LMA pauž savu viedokli atklātā vēstulē

Pievienots: 24. novembrī 2009 16:23 | Autors: MCA prezidents A. Freimanis | Komentāri: (0)

Aicinām Tautas kalpus, lemjot par valsts nodokļiem, iedziļināties to būtībā un neradīt situāciju, kad sistēmas nomaiņa kļūst par nepieciešamību, kuru diktēs ekonomiskās izdzīvošanas politika.









LR Satiksmes ministram K.Gerhardam, LR Finanšu ministram E. Repšem

 Atklātā vēstule

 

      Reaģējot uz 23. novembrī plašsaziņas līdzekļos izskanējušo informāciju par valdības ieceri paaugstināt transporta līdzekļu nodevu motocikliem, Latvijas Motoklubu (MCA) asociācija pauž savu viedokli atklātā vēstulē ar mērķi pieņemt saprātīgus lēmumus.

 MCA apvieno vairāku tūkstošu ekoloģiski un finansiāli ekonomiska transporta līdzekļa lietotāju intereses. Vēlamies atgādināt ekspressnodokļu autoriem – nepārdomāti un muļķīgi lēmumi dzīvē nestrādās. Turklāt MCA kā sabiedriska organizācija, kuras biedri ir savas valsts pilsoņi un pastāvīgie iedzīvotāji, izmantos visas Satversmē paredzētās tiesības, lai aizstāvētu sevi pret pārvaldes aparāta radīto patvaļu nodokļu un tiesību jomā. Mēs iestājamies par iespēju iedzīvotājiem izvēlēties ekonomiskāku transportu, paredzot sabiedriskā transporta tīkla pakalpojumu samazinājumu. Nodokļu izmaiņās ir jāatspoguļojas samērībai starp iespēju samaksāt un iespējai iegādāties. Turklāt, summai jābūt veicinošai nodokli neapiet, bet atstāt līdzekļus valstī.

  MCA painteresējās par Skandināvijas valstu pieredzi nodokļu jomā un vēlas informēt, ka Zviedrijā motocikla nodoklis gadā ir līdz 30 eiro. Summa, kas ir atbilstoša transporta līdzeklim ar sezonālu raksturu un mazu izmešu daudzumu. MCA neatbalsta vēlmi valsts budžetu aizpildīt ar iespējamām un neiespējamajām manipulācijām, it kā garantējot ieņēmumu ar viegli administrējamu nodokļu iekasēšanu no valsts pilsoņiem un iedzīvotājiem. Tam ar samērības principu nav nekāda sakara. Nodokļa lēciens no 3 latiem uz 100 latiem radīs kārtējo vēlmi mainīt transporta līdzekļa reģistrācijas valsti, lētos motociklus noņemt no uzskaites lauku rajonos un citādi apiet neloģiskus, nenormālus pēc savas būtības nodokļus.

      Latvijas Moto klubu Asociācija (MCA) pārstāv valsts ekoloģiski draudzīgākās moto tehnikas saimes lietotāju intereses. Moto transports visā pasaulē ir ne tikai dzīves filozofija, bet arī iespēja mazajai uzņēmējdarbībai un tūrismam. Galvenais uzdevums motobraucējam ir pārvietoties no punkta A uz punktu B ar maziem finansiālajiem izdevumiem. Londonas autobusos reklāma vēstī, ka ikmēneša maksājums par motociklu ir lētāks, nekā abonenta karte pilsētas transportam.

     Latvijā motocikls jau no pirmās brīvvalsts laikiem netika iedalīts ekskluzīvajā un parastajā transportā. Latvija var lepoties pat ar sava 1938. gadā VEF projektētā inženiera Aleksandra Pandera motociklu. Motosporta tradīcijas ir vienas no vissenākajām un stabilākajām Latvijā. Visas Latvijas motosporta zvaigznes pat nav iespējams uzskaitīt.

       Tieši tāpēc ir neizprotama plānotā jaunā nodokļu likme, kura paredz gada nodokli aprēķināt motociklam kā ekskluzīvam transporta līdzeklim 100 latu apmērā. Kuram no ierēdņiem vai tautas kalpiem ir ienācis prātā 125 cm3 lielu moto transportu vai motociklu ar motora tilpumu 400-800 cm3 iedalīt ekskluzīvā transporta statusā? Visa Āzijas un Dienvidamerikas transporta politika balstās uz tās ne turīgākajiem iedzīvotājiem, kuri pārvietojas ar Latvijas politiķu uzskata ekskluzīvu transportu? Turklāt, ar ko 350 cm3 Hondas motocikls ir ekskluzīvāks par 1600 cm3 Hondu Civic automobili, ja plānotā motocikla nodokļa summa būs par 35% lielāka?

 
 Kas notiks ar tautas klases moto sporta un jauniešu iespējām ar mazkubatūras motocikliem attīstīt sporta meistarību? MCA piekrīt, ka motocikli var būt ekskluzīvi. Tie ir daži modeļi, kas būvēti pēc īpaša pasūtījuma. Lielākā daļa ir sērijveida transporta līdzekļi ar nelielu CO2 izmešu daudzumu (videi draudzīgi) un ar saviem gabarītiem nerada transporta plūsmas apgrūtinājumus. Tātad, alternatīvs un draudzīgs ekosistēmai transporta veids.

     Aicinām Tautas kalpus, lemjot par valsts nodokļiem, iedziļināties to būtībā un neradīt situāciju, kad sistēmas nomaiņa kļūst par nepieciešamību, kuru diktēs ekonomiskās izdzīvošanas politika.

 

MCA prezidents A. Freimanis

MCA Valdes locekļi V. Barinovs, U. Spēlmanis, R. Volkovs, P. Melbārdis

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-