10 automobiļi ar vislielāko noskrējienu.

Pievienots: 30. jūnijā 2013 12:13 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (3)

Drīzumā tiks sasniegts bezprecedenta rekords vieglo automobiļu kilometrāžā, ko tuvākajā laikā diezin vai kādam izdosies pārspēt – izmantojot vienu automobili, 1966.gadā iegādāto Volvo P1800, amerikānis Irvs Gordons 47 gadu laikā būs nobraucis 3 miljonus jūdžu. Tas ir fantastisks rezultāts, taču valstīs ar labiem ceļiem un lētu degvielu netrūkst arī citu sasniegumu, ko būtu vērts pieminēt, tādēļ atskatīsimies uz pirmo desmitnieku, ko sastāda automobiļi ar vislielāko noskrējienu.






10.Volkswagen Jetta, izgatavota  1986.gadā, nobraukums – 904 450 km


Vienu no pirmajiem automobiļiem - „kilometru rijējiem” atklāja kompānija Volkswagen. Tā bija dīzeļa Jetta, kas reģistrēta ASV. Pārsteidzoši, taču 562 000 jūdžu jeb 904 450 kilometru spēkrats bija nobraucis bez dzinēja remonta. Jetta īpašnieks Sils Šmits joprojām ir ļoti apmierināts ar savu automobili tā izturības un mazā (4,7 litri uz 100 km) degvielas patēriņa dēļ.






9.Honda Accord, izgatavota 1990.gadā, nobraukums 1 609 344 km


Honda Accord sedans ir viens no automobiļiem-ilgdzīvotājiem. 1990.gadā izlaisto spēkratu pašreizējais īpašnieks Džo Losisero (Joe Locicero) iegādājās 1996.gadā ar 74 000 jūdžu (119 091 km) nobraukumu uz odometra, taču tagad izturīgā Honda pārvarējusi jau 1 miljonu jūdžu (1 609 344 km). Saimnieks izvēlējās tikai kvalitatīvu degvielu un eļļu, rūpīgi ievēroja eļļas nomaiņas grafiku. Visvairāk dilstošās detaļas izrādījās sēdekļu apšuvums, stūre un drošības jostas. Pirmais nopietnais remonts bija vajadzīgs tad, kad automašīnas odometrs bija noskaitījis 741 000 jūdžu (1 192 520 km) – degvielas sūkņa nomaiņu un nelielu dzinēja remontu īpašnieks, kas pēc profesijas ir mehāniķis, veica pats.






8. Dodge Ram, izgatavots 1995.gadā, nobraukums – 1 609 344 km


1995.gada Dodge RAM pikaps, kas pieder Tomam Oldingam (Tom Olding) no Ohaijo štata ASV, vairāk nekā vienu miljonu jūdžu (1 609 344 km) nobraucis, izpildot vilcēja funkcijas. Šajā laikā Cummins dīzelis izticis bez kļūmēm un remontiem, taču pie noskrējiena 750 000 jūdzes (1 207 008 km) bija vajadzīga sajūga maiņa. Īpašnieks eļļu mainījis pēc katriem 9 000 jūdžu (14 484 km).






7. Chevrolet Silverado 3500 HD, izgatavots 2006.gadā, nobraukums – 1 609 344 km


Vēl viens tālo distanču skrējējs, kas lielo kilometru skaitu savācis, velkot aiz sevis treilerus un automājas. Atzīmi viens miljonu jūdžu (1 609 344 km) Chevrolet pikaps un tā īpašnieks Hjū Peningtons (Hugh Pennington) sasniedzis sešos gados un pa šo laiku Dodge pikapam nācās nomainīt degvielas sprauslas un ādas sēdekļus. Dīzeļa dzinējs un pārnesumkārba joprojām  oriģinālajā stāvoklī.






6. BMW 325i, izgatavots 1990.gadā, noskrējiens – 1 609 344 km


Šis automobilis no iepriekšējiem atšķiras ar to, ka pieder kompānijai. 1990.gadā to iegādājās naftas gigants Mobil Oil, kas bavāriešu ražojumu izmantoja testam viena miljona jūdžu (1 609 344 km) garumā, tiesa – nevis reālos apstākļos, bet gan uz stenda, kas tos imitē. Noteiktos laikos automobilis apstājās, lai veiktu tehnisko apkopi un eļļas nomaiņu. Četru gadu laikā (vidējais ātrums 137 km/h) plānotais kilometru skaits tika sasniegts. Dzinēju izmontēja un veica rūpīgu pārbaudi, kas pierādīja, ka spēka agregāta parametri atbilst jauna dzinēja normām.






5. Saab SPG, izgatavots 1989.gadā, nobraukums – 1 611 573 km


1989.gadā iegādātā Saab SPG(Special Performance Group rūpnīcas tūnings) saimnieks bija nekustāmo īpašumu tirgotājs Pīters Gilberts (Peter Gilbert). Savu uzticamo ceļabiedru ar kuru kopā tika veiktas 1 001 385 jūdzes (1 611 573 km), viņš 2006.gadā nodeva Hārdfordas pilsētas automuzejam. 17 gadu laikā nolietojās 88 riepas, trīs cilindru bloka galvas blīves un viens ātrumkārbas pārnesums. Dzinējs un turbokompresors nav mainīti, taču virsbūve ir visai bēdīgā stāvoklī no sāls, kas tiek kaisīta uz ziemas ceļiem. 






4. Lincoln Town Car, izgatavots 1983.gadā, nobraukums 2 092 147 km


Linkolna īpašnieks Čets Belils (Chet Belisle) pieturas pie vienkārša principa – regulāras TA, remonts pēc nepieciešamības. Viņš to var atļauties, jo šim modelim ir mūža garantija visā tā dzīves laikā, tādēļ Belils vienkārši pasūta jaunas detaļas un veic nomaiņu, kad vecās detaļas nolietojušās. Kopš 1983.gada automašīnas V8 motors izturējis vairāk nekā 1,3 miljonu jūdžu (2 092 573 km), taču transmisija labota vairakkārt.






3. Volkswagen Beetle, izgatavots 1963.gadā, nobraukums - 2 320 744 km


Visvecāko no šī saraksta automobiļiem Ginesa rekordu grāmatā ierakstīja 1993.gadā, pēc tam, kad vabolīte sasniedza 1 442 044 jūdžu (2 320 744 km) nobraukumu. Spēkrats piederēja Albertam Kleinam no Pasadenas pilsētas Kalifornijā, ASV.






2. Mercedes 240D, izgatavots 1976.gadā, nobraukums - 4 599 999 km


 Dīzeļa Mercedes-Benz 240D tagad glabājas ražotāja muzejā Štutgartē, Vācijā. Savulaik tas piederējis ASV, Džordžijas štata telefonu kompānijas vadītājam Polam Harmanam (Paul Harman), kas to iegādājies 1983.gadā ar noskrējienu 40 000 jūdzes (64 000 km). Eļļa šim Mercedes tika mainīta pēc katriem 3 000 jūdžu (4800 km). Tika mainītas sadales vārpstas pievada ķēdes un remontēts sajūgs. 1991.gadā pie nobraukuma 550 000 jūdzes (885 139 km) automašīnu pārkrāsoja, restaurēja vadītāja sēdekli un apmainīja visas gumijas starplikas un blīves.  






1.Volvo P1800, izgatavots 1966.gadā, nobraukums - 4 811 938 km


Absolūtais rekordists Irvs Gordons (Irv Gordon) joprojām turpina krāt kilometrus un tuvākajā laikā sasniegs fantastisku robežu – 3 miljonus jūdžu. Savu uzticamo Volvo P1800 viņš iegādājās vienā no 1966.gada piektdienām un jau pirmajās brīvdienās nobrauca 1500 jūdžu (2400 km). Ar savu auto Gordons ir kopā katru dienu – ar to viņš dodas uz darbu (ik dienu 200 km) un ceļo pa Ameriku. Īpašnieks vien maina riepas un eļļu, pielej degvielu un brauc. Gordons atklāj, ka viens no virsbūves saglabāšanas noslēpumiem ir regulāra tās mazgāšana ar siltu ūdeni pēc katra brauciena, ko tai nācies veikt pa sāls kaisītajiem ziemas ceļiem. Kad automašīna bija sasniegusi 600 000 jūdžu (960 000 km), saimnieks uzstāja, lai autoservisā pārbauda dzinēju un nomaina visas nokalpojušās detaļas – servisa darbinieki atteicās to darīt, jo motors strādāja ideāli. Pirmo reizi Gordons iekļuva Ginesa rekordu grāmatā 1998.gadā, bet šobrīd viņa tuvākais mērķis ir 3 miljoni jūdžu, kuru sasniegšanai pietrūkst nieka 10 000 km.

Komentāri:

Viesis: speed - 30. jūnijā 2013 13:03

es domāju, mūsu paciņu vedēji: Latvija-UK, diezgan reāli tuvojas šim nobraukumam, kā nekā 1 reiss, ja UK dziļi jāiebrauc kaut kur uz 10 000 km velk ka nemetas:)

Viesis: boyz - 1. jūlijā 2013 11:42

Tikai Amerika, bet nav jau brīnums ar viņu ceļiem un viņu plašumiem

Akmentins - 8. augustā 2013 11:39

2 speed: kravinieki ir pilnīgi cita dziesma.
Man vienkārši apniku braukt ar vienu mašīnu tik ilgu laiku. Un otrs: jaunās mašīnas vairs nav tendētas uz tādiem rekordiem. JA visi brauktu ar savām vecajām mašīnām, jaunu pirktu rezi 50 gados :) Tātad auto rūpniecība apstātos un katra pārdotā mašīna būtu svētki :)
Lai gan, reku nesen viens čehs ar savu fabia bija noripinājis 1ļimonu. Mazohists.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-