Opel Ampera vai Toyota Prius - kuram labāka diēta?

Pievienots: 1. novembrī 2012 19:29 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)

Dzīvojam laikos, kad par diētu sākusi izrādīt interesi arī mūsu cilvēces stiprā puse. Tiesa gan, domājot nevis par sevi (kas dažos gadījumos arī nebūtu slikti), bet gan par savu „dzelzs zirgu” veselību.
Jaunie automobiļi kļūst arvien vieglāki, bet to motoriem vajag arvien mazāk degvielas. Benzīna agregātiem ražotāji izmanto downsizing principu, samazinot darba tilpumu un aprīkojot tos ar turbīnu, bet dīzeļiem pastāvīgi uzlabo degvielas iesmidzināšanas sistēmas. Neskaitot šos paņēmienus, eksistē vēl arī drastiskā „nulles diēta,” kas „izrakstīta” elektromobiļiem, tādejādi piespiežot tos iztikt pavisam bez degvielas. Opel Ampera un Toyota Prius izvēlējušies zelta vidusceļu – abiem iebūvēts gan benzīna, gan elektromotors, kas sola vidēji stingru diētu.


Protams, tāds konstrukcijas veids ir krietni sarežģītāks, toties daudzpusīgs – pilsētā var izmantot elektropiedziņu, bet ārpus tās var pārvietoties ar tradicionālo benzīna dzinēja palīdzību. Vācu Autobild cenšas atbildēt uz jautājumu, kurš no abiem kandidātiem - Opel Ampera vai Toyota Prius, sastādījis labāku diētas recepti.


Vispirms īss abu kandidātu tehnikas apskats.


Opel tāpat kā tā dvīnis Chevrolet Volt, uzsvaru liek uz elektrību – uz priekšu tas kust tad, kad pie darba ķeras elektropiedziņa (elektromotors+ģenerators). Kad akumulatoru baterija iztukšota, kārta pienāk 1,4 litru četrcilindru benzīna dzinējam, kas darbojas kā Range Extender (gaitas pagarinātājs), kamēr baterijas lādējas. Lielākā tempā tiek izmantoti abi dzinēji, tādēļ Opel Ampera vairāk atbilst Plug-in hibrīda nekā tīra elektroautomobiļa statusam. 


Gandrīz to pašu dara arī Toyota Prius savā jaunākajā veidolā kā Plug-in-Hybrid modelis. 


Atšķirībā no parastā Prius, Plug-in modifikācija aprīkota ar litija-jonu akumulatoru bateriju, ko ar kabeļa palīdzību savieno ar 230V mājas elektrotīkla rozeti. Pēc 2 stundām ir „uztankotas” 4,4 kilovatstundas, kuru pietiek, lai nobrauktu 20 kilometrus vajadzības gadījumā attīstot līdz pat 90 km/h. Tas ir liels solis uz priekšu, ja salīdzinām ar parasto Prius, kas elektriski gliemeža tempā spēj nobraukt vien pāris tūkstošu metru. Tiesa – pie strāvas pieslēdzamās modifikācijas cena ir par 10 000 eiro lielāka. 


Iespējami tālāk tikt Plug-in priusa vadītājam palīdz veseli trīs režīmi: HV/EV, EV-City un Eco. Testā noskaidrojās, ka ar nospiestu City taustiņu Prius var nobraukt 20,5 km, kas atbilst vairums patērētāju ikdienā veicamajam attālumam. Garākā distancē pieslēdzas 1,8 litru benzīna dzinējs, kas nodrošina piedziņu un vienlaicīgi lādē baterijas. Vidējais degvielas patēriņš ir 2,63 litri, bet 100 km izmaksas, ieskaitot maksu par bateriju uzlādēšanu – 5,29 eiro.


Ampera īpašniekam strāvas izmaksas sanāks lielākas – Opel iebūvēta 16 kilovatstundu baterija, ko uzpilda „pasēžot pie rozetes” nepilnu pusdienu. Rezultāts – 70,2 km pa mūsu pilsētas testa trasi. Tātad, tam, kurš vēlas lielāku distanci elektriskā režīmā, jāpērk Ampera. Tāpat kā Toyota, arī Opel parūpējies par vairākiem režīmiem, kas palīdzēs iespējami efektīvi izmantot strāvas krājumus. Vadītājs var izvēlēties parasto, sportisko, kalnu vai pilsētas režīmu, pielāgojoties attiecīgajai situācijai. Bez tam ir vēl arī funkcija, kas ļauj atslēgt elektromotoru pavisam, gadījumos, kad strāvas krājumi nepieciešami vēlāk ieplānotam braucienam pa pilsētu. 


Tomēr atšķirīgi


Ja tehniskā jomā abi automobiļi ir daudzmaz līdzīgi, tad pārējā ziņā tie tomēr atšķiras visai būtiski. Opel brauc dinamiskāk. Ampera nodrošina pārliecinošu sniegumu ikvienā situācijā – vai tas būtu starts pie luksofora vai handikaps, kas jāiegūst drošam apdzīšanas manevram. Ar tiešo stūres vadību un akseleratora pedāli, kas nekavējoties atsaucas pilota pavēlēm, Ampera nav ko pārmest līdz ātrumam 100 km/h. Tieksme pēc paātrinājuma atslābst vienīgi lielā ātrumā. Vēl kāda nianse – arī tad, ja akumulatora baterija tukša, Ampera 370 ņūtoni ir vadītāja rīcībā līdz ar benzīna dzinēja pirmajiem apgriezieniem. Ampera arī izskatās tā, kā tas brauc – tas ir zems, elegants un vairāk atgādina amerikāni nekā eiropieti.

 


Prius ir citāds. Tā virsbūve vairāk piemērota praktiskām vajadzībām – bagāžas nodalījums ir lielāks, salona telpa kopumā plašāka, bet aizmugurē divu šauru atsevišķu sēdekļu vietā te kopējs sols ar trim sēdvietām. 


Ir absolūti skaidrs, ka Toyota piedāvā „vairāk auto par mazāku naudu,” galu galā Prius ir lētāks par veseliem 10 tūkstošu eiro. Tas pats sakāms arī par garākām distancēm – testā noskaidrojām, ka, braucot ar benzīna dzinēju pie nosacījuma, ka akumulatoru baterijas ir tukšas, Prius iztika ar 5,2 litriem uz 100 km, bet Opel Ampera vajadzēja 7,19 litrus. 


 Sagatavots pēc vācu Autobild materiāliem


 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis maija AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565