Ford Probe – nepareizais Mustang.

Pievienots: 19. augustā 2012 20:23 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)

Ford Probe tika prezentēts 1979.gadā kā automobilis ar lieliskiem rādītājiem aerodinamikas jomā. 1982.gadā Ford strādāja pie ceturtās paaudzes Mustang, kas atšķirībā no trešās paaudzes modeļa, izcēlās ar pludenākām virsbūves līnijām un labāku degvielas ekonomiju.










Projekts ar kodēto nosaukumu SN8 tika uzticēts Barijam Džonsonam. Nolūkā samazināt izmaksas un vienkāršot konstrukciju, Ford, kura īpašumā bija 25% Mazda akciju, noslēdza vienošanos ar japāņiem, kā rezultātā Džonsons ieguva pieeju 626 platformai. Topošā automobiļa eksterjeru izstrādāja Ford Ziemeļamerikas dizaina centra dizainers Tosi Saito, kas pie darba ķērās jau 1982.gada vasarā.


No viņa sagatavotajām skicēm kompānijas vadība izvēlējās tās, kas varēja noderēt jaunā modeļa projektam. Pēc tām Saito izveidoja pilnizmēra maketus, kas tad arī kļuva par galīgās izvēles pamatu. 1983.gada septembrī projektu pārdēvēja par ST16, bet uz Hirosimu tika nosūtīts stiklšķiedras modelis un četru dizaineru komanda. 


Tālāk tik gludi negāja, jo abu ražotāju starpā izraisījās domstarpības attiecībā uz dizainu – Mazda jaunā modeļa veidolu apstiprināja, bet Ford to atteicās darīt, paziņojot, ka dizains ir novecojis. Jaunajam Mustang bija vajadzīgs vairāk sportisku, dinamisku līniju. Ford vēlējās zemāku priekšējo daļu, slīpāku vējstiklu un durvis ar bezrāmju stikliem. 


Saito centieni beidzot tika apstiprināti ASV un 1983.gadā gala rezultāts tika pārsūtīts arī uz Japānu. Un, lai gan Mazda inženieriem izmaiņas nepatika, dizains tika pieņemts un japāņi uzsāka pārbaudi oriģinālās  specifikācijas atbilstībai. Un atkal radās jautājumi. Viena no lielākajām problēmām bija tāda, ka Ford nezināja, kur jaunais auto tiks ražots. Mazda plānoja būvēt savu rūpnīcu ASV, bet Ford bija brīva liešanas ceha teritorija Fletrokas pilsētā Mičiganas štatā. Pēc ilgām pārrunām, Mazda nopirka šo ražotni no Ford un pārbūvēja par noliktavu, bet blakus uzcēla jaunu mūsdienīgu rūpnīcu. Tieši šeit turpmāk tiks izgatavots gan jaunais Mustang, gan arī tā tehniskie dvīņi – Mazda MX-6 un 626.


Sagatavots pēc krievu preses materiāliem


 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-