Nesaprastais - Volkswagen Touareg Hybrid tests.

Pievienots: 4. martā 2012 10:29 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (2)

Mēnesis, kas man bija atvēlēts, lai iepazītu Volkswagen hibrīda apvidnieku, ir noslēdzies, taču es diezin vai skumšu pēc šī tehnoloģiski visvairāk attīstītā Touareg. Kāpēc? Tūdaļ pamēģināšu paskaidrot.


Pirmās divas nedēļas kompānijā ar Touareg Hybrid pagāja gluži vai eiforijā no tā fakta vien, ka braucu ar automašīnu, kurai ir elektromotors. Hibrīda Touareg man patika burtiski viss, bet automašīnas „dīvainības” es viegli pārkonvertēju par „īpatnībam,” galu galā tas taču ir hibrīds!. Piedevu tam smagnējo soli, nedaudz flegmātisko dinamiku, reizēm saraustīto hibrīdtransmisijas darbu un neierasti asās bremzes. „Droši vien tā strādā enerģijas rekuperācijas sistēma, gan pieradīšu…,” un turpināju baudīt dzīvi. 


Taču, jo vairāk laika pavadīju pie hibrīda Touareg stūres, jo lielāka kļuva vilšanās. Piemēram, neskatoties uz manu patieso cenšanos, kāroto ciparu 8,2 litri uz 100 km borta datorā tā arī neieraudzīju. Neparādījās tur arī „9” un pat ne „10.” Labākais rezultāts, ko man izdevās sasniegt bija 13,2 litri. Taču, lūk, kas ir dīvaini – šāds iznākums tika fiksēts dienā, kas tika pavadīta Maskavas ielās, ik pa brīdim grūstoties sastrēgumos. Šādos apstākļos hibrīds savus degvielas krājumus tērēja visprātīgāk: lēni plūstošā satiksmē tam ir iespēja bieži slāpēt benzīna dzinēju un pārvietoties tikai ar elektrisko piedziņu. 


Pilsētas satiksmē iekšdedzes dzinējs samērā bieži paliek bez darba: kolīdz atlaiž gāzes pedāli un virzās pēc inerces, tahometra bultiņa nokrīt uz „0.” Noņem kāju no akseleratora pavisam, un hibrīds sāk līgani samazināt ātrumu – iedarbojas rekuperācijas sistēma, kas krāj enerģiju baterijām. Nospied pedāli atkal un Touareg motors atdzīvojas, automāts „nomet” dažus pārnesumus un spēkrats atsāk paātrināšanos. 


Tieši šeit slēpjas viena no hibrīda Touareg nepilnībām – kavēšanās ar atbildes reakciju nekaitina vienīgi, uzturot ritmisku gaitu – šajā gadījumā tas gluži pretēji, šķiet pieskaņots zaļās domāšanas principam: neskrien, nesteidzies, labāk pavēro elektroenerģijas patēriņa diagrammu un pievērs uzmanību rekuperācijas sistēmas darbam. Tomēr, braucot saraustītā tempā, hibrīda sistēmas pārejas procesu ilgā domāšana, godīgi sakot, nogurdina: nav iespējams noteikt, vai vajadzīgajā momentā izdosies paātrināties, vai arī vispirms vajadzēs nogaidīt, kamēr elektronika iedarbinās pirms sekundes noslāpēto benzīna motoru, saskaņos tā apgriezienus ar transmisiju un tikai pēc tam dos komandu pieslēgt sajūgu, kas savienos motoru ar transmisiju un atļaus automobilim uzsākt apdzīšanu.


Transmisijas sporta režīms prognozēšanas procesu nedaudz atvieglo, taču pilnīgu saskaņu ar spēka agregātu vienalga nerada. Mēģini paātrināties nesteidzoties, maigi piespiežot akseleratora pedāli, bet Touareg atbild ar tikko jaušamu paātrināšanos e-režīmā. Uzspiedīsi sirsnīgāk – un mašīna raujas uz priekšu ar visu sparu, ņemot talkā V6 kompresora radīto vilkmi. 


Ar bremzēm situācija līdzīga – ja gribēsi apstāties, kā ierasts, mēreni palielinot spēku uz bremžu pedāli, nekas nesanāks – tā iemesla dēļ, ka rekuperācijas sistēma cenšas izmantot vienīgi bremžu efektu, ko gūst no ģeneratora režīmā strādājošā elektromotora, palēnināšanās process notiek pārāk lēni. Spiedīsi stiprāk – un bremzes iedarbojas tik strauji, ka auto „knābj ar degunu.” Kompromisu bremzes nepieļauj – momentā seko viena vai otra galējība. Mēneša laikā man tā arī neizdevās ar tām sadraudzēties. 


Attiecībā uz Touareg komfortu var teikt tikai to labāko: dubulti sānu stikli, laba riteņu arku un motortelpas skaņas izolācija, komfortabla pneimopiekare un… ne mazākās vibrācijas no spēka kompleksa. Benzīna dzinējs pārsvarā vai nu nedzirdami darbojas mazos apgriezienos, ko var noteikt vienīgi pēc tahometra bultiņas stāvokļa, vai arī atpūšas, kustības nodrošināšanu uzticot elektromotoram. 


Arī par vadāmību negribas teikt sliktu. Neliela aizture uz stūres kustību, kas raksturīga visiem smagiem automobiļiem ar augstu smaguma centru, piemīt arī Touareg, taču tas tikai pasvītro automobiļa statusu. Ar dinamiku viss kārtībā – nospied akseleratoru straujāk un pamodinātā V6 rūciena pavadīts, abu agregātu komplekss katapultēs automobili uz priekšu. Tomēr būs vajadzīgs gribasspēks, lai, redzot strauji rūkošos elektroresursus, tikpat strauji neparautu kāju atpakaļ. 


Tās gan ir tikai emocijas, tādēļ papētīsim automobiļa praktisko pusi. Cik izdevīga vai gluži pretēji – dārga, būs Touareg hibrīdautomašīnas ekspluatācija ikdienas apstākļos, salīdzinot ar apvidnieka parasto versiju. Izrādās, tā nav dārgāka.


Pirmās trīs vizītes TA centrā naudas izteiksmē neatšķiras no tām, ko dīleris prasa par Touareg V6 benzīna versijas apkalpošanu. Tas tādēļ, ka līdz 60 000 km hibrīdiekārtai nav nepieciešams papildu remonts vai apkope, bet TA cikls ir tāds pats kā parastajam Touareg  - ik pēc 15 000 km.


Visdārgāk hibrīdapvidnieka īpašniekam izmaksās TA-4 (Krievijā-60 000 rubļu jeb 1060 LVL) – par trešdaļu vairāk nekā benzīna V6. Tas skaidrojams ar to, ka TA-4 laikā tiek veikta hibrīdiekārtas akumulatoru baterijas un elektriskā aprīkojuma profilaktiska. 


Vienas normstundas cena servisā Touareg Hybrid automobilim neatšķiras no konvencionālā Touareg vizītes izmaksām, tomēr jāņem vērā, ka hibrīdu drīkst apkalpot vienīgi dīlera norādītajos servisos, kuru darbinieki apmācīti hibrīda tehnikas remontam. 


Citi izdevumi, kas Volkswagen Touareg Hybrid īpašnieku gaida pirmajā ekspluatācijas gadā, norādīti zemāk.


Apdrošināšanas aprēķināšanai tika pieņemts, ka automašīnas īpašnieks ir 22 gadus vecs, ar vadīšanas stāžu lielāku par trim gadiem, dzīvo Maskavā. Kasko polises cenai tika paņemts vidējais izcenojums, bet benzīna cena tika rēķināta kā 29 rubļi (0,51 LVL) par litru. Automobiļa nobraukums gadā – 20 000 km, degvielas patēriņš – vidēji 15 l/100 km.


Osago (obligātā apdrošināšana) – 5500 rubļu (97 LVL).


Kasko – 120 000 rubļu (2120 LVL)


Transporta nodoklis – 52 500 rubļu (927 LVL)


TA-1 – 11 000 rubļu (194 LVL)


Benzīns – 87 000 rubļu (1536 LVL)


Kopā: 276 000 rubļu (4874 LVL) 


1 km izmaksas (tikai degviela) – 4,35 rubļi (0,07 LVL)


1 km izmaksas (Kasko+visas izmaksas) – 13,8 rubļi (0,23 LVL)


1 km izmaksas (Kasko bez pārējiem izdevumiem) – 7,8 rubļi (0,12 LVL)


Dārgi? Protams, ka dārgi, taču arī automobilis nav lēts – testa Volkswagen Touareg Hybrid maksāja gandrīz 3,5 miljonus rubļu (61,8 tūkstoši LVL)


Tiešo konkurentu Volkswagen ekoloģiskajam bruņiniekam nav, bet, vai tam ir alternatīvas? Palūkosimies!


Lexus RX450h 


Pirmais, ja tā var izteikties, masu produkts ar hibrīda tehnoloģiju. Tas ir kompaktāks par Touareg un aprīkots ar 3,5 litru V6 un Lexus bezpakāpju transmisiju Lexus Hybrid Drive un planetāro pārvadu, kas var kombinēt elektromotora un iekšdedzes dzinēja vilkmi jebkādās proporcijās. Iekārtas jauda – 249 ZS, 7,9 sekundes līdz simtam, ražotāja norādītais degvielas patēriņš - 6,3 litri jauktajā ciklā.


Krievijas tirgū hibrīda Lexus ir jau sen, atkarībā no komplektācijas dīleri par to prasa no 2,97 līdz 3,3 miljoniem rubļu (52 400-58 280 LVL). Ja vērtējam tikai cenu, tad tieši Lexus uzskatāms par Touareg galveno konkurentu.


Audi Q5 Hybrid. 


Pats svaigākais no hibrīda krosoveru piedāvājuma, kas Krievijā ieradās tikai šā gada februārī. Hibrīda iekārta gandrīz tāda pati kā Touareg, tikai benzīna motors mazāks – divlitru turbo četrinieks ar 200 ZS jaudu plus 45 ZS e-motors un astoņu pakāpju automātiskā kārba. Tikai ar elektrisko piedziņu Audi krosovers var nobraukt 3 km, bet vidējais degvielas patēriņš būs 6,9 litri uz 100 km.


Automašīnas cena – 2,565 miljoni rubļu (45 300 LVL). Par šo cenu pircējs iegūst gandrīz pilnībā nokomplektētu automobili ar navigāciju, klimatkontroli, ādas salonu u.c. ekstrām.


Cadillac Escalade Hybrid.


Pats lielākais hibrīda apvidus automobilis, ko iespējams nopirkt Krievijas tirgū. Gandrīz trīstonnīgā un vairāk nekā 5m garā automašīna aprīkota ar sešlitru V8 un elektromotoru, tomēr summā Cadillac hibrīdiekārta zaudē Touareg: zirgspēku skaits ir tikai 332. Amerikāņu apvidnieks 100 km/h sasniedz 8,4 sekundēs, bet tā vidējais degvielas patēriņš ir 11,2 litri. 


Hibrīda Escalade Krievijā maksā par 600 000 rubļu (10 596 LVL) vairāk nekā variants ar benzīna motoru (3,4 miljoni rubļu vai 60 440 LVL). Arī šajā gadījumā gandrīz visas ekstras jau iekļautas standarta komplektācijā.


Porsche Cayenne S Hybrid


Uz tās pašas VW Touareg platformas radītais Porsche hibrīds ir par 1 miljonu rubļu (18 200 LVL) dārgāks. Dīleri par to prasa, sākot no 4,45 miljoniem rubļu (78 580 LVL), taču, ja pircējs izvēli papildinās kaut vai ar dažām noderīgām „piedevām,” Porsche hibrīda cena ātri vien sasniegs 5 miljonus rubļu (88 300 LVL). 


Grūti pateikt, kāds būs Volkswagen Touareg Hybrid liktenis Krievijā – pārāk neviennozīmīgs volfsburdziešiem izdevies apvidnieka hibrīda variants. Komfortabls un savā ziņā pat prestižs, taču ar dīvainu raksturu un ne tik ekonomisks, cik patērētājs cer saņemt, ieraugot nosaukumā piedevu Hybrid.  


Tiesa, par izgāšanos to arī nevar nosaukt – 3 mēnešu laikā Krievijā pārdotas 15 šādas automašīnas , pie tam hibrīda Touareg drīkst tirgot tikai atsevišķi VW dīleri. 


Lietderīgāka gan šķiet dīzeļa Touareg izvēle, kas par cenu 3 miljoni rubļu (54 600 LVL) piedāvā komplektāciju „pēc pilnas programmas,” lieliski brauc un ir pietiekoši ekonomisks..

Ekspluatācija

Noskrējiens testa sākumā – 1832 km

Noskrējiens testa laikā - 942 km

Degvielas patēriņš - 16,9 litri.

VW Touareg Hybrid tehniskie dati:

Dzinējs – benzīna V6+elektromotors

Darba tilpums – 2995

Maksimālā jauda – 379 ZS (333+46) pie 5500-6500 apgr/min

Maks. griezes moments- 440 Nm pie 3000-5500 apgr/min

Transmisija – 8 pakāpju automātiskā

Priekšējā piekare – neatkarīgā daudzsviru

Aizmugurējā piekare - neatkarīgā daudzsviru

Bremzes – ventilējamās disku priekšā un aizmugurē

Gabarīti (g/pl/a) – 4795/1940/1709 mm

Riteņu bāze – 2893 mm

Klīrenss – 201 mm

Kopējā masa ar vadītāju – 2315 kg

Maksimālais ātrums – 240 km/h

Paātrinājums – 0-100 km/h – 6,5 sekundes

Degvielas patēriņš (komb) – 8,3 litri uz 100 km

Degvielas tvertne – 100 l



Pēc izdevuma Motor.ru materiāliem.


Komentāri:

Viesis: svinja - 5. martā 2012 11:46

ja atšķirība starp ražotāja solīto un īstenību ir tik grandioza, tad tā ir vnk katastrofa

Viesis: Kaltais klanis - 17. martā 2012 20:51

Jebkurš hibrīds jau defaultā ir mēsls. Jāgaida EV uznāciens. Renault jau piedāvā auto ar kuru bez lādēšanas var aizbraukt piemēram uz Siguldu paslēpot. Arī pie Pilsētas trases jau ir pieejamas maksas rozetes, kur lutināmo uzlādēt, tikai pagaidām nav ko uzlādēt. Letiņi joprojām brauc ar "lētajiem" džipiem pateicoties vienkāršajai aritmētikai 1 litrs - 1 Ls.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-