K.Kariņš sola, ka ES nevarēs krāpties ar auto nobraukumu.

Pievienots: 3. jūlijā 2013 11:40 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (3)

Eiropas Parlaments (EP) plenārsesijā apstiprinājis jaunu transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa noteikumu kopumu. EP deputāts Krišjānis Kariņš norāda, ka izstrādātie noteikumi novērš krāpšanās iespējas ar automašīnu nobraukumu, kā arī samazina birokrātiskās prasības.






"Iegādājoties lietotu auto, daudziem nācies saskarties ar šaubām par patieso tā nobraukumu. Lai novērstu krāpšanos ar odometriem, noteikts, ka katras tehniskās apskates laikā tiek reģistrēts transportlīdzekļa nobraukums. Līdz ar to, iegādājoties lietotu automašīnu, tās pircējam būs iespēja noskaidrot patieso tās nobraukumu," norāda deputāts.


Parlamenta apstiprinātais teksts paredz - dalībvalstīm ir jāveic nepieciešamie pasākumi, lai nodrošinātu, ka jebkādas manipulācijas ar odometru vai to rādījumu izmainīšanu tiek uzskatīta par nodarījumu un par to tiek piemērotas sankcijas, kā arī lai nodrošinātu odometra rādījuma pareizību visā transportlīdzekļa ekspluatācijas laikā. Tāpat jaunie noteikumi paredz tehniskās apskates sertifikātu savstarpēju atzīšanu starp dalībvalstīm, jo līdz ar jaunajiem ES transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa noteikumiem tiek vienādoti minimālie tehniskās apskates standarti visās dalībvalstīs. "Tas nozīmē, ka vienā valstī veiktā tehniskā apskate tiks atzīta par derīgu arī citā dalībvalstī." uzsver K.Kariņš.


Vēl EP apstiprinātie noteikumi paredz, ka tehniskās apskates vieglajiem auto pirmo reizi būs jāveic pēc četriem gadiem un tad ik pēc diviem. Tomēr katra ES dalībvalsts var noteikt, ka tehniskās apskates transportlīdzekļiem jāveic biežāk nekā to paredz noteikumi. K. Kariņš, kurš bija par likumprojektu atbildīgās Rūpniecības, pētniecības un enerģētikas komitejas viedokļa veidotājs šajā jautājumā, atgādina, ka Latvijā jaunām automašīnām (līdz 3,5t) pirmā apskate jāveic pēc 2 gadiem un pēc tam katru gadu. "Šī jautājuma skatīšana Eiropas Savienībā dod Latvijai iespēju vēlreiz izvērtēt vai transportlīdzekļu tehnisko apskašu biežums mums ir samērīgs," norāda deputāts. EP pieņemtais jauno noteikumu kopums, skar sekojošas jomas: periodiskās apskates, komerciālo transportlīdzekļu tehniskās pārbaudes uz ceļiem un transportlīdzekļu reģistrācija. Tam ir trīs mērķi - pastiprināt neaizsargātu ceļu satiksmes dalībnieku, it īpaši jauniešu, aizsardzību; iedibināt vienotu Eiropas telpu tehniskajām pārbaudēm un mazināt administratīvo slogu. Pēc noteikumu kopuma apstiprināšanas plenārsēdē tiks uzsāktas sarunas (trialogs) ar Eiropas Komisiju un Padomi par teksta gala versiju. Krišjānis Kariņš strādā EP Rūpniecības, pētniecības un enerģētikas komitejā un Ekonomikas un monetāro lietu komitejā.

Komentāri:

Akmentins - 8. jūlijā 2013 15:57

neticu, ka pie mums varētu būt tehniskās apskates reizi divos gados. Un krāpsies ar tiem odometriem tā pat.

Akmentins - 11. jūlijā 2013 13:00

Un vispār šitas raksts bija jāliek pie kurioziem :D

Viesis: Ķieģelītis - 24. jūlijā 2013 00:00

Ja datubāze būs vienota, tad kā varēs krāpties? Ja nu vienīgi pārsit VIN numuru, bet tas jau būs cits auto tad.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565