Lada Granta tests. Cik kartupeļu maisu var salikt bagāžniekā?

Pievienots: 28. janvārī 2012 13:00 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (3)

Lada Granta ir Krievijas autotirgus potenciāls bestsellers. Spēkrata galvenā priekšrocība - vidējās komplektācijas „Norma” versija, kas iegūstama jau par 256 000 rubļu (4600 LVL).


„AvtoVaz” Granta sērijveida ražošanu uzsāka 2011.gada 29.novembrī, taču pirmie auto pie pircējiem nonāks ne agrāk kā aprīlī. Jaunos autiņus šajā pavasarī varēs nopirkt tikai tie laimīgie, kuri Lada autosalona oficiālajā mājas lapā iepriekš veica pasūtījumu. Ja šodien ierastos pie Lada dīleriem, lai pieteiktos rindā uz jauno automobili, rindā nāktos gaidīt gadu, vai pat ilgāk. Turklāt, ļoti iespējams, ka mašīnas cena pa to laiku jau būs pieaugusi. Neskatoties uz ļoti mazo ražošanas apjomu un garo rindu, potenciālajiem pircējiem par Lada Granta ir ļoti liela interese. Atlika tikai atvērt motora pārsegu, lai pielietu logu mazgāšanas šķidrumu, kad apkārt jau sastājās bariņš ekspertu un sāka apspriest jauno modeli. Sāka, protams, ar mīnusiem: „Motortelpa netīra. A-ha, skaidrs – dubļi un netīrumi iekļūst pa spraugu starp radiatoru un motoru. Vajadzētu tur ielikt aizsargu.” Pēc tam lietpratēji pārgāja pie salona – „Priekšējie sēdekļi kļuvuši ērtāki – sēdvirsma garāka. „Kalina” tā ir pārāk īsa.”



Mūsu iepazīšanās ar Volgas autorūpnīcas jauno modeli sākās ar nelielu kļūmi – vēl nesākot ceļu, grozāmā ripa, ar kuru regulē sēdekļa atzveltnes slīpumu. Rezultātā sēdēšana sanāca ne pārāk ērta. Visu dienu braucu pusguļus. Lūk, šādi sīki, bet ļoti nepatīkami atgadījumi arī veido negatīvu attieksmi pret Krievijas automobiļu ražotājiem. Viens starpgadījums uz visiem laikiem sabojā iespaidu par mašīnu.

Pirms aprakstīt Granta labās īpašības, atzīmēšu vēl vienu acīmredzamu nepilnību - stūres lielo brīvkustību. Šis defekts sevišķi jūtams uz šosejas, braucot ar lielu ātrumu. Rodas sajūta, ka pilnībā nekontrolē mašīnu. Veicot nelielu manevru, apbraucot bedrīti, stūri nākas griezt pārlieku enerģiski. Bet, ja atceras par mašīnas zemo cenu, tad šie trūkumi vairs nešķiet tik būtiski.

Tagad mazliet vairāk par to, kas iepriecina. Mašīnas salons ir plašs, priekšējais panelis (pārveidots, no Renault Logan) mūsdienīgs. Lada Granta plašumos ērti var iekārtoties pat visai ražena auguma autovadītāji – līdz jumtam paliek centimetri 20, un arī līdz sānu durvīm vietas pietiekami. Iekāpšana, līdzīgi kā Lada Kalina, vertikāla, redzamība teicama. Sēdekļi gan pēc formas, gan ārējā dizaina kļuvuši pievilcīgāki – neprātīgi krāsainās figūriņas uz gaiša fona palikušas pagātnē.

Mašīnas priekšējais panelis, salīdzinot ar Kalina, ir stila paraugs – tumša krāsa, lakoniskas formas, apaļas ventilācijas lūkas. Ja te vēl iemontētu magnetolu, objekts izskatītos pabeigts (šeit jāatzīmē, ka Granta „Norma” komplektācijā ir tikai tā saucamā audio sagatave – iepriekš iemontēti vadu saišķi radio un skaļruņu pieslēgšanai). Gribētos izcelt arī jauno trīsspieķu stūri, kas beidzot ir kā ārzemju analogiem.

Vēl salona interjerā iepatikās durvju paneļi. Tagad tiem ir pārdomāts dizains, kas veido vienotu ansambli ar priekšējo paneli. Pie tam durvju atvēršanas rokturi izskatās pēc rokturiem, nevis rokas urbjiem, kā tas ir Lada Kalina. Milzīgie sānu spoguļi nodrošina lielisku redzamību, kas ir daudz labāka nekā dažam labam, tādas pat klases pazīstamam ārzemju zīmola ražojumam. Bet ja automobilim ir laba redzamība, vadītājs jūtas drošāk un pārliecinošāk. Tā kā iesācējiem Lada Granta būs īsti laikā.

Taču visspilgtākā inovācija jaunajā VAZ auto ir divu glāžu turētāju parādīšanās – neticams progress Krievijas autobūvē. Tas bez jokiem! Lada Granta ir pirmais AutoVAZ modelis, kurā atvēlēta vieta glāžu turētājiem. Līdz šim dzērieni mētājās uz aizmugurējā sēdekļa vai tika iespīlēti neparocīgajās durvju kabatās, kas slāpju veldzēšanu pie stūres padarīja par visai bīstamu pasākumu.

Ja salīdzina mašīnas gaitu ar Lada Kalina, tad šeit nav lielas atšķirības – tāds pat dzinējs (it kā eļļas vietā būtu iebērtas dzelzs skaidas), pārnesumkārba ar garu gājienu un ciets bremžu pedālis.

Ietilpības tests. Cik kartupeļu maisu var salikt Lada Granta bagāžniekā?

Jāteic, ka galvenā jaunā automobiļa priekšrocība tomēr ir tā ietilpīgais bagāžnieks. Vladimirs Putins prezentācijā Toljati „uz aci” novērtējis bagāžas nodalījuma apmērus, deva savu prognozi – divi kartupeļu maisi. Lai noteiktu, cik tad patiešām maisu iespējams salikt mašīnas bagāžniekā, devāmies uz dārzeņu bāzi.

Izrādījās, ka kartupeļi ir safasēti tikai 10-kilogramu maisos, toties ir bietes, maisos pa 32-35 kg, tieši tas, kas mums vajadzīgs.

Un tā , sākam iekraušanu. Pirmie divi maisi viegli pazūd bagāžnieka dzīlēs. Trešais, ceturtais, piektais: vēl paliek brīva vieta! Dodamies pēc sestā. Ieliekam arī sesto maisu! Bet vai tagad varēs aizvērt bagāžnieka vāku? Mēģinām – neizdodas: bagāžnieka vāks piespiežas, bet aizslēgs nenofiksējas. Mazliet pamainām maisu konfigurāciju. Mēģinām aizvērt vēlreiz – nesanāca! Vēlreiz, mazliet spēcīgāk – gatavs! Aizslēgs aizcērtas.

Secinājums

Kā jau atzīmējuši daudzi žurnālisti, Lada Granta sāk līdzināties mūsdienīgam automobilim. Visādā ziņā, progresu ir grūti nepamanīt: ērts, plašs salons apvienojumā ar jaunu instrumentu kombināciju, jauni sēdekļi un ietilpīgs bagāžnieks. Taču tehniski automobilis, joprojām atrodas ļoti tālu no pilnības. Tas arī ir saprotams – pasaules autorūpniecība atrodas tālu priekšā, un dzīties pakaļ inženiertehniskā ziņā, nebūtu saprātīgi.

Daudz svarīgāk bija ātri radīt jaunu, cenu ziņā pieejamu mašīnu, kas atbilstu vismaz minimālajām mūsdienu pircēja prasībām, un tas Lada ražotājiem ir izdevies. Vien atlicis izdarīt tā, lai sēdekļa atzveltnes regulēšanas grozāmripa nesalūztu uzreiz pēc auto nonākšanas dīleru salonos.



Pēc izdevuma auto.mail.ru materiāliem



 

Komentāri:

felix65 - 29. janvārī 2012 08:36

Vazā nekas nemainās. 95ajā nopirku 99to modeli un drīz vien salūza tā pati grozāmripa pasažieru sēdeklim. Nopirkt jaunu nevarēja un nācās atzveltni regulēt ar atslēgu.

Atvars - 30. janvārī 2012 14:13

Aizbraucu uz gāzes servisu savam a/m veikt apkopi. Nācās pamainīt filtrus. Blakus stāvēja Lada Priora, kuru izmanto taksometru firma Alviksa. Kad uzdevu meham jautājumu- kas pērk šos auto, tie ir patrioti vai idioti? Uz ko saņēmu atbildi, ka visticiamāk tie ir idoti. Ar smagu notūti, mehs atbildēja, ka viņam ir ļoti žel tos, kuri stūrē šo murgu...

Viesis: Reinis - 30. janvārī 2012 14:27

ūja, vai tad visi lauku onkuļi jau izmiruši? atceros, kad parādījās lada kalina, dažs labs "opītis" tā vien trina rokas - vecā labā žigulīša mantinieks, tīri lēts, turklāt tagad tāds kā modernāks un (varbūt) tikpat viegli remontējams utt.
Domāju, ka Krievijas laukos, tam autiņam būs labs noiets - tak jau lētā gala produkts

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-