„Chevrolet Orlando” degustācija.

Pievienots: 2. novembrī 2011 15:55 | Autors: Agnis Krauja; AutoNews.lv | Komentāri: (1)

„Orlando” ir uzkrītoši atšķirīgs — satiksmes plūsmā tas izceļas starp citām automašīnām ar miniveniem neraksturīgu izteiktu divapjomu virsbūvi, apjomīgām riteņu arkām un 17 collu riteņiem, atgādinot savdabīgu minivena un džipa krustojumu. Bet par auto amerikāniskajām saknēm var spriest no atpazīstamās sejas un lielajiem sānu spoguļiem, vienīgi aizmugures daļa liekas pārāk plakana.


Proletārietis no „štatiem”. 



„Orlando” pirmsākumi meklējami 2008. gada Parīzes autošovā, kad tas pirmo reizi tika parādīts kā konceptauto. 2009. gada augustā šo modeli sāka ražot Kunsanas rūpnīcā, kas atrodas Dienvidkorejā. Lai gan auto ciltsraksti atbilst tipiskam amerikānim, tā patiesā būtība krietni atšķiras — no amerikāniskuma ir palicis vien logo un dizains. Neticami, bet masīvais „Orlando” ir veidots uz „GM Delta” platformas, kas tiek izmantota arī kompaktajos „Chevrolet Cruze” un „Opel Astra”. „Orlando” virsbūves izmēri (mm) — garums 4652, platums 1836, augstums 1633, riteņu bāze 2670. „Orlando” nav tik liels kā „Chrysler Grand Voyager”, „Ford Galaxy” vai „VW Sharan”, taču krietni prāvāks par populārajiem miniveniem „Ford C-max” un „Mazda 5”, kuri uz vīrišķīgā brutālā jeņķu dizaina fona izskatās pēc smalkām „cacām”.

Interjers „Orlando” ir glīts un pārdomāts, bez liekas greznības, tomēr apdares materiāli ir gana augstā līmenī, ņemot vērā cenu kategoriju. Reklāmas materiāli apgalvo, ka priekšējais panelis veidots, iedvesmojoties no kulta auto „Chevrolet Corvette”, gludais panelējums kā vilnis ieskauj plašo salonu. Mēs gan līdzību ar korveti neatrodam, taču, par spīti uz dažam labam aizdomīgam plastmasas elementam, ergonomika priekšā sēdošajiem neliek sūdzēties. Stūres statnim ir regulējams augstums un dziļums, arī sēdekli var celt uz augšu un nolaist uz leju pēc patikas, tāpēc nebūs nekādu problēmu ērti iekārtoties pie stūres. Palīgfunkciju slēdžu izkārtojums panelī varēja būt labāks — pie tā jāpierod. Zem paceļamā audiosistēmas paneļa atrodas plaša un labi nomaskēta vērtīgo mantu glabātava. Skaņas izolācija salonā ir teicama, un liekos trokšņus gandrīz nedzird, arī dīzeļdzinēja izraisītā vibrēšana nav manāma. Dīzeļdzinējs atgādina par sevi tikai tad, kad straujāk nospiež gāzes pedāli, taču vienmērīgā ātrumā tas praktiski nav dzirdams. Pamanāmāki ir ceļa trokšņi, arī pretvēja šalkoņa.

Septiņvietīgajiem auto jāspēj daudz vairāk nekā tikai ietilpināt 7 cilvēkus — visu izšķir auto pielāgojamība. Vienalga, vai gribat piepildīt savu minivenu ar draugiem/bagāžu/suņiem vai golfa nūjām, „Orlando” to spēj, jo patiešām ir tieši tāds, kādu jūs to vēlaties. Pirmajās divās sēdekļu rindās par vietas trūkumu grēks sūdzēties, bet trešajā rindā ērti jutīsies vien bērni līdz 12 gadu vecumam. „Orlando” nav tik funkcionāls kā daži citi MPV, jo vidējo sēdekļu rindu var nolocīt tikai proporcijā 60/40, nevis katru sēdekli atsevišķi. Iekāpšana trešajā sēdekļu rindā nav pārāk ērta — īpaši tad, ja priekšējie sēdekļi ir atbīdīti pārāk tālu atpakaļ. Taču ar 16 dažādām iespējamām sēdvietu kombinācijām „Orlando” ir izcili pielāgojams auto. Vienu brīdi tajā pārvietojas 7 pasažieri un 89 litri rokas bagāžas, nākamajā — sēdekļi ar vienu rokas kustību ir nolocīti un auto piekrāmēts pilns ar mēbelēm (līdz jumtam tilpums sasniedz 1487 l). Braucot piecatā un baudot visas ērtības, bagāžai vēl paliek 454 litri. Jau bāzes versijā „Orlando” pieejams pilns drošības aprīkojuma komplekts, radio ar CD un „mp3” pieslēgvietu un kondicionieris, toties izpaliek priekšējo logu elektriskie pacēlāji. Dārgākajās versijās ir arī distances sensori, vieglmetāla diski un klimatkontrole, ādas apdare un daudz kas cits.

Dzinēju gamma šim auto nav plaša, tikai trīs dzinēji — 1,8 litru benzīnnieks ar 141 ZS jaudu un 2,0 litru dīzelis divās versijās ar 130 ZS un 163 ZS jaudu. Varētu domāt, ka kārtīgam amerikāņu auto pienākas automātiskā pārnesumkārba, taču tā ir pieejama vienīgi kopā ar jaudīgo dīzeļdzinēju. Mūsu degustētais auto aprīkots ar vājāko no dīzeļdzinējiem, taču tas pavisam noteikti nelika vilties. Ņemot vērā, ka automašīnas pašmasa ir 1655 kg, dzinējam ir gana lielas jaudas rezerves, lai ar to pārvietotos dinamiski. Degvielas patēriņš pilsētā pēc oficiālajiem datiem ir 7,9 l/100 km, kas neko daudz neatpalika no realitātes, bet uz šosejas rādītājs ir vēl iepriecinošāks, kurš noslīd līdz pat 4,9 l/100 km. „Orlando” dzinējs, pat braucot ar 5. ātrumu, ir apveltīts ar pietiekamu griezes momentu, lai labi paātrinātos bez pārslēgšanās. Arīdzan ritošā daļa uz nelīdzena ceļa atstāj pārliecinošu iespaidu un tipiski riebīgos Latvijas ceļa apstākļos uz līdzena asfalta amortizācijas caursišana nenotiek. „Orlando” līkumos daudz nešūpojas, tāpēc pat dinamiskā braucienā par pasažieru labsajūtu jāuztraucas nebūs. Stūres reakcija ir viegla, taču ne pārāk informatīva. Arī sajūga pedālis varēja būt informatīvāks, bet tas ir tikai pierašanas jautājums. Kopumā jāteic, ka auto uzvedība degustācijas braucienā pārspēja mūsu pašas optimistiskākās cerības, jo dinamiskais dīzelis un patīkamā piekare sniedz lielisku kompromisu starp komfortu un vadāmību.

Degustācijas secinājumi.

Plusi: praktiskums, ietilpība, spēcīgs dīzeļdzinējs, patīkama braukšana.

Mīnusi: nav tik elegants un funkcionāls kā dārgākie konkurenti minivenu segmentā.

Godīgs, paraupjš jeņķu proletārietis „Orlando”. Braucot ar šo auto, prasās klausīties Brūsu Springstīnu vai Džonu Melenkampu. Šis auto ir īsts praktiskā latvieša sapnis. Ja nepieciešams septiņvietīgs minivens, „Orlando” ir lētākā alternatīva. Vēl lētāk var nopirkt tikai „Dacia Logan MPV”. Taču „Orlando” piemīt ne tikai brutālais jeņķu dizains un lieliska cena, bet arī visas nepieciešamās īpašības, lai droši varētu ieņemt diezgan prestiža ģimenes auto statusu kā ērts piecvietīgs spēkrats ar divām rezerves sēdvietām neparedzētiem gadījumiem. Dzinējs ir gan ekonomisks, gan arī dinamisks, līdzenā gaita nodrošina mierīgu atmosfēru salonā, tādēļ elegances trūkums eksterjerā un interjerā paliek ēnā. Arī cena šim auto ir pieklājīga — sākumcena no Ls 13 204, bet degustētais auto ar 2,0 litru dīzeli un LT+ aprīkojumu maksā Ls 15 712.

 

Komentāri:

Viesis: Yugo - 3. novembrī 2011 08:47

Dizains ir patapināts no šķūņa. Cena gan ir laba tik lielam auto.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-