LPAA pret transporta nodevas paaugstināšanu

Pievienots: 26. novembrī 2009 13:54 | Autors: LPAA | Komentāri: (1)

Latvijas Pilnvaroto Autotirgotāju asociācija kategoriski iebilst pret transporta nodevas paaugstināšanu
# jauno auto tirgus samazinājies pieckārt;
# jauna auto iegādes nodevas 16 reizes lielākas nekā Lietuvā;
# dienesta auto nodoklis būs pārāk smags slogs uzņēmējiem;


 

 

Latvijas Pilnvaroto Autotirgotāju asociācija vērš uzņēmēju un sabiedrības uzmanību uz iespējamo negatīvo iespaidu, kādu uz jaunu automobiļu tirgu un Latvijas auto turētājiem vispār atstās ieplānotais nodokļu un ikgadējās transporta nodevas paaugstinājums. LPAA ir pārliecināta, ka nodoms pildīt valsts budžetu uz automobiļu pircēju un lietotāju rēķina pašreizējos ekonomiskajos apstākļos ir nepārdomāts un pat diskriminējošs.

LPAA atgādina, ka stāvoklis jaunu automobiļu tirgū jau šobrīd ir kritisks. Šogad Latvijā reģistrēts 5 reizes mazāk jauno vieglo auto nekā 2008. un 8,5 reizes mazāk nekā 2007. gadā. Iegādājoties jaunu automašīnu pircējs jau tagad samaksā 16 reizes lielākus nodokļus un nodevas nekā Lietuvā un 4 reizes lielākas nekā Igaunijā. Aplikšana ar papildus nodokli un transporta nodevas palielināšana uzņēmēju makam nebūs panesama, un liks meklēt iespējas reģistrēt kā jaunus, tā lietotus automobiļus kaimiņvalstīs. 

    Tādējādi Finanšu ministrijas ierosinājums grozīt likumu "Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu" un palielināt šo nodevu par 70 – 100% ne tikai nedos cerēto papildinājumu valsts kasei, bet bremzēs ar autotransportu saistīto uzņēmējdarbību Latvijā. LPAA atgādina, ka nedz Lietuvā, nedz Igaunijā šādas nodevas NAV, nemaz nerunājot par tik drastisku palielinājumu. Tāpat Latvija ir vienīgā Baltijas valsts, kurā katram auto pie tā pirmās reģistrācijas tiek piemērots t.s. automobiļu nodoklis līdz 250 latiem, kas 2010. gadā tiks aizstāts ar t.s. CO2 nodokli.

   LPAA pauž bažas par plānoto nodokli dienesta automašīnām, kas tiek izmantotas privātām vajadzībām. Ņemot vērā, ka likumprojekts tika gatavots lielā steigā un praktiski nekonsultējoties ar nozares ekspertiem, LPAA apšauba, ka 2010. gada šis nodoklis varētu tikt iekasēts plānotajā apjomā 36 milj. latu tā vienkāršā iemesla dēļ, ka daudzi, sevišķi mazie uzņēmēji to vienkārši nespēs samaksāt.

Vienlaikus LPAA norāda, ka 2007. gadā tikai asociācijas biedri (jaunu auto dīleri) vien iemaksāja valsts budžetā 127 miljonus latu, un pauž nožēlu par to, ka FM saskata automašīnā tikai „slaucamu govi”, nevis ražošanas instrumentu un ekonomikas virzītājspēku. Ja grozījumi rosināti, lai samazinātu budžeta deficītu, nodrošinātu starptautiskā aizdevuma saņemšanu un apstādinātu ekonomikas lejupslīdi, tad LPAA aicina nopietnāk pievērsties izdevumu samazināšanai pēc būtības, nevis risināt valsts ekonomiskās problēmas uz autovadītāju rēķina. 

Komentāri:

Atvars - 26. novembrī 2009 14:06

Visi pret, bet 100 "gudrās galvas" būs par!

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-