„Fiat Doblo” , „Opel Combo” , „Dacia Dokker” degustācija

Pievienots: 12. jūnijā 2013 20:07 | Autors: Agnis Krauja, laikraksts "AutoInfo" | Komentāri: (1)

Praktiskajam latvietim mūsdienās diez vai rocība atļauj divus personīgos auto, tāpēc vieglais komerctransporta furgoniņš pasažieru versijā būs gana piemērots un praktisks auto kā darba vajadzībām, tā arī ģimenes izbraucieniem brīvdienās, jo tam ir piecas ērtas sēdvietas un plašs bagāžnieks, kurā bez bažām atradīsies vieta ne vien instrumentu kastei un cirvim, bet arī teltij, makšķerei, grilam, piepūšamajai laivai un daudz kam citam. Tādā veidā ar vienu auto izdosies apmierināt gan mazā biznesa, gan ģimenes vajadzības. Šādi auto kā „Opel Combo” un „Fiat Doblo” sniedz īsta kravinieka ietilpību, tomēr iekļaujas ar B kategorijas tiesībām vadāmo transporta līdzekļu rāmjos, demonstrējot fantastisku kravnesības apvienojumu ar salīdzinoši vieglu vadāmību un labu braukšanas komfortu pasažieriem.

Praktiskā latvieša sapnis .

Dažādas komplektācijas ļauj izvēlēties, sākot no vienkārša, praktiska „darba zirdziņa” līdz ērtam, ietilpīgam ģimenes auto ar daudziem šobrīd nepieciešamo 5—6 litru degvielas patēriņu uz 100 km ceļa. Tas ir vienkāršs vāģis cilvēkiem, kuriem ir vajadzīgs praktisks transporta līdzeklis, nevis tā pievienotās vērtības, tas ir auto bez tieksmes ko deklarēt par sava īpašnieka pretenzijām. Šāds ļoti funkcionāls un saprātīgs auto pārtikušajā Rietumeiropā ir tipisks mazā biznesa pārstāvju pārvietošanās līdzeklis, ko ikdienā lieto gan autoservisu, gan konditoreju, gan veikaliņu īpašnieki. Pēc ikdienas darba gaitām ar to var droši doties gan uz vecāku sapulci, gan koncertu vai jubileju. Jā, treknajos gados Latvijā daudziem, kam vajadzīgs ietilpīgs automobilis, šāds strādnieku busiņš šķita nepietiekami prestižs braucamais, tāpēc praktiskā latvieša izvēle apstājās pie lietota vojadžera, taču krīzes laikā daudziem nācās savas vērtības pārskatīt un izdarīt praktiskāku izvēli. Pirmais „Dacia” vieglā komerctransporta modelis „Dokker”, kas radīts uz „Renault” bagātīgās pieredzes bāzes un nereti tiek dēvēts par „Kangoo” „Dacia” izpildījumā, tagad ar savu parādīšanos ir pamatīgi saduļķojis ūdeni šajā autotirgus segmentā. 



„Opel Combo” — vācietis vai itālietis?

Mazkravas pārvadājumu auto agrāk visi bija radīti uz kompaktu vieglo mašīnu bāzes, salona vietā uzreiz aiz šofera muguras piemontējot paaugstinātu bagāžas telpu un pēc virsbūves arhitektūras līdzinājās savulaik zināmajiem moskviču „papēžiem”. Tādi savulaik bija gan „VW Caddy”, gan „Opel Combo”. Taču tāda tipa vieglo kravas mašīnu laiks sen ir pagājis. Pirmās paaudzes „Fiat Doblo” savulaik viens no pirmajiem atteicās no šīs novecojušās konstrukcijas un piedāvāja daudz praktiskāku un ietilpīgāku mazkravas auto ar vienapjoma virsbūvi, kas veidota pēc tāda paša principa kā „Renault Kangoo” un dvīņi „Citroen Berlingo”/”Peugeot Partner”.

Kompakto komercfurgonu „Fiat Doblo” ražo kopš 2000. gada, bet 2004. gada pavasarī tika veikta tā modernizācija. Uzlabotais „Fiat Doblo Cargo” ieguva titulu „International Van of the Year 2006” (Gada furgons), uzvarot Eiropas komerctransporta žurnālistu ikgadējā starptautiskajā konkursā. Šis itāliešu modelis visus savus tiešos konkurentus pārspēj ar kravas telpu — tās izmēri daudz neatpaliek no mazāka mikroautobusa rādītājiem, veseli četri kubikmetri. „Doblo” pēdējās paaudzes modelis ir balvas „International Van of the Year 2011” īpašnieks. Kompakto kravas/pasažieru auto segmentā „Opel” piedāvā „Combo” modeļa līniju jau kopš 1985. gada (toreiz tas bija uz „Corsa” bāzes radīts pavisam maziņš „papēdītis”), un tās iepriekšējā paaudze atrodas tirgū kopš 2001. gada. Atšķirībā no modeļa paaudzēm, kas tika izgatavotas uz mazā „Opel Corsa” bāzes, jaunais „Opel Combo”, kas nonāca pārdošanā 2012. gada februāra sākumā, ir balstīts uz sadarbības partnera „Fiat” modeļa „Doblo” bāzes. 



Ja godīgi, tad komerctransporta automobiļu virsbūves formu tā īsti nekad nav gribējies saukt par „dizainu”. Kaut nedaudz mūs spēja pārsteigt varbūt vienīgi gaiši zili krāsotais „Renault Kangoo” ar savu Homēram Simpsonam līdzīgo sejas izteiksmi. Tomēr „Combo/Doblo” nav vienkāršs „bulku vāģis”, jo arī tam piemīt visai savdabīgs izskats, kas dažos rakursos izskatās ekstravagants un pat īpatnēji pievilcīgs. Platai pierei līdzīgais stāvais vējstikls, kā izbrīnā plaši ieplestas starmešu acis, lieli sānu logi, taisni sāni — īsts akvārijs uz riteņiem… Cilvēki atskatās! Taču ne jau skaistumkonkursi ir komerctransporta stihija — plakanie sāni un stāvā kastveida aizmugure sevī ietver iespaidīgu „iekšējo pasauli”… Šā auto neuzbāzīgais dizains veidots ar mērķi iegūt maksimāli ērtu salona iekārtojumu, radīt komfortablu un baudāmu gaisotni, kas kopumā izceļ šā auto patieso dabu. Jaunajam „Combo/Doblo” ir divas versijas — pasažieru un kravas. Kā daudzpusīgs pasažieru auto „Combo/Doblo” tiek piedāvāts ar piecām vai septiņām sēdvietām. Lai atvieglotu pieejamību kravas nodalījumam, vienapjoma auto pēc izvēles nodrošina vienas vai arī divas bīdāmās durvis sānos. Pasažieru versijā abas bīdāmās durvis ir iekļautas jau standarta aprīkojumā, turpretī aizmugurē atrodas augšpusē stiprināts bagāžnieka vāks. Pēc pircēju izvēles to iespējams aizstāt ar asimetriski veidotām uz sāniem veramām durvīm. Kravas variantā auto pieejams ar diviem iespējamiem jumta augstumiem (1,85 vai 2,1 m), kā arī standarta vai pagarināto riteņu bāzi (2755 vai 3105 mm). Automobiļa kopgarums atkarībā no riteņu bāzes ir 4,39 vai 4,74 metri, kravas nodalījuma tilpums — 3800 līdz 4600 litru, bet kravnesība — viena tonna.



Lai noskaidrotu, cik daudz „Combo” modelī paņemts no „Fiat” un cik liels ir paša „Opel” devums, nodegustējām abas šīs automašīnas. Secinājums: „Fiat Doblo” un „Opel Combo” būtībā ir viena un tā pati mašīna, atšķiras tikai emblēma uz stūres un radiatora restes, kā arī uz aizmugures durvīm, tāpat pavisam nedaudz atšķiras priekšējā bampera dizains. Parasti komerctransporta pircēji tik smalkās dizaina niansēs gan neiedziļinās. Tātad noteicošais izvēles kritērijs starp „Fiat” un „Opel” šoreiz varētu būt zīmola pievienotā vērtība un pārdevēja piedāvātā cena. Pirmo degustējām „itālieti vācu uzvalkā” — „Opel Combo Tour” ar 1.6 CDTi 90 zirgspēku dzinēju un manuālo sešpakāpju pārnesumkārbu. „Cosmo” komplektācijā tas bija aprīkots „pēc pilnas programmas” un attiecīgi piemērots pasažieru vajadzībām, neliedzot iespēju aizvest arī ne mazumu kravas. Pirmie iespaidi: šis patiešām ir liels auto, to jūt salonā, te patiešām ir plašums. Augsta, stāva „komandiera” sēdpozīcija kā džipā, krēsls ir plakans, taču liels un ērts, ceļa pārredzamība — ideāla, palīdz arī garenie spoguļi un parkingsensori aizmugurē. Šofera vietā daudzas lietas atšķiras no pēdējā laikā degustētajās „Opel” mašīnās — „Astra” un „Insignia” — pierastajām: durvju rokturi, logu tīrītāju slēdži, kruīzkontroles vadība, nemaz nerunājot par tādām sekundārām lietām kā klimatkontrole, audiosistēma un USB pieslēgvieta starp sēdekļiem. Arī dzinēja automātiskas slāpēšanas/iedarbināšanas sistēma „Start/Stop” šajā auto darbojas robustāk un uzkrītošāk, nekā „Opel” pierasts. 



Otrais mūsu rokās nonāca „īstais itālis” „Fiat Doblo Combi Maxi” ar 1.6 „Multijet” 16V dīzeļdzinēju, pasažieru versija ar nedaudz skopāku aprīkojumu. Tāpat kā eksterjerā, arī salonā „Combo” un „Doblo” viss ir gandrīz identisks. Kabīnē viss tāpat atrodas rokas stiepiena attālumā — gan vadības sviras, gan nelielie bagāžas uzglabāšanas nodalījumi, gan griestu plaukts. Salona iekšējai apdarei raksturīgas lakoniskas formas, vienkārši apdares materiāli, bet smalki izstrādātas detaļas piešķir komfortablajam un praktiskajam salonam savdabīgu atraktivitāti. Tiem, kuri darba mašīnā meklē limuzīnam piedienīgi dārgu un mīkstu plastmasu, „Combo/Doblo” gan jāiet ar līkumu. Man šajā auto pietrūkst daudzo mantu glabātavu (dažādām sīkām lietiņām, kas vienmēr sarodas, neatkarīgi no tā, vai auto tiek izmantots ģimenes vai darba vajadzībām), kādas bija konkurenta „Renault Kangoo” salonā.  „Combo/Doblo” ir parasts „bardačoks” panelī, kabatas durvīs, daži plauktiņi uz paneļa un tumšais plaukts virs vējstikla. Nav mantu kastes starp sēdekļiem — tur ir tikai plika USB/AUX pieslēgvieta. Sēdekļus var nolocīt dažādās kombinācijās. Slīddurvis abos sānos un liels, paceļams bagāžnieka vāks padara „Combo/Doblo” gandrīz caurstaigājamu. Iepriecina slīddurvju fiksators un šo durvju salīdzinoši vieglā, pat elegantā aizvēršanās. Plašās slīddurvis atvieglo pasažieriem izkāpšanu šaurajās lielveikalu stāvvietās, bet aizmugurējais bagāžnieka vāks gan veras ar plašu vērienu — uzreiz vaļā visa aizmugure un pat Rīgas „vefiņa” uzbrukuma līdera Ērla Roulenda izmēra (1,89 m) basketbolists var zem tā ērti paiet apakšā. Lielie vertikālie stikli nodrošina optimālu pārskatāmību un plašuma sajūtu, kas tiek apstiprināta ar lielu kravas nodalījumu, kura ietilpība, nolaižot aizmugurējos sēdekļus, sasniedz 3200 litrus. Bagāžieka mala ir vienā līmenī ar grīdu. Zemais iekraušanas augstums caur aizmugurējām durvīm nodrošina vieglu piekļuvi dziļajam bagāžas nodalījumam. Pasažieru versijā auto var pildīt gan ģimenes auto funkcijas, gan brīvi pārvadāt neizjauktu velosipēdu un pat motociklu.



Braucam! Izkustoties no vietas, uzreiz jūtams, ka „Combo/Doblo” nav parasts vieglais automobilis! Brauc svarīgi kā liels auto, jūtama tā masa. Taču atliek tā sirsnīgāk nospiest gāzes pedāli, lai secinātu — pilsētas režīmos dinamikas pilnīgi pietiek. Nav sportists, bet atļautajos ātruma režīmos teicami iekļaujas satiksmes plūsmā. Par spīti savam kastveida izskatam, auto ir pārsteidzoši veikls un žiperīgs. Lai gan dzinējs ir apjoma ziņā šķietami mazs — tikai 1,6 litri, kravas neapgrūtinātu auto tas dzen pietiekami raiti – gan starta dinamika ir atzīstama, gan apdzīšanai paātrinājuma pietiek. Labs uzrāviens, pat jābrīnas, ka motoram ir tikai 90 ZS. Degvielas patēriņš vidēji 5,6 l/100km. Jaudas, šķiet, pilnīgi pietiek, vadāmība pieņemama, sešpakāpju manuālā ātrumkārba slēdzas precīzi un arī pārnesumi ar dzinēju ir salāgoti labi. Tiesa, dīzelītis nav no tiem klusākajiem. Stāvot blakus iedarbinātam auto, motora troksnis šķiet paskaļš, arī braucot virs 2000 apgriezieniem, salonā troksnis ir lielāks nekā vieglajā automobilī. Arī pretvēja troksnis šosejas režīmos liek sevi manīt. Latvijas ceļa grambas busiņš pārvar bez skaļiem vaidiem, ar pašcieņu, ripo mīksti pat pa bruģi. Arī manevrētspēja ir laba. Gaisma, plašums un jūtamā auto masa rada pārliecinošu miera ostas iespaidu. Nekur nav jāskrien… Klīrenss pietiekams, lai nebūtu jābaidās no apmalēm, piekare energoietilpīga, nav jābremzē pirms bedrēm. „Combo/Doblo” ir daudzpusīgs, ietilpīgs milzis. Ērts ne tikai darbam, bet arī ceļojumiem ģimenes un draugu lokā.



„Dacia Dokker” neatpaliek!

Eiropā kopš 1998. gada līderis šajā autotirgus segmentā ir franču „Renault”. Uzņēmēji, kas iecienījuši Francijā ražotu komerctransportu, bet vairs nevar atļauties izdot gandrīz 14 000 eiro par „Renault Kangoo”, tagad var vērst skatienus franču kompānijas meitasuzņēmuma — Rumānijas autoražotāja „Dacia”— virzienā, kas laidis klajā kravas furgoniņu „Dokker”, piedāvājot šim segmentam nedzirdēti zemu cenu (bāzes versijā — aptuveni 9000 eiro). Pirmais „Dacia” vieglā komerctransporta modelis izstrādāts ar „Renault” pieredzes palīdzību. Nosaukums „Dokker” angļu valodā ir kā vārdu spēle ar vārdu „dockworker” (ostas strādnieks), kas atspoguļo šā modeļa patieso būtību. „Dacia Dokker” ir piecvietīgs vienapjoma automobilis, izgatavots uz vienas platformas ar „Lodgy” minivenu. Savukārt „Dokker” kravas versija „Dokker Van” sniedz bagātīgu 3,3 kubikmetru vietu kravai ar maksimālo garumu 1,9 metri, un tā maksimālā vestspēja ir 750 kilogrami.



Ar 1,9 miljoniem pārdotu auto visā pasaulē „Dacia” zīmols ir patiess veiksmes stāsts, un pēdējo astoņu gadu laikā tas ir piedzīvojis visātrāko izaugsmi Eiropā. Šo veiksmes stāstu izskaidro cilvēku vēlme iegūt izturīgas un funkcionālas automašīnas par pievilcīgu cenu. Šīs „Dacia” īpašības ir rosinājušas daudzus iepriekš lietotu automašīnu īpašniekus pirmo reizi izvēlēties pilnīgi jaunu auto. „Dokker” kļuvis par piekto modeli ražotāja piedāvājumā, kurā ir vēl arī „Logan”, „Sandero”, „Duster” un „Lodgy”. „Dacia Dokker” modelis pirms ieviešanas ražošanā tika pakļauts 1,9 miljonu kilometru pārbaudēm smagos apstākļos, kas ir līdzvērtīgi automašīnas nolietojumam sešu gadu ekspluatācijas laikā. Tās uzticamība tika pārbaudīta uz slikta asfalta, grants, bedrēm, smilšu ceļiem, ūdens šķēršļiem un putekļiem, kā arī īpaši karsta un auksta klimata apstākļos. 

„Dacia Dokker” proporcijas un iespaidīgās dimensijas (garums 4,36 m, platums 1,75 m, augstums: 1,81 m) norāda uz plašu interjeru. Šo iespaidu pastiprina taisnās, vertikālās korpusa ārmalas, bet slīdošo sānu durvju atvērums un asimetriskās aizmugurējās durvis nodrošina vieglu piekļuvi salonam un kravas telpai. Ģimeniskā piederība citiem „Dacia” klāsta auto ir skaidri saskatāma pēc priekšgala formas, motora pārsega, radiatora režģa un priekšējās optikas. Tas viss kopā ar apjomīgo vējstiklu rada moderna auto tēlu un parāda „Dacia” jauno stila identitāti, kas aizsākās ar „Lodgy”. Pārliecinošās dizaina formas un tiešās līnijas norāda uz „Dacia” mašīnu uzticamību un robustumu, ko vēl vairāk akcentē augstā viduslīnija un lielie durvju rokturi. Standartā iekļautie „Dokker” melnie graudainie buferi aptver visu apakšējo priekšpuses daļu, tieši līdz priekšējiem lukturiem, kamēr aizmugurējie buferi ir novietoti tā, lai aizsargātu lukturus. Papildu korpusa krāsas buferi, kas pieejami augstākā līmeņa pasažieru modeļu versijām, ir vairāk atbilstoši pasažieru auto stilam. Jāatzīst, ka daudziem šis „Dokker” vīrišķīgais, robustais dizains patīk labāk nekā „Doblo/Combo” priekšdaļas ekstravagance. 



„Dokker” salona dizains mūsu degustētajā pasažieru versijā „Laureate” aprīkojumā ir tāds pats kā iepriekš degustētajam minivenam „Lodgy”. Salīdzinot ar visiem iepriekšējiem „Dacia” modeļiem, radikāli uzlabota paneļa arhitektūra. Tagad tai ir mūsdienīgas, pat simpātiskas formas, divkrāsu apdare izskatās jauki, par spīti cietās plastmasas klātbūtnei. Aprīkojuma ziņā „Dokker”, tāpat kā „Lodgy”, piedāvā vairāk nekā citas iepriekšējās „Dacia”. „Dokker” ir dienas gaitas lukturi, ātruma kontrole un parkošanās sensori, kā arī logu elektriskas vēršanas pogas ir izvietotas durvīs, nevis kaut kur starp sēdekļiem. Pēc „Lodgy” degustācijas vairs nav pārsteigums, ka „Dacia” tagad ir moderns audio/navigācijas centrs — „Media Nav” sistēma ar septiņu collu skārienjutīgu ekrānu un „Navteq” karšu navigāciju. Darboties ar skārienjutīgo ekrānu ir ārkārtīgi viegli un patīkami, tam blakus ir tikai divas pogas (ieslēgt un skaļāk/klusāk), bet audiosistēma nevar spēlēt vecos labos CD, tikai radio vai „mp3” failus no zibatmiņas. Jāuzsver, ka šī sistēma, kurā ietilpst arī navigācija, papildaprīkojumā pieejama par salīdzinoši demokrātisku cenu, proti, 300 latiem. Lai vadītājam atvieglotu ikdienas darbu, pasažieru versija aprīkota ar lielu daudzumu praktisku mantu novietņu, kas kopā sniedz 44,2 litru tilpumu. Paneļa augšdaļā atrodas liela, ļoti praktiska mantu glabātava, tikai „Dokker” tā nav nosegta ar plastmasas vāku. Personīgās lietas, kuras vēlaties slēpt no svešām acīm, varat novietot milzīgajā 12 litru apjoma plauktā, kas atrodas virs priekšējā stikla, vai arī masīvajā cimdu nodalījumā ar 6,6 litru tilpumu. Pedāļi un vadības sviras atrodas tieši tur, kur vajag, un darbojas ar patīkamu smagumu, tāpat kā stūre. Varbūt varētu vēlēties plašākas vadītāja sēdekļa regulēšanas iespējas, bet pats sēdeklis ir liels un gana ērts jebkuriem auguma parametriem, turklāt komfortablo sēdekli var atbīdīt pēc sirds patikas, nebūs jāuzklausa aizrādījumi no aizmugurē sēdošajiem par saspiestiem ceļgaliem. „Dacia Dokker” var ērti pārvadāt līdz par pieciem cilvēkiem, un pasažieru bagāžai ir pieejams bagāžnieks ar 800 litru ietilpību un maksimālo kravas garumu 1,16 metri. Sānu durvis sniedz 703 mm atvērumu, lai nodrošinātu drošu piekļuvi aizmugures sēdekļiem. Aizmugures pasažieriem ir ērti sēdekļi un daudz vietas (galvas līmeņa telpa: 1065 mm, plecu līmeņa telpa: 1458 mm, ceļgalu līmeņa telpa: 177 mm). Modulējamo 60/40 sadalījuma aizmugurējā sēdekļa sēdvietu iespējams viegli pārveidot dažādos izkārtojumos. Pateicoties viegli pieejamam rokturim, katras daļas sēdekļa atzveltni iespējams nolocīt uz priekšu atsevišķi. Sēdekli ir arī iespējams salocīt uz priekšu un atbalstīt pret priekšējiem sēdekļiem, lai atbrīvotu brīvu grīdas telpu, kuras kravas ietilpības garums ir 1,57 m un kravnesība 3 kubikmetri (kravas nodalījuma tilpums 3300 litru). 



„Dokker” piedāvā ne tikai daudz vietas, divas atbīdāmas sānu durvis, bet arī plašu motoru paleti ar ekonomiskiem dzinējiem, kurā iekļauts 1,5 litru dīzeļdzinējs, kas pieejams divās versijās — ar 75 ZS (180 Nm) vai 90 ZS (200 Nm) jaudu, kas vidēji patērē 4,5 litrus uz 100 km, kā arī 1,6 litru benzīna dzinējs (82 ZS, 134 Nm) un 1,2 litru benzīna turbomotors (115 ZS, 190 Nm). Degustētais „Dokker” bija aprīkots ar 1.5 dCi ar 90 ZS jaudu un piecu pakāpju manuālo ātrumkārbu. Dzinējs apvieno elastīgu sniegumu un zemas uzturēšanas izmaksas, kā arī nodrošina patīkami nelielu degvielas patēriņu: degustācijas laikā tas bija no 4,5 litriem uz 100 km pa šoseju, pilsētā — līdz 7 litriem. Arī ar diezgan prāvo auto svaru motors ir elastīgs un pietiekami spēcīgs, 200 Nm griezes moments pieejams jau no salīdzinoši zemiem 1750 apgriezieniem. Pārnesumkārba motora griezes momenta izmaiņām pieskaņota labi, slēgšanās ar eleganci neizceļas, bet neprecizitāti pārmest tai nevar. Tāpat kā „Dacia Lodgy”, arī „Dokker” un „Dokker Van” ir balstīti uz jaunās M0 platformas, kas iekļauj jaunu dzinēja nodalījumu un specifisku aizmugurējo daļu. Gandrīz 20% „Dokker” detaļu tiek izmantots arī citos „Renault” un „Dacia” modeļos, kas savu uzticamību jau ir pierādījuši. Daudzas „Dokker” izmantotās daļas ir identiskas ar iepriekšējās paaudzes „Renault Kangoo”. Makfērsona tipa priekšējā piekare ir pastiprināta, lai atbilstu lietošanai arī visai ekstrēmos ceļa apstākļos, bet aizmugurējā piekare ir tikusi īpaši pielāgota brīvgājiena slodzei. Papildus tam, ka šī piekare ir robusta un īpaši piemērota auto kravnesībai, tā tikusi izstrādāta, lai samazinātu virsbūves šūpošanos un uzlabotu „Dokker” stabilitāti līkumos un lai nebūtu nekādas atšķirības starp virsbūves šūpošanās līmeni piekrautai vai nepiekrautai mašīnai. Dažādo izmantošanas veidu dēļ piekares regulējumi ir specifiski katrai „Dokker” versijai. 2,81 metru garenbāze (gandrīz 10 cm īsāka nekā „Logan MCV”) nodrošina veiklu sniegumu, ieskaitot 11,1 metru apgrieziena loku.

„Dokker” pasažieru versijā sajūtas pie stūres ne ar ko neatšķiras no iepriekš degustētā minivena „Lodgy”. Piekare ir mīksta, ar gariem riteņu gājieniem un straujos līkumos attiecīgi ir paliela sānsvere. Toties tāda gaita „apēd” krietnu daļu no mūsu Latvijas ceļa „jaukumiem” un braukšana nemaz nešķiet nekomfortabla pat uz vissliktākā asfalta trepes. Pa vecu, neremontētu asfaltu tas daudz nekratās, pierādot, ka tiešām konstruēts sliktiem ceļiem. Hidraulisks stūres pastiprinātājs vadītājam nodrošina tīri labu stūres izjūtu un dāvā adekvātu reaktīvo pretspēku. „Dokker” un „Dokker Van” versiju augstums no zemes (klīrenss) ir attiecīgi 189 mm un 186 mm (tas ir augstāks nekā „Lodgy” minivenam), tāpēc šie auto spēj pārvarēt arī tādus ceļus, kur ar parastu vieglo auto var nemaz necerēt izbraukt. Taču par vieglā auto šiku un braukšanas baudu labāk nesapņot, jo auto piemīt tā kravnesībai atbilstoši smagnēja gaita un robusts dizains. „Dokker” galvenie trumpji ir pieejama cena, ērts salons, iespaidīgs kravas nodalījuma tilpums un plašas salona transformācijas iespējas. Turklāt „Dacia Dokker” — līdzīgi kā citiem šīs markas modeļiem — ražotājs piešķir 5 gadu (vai līdz 100 000 km nobraukuma) garantiju.

Degustācijas secinājumi

Apdrošināšanas sabiedrības „BALTA” nesen apkopotā statistika rāda, ka uz Latvijas bedrainajiem ceļiem no smagiem zaudējumiem vairs neglābj pat tautā par džipiem iesauktie apvidus auto. Piemēram „Toyota Land Cruiser”, „BMW X5” un „Volkswagen Touareg” bedru negadījumos cieš tikai nedaudz retāk kā citi auto, taču pēc kārtīgas iebraukšanas bedrē to remonta izmaksas ir pat teju piecas reizes lielākas. Secinām, ka Latvijas iedzīvotājiem vieglās automašīnas vairs neder ikdienas gaitām. Ja no bedru terora neglābj pat džipveidīgie, tad atliek tikai izmēģināt vieglo komerctransporta furgoniņu, jeb bulcinieku! Tas ir gandrīz tikpat augsts kā pilnizmēra džips, salonā daudz ietilpīgāks, tikai bez pilnpiedziņas. Komerctransporta piekare ir radīta diezgan ievērojama svara kravu pārvadāšanai, tādēļ arī pasažieru versijās tā būs robustāka un izturīgāka nekā jebkuram citam pasažieru automobilim. Komerctransporta degustācijas atceroties, jāsaka — tik bezrūpīgi es sen nebiju braucis…

Pavisam nevietā šeit ir jautājums: „Doblo” vai „Combo” — kurš labāks? Jo būtībā tā ir viena un tā pati mašīna, atšķiras tikai emblēma uz stūres un radiatora restes, kā arī aizmugures durvīm, tāpat pavisam nedaudz atšķiras priekšējā bampera dizains. Tās arī ir visas atšķirības! Pat dzinēju piedāvājums ir viens un tas pats, bet aprīkojuma sarakstu vajag pētīt ilgi un dikti, līdz pamanīsi atšķirības. Tātad noteicošais izvēles kritērijs varētu būt zīmola pievienotā vērtība un pārdevēja piedāvātā cena. Tiem, kas vēlas izmantot katru kravas telpas kubikmetru, jāņem vērā, ka „Doblo/Combo” arī īsajā versijā tomēr būs nedaudz ietilpīgāks par jaunpienācēju vieglā komerctransporta segmentā — „Dacia Dokker”. Un tomēr „Dokker” parādīšanās ir sajaukusi visas kārtis — bestsellers „Renault Kangoo” tagad pieejams „Dacia” izpildījumā un par „Dacia” cenu! Galvenais, ka atšķirībā no „Dacia” modeļiem „Logan” un „Sandero”, kas tomēr aprīkojuma un elegances ziņā piekāpjas saviem dārgākajiem konkurentiem vieglo auto kompaktklasē, šis mazbudžeta furgons savam vadītājam un pasažieriem piedāvā tieši tās pašas ērtības un sajūtas, ko citi konkurenti vieglā komerctransporta sektorā. Un, kā zināms, šādu auto potenciālie pircēji nav izlutināti ar „ekstrām”, viņi labi zina, ko vēlas sagaidīt no sava auto. „Dacia Lodgy” bāzes modeļa cena ir 6590 latu, un to bez šaubām var uzskatīt par vienu no šā automobiļa trumpjiem. Degustētais „Dokker Laureate” versijā ar 1.5 dCi dzinēju maksā Ls 9387. Pasažieru „Fiat Doblo Combi 1.3 Multijet 16V” maksā, sākot no Ls 10 450. Par „Opel Combo” pasažieru versiju ar ģimenes automobiļiem raksturīgu komforta aprīkojumu būs jāšķiras vismaz no Ls 12 400, bet „Opel Combo Tour 1,6 TDCI” ar piecām sēdvietām maksā, sākot no 12751 lata. 

 

 

Komentāri:

Akmentins - 8. augustā 2013 11:46

popelis un faijats ir vienādi, tik sīkumi atšķiras. Tā man šķiet. Ir ok. Dace, pat nezinu, pārāk jau vienkāršs, bet droši vien ikdienas bulkošanai pilnīgi pietiekams.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-