas var būt sportisks ar savām divarpus tonnām svara, piecu metru garumu un gandrīz trīsmetrīgo riteņu bāzi. Izmēģinot vietā, kur tas nav bīstami apkārtējiem, jau pie 130 km/h „Pacifica” gaita laupīja vēlēšanos vēl dziļāk iespiest zināmo pedāli grīdā. Bet par to nav jāskumst, jo tam taču paredzēti pavisam citi automobiļi.Kā jau amerikāņu automašīnām, un it sevišķi tādas klases amerikāņu automašīnām, viss elektrisko ekstru uzskaitījums aizņemtu nepieklājīgi daudz vietas, tur būtu gan vadītāja sēdekļa un stūres rata novietojuma ieprogrammēšana atmiņā astoņos variantos, gan tāda amerikāņiem pašsaprotama lieta kā bortdatora rādītāju projicēšana uz priekšējā stikla utt. Ērts un viegli uztverams instrumentu panelis. Patīkami, ka spidometram viena skala, atkarībā no uzstādītā režīma, rāda kilometrus vai jūdzes.Latvijā tāds 2005. gada izlaiduma automobilis maksā vidēji 33 000 eiro ar visu sertifikāciju. Ja kāds pats vēlas atvest no Amerikas, var, protams, interneta izsolēs vai savādākā veidā nopirkt lētāk, bet jārēķinās ar sertificēšanu, kas maksās krietnu summu.



Specifikācija :
http://www.automobilemag.com/am/2006/chrysler/pacifica/specifications.html

3.06. (111)

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-