„Renault Laguna Coupe” degustācija

Pievienots: 9. augustā 2011 19:18 | Autors: Agnis Krauja; AutoNews.lv | Komentāri: (1)

Pēdējo gadu auto tirgus tendences rāda, ka turīgi cilvēki Latvijā aizvien biežāk izvēlas tieši apvidus automobiļus, bet kupeju īpatsvars pat treknajos gados nesasniedza divus procentus no visiem pārdotajiem automobiļiem. Taču apvidus auto nav ne tuvu tādas vēstures un tādas harismas kā kupejām. Tās ir sportiskākas, elegantākas un daudz personiskākas par jebkura cita tipa mašīnām.

Bondiāna franču gaumē

Kupejas ir autopasaules elegances kvintesence — mašīnas estētiem un inteliģentiem. Tās izvēlas cilvēki, kurus raksturo tieksme uz ekskluzivitāti, nevis statusa demonstrēšanu. Latvietis parastais nemīl kupejas. Ticis pie turības, Latvietis parastais neiespringst ar aristokrātu etiķetes ievērošanu. Viņam labi der jauno krievu labklājības standarts — māja Jūrmalā, pēc iespējas lielāka mašīna un blondīne pie sāniem —, tad dzīve ir izdevusies! Tāpēc viņš brauc ar milzu džipu un iepērkas „rimčikā” kopā ar vienkāršo tautu. Turīgais latvietis nesmejas par veco anekdoti, kura stāsta par to, ka bagātniekiem dzīve nav viegla — jādzer 20 gadu vecs vīns, jāēd sapuvis siers un jābrauc mašīnā bez jumta... Latvietim tas viss patiešām šķiet šausmīgi.

Tieši franči pasaulei ir uzdāvinājuši maģisko vārdu „coupé”. Tas apzīmē slēgtu sportisku divu durvju virsbūvi, kas parasti tiek veidota uz saīsinātas (franču vārds ‘couper’ — nocirsts) sedana platformas. Franču kupejas allaž ir bijušas tuvāk rados harismātiskajiem itāliešu „Gran Turismo” vāģiem nekā bavāriešu un švābu sportiskajiem divdurvju sedaniem. Taču 1996. gada Parīzes motoršovā pasaule pirmo reizi ieraudzīja „Pininfarina” dizainēto satriecoši skaisto „Peugeot 406 Coupe”, kas radīja mazu revolūciju autobūvē, paceļot vidējās klases kupeju standartus jaunā — augstākā — līmenī. Pārliecinošas līnijas, vingra, elastīga forma, klasiska elegance — tā bija īsta kupeja auto dzīves baudītājiem. Nekad iepriekš nebija iespējams nopirkt tik skaistu auto par tik mazu naudu! „Peugeot 406” kupejai nebija praktiski nevienas kopējas iezīmes ar tā paša modeļa sedanu. Autopasaulē paklīda baumas, ka šo projektu „Pininfarina” sākotnēji izstrādājis pēc „Ferrari” pasūtījuma, bet, kad „Maranello” stratēģi tomēr atteikušies no mazbudžeta superkāra idejas, jau gatavo dizainu nopircis „Peugeot”. Netieši šīs baumas apstiprina „Peugeot 406 Coupe” milzīgās riteņu arkas, kurās standarta 205/60R15 riteņi izskatās pat nedaudz neiederīgi. Mutvārdu folklora vēsta, ka Monako Karalistes policisti ne reizi vien savos protokolos „Peugeot 406 Coupe” ierakstījuši kā „Ferrari 360 Modena”... Kad 2003. gadā „Peugeot 406 Coupe” ražošana tika pārtraukta, „demokrātisko” „coupe” noiets Eiropā dažu gadu laikā samazinājās par 35 procentiem. Ne jau tāpēc, ka iepriekšējie pircēji būtu pārsēdušies džipos, bet gan tāpēc, ka jaunā „Peugeot 407” vietā cilvēki labprātāk izvēlējās BMW 3. sērijas kupeju vai „Audi A5”. Jo slavenās kupejas pēctecis „Peugeot 407 Coupe” bija pārāk liels, pārāk dārgs un no priekšas ļoti jau nu līdzinājās parastam sedanam, turklāt topversijā ar V6 dīzeli tas maksāja tikpat, cik „BMW 330d Coupe”.

Par „Renault” ir pavisam cits stāsts. Iepriekšējām divām „Laguna” paaudzēm kupejas virsbūves nav bijušas. Atskatoties vēl tālākā pagātnē, atrodam tikai 1980. gada modeli — tolaik ļoti avangardisko kupeju „Renault Fuego”. Pēc tās laiku pa laikam publikai ir parādīti dažādi konceptkāri, kuri uzturēja intrigu — kad beidzot „Renault” nāks klajā ar jaunu kupeju. Jāgaida bija ilgi, taču labs nāk ar gaidīšanu. „Renault Laguna Coupe” tika prezentēta 2008. gadā slaveno Monako F-1 sacīkšu laikā, un Montekarlo ielās tā uzreiz jutās kā mājās! Šā modeļa plūdlīnijas un virsbūves aerodinamika tiešām izraisa asociācijas ar ekskluzīvām sporta automašīnām, kas ripo franču Rivjēras saulē. Patiesi skaists auto, turklāt izgatavots pēc visiem „coupe” kanoniem. Divas platas durvis bez stiklu rāmīšiem un bagāžnieka vāks, kurš atverams atsevišķi no aizmugures stikla, kā jau tas pieklājas dižciltīgam sporta auto, — lūk, klasiskas vērtības, ar kurām var lepoties jaunā „Renault Laguna Coupe”! Skatā no priekšas „Laguna” standartmodeļa seja pārmainīta līdz nepazīšanai — papildināta ar sašaurinātām lukturu acīm un sportisku priekšējo spoileru, kurā visā platumā mirdz radiatora restes platais „supermodeles smaids”. Slaidās „Laguna Coupe” skaistākā daļa tomēr ir aizmugure, kuras izteiksmīgās plūdlīnijas atklāti paziņo: „Vēlos būt „Aston Martin”!” Kurš gan negribētu braukt kā britu aristokrāts, maksājot par to tikai aptuveni 30 tūkstošus eiro?

„Renault Laguna Coupe” ir 4643 mm gara, 1812 mm plata, 1398 mm augsta, ar riteņu garenbāzi 2694 mm un standarta riteņiem 215/50 R 17. Pēc visiem ārējiem parametriem „Renault” kupeja ir nedaudz mazāka par galveno konkurentu „Peugeot 407 Coupe”. Salīdzinot ar „Laguna” hečbeku, kupejas riteņu garenbāze ir par 62 mm īsāka, bet kupeja it nemaz nav pieņēmusies svarā, ar ko „Renault” inženieri pamatoti lepojas. Atverot kupejas durvis, skatam atklājas labi pazīstamais „Laguna” mērinstrumentu panelis, kas priecē gan ar materiālu kvalitāti, gan taustiņu loģisko izvietojumu — „Premium” līmeņa apdares materiāli un stila tīrība. Priekšā sēdošajiem ir ļoti ērti, un plašās regulēšanas iespējas ļauj komfortabli iekārtoties jebkuras komplekcijas cilvēkam. Pilotu aktīvai braukšanai noskaņo gan sportiskā stūre, gan priekšējie sēdekļi ar sportiski profilētām anatomiskām atzveltnēm, gan atpakaļskata spoguļos redzamie mašīnas iespaidīgi platie pleci. „Renault” turpina pārsteigt arī ar salonā valdošo klusumu — pat durvju aizvēršanas troksni tik tikko var sadzirdēt. Salonā ir pat pārāk klusi — šāda tipa automobiļos vairāk pierasts dzirdēt izplūdes sistēmas dziesmu. Acīmredzot kupejas izstrādātāji vairāk domājuši par komfortu, nevis sportiskumu. Gribētos jau sportiskāku lielā motora rūcienu, toties, uzspiežot sirsnīgāk uz gāzes pedāļa, kļūst skaidrs, ka sēdi īstā lielceļu monstrā, kurš no krustojuma vienmēr „aizlidos” pirmais un uz autobāņa cienīgi spēkosies ar citām „lielceļu haizivīm”. Patīkams papildinājums „Coupe” interjerā ir „Bose” veidotā 3D „Sound” 10 skaļruņu „Arkamys” akustiskā sistēma, kurai ir ļoti kvalitatīvs skanējums. Kupejas tiek uzskatītas par nepraktiskām mašīnām. „Laguna Coupe” apgāž šādus uzskatus ar lielu bagāžnieku un visnotaļ pietiekamu vietu otrajā rindā. 173 mm attālums starp sēdekļiem ļauj samērā ērti novietot kājas diviem pieaugušajiem. Arī pakauši viņiem gluži griestos nedursies. Tiesa, „Laguna Coupe” ir četrvietīgs. To akcentē gan aizmugurējā dīvāna forma, gan masīvais roku balsts un drošības siksnu stiprinājumi sēdekļa vidusdaļā. „Laguna Coupe” ir šā tipa auto standartiem ietilpīgs bagāžnieks — 422 litri, nepieciešamības gadījumā iespējams nolaist aizmugurējā sēdekļa atzveltni, taču — pirms lemt par bagāžas iekraušanu, vērā jāņem virsbūves īpatnības — bagāžnieka vāka forma un kravas telpas augstā mala. Nedrīkst aizmirst, ka šī ir kupeja, nevis maksimālai ietilpībai radīts ģimenes auto. Šādos automobiļos viss pakļauts stilam un sportiskumam.

No četriem motoru variantiem mūsu degustācijai paredzētais auto aprīkots ar vislielāko — 3,5 litru motors nāk no bezkompromisu sportinieka „Nissan 350Z”, tikai 301 ZS vietā V6 attīsta 240 zirgspēkus. Tas ir pilnīgi pietiekami, jo „Renault” ir priekšējo, nevis pakaļējo riteņu piedziņa. Sešcilindru motorus (piedāvājumā ir arī 235 ZS dīzelis) piedāvā tikai topversijā „Initiale”, kas nozīmē, ka automašīnai ir elektriski regulējami ādas sēdekļi, automātiskā pārnesumkārba, biksenona lukturi un visi četri stūrējamie riteņi. „4Control” sistēma, kurā pakaļējie riteņi pie neliela ātruma pagriežas pretēji priekšējiem, radikāli samazina apgrieziena rādiusu, kas mašīnai ar tik garu degunu un priekšējo piedziņu būtu milzīgs. Kad ātrums pārsniedz 60 km/h, elektronika griež riteņus paralēli priekšējiem, uzlabojot stabilitāti asos manevros. Sākot braukt, jau ar pirmajiem metriem auto atsaucas ar viegli saprotamām un prognozējamām reakcijām, kā jau šādas klases braucamajam pieklājas. Vadot „Laguna Coupe”, brīžiem aizmirstas, ka majestātiskais auto ir parastās priekšpiedziņas „Laguna” radinieks. Kupejas priekšrocība ir zemāks smaguma centrs, pateicoties mazākam klīrensam un virsbūves masai. Motora pārsegs, spārni un bagāžnieka vāks izgatavots no kompozītmateriāliem un plastmasas. Šī konstrukcija padara auto vieglāku, atsaucīgāku un precīzāk vadāmu. Sešcilindru 3,5 litru motors ir elastīgs un spēcīgs. Ja vajag, tas jebkurā brīdī ģenerē iespaidīgu paātrinājumu, kas braucēju momentā iespiež sēdekļa atzveltnē. Liels nopelns „Laguna” gaitas elegantumā ir japāņu firmas „Jatco” izstrādātajai sešpakāpju automātiskajai pārnesumkārbai. Stūres pastiprinātājs ir japāņu koncerna „Aisin” produkts. V6 motora svaru mazliet jūt, taču kopumā stūrēšana ir patīkama un precīza. Jā, franču auto pilns stūres gājiens ir tikai 2,3 apļi, tomēr īstu pilotēšanas sensāciju tā nespēj dot. Konstruējot „Renault Laguna” kupeju, franču inženieri galveno uzsvaru likuši uz komfortu un izsmalcinātību. Tiesa, piekares un stūres reakcijas ir asas, taču ar mēru, jo kupejai ļauj saglabāt gana komfortablu gaitu pat uz mūsu nelīdzenajiem ceļiem. Pareizākais raksturojums būtu — nosvērtā, atturīgā, elegantā „Laguna Coupe”. Lielais auto tomēr izrādās pārsteidzoši ekonomisks ar savu 3,5 V6 motoru — degvielas patēriņš, pārvietojoties pa šoseju, ir vidēji 9,8 l/100 km. Pilsētā gan uz degvielas patēriņu labāk tomēr neskatīties, bet, summējot visu kopā, atliek konstatēt, ka vidējais degvielas patēriņš ir samērā pateicīgs tik lielam kreiserim. Braucot pa Rīgas ielām, rodas sajūta, ka auto labi iederas arī mūsu sastrēgumos. Nav jau tā, ka šis monstrs, tikko pieskaras gāzes pedālim, uzreiz eksplodētu, var braukt pavisam mierīgi, baudot komfortu un atbildot meiteņu smaidiem ielas malās. Arī uz mūsu nelīdzenajiem grants ceļiem auto jūtas pietiekami stabili. To nodrošina 18 collu riteņi un kupejai samērā augstais klīrenss — 119 mm, kas pārsteidzošā veidā nemaz nebojā tās vizuālo tēlu. Auto lieliski turas uz ceļa jebkādos apstākļos, pat straujš paātrinājums un asa bremzēšana nespēj bojāt pasažieru labsajūtu. Tomēr interesantākais, ka, traucoties ar šo auto pat ļoti ātri, ne brīdi nejutos kā sacīkšu braucējs trasē, drīzāk gan kā aģents 007 — Džeimss Bonds —, turklāt nevis brutālā Daniela Kreiga, bet gan Pīrsa Brosnana elegantajā veidolā...



„Renault Laguna Coupe” degustācijas secinājumi

Plusi: izsmalcināts stils un elegance, pārliecinoša gaita, pietiekama jauda.

Mīnusi: pārāk liels un nepraktisks auto, kurā nav vietas piektajam braucējam.

Biedējoši glītā un pēc skata agresīvā „Renault Laguna Coupe”, pati apveltīta ar ambīcijām kā „Aston Martin”, savā pilotā spēj modināt Džeimsa Bonda ambīcijas! Labā nozīmē smagnējs, tomēr pamanāmi jaudīgs un toleranti ātrs priekšpiedziņas „Gran Turismo”, kam piemīt stils, gaita un prestižs... Ja man bankas kontā atrastos lieki 25 469 lati, es izvēlētos šo auto par savu un nebūtu vīlies. Un kas par to, ka paziņu lokā esošais latvietis parastais nesapratīs un mēģinās pavilkt uz zoba. Franču mašīnas viņš neatzīst kā šķiru, vodku viņš dzer tīru, nevis sajauktu ar martini, un arī Bonda filmu vietā labprātāk izvēlas vēl vienu reizi noskatīties „Terminatoru”...

„Renault Laguna Coupe” sākumcena par mašīnu ar 2.0 16V benzīna dzinēju (170 ZS) ir visnotaļ demokrātiska — Ls 16999. Degustētais auto ar 3.5 V6 dzinēju (240 ZS) maksā Ls 25 469. „Premium” segmenta sāncensis „Audi A5 Coupe 3.2 FSI” (266 ZS) par Ls 33 383 piedāvā tikpat elegances un par kripatu vairāk sportiskuma. Savukārt pievēršoties dīzeļdzinējiem, „Renault Laguna Coupe 3.0 dCi” (235 ZS) maksā Ls 27 297, „Peugeot 407 Coupé 3.0 V6 HDi” (240 ZS) nopērkams par Ls 28 600, bet „Audi A5 Coupe 2.7 TDI” (190 ZS) maksā Ls 31 200.




 

Komentāri:

Viesis: 1 - 24. augustā 2011 18:52

PIRMAIS!!!!11

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-