Hyundai i30 – ko vēl var vēlēties…

Pievienots: 3. novembrī 2009 14:10 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Korejas autobūve pēdējos gados piedzīvo uzplaukumu, droši sekojot japāņu pēdās. Nežēlīgā konkurences cīņā Amerikas un Eiropas tirgos japāņu auto jau sen iekarojuši reputāciju, kas ļauj šīs mašīnas pozicionēt vairs ne kā lētu pārvietošanās līdzekli, bet jau kā līdzvērtīgu alternatīvu vācu un franču automobiļiem. Korejiešu auto arvien vairāk un vairāk iekaro Eiropas un arī Latvijas tirgu, pie tam lētie un prastie budžeta klases modeļi sāk izzust no korejiešu piedāvājuma, tos pamazām aizstāj dārgāki un daudz labāki automobiļi.

"Hyundai i30" ir pirmais Hyundai kompaktklases automobilis, kas speciāli radīts Eiropas tirgum, domāts tikai eiropiešu vajadzībām. Tas pilnībā izstrādāts un izgatavots Eiropā. Hyundai liek lielas cerības uz šo modeli, jo tas ir auto, ko pieprasa  daudzie Hyundai klienti, kas ir izauguši no Getz un skaidri apzinās, ka grib golfa izmēra auto. Ar šo, 4245 mm garo, 1765 mm plato un 1480 mm augsto auto, kam ir 2650 mm riteņu bāze, Hyundai plāno nostiprināt savas pozīcijas Eiropā populārajā C segmentā, jeb kompaktklasē, kā arī sasniegt jaunas mērķa grupas. Jaunais kompaktklases auto izskatās ļoti pieklājīgi, tādā nav kauns kāpt iekšā pat solīdam pilsonim, vienīgi tā nosaukums ir tāds jocīgs... ne īsti izlasīt, ne izrunāt, ne uzrunāt – vēl jo vairāk...  Uz līdzšinējo Hyundai modeļu skanīgo nosaukumu (SantaFe, Sonata, Elantra) fona tāds i30 ir vairāk nekā neierasts. Izrādās, līdz ar i30 ieviešanu Hyundai sācis automašīnu modeļu apzīmēšanu ar burtiem un cipariem, norādot uz saikni starp modernajām tehnoloģijām, un Hyundai korporācijas pamatvērtībām — inteliģenci, integrāciju un inovāciju, par ko liecina burts "i" modeļa nosaukumā. Savukārt skaitlis 30 ir Eiropas C segmenta skaitliskais apzīmējums. Var jau būt, ka datorspēļu paaudzei šāds nosaukums ir pieņemams ne tikai ģimenes automobilim, bet arī mājas kaķim, taču man šis „i30“ drīzāk atgādina kādu šifrētu ļoti slepena militāra ieroča apzīmējumu. Un, sakiet, lūdzu, - kā man tagad uzrunāt šo mašīnīti, kas stāvvietā pretim veras ar nedaudz piemiegtu, austrumnieciski noslēpumainu acu skatienu, - par Irēnu, vai?

Hyundai I30

Hyundai i30 ir dvīnis korporatīvajam brālim Kia Ceed. Taču dizains, it īpaši priekšdaļā, ir pavisam citāds. Vizuāli abi auto ir līdzīgi tikai profilā, un kurš no tiem liekas glītāks - tas ir gaumes jautājums. Ceed ir eiropeiskāka sejas izteiksme, taču bez tās aicinošās noslēpuma devas, kas nojaušama, ieskatoties i30 nedaudz aziātiskajos vaibstos. Kopumā i30 hečbeks vizuāli ne ar ko īpašu nepārsteidz, un, iespējams, tas ir tieši tas, kas vajadzīgs kompaktas, praktiskas automašīnas pircējam. Skaties no kuras puses gribi – auto atstāj mūsdienīga, bet atturīga automobiļa iespaidu, viss būvēts pēc klasiskiem principiem, neko radikāli svaigu neatrast. Dizains neitrāls, nekrīt acīs, neizraisa emocijas, taču mūsdienīgs un tik ātri nenovecos. Pats par sevi auto izskatās pietiekami elegants, bet ne tik drosmīgs, lai izceltos. Pilsētas satiksmē tas ir tikpat kā  nemanāms, un tikai piesēžoties pašam pie šī auto stūres, tev atveras acis, un tu ievēro, cik Rīgas ielās tavam auto ir daudz brālīšu.

Krietni interesantāks Hyundai modelis ir kompaktais universālis i30 CW, kam uzdevums ir iekārdināt tos potenciālos pircējus, kas, atzīdami Korejas autobūves straujo kvalitatīvo izaugsmi, vēl nav paspējuši iegādāties tehniski identisko Kia Ceed SW, kas pārdošanā nonāca aptuveni gadu ātrāk. Abu universāļu virsbūves siluetu līdzība nav šķērslis, lai i30 CW tomēr vizuāli pamatīgi atšķirtos aizmugurējā daļā. Ja Ceed SW aizmugures veidols ar atpakaļatgāzto statni šķiet aizgūts no Peugeot 407 SW, tad i30 CW ir savs, oriģināls aizmugures dizains, kas gandrīz neatšķiras no hečbeka. Taču i30 universālim ir garāka riteņu bāze (2700 mm), garāka aizmugurējā pārkare, garāks salons un bagāžnieks. Lai gan i30 vagons ir acīmredzami ietilpīgāks par hečbeku, tam izdevies izvairīties no universāļu aizmugures ierastās smagnējības, ko veiksmīgi kliedē bagāžas nodalījuma logu forma un krāšņa optika, kas organiski pāriet jumta balstos.

Kāpjam iekšā!

Ja Hyundai i30 eksterjers neiedvesmo, tad interjers spēj pārliecināt! Aizverot durvis, atskan ļoti kluss apslāpēts klikšķis, kas pēc skaņas piestāvētu krietni dārgākam premium klases spēkratam. Ja tevi kāds nolaupītu un vestu šajā auto ar aizsietām acīm, vēlāk nebūtu grūti iestāstīt, ka esi transportēts ar folksvāgenu. Un, pat noraisot acu apsēju, sākumā nebūtu iemesla neticēt, ka šis nav VW markas auto, ja vien apslēpts paliktu logotips uz stūres. Interjera arhitektūra ar savu solīdo nobeigtību priecē acis un par tādu salonu nebūtu jākaunas pašam klases etalonam golfam. Paneļa plastmasas tumšas un vizuāli patīkamas, lai gan pārbaudot uz tausti, izrādās pacietas. Virsbūve ir samērā augsta, kas savā ziņā ir priekšrocība lielpilsētas haotiskajās ielās. Sēdekļi ir ērti un vadītāja vieta ir ierīkota pietiekami ergonomiska. Vadītāja sēdpozīcija šeit paredzēta diezgan stāva, taču, ja to pieņemam, tad sēdekli un stūri katram pieregulēt sev vēlamajā leņķī un atrast optimālo pozīciju nesagādās grūtības. Stūres rats, apšūts ar ādu, ir patīkami stingrs un ērts. Vieglas vadības sviras un stūre it kā brīdina, ka šī mašīna nav domāta sportošanai. Kluss plakšķis dzirdams, štepselējot ātrumus ar garo, toties ļoti precīzo pārnesumkārbas sviru. Priekšā vietas ir pietiekami daudz, i30 izstrādes gaitā uzmanība pievērsta ne tikai sēdekļu formai ar ortopēdiska dizaina elementiem un izteiktiem sānu balstiem, bet arī materiālu izvēlei un šuvju kvalitātei. Gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem nudien ir pietiekami ērti. Pasažieri aizmugurē būs apmierināti ar kājām atvēlēto platību, taču priekšējiem elkoņu augstumā var iznākt saskarties, ja tie abi ir centnerīgie latvieši parastie… Viduskonsolē atrodas pat trīs dažāda izmēra sīklietu slēptuves. Un, protams, Hyundai slavenais gaiši zilais infodisplejs pašā centrā – informē par pareizu laiku un āra temperatūru, klimatu salonā un visu, kas skan tavā audiosistēmā (un skan tiešām labi!). Pēc izmēriem šajā displejā varētu gandrīz ievietot tomtom navigāciju… Tomēr, ar vienu podziņas uzspiedienu šo zilo krāšņumu var novākt, bet tava izvēlētā mūzika turpina skanēt, tikai brīdī, kad mainīsi skaļumu, dizplejs atkal iemirdzēsies visā zilajā spilgtumā. USB un i–Pod pieslēgvietas zem vāciņa elkoņbalstā ir milzīgs ieguvums melomāniem, kas savu braucamās mūzikas repertuāru vēlas sastādīt paši, lai viņus vairs neierobežotu vienīgais pieejamais CD formāts vai radio alternatīva.

Hyundai i30

Skaņas izolācija i30 ir daudz labāka par ceed un ceļa, vēja, kā arī dzinēja trokšņi nav uzbāzīgi. Ja, braucot pa tipisku Latvijas ceļa segumu, salons šķiet trokšņains, pagriežot mūziku skaļāk, to var viegli novērst. Praktiska pielietojuma ziņā i30 ir nevainojams – bagāžas nodalījums atbilst klases standartiem – piecu sēdvietu konfigurācijā tā tilpums ir 340 litri, savukārt, nolokot attiecībā 40:60 dalīto aizmugurējā sēdekļa atzveltni, to var palielināt līdz 1250 litriem.

Universāļa interjers ir uz mata tāds pats kā hečbekam. Lai arī auto pilnībā atbilst kompaktklases standartiem, tā salons ir neticami plašs un komfortabls, turklāt universāļa versijā visvairāk pārsteidz plašums aizmugurējā sēdeklī. Līdz ar garāku riteņu bāzi, i30 CW saviem pasažieriem nodrošina daudz vietas kājām gan priekšā, gan aizmugurē jo īpaši. Aiz 1,88m gara vadītāja var ērti sēdēt tikpat garš pasažieris!

Viennozīmīgi, šis auto pārsteidz tieši ar komfortu. Salons, tāpat kā hečbekam, ir rūpīgi nostrādāts un vizuāli šķiet visnotaļ kvalitatīvs. Mīkstas plastmasas, centīgi iztapsēts 415 litru liels bagāžas nodalījums ar stingru grīdas segumu, kas atveras kā pūra lāde un slēpj praktiskas sīklietu novietnes. Savukārt, nolokot aizmugurējā sēdekļa atzveltni, iegūstam bagāžai kolosālus 1395 litrus, kas ietilpībā pārspēj pat jauno 3.sērijas BMW Touring universāli.

Lietošanas vērtību ceļ arī solīdais aprīkojums "Hyundai i30" ir pieejami pavisam četri aprīkojuma līmeņi: "Classic", "Comfort", sportiskā versija "Style" un "Premium". Latvijas tirgū šobrīd tiek piedāvāti "Classic" un "Comfort". "Comfort" versijai standarta aprīkojumā ir elektriski paceļami logi kā priekšā, tā aizmugurē, apsildāmi ārējie spoguļi virsbūves krāsā, jostasvietas atbalsts vadītāja sēdeklim, audio sistēmas vadības pogas uz stūres un priekšējie miglas lukturi. No drošības viedokļa "Hyundai i30" atbilst visām mūsdienu prasībām. Tam ir priekšējie un sānu gaisa spilveni, kā arī tā dēvētie drošības aizkari, drošības jostu spriegotāji un slodzes ierobežotāji, aktīvie galvas atbalsti priekšā un sistēma visām piecām sēdvietām, kas atgādina par nepieciešamību piesprādzēties. ESP ar vilkmes kontroli visiem auto ir standarta aprīkojumā, turklāt tas ir manuāli atslēdzams.

Braucam!

"Hyundai i30" dzinēju paleti veido seši dzinēji – trīs benzīna motori un tikpat plašs dīzeļdzinēju klāsts. Bāzes motors ir 1,4 litru benzīna agregāts (109 ZS un 137 Nm), kurā panākts teicams līdzsvars starp jaudu un degvielas ekonomiju. Nākamais benzīna dzinēju hierarhijā ir 1,6 litru 122 ZS (154 Nm) motors, bet topa dzinējs ir ar 2 litru darba tilpumu, 143 ZS jaudu un 186 Nm griezes momentu. Visos benzīna motoros izmantota CVVT maināmas ieplūdes tehnoloģija. Dīzeļdzinēju piedāvājumā bāzes agregāts ir 1,6 litru CRDi ar 90 ZS un 235 Nm. Otra šā motora versija attīsta 115 ZS un 255 Nm griezes momentu, bet visjaudīgākais dīzelis ir 2,0 CRDi, kura raksturlielumi ir 140 ZS un 304 Nm. Visi motori aprīkoti ar maināmas ģeometrijas turbokompresoru (VGT), līdzsvarošanas tehnoloģiju ar samazinātu berzi un augstspiediena common rail degvielas iesmidzināšanas sistēmu. Atbilstoši vides aizsardzības prasībām visiem "Hyundai i30" dīzeļmotoriem tiek piedāvāts kvēpu filtrs. Jāatzīmē, ka arī transmisijas izvēles iespējas ir visnotaļ plašas, jo korejiešu kompānija piedāvā gan automātu gan 5 un 6 pakāpju mehāniskās pārnesumkārbas.



Degustētais hečbeks bija tāds kā zelta vidusceļš – 1,6 litru benzīna motors, 122 zirgspēki un piecu pakāpju manuālā pārnesumkārba, kas pārslēdzas viegli ar tīkamu plakšķi. Pēc šīs kombinācijas izmēģināšanas neko niknāku nemaz negribas – ātrumu i30 uzņem strauji, uz šosejas ar dinamiku nav problēmu, lai arī piektajā pārnesumā strauju apdzīšanas manevru paveikt neizdosies, taču stabilai braukšanai likuma noteiktajos rāmjos pietiek ar rezervi. Bet galvaspilsētas pārblīvētajās ielās i30 jūtas kā zivs ūdenī - gan redzamība no vadītāja vietas visos virzienos ir teicama, gan auto gabarīti ir pilsētai pietiekoši kompakti, gan vidējais degvielas patēriņš pilsētā nepārsniedz 8 litrus. Jāsaka, ka auto vislabāk jūtas tieši pilsētā - ir gana žiperīgs krustojumu spurtos, klusi un viegli uzsāk gaitu un veikli manevrē satiksmes burzmā. Arī stūres asums ir piemērots biežiem pilsētas manevriem. Stūres mehānisms ar elektrisko pastiprinātāju ir ļoti precīzs, tiesa, pie pretestības, kas jūtama pirmajos rata pagriešanas grādos, ir jāpierod, tāpat kā pie bremzēm, kuras ir ļoti asas un spēcīgas. Stūres reaktīvais pretspēks ir mākslīgs, un straujos manevros stūre patiesu informāciju par riteņu stāvokli nesniedz. Gan stūres gan pedāļu sajūta nav gluži tik sportiska un  precīza kā klases līderiem Focus un Golf. Ikdienas braukšanā to kā problēmu gan neviens neizjutīs. Piekare diezgan mīksta, taču klusa tā ir tikai uz laba asfalta, Latvijas ceļa sveicienus salonā dzird labi. Braucot nav tādas liela auto sajūtas, ar ko var lepoties, piemēram, jaunā Megane… Stāvvietā, noparkojoties blakus 207.lauvēnam, pirmajā brīdī šķiet, ka šie auto ir klasesbiedri, taču ieskatoties rūpīgāk, pat no ārpuses redzams, ka i30 salona plašums ir krietni lielāks.Degustētais universālis i30 CW ar 1,6 litru CRDi 115 Zs turbodīzeli un sešpakāpju automātu jau no pirmajiem brauciena metriem atstāja lielisku iespaidu. Dinamikas un spēka gana, automāts strādā izveicīgi, līgani un motoram pieskaņoti. Vidējais degvielas patēriņš nedaudz mazāks par 6 litriem. Mazliet smagākajam (plus 120 kg) universālim 1,6 litri būs īstais motora tilpums, bet daudzus lietotājus noteikti apmierinātu pat 1,4 litru motora 109 ZS, kas ietilpīgā vagona lietošanas vērtību nemazina. Garākā riteņu bāze vairo ne tikai komfortu automobiļa salonā, bet arī stabilitāti uz ceļa, taču manevrētspēju pilsētā nebūt nemazina, turklāt šosejas režīmos universālis liek justies kā braucot ar klasi lielāku auto. Braucot dinamiskā režīmā, auto ar savu garo riteņu bāzi ir ļoti stabils. Līkumojot pa šauriem, asfaltētiem celiņiem, pārņem lieliska stabilitātes sajūta, lai gan "Hyundai i30" esot mīkstāka piekare, nekā brālēnam "Kia cee'd". Kopš manas tikšanās ar Ceed jau pagājuši teju trīs gadi, tādēļ abu auto salīdzinājumam ir liela subjektīvisma deva (toreiz bija agrs pavasaris un spīdēja spoža saule), taču šķiet, ka i30 CW vadāmības īpašību ziņā ir pārāks.

Degustācijas secinājumi

Jau sen pagātnē ir laiks, kad Hyundai automašīnu galvenā vērtība bija to zemā cena. Taču, ar «i30» «Hyundai» pārsteidz, un pārsteidz labā nozīmē, liekot trūkties visiem Eiropas autoražotājiem. Šobrīd ir pilnīgi skaidrs, ka Hyundai i30 ir nopietns konkurents kompaktklasē. Ne velti eksperti pasaules auto industrijas nākotni sāk iezīmēt korejiešu krāsās – Hyundai un Kia sāk globālā tirgus iekarošanu, būvējot savus dizaina centrus un rūpnīcas Eiropā. Hyundai i30 ir izdevies piemeklēt īsto atslēdziņu Eiropas durvju plašākai atvēršanai, jo kompaktklases hečbeks gūst panākumus daudzu valstu tirgos, to skaitā arī Baltijā.

Pēc i30 degustācijas kopējais iespaids ir ļoti labs – kompakts ģimenes automobilis, kuram faktiski nav nekādu būtisku trūkumu. Patiesi priecē apdares kvalitāte, kas liek aizmirst vecus stereotipus par korejiešu automobiļiem. i30 nav no tiem, kas iekrīt acīs, uz kuru mēdz atskatīties uz ielas. Taču iekāpjot šajā auto, tevi sagaida pārsteigums – salonā tas sniedz folksvāgeniskas sajūtas… Nē, gaitā  tas nav gluži golfs, bet par šādu auto pavisam noteikti nebūtu jākaunas Volfsburgas koncerna meitas uzņēmumiem Škoda vai Seat, un tas jau ir daudz…



Hyundai i 30 Plusi: laba cenas/vērtības attiecība, kvalitatīvs interjers, komfortabla gaita; Mīnusi: prātā nepaliekošs dizains, dinamiskas braukšanas režīmos tomēr atpaliek no klases labākajiem standartiem Focus un Golf.

Hyundai i30 uzskatāms par ļoti izdevīgu pirkumu. Tas ir mūsdienīgs auto visās jomās, kas nevedina uz trakošanu pie stūres un ir pieejams par saprātīgu cenu. Lētākā versija — "Hyundai i30" hečbeks ar 1,4 litru benzīna motoru ar mehānisko pārnesumkārbu  maksā no 11700 eiro. Mēs iesakām universāli i30 CW ar 1.6 CRDi dīzeļdzinēju un automātu, kas pašreiz nopērkams par 13990 eiro – salīdzinājumā ar hečbeku, tas sniedz ne tikai lielāku plašumu salonā, bet arī lielākas automašīnas sajūtu gaitā!

Auto lieliski iederēsies to ģimenes cilvēku dzīvē, kuri mitinās pilsētā vai netālu no tās, un kuru pašmērķis nav sava ego spodrināšana ar dārgas automašīnas palīdzību. i30 ir pilnīgi pašpietiekams auto. Godīgi runājot, dzīvojot Latvijā un braucot likuma atļautajās robežās, no auto nekas vairāk tev arī dzīvē nebūs vajadzīgs! Lai gribētu ko lielāku, ātrāku, prestižāku, ir jābūt vai nu ļoti īpašām vajadzībām, vai arī ļoti īpašām ambīcijām. Skaidrs, ka i30 nederēs kompleksu māktiem cilvēciņiem, kuriem mašīna vispirms kalpo iespaida radīšanai un savas pašapziņas celšanai. Bet tas jau ir psihoterapeitu, nevis autožurnālistu darba lauks…

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-