Kāpēc mums tādas ielas?

Pievienots: 31. jūlijā 2012 13:14 | Autors: Kaspars Bergmanis. www.autonews.lv | Komentāri: (2)

Pirms trim gadiem, apgūstot Eiropas Savienības finansējumu, tika ierīkota kanalizācijas maģistrāle Rīgā, Apūzes ielā, posmā no Kalnciema līdz Jūrkalnes ielai.
Kanalizācijas izbūves darbi ritēja teju gadu un sagādāja daudz neērtību gan Šampētera iedzīvotājiem, gan arī uzņēmējiem, kuru saimnieciskā darbība tika paralizēta.
Krievu satīriķis Mihails Zadarnovs kādā no savām uzstāšanās reizēm publiku sasmīdināja ar mums tik ļoti pazīstamu frāzi „ja jūsu iela ir tikko noasfaltēta, — nepriecājieties, tas nav uz ilgu laiku, jo drīz sāks lāpīt caurules!...”.


Tieši tā arī notika. Jau pēc nedēļas Ūdensvada avārijas dienests lauza tikko uzklāto asfaltu, lai lāpītu caurās caurules. Jau kanalizācijas izbūves laikā celtnieki cīnījās ar caurajām ūdensvada caurulēm, kuras pie viena varēja nomainīt, bet atbilde bija skopa — šiem darbiem nav naudas. Identiska aina ir visās Šampētera ielās, kurās tika veikti kanalizācijas izbūves darbi. Sapuvušās caurules labo ik pēc trim mēnešiem — tā tas notiek Jūrkalnes, Mikus, Zaru, Irlavas, Zalves ielā. Tiek tērēti milzu līdzekļi, lai salabotu sūci un uzliktu kārtējo ielāpu uz braucamās daļas.

Šobrīd, īstenojot Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījumu, tiek veikta objekta „Apūzes iela no Anniņmuižas ielas līdz Zalves ielai” seguma atjaunošana. Ielu segumu periodiskās atjaunošanas objektiem nav nepieciešams izstrādāt tehnisko projektu, jo netiek mainīta ielas ģeometrija, konstruktīvie slāņi vai seguma veids. Šo darbu laikā tiek demontēti bojātie elementi/segumi un to vietā uzstādīti tādi paši jauni elementi/segumi. Ielu segumu periodiskās atjaunošanas laikā netiek veikti grozījumi satiksmes organizācijā.

Plānotās objekta izmaksas ir Ls 241 289,16 (ieskaitot PVN).

Viss jau būtu labi, bet tieši šādi darbi bija veikti jau pirms trim gadiem. Ietve, tās apmales bija labā stāvoklī ! Uzsākot ceļa remonta darbus, Šampētera iedzīvotāji cerēja, ka tiks uzlabota satiksmes drošība, izveidotas lietus ūdens notekas, izbūvēta gājēju ietve no Jūrkalnes ielas līdz Šampētera ielai. Atkal nekā.



„AutoNews.lv” piedāvā savu redzējumu par darbiem, kuri jāveic, lai uzlabotu satiksmes drošību šajā posmā.



1. Lietus ūdeņu kanalizācija.

Izbūvēt lietus ūdeņu kanalizācijas noteku gūlijas, lai lietus ūdeņi notecētu pilsētas novadūdeņu sistēmā, bet ne privātmāju sētās. Lai neveidotos peļķes, kurās iebraucot, automašīnas apšļaksta gājējus.



2. Sabiedriskā transporta pietura.

Apūzes un Jūrkalnes ielu krustojumā regulāri notiek ceļu satiksmes negadījumi ar smagām sekām. Tieši pirms šī krustojuma atrodas sabiedriskā transporta pietura „Jūrkalnes iela”. Ierosinām pārcelt autobusu pieturas vietu „Jūrkalnes iela” (virzienā uz Zolitūdi par 100 m — pie veikala „Superneto” Apūzes iela 52, izveidojot pieturvietas „kabatu”. Autobusu pieturvieta bloķē satiksmes plūsmu, ja tajā brīdī tiek uzņemti pasažieri. Pasažieriem ērtāk un drošāk būtu kāpt ārā pie šī veikala, jo attālums no iepriekšējās pieturas „Šampētera iela” ir tikai 400 m!



3. Braucamās daļas paplašināšana.

Pie nama Apūzes iela 56 ir straujš, šaurs, nepārredzams pagrieziens un sākas Anniņmužas iela. Tieši šis pagriezies ir bijis par iemeslu daudziem ceļu satiksmes negadījumiem. Piemēram, sabiedriskā transporta autobusiem nepietiek vietas manevram un tie ir spiesti iebraukt pretējā joslā.

Šis ceļa posms, kurš ziemā savas konfigurācijas dēļ kļūst slidens, tika izbūvēts samērā nesen. Lietus laikā šeit vienmēr ir milzīga peļķe. Kāpēc nevar izbūvēt plašāku ceļu, ja blakus ir milzīga zaļā zona, kurā augošo zālāju neviens nekopj!



4. Izbūvēt ietvi no Jūrkalnes ielas līdz Šampētera ielai.

Diemžēl ietve šīs ielas labajā pusē ir nosacīta. Tās nekad nav bijis. Smilts, akmens šķembas un stikli. Šo ielas posmu izmanto tikai retais.



5.Luksafora modernizācija.

Jūrkalnes un Apūzes ielu krustojums 2007.gadā tika izbūvēts bez luksofora. Šis krustojums kļuva par vienu no bīstamākajiem krustojumiem Rīgā, kurā ik dienu notika CSNg ar smagām sekām. Tika uzstādīts pagaidu luksofors uz betona blokiem, kurš traucē gājējiem it sevišķi tiem, kuri stumj bērnu ratiņus. Lai apbrauktu pagaidu luksoforu ir jāiet pa braucamo daļu.



Iespējams, ka no visiem mūsu pieminētajiem uzlabojumiem varētu pamainīties sabiedriskā transporta pieturvietas izvietojums, ja kāds no „SuperNeto” vadības „stimulētu” kādu atbildīgu ierēdni. Kā nekā nedaudz tālāk tika pārcelta autobusu pieturvieta no viena veikla lieveņa pie blakus jaunuzbūvēta iepirkšanās centra.

Lai ierīkotu kanalizācijas maģistrāli Apūzes ielā, tika iztērēta milzu nauda, bet tikai retais iedzīvotājs savu māju pieslēdza pie šī tīkla, jo pieslēgums atmaksāsies pēc 40 gadiem!

Nesaimnieciskums, kompetences trūkums vai korupcija? Kas mudina RD amatpersonas tērēt nodokļu maksātāju naudu par tik tuvredzīgiem un bezjēdzīgiem remontdarbiem?

Ļoti žēl, ka šis darbs ir uz īsu laiku, jo caurules plīsīs un uz saremontētā ceļa posma ielāpi un peļķes atkal būs turpat, kur bija, bet mēs par to visu maksāsim...



Kaspars Bergmanis,

izdevniecības „AutoInfo” direktors.


Komentāri:

Viesis: Vija - 31. jūlijā 2012 14:50

Vakar pēc lietus šī ielas pārvērtās reālā bezceļā! Arī es nespēju saprast- kāpēc labu ietvi vajadzēja lauzt? Savukārt mani tracinas tas, ka pa brīvdienām neviens nestradā, bet darba dienās strādnieki knapi kustās. Kad dzīvoju Anglijā, es nemanīju, ka kāds strādnieks guļ ceļmalā, bet Latvijā tā ir dzīves norma. Neapskaužu tos, kuri tur dzīvi, jo dēļ tranšejām tie nevar iebraukt savās sētas.

Viesis: Toms - 3. augustā 2012 11:48

Pats stulbākis, ka šajā rajonā ir ielas, kuras asfaltētas nav vispār. Rudenī un pavasarī pa tām var braukt tikai ar džipu.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-