Chevrolet Trax - Opel Mokka otra seja.

Pievienots: 18. oktobrī 2012 09:49 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (3)

Mazie krosoveri ir nākotnes zvaigznes. To saprot arī GM un sūta cīņā Chevrolet Trax – Opel Mokka dvīņubrāli.
Pastāv uzskats, ka mazam, dzīvē iet vieglāk. Gluži visām situācijām tāds apgalvojums vis nederēs, it sevišķi tad, ja runa ir par automobiļiem. Nākamajā pavasarī savu piemērotību šiem kritērijiem varēs pārbaudīt arī Chevrolet Trax, kas par vietu tirgū konkurēs ar Mini Countryman vai Skoda Yeti. Un pirms vēl augstāk minētais Chevrolet nosvinēja savu oficiālo pirmizrādi Parīzes izstādē, mūsu žurnālisti devās uz Sanfrancisko, lai iepazītos ar Opel Mokka dvīņubrāli praksē.




Vizuāli abus nevar sajaukt – augstā masīvā radiatora reste un piebriedušās riteņu arkas neļauj šaubīties, ka mūsu priekšā īstens Chevy. Trax ir 4,25 m garš un salīdzinot ar Mokka par 3 cm īsāks un pie vienāda platuma, par 16 mm zemāks.Amerikānis izskatās masīvs, tomēr saglabā harmoniskas proporcijas un kopējo skatu tas nemaitā, gluži otrādi – mums mazā apvidnieka vizuālais veidols iepatikās.

Un, lai gan Eiropas versija testiem vēl nebija gatava, pirmie iespaidi tika gūti. Atsperojuma komforts gan nesasniedz kompaktklases vieglā automobiļa līmeni, tomēr amerikāņu haiveju asfalta šuves tas pārvar visnotaļ pieklājīgi, neļaujot pārāk jūtamiem satricinājumiem sasniegt braucēju dibenus. Te gan jāpiebilst, ka mūsu testētais auto bija Trax topversija, kura sniegumu uzlaboja labi nopolsterētie ādas sēdekļi.

Komfortam par labu Chevrolet atsacījies no piekares iestatījumiem, kas nodrošina izcilu noturību vai priekšzīmīgu sportiskumu, un, ražotāju var saprast – kam vajadzīgs sportkārs, tam nav ko meklēt krosoveru segmentā. 

Tādēļ mēs piedodam Trax viņa tieksmi uz nepietiekamu pagriežamību, kā arī viduvējo stūres iekārtas darbību. Un patiesi – kuram gan pircējam, kas nolēmis iegādāties ģimenes auto, ir svarīgs labākais laiks, kas sasniegts Ziemeļu cilpā? Te drīzāk būs telpas plašums vērtē. Un to Trax spēj piedāvāt pietiekoši. Otrajā rindā tiem, kas virs 1,90 m gan būs jāsaspiežas mazliet intīmāk, tomēr ikdienas pārbraucienus, īsus ceļojumus ieskaitot, var pārciest itin labi. Bagāžas nodalījums piedāvā 356-1370 litru ietilpību, tomēr sēdekļu transformēšanas sistēma nav tā labākā. Lai iegūtu vairāk vietas bagāžai, sēdekļa sēdvirsma vispirms jāpaceļ uz augšu, tad jānolaiž atzveltne. Ja priekšējie sēdekļi par daudz atbīdīti atpakaļ, plānotais var neizdoties. Savukārt tad, kad nolaists arī priekšējais blakussēdētāja sēdeklis, lai varētu pārvadāt garus priekšmetus, novietošanas procesu apgrūtina aizmugurējā sēdekļa vertikāli izslietā sēdvirsma.

Motoru klāstā jau līdz ar pārdošanas startu trīs dzinēji: 1.7 CDTI dīzelis ar 130 ZS jaudu un divi benzīna agregāti – 1,6 litru atmosfēriskais motors ar 130 ZS jaudu un 1,4 litru turbo ar 140 ZS jaudu.

Visnotaļ dzīvīgais 1,4 turbo ar mazliet jaudu laupošo automātisko pārnesumkārbu sadzīvo ne tik labi kā gribētos – lai gan ražotājs apsolījis, ka 100 km/h iespējami 10 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir gandrīz 200 km/h, lai kustētos uz priekšu pietiekami dinamiski, bez augstiem apgriezieniem neiztikt.

Tiesa, Vācijā automātiskā pārnesumkārba tiks piedāvāta komplektā ar dīzeļdzinēju, bet pilnpiedziņa 140 ZS versijai būs aprīkojumā jau no rūpnīcas. Par cenu Chevrolet pagaidām klusē, tomēr mēs prognozējam, ka bāzes versijā tā būs nedaudz zem Opel Mokka līmeņa, tas ir aptuveni 18 000 eiro robežās, kas amerikāņu piedāvājumu padara vēl atraktīvāku.



Chevrolet Trax 1.4T AWD tehniskie dati:



Četru cilindru, turbo, priekšā šķērsām, darba tilpums 1364 cm³, jauda 103 kW (140 ZS) pie 6000 apgr/min, maksimālais griezes moments 200 Nm pie 1850 apgr/min, pilnpiedziņa, sešu pakāpju mehāniskā pārnesumkārba, G/P/A 4248/1776 (2035)/1674 mm, pašmasa 1380 kg, degvielas tvertne 53 l, 0–100 km/h 9,8 s, maksimālais ātrums 195 km/h, degvielas patēriņš EU-Mix 6,4 l Super/100 km, CO2 149 g/km, cena aptuveni 23 000 eiro.

Sagatavots pēc vācu izdevuma Autobild materiāliem

Komentāri:

Viesis: bad boy - 18. oktobrī 2012 14:47

tas būs mūsējais: gandrīz vai latvisks nosaukums, arī Opel tāds garšīgs, ja kas:)

Atvars - 18. oktobrī 2012 15:20

Jāā- nosaukums. Brauca meitene ar "krūzi" un zaļumos satika draugu ar "trahu"....

Viesis: Aldis - 18. oktobrī 2012 15:45

Laikam jau izrunā "Traks", jācer tik, ka nebūs "jo pliks, jo traks":)

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-