Nissan Juke / Toyota Urban Cruiser degustācija

Pievienots: 6. jūnijā 2011 13:39 | Autors: Agnis Krauja; AutoNews.lv | Komentāri: (1)

Auto virsbūvju klasifikācija pēdējos gados pavisam izplūdusi. Krosovers kļuva par modes vārdu vēl pirms pseidoapvidus auto sektorā ienāca Nissan Quashqai – kompakts hečbeks, kas izskatās pēc parketa džipiņa, taču tieši Kaškaja parādīšanās galīgi sajauca gadiem ilgi veidoto sistēmu, kuru pēc tam vēl taranēja subkompaktais pilsētas krosovers Toyota Urban Cruiser un izmēros daudz prāvākais auto Peugeot 3008, par kuru joprojām tiek lauzti šķēpi – kas tas ir minivens vai parketnieks.


Pokemons un Brālītis

Bavārieši vēl vairāk sajauca kārtis, sava "X6" nosaukumā mārketinga apsvērumu un prestiža dēļ pievienojot maģisko vārdiņu coupe, kas no laika gala ir apzīmējis ekskluzīvus kompaktus divdurvju ielas sporta auto. Taču, "X6" laikam tomēr nespīd pirmās apvidus kupejas gods, jo jau krietnu laiku agrāk pasaule ieraudzīja ar coupe dizaina elementiem vēl dāsnāk apveltītus krosoverus - "Nissan Murano", "Infiniti FX" un "Mazda CX7". Un tagad ieradies šokējošais "Nissan Juke" - kāpēc lai tas nekļūtu par pirmo kompakto apvidus coupe? Latviskojot vārdu krosovers, iznāk – jauktenis! Un tad jau laikam vairs nav svarīgi – kas ar ko un kādās proporcijās sajaukts...

Pokemons - Nissan Juke

2009.gada marta sākumā Ženēvas izstādē "Nissan" prezentēja visnotaļ futūristisku konceptauto Qazana, kurš tagad bez lielām izmaiņām nonācis sērijveida ražošanā un nosaukts par "Juke". Tajos ne tik senajos laikos, kad Nissan bija populārs ar modeļiem Almera un Primera, neviens nevarēja iedomāties, ka vienā jaukā dienā japāņu ražotājs laidīs klajā kaut ko tik radikālu, kas izskatās pēc sporta kupejas GT-R un robustā apvidnieka Pathfinder ārlaulības atvases!



Taču, pēdējo piecu gadu laikā Nissan pieredzējuši ievērojamu izaugsmi pārpildītajā Eiropas tirgū, pielietojot īpatnēju stratēģiju - atsacīšanos no tradicionālajiem C un D segmenta vieglajiem auto, to vietā piedāvājot krosoverus. Revolūcija sākās ar "Murano", pēc tam sekoja "Qashqai", kurš ievērojami pārspēja jebkādas cerības - pārdošanas apjoms Eiropā nepilnu trīs gadu laikā pārsniedza pusmiljonu! "Juke" ir mazākais "Nissan" krosoveru saimē, sekojot vecāko brāļu "Qashqai" un "Murano" pēdās. No 2009.gada koncepta Qazana par masveidā ražotu auto Juke pārvērtās diezgan īsā laika sprīdī – gada laikā. Gala versiju varēja aplūkot šī gada martā Ženēvas auto izstādē, kur pirms gada demonstrētais koncepts bija pārtapis par pilnvērtīgu modeli, kāds tas ir pieejams salonos.

Mazo pilsētas džipiņu segments jau sen prasījās pēc kaut kā tik nepieradināta! Ja "Toyota Urban Cruiser" stūrainais dizains uzsver funkcionalitāti, bet "Mini Countryman" spiež uz vēsturiskām atsaucēm, tad "Nissan Juke" izskatās pēc kāda Pokemona - fantastiska tēla no japāņu multenēm. "Juke" dizains ir tik krasi atšķirīgs no visa līdz šim redzētā, ka lielai daļai cilvēku liekas dīvains. Varbūt pat pārāk dīvains. Izteikums, ka šo auto dizainējis sapīpējies teletūbijs, šķiet pats maigākais no daudzo skeptiķu viedokļiem. Tomēr jāatzīmē, ka šāds izskats izvēlēts ar nodomu - lai izceltos uz pārējo auto fona un piedāvātu alternatīvu tiem mazās un kompaktklases auto pircējiem, kam tradicionālie hečbeki šķiet garlaicīgi. Pēc reklāmas bukleta spriežot, "Juke" ir domāts ballīšu publikai, jeb party people...

Bet ballītes šodien visaktīvāk apmeklē tie, kas savā bērnībā spēlējās ar Pokemoniem, - tie, kam nupat jau būs divdesmit! Šos  jauniešus pārāk neinteresē reālas mašīnas, viņi vairāk aizraujas ar virtuālās realitātes un digitālās komunikācijas sniegtajām iespējām, bet trīsdesmitgadnieku un vēl vecākas paaudzes cilvēku viedoklis viņiem maz interesē...

Pretrunīgi vērtētais "Juke" dizains ir veidots Lielbritānijā, cenšoties radīt kaut ko starp sporta kupeju un apvidnieku, tikai ļoti kompaktā formātā. Ar savu plato, bet plakano radiatora resti, "Nissan Juke" izskatās pēc smaidošas vardes, un, atšķirībā no daudziem citiem krosoveriem, jau no pirmā skata šķiet draudzīgs. Pamatlukturi izskatās pēc miglas lukturiem, bet uz motora pārsega novietotie, kas izskatās pēc pamatlukturiem, patiesībā ir gabarīti un pagrieziena rādītāji. Turklāt, tie ir teicami saskatāmi no vadītāja vietas, kas patiešām ļauj neaizmirst par mašīnas gabarītiem. Komplektā ar tuvajām gaismām un migliniekiem, Juke īpašnieks vienlaicīgi var žilbināt pretimbraucošos ar sešiem staru kūļiem - īsts sapņu auto tiem, kam gaišajā dienas laikā tīk braukt ar ieslēgtiem papildlukturiem. Sānskatā auto ir mazs, bet atlētisks, ar augstu purngalu, kas ir labi pamanāms, un slīpu jumtu, kas rada bažas par telpas augstumu aizmugurējā sēdeklī. Aizmugurējie durvju rokturi ir veiksmīgi ieslēpti nedaudz augstāk blakus logam, gluži kā kādreiz "Alfa Romeo" modeļiem. Tāpat auto profilā raksturo liela izmēra riteņi un paaugstināts klīrenss. Pēc ārējiem izmēriem: garums 4135 mm, platums 1765 mm, augstums 1570 mm, riteņu bāze 2530 mm, "Juke" ir nedaudz mazāks par "Škoda Yeti", bet prāvāks par "Toyota Urban Cruiser" un "Suzuki SX4".

"Juke" ir veidots uz "Nissan Note" uzlabotas platformas, taču šī platforma ir paplašināta un pagarināta. Spītējot kompaktajiem ārējiem izmēriem, vietas salonā ir pietiekami daudz, pat vairāk, nekā varētu gaidīt. Ja brauks divi cilvēki, atliek tikai atbīdīt priekšējos sēdekļus un justies kā sporta kupejā! Tikai sēdpozīcija nedaudz par stāvu. Vadītājam par komfortu sūdzēties nebūtu pamata, ja nu vienīgi par trūkstošo iespēju noregulēt stūri ne tikai augstumā, bet arī dziļumā, un par to, ka redzeslaukā daudz vietas aizņem priekšējie jumta balsti, bet  aizmugurējais logs ir tikai tāda šaura lūciņa. Četriem vidēja izmēra pieaugušajiem vietas Juke pietiks, taču jāņem vērā, ka aizmugures durvis ir diezgan pašauras. Slīpais jumts liek bažīties, vai aizmugurē jāsēž ar plecos ierautu galvu, taču jāpieliecas vien iekāpšanas brīdī, lai neatsistos pret zemo jumta malu, bet atrodoties sēdeklī, var droši iztaisnoties. Bagāžnieka izmērs ir tikai 349 litri, taču tam ir dubults dibens, zem virsējā līmeņa atklājot vēl vienu, slepenu sekciju. Sēdekļus var nolocīt, palielinot bagāžnieka apjomu, arī sīklietām vietu netrūkst.

    Neraugoties uz to, "Juke" salonā ir lielāka šaurība, nekā "Urban Cruiser" salonā, galvenokārt tāpēc, ka jumta līnija aizmugurē ir krietni slīpāka, sajūtas iekšpusē ir krietni priecīgākas. "Nissan" ir kārtīgi pastrādājuši, lai padarītu Juke sportisku, un par to liecina arī interjers, kura izveidē par iedvesmu kalpojuši ... motocikli. Šofera darba vieta nudien izskatās ļoti interesanti. Salona viduskonsole ir metāliska un krāsota virsbūves krāsā, tā gandrīz vai atgādina motocikla bāku, bet uz tās augstu novietotais ātrumkloķis ir tik parocīgs, ka rada gandrīz vai rallija mašīnas sajūtu. Vēl mazliet, un būtu sacīkšu pilota kokpits! Arī reljefi izbīdītie spidometra un tahometra apļi ar virspusē novietoto jumtiņu iederētos kāda stilīga motocikla dizainā. Apdares materiāli nav dārgi, taču tie iederas kopējā noformējumā un liekus komentārus neprasa. Stūresrats paņemts no Infiniti, bet stūres kolonna regulējas tikai augstumā. Turpat klimatkontrolē atrodas trīs neuzkrītošas pogas, ar kurām parastos apstākļos regulē gaisa plūsmu, bet, kad nospiežam augstāk novietoto D-mode pogu,  tām pielietojums kardināli izmainās – varam izvēlēties vēlamo braukšanas režīmu: eco, normal  vai sport. Mainot režīmus, mainās atsaucība gāzes pedālim, ko var pa īstam sajust, pārejot uz sporta režīmu. Arī  klimatkontroles rāmi zilais ekrāns ar vienu D-mode pogas spiedienu pārvēršas par kosmiskā lidojuma vadības centru - tur datorspēļu stilistikā rādās pārslodzes un turbospiediena grafiki, atkarībā no izvēlētā braukšanas režīma. Eco režīmā zaļa līkne rāda ekonomiskuma līmeni, kas pieaug pie maziem apgriezieniem, Normal režīmā dzeltena līkne darbojas pretēji, rādot griezes momenta pieaugumu, savukārt Sport režīmā, nospiežot gāzi, efektīgi sarkana diagramma uzšaujas debesīs – Boost! - Viss kā pie pokemoniem... Tiesa, šis lunaparks galvenokārt izklaidē pasažierus, jo vadītājs nevar vienlaicīgi paturēt redzes lokā ceļu un šo pazemu novietoto ekrānu.  Tiesa, maz ticams, ka tavai līdzbraucējai varētu interesēt, vai turbīna strādā ar 1/4, 1/2 vai pilnu jaudu, un cik lieli G spēki iedarbojas uz auto konkrētā brīdī. No otras puses raugoties - stils šajā auto ir pāri visam, un arī viņai nāksies atzīt, ka ekrāns ar kustīgajām grafikām paneļa lejas daļai piešķir košu akcentu. Bet, ja pienāks brīdis, kad vēlamais braukšanas režīms izvēlēts un pokemonu stila animācija vairs neinteresēs, nospiežot Climate pogu, varat atgūt parastu klimatkontroles bloku.

Visia aprīkojuma līmenī Juke nav ne vieglmetāla disku, nedz kruīza kontroles. Accenta aprīkojumā "Juke" tiek komplektēts ar vieglmetāla diskiem, Bluetooth un kruīza kontroli, bet Tekna koplektācijā iekļauts arī lietus sensors, atpakaļskata kamera un navigācijas iekārta. Par papildus samaksu iespējams pasūtīt salona ādas apdari. "Juke" ir garš drošības aprīkojuma saraksts, kurā ietilpst ESP, seši drošības spilveni, bremzes ar elektronisko spēka sadali un pretbloķēšanas funkciju. Ar pilnpiedziņu aprīkotajam klāsta flagmanim ir jaudas sadales sistēma, kas novirza jaudu vienai vai otrai pusei, tādā veidā padarot auto stabilāku līkumos. 

Auto nav liels, un tādēļ arī piedāvātie motori nav lieli, taču tie nosedz visai plašu jaudas spektru un principā tiem vajadzētu apmierināt ikviena braucēja vajadzības. Pircēji var izvēlēties starp trim dažādiem motoriem: Benzīna motoru paleti veido divi agregāti ar 1,6 litru darba tilpumu un 117 ZS (158 Nm) vai 190 ZS (240 Nm) turbo versijā, dīzeļdzinēju cienītājiem tiek piedāvāts tikai viens agregāts, un tas ir 1,5 litru dCi ar 110 ZS un 240 Nm. Degustējām jaudīgāko "Juke" versiju, kam zem motora pārsega ir 1,6 litru turbo benzīna dzinējs ar 190 ZS. Tas patiešām ir daudz, ņemot vērā Juke nelielo svaru. Līdz 100 km/h auto ieskrienas 8 sekundēs, tikai par sekundi lēnāk kā "Golf GTI"! Tātad, par dinamiku Juke nevar sūdzēties. Paātrinājums no vietas ir diezgan straujš, arī apdzīšanas manevrus var veikt pietiekami ātri, bet atšķirību starp motora atdevi Normal un Sport režīmā var just galvenokārt tikai paātrināšanās sākumā. Ieminot grīdā, labi dzirdama nedaudz uzbudinoša dzinēja dziesma, taču tas izrādās visai elastīgs, jo sestajā pārnesumā ir braucams, gan uz šosejas, gan pilsētas režīmā. Oficiālais vidējais patēriņš ir 6,9 litri uz 100 km. Būsim godīgi – reālajā dzīvē ar šādu dzinēju tas būs drusku lielāks. Taču vairāk kā 9-10 litri uz 100 km arī pilsētā Juke netērē.

Pat Sport režīmā par sportisku ielas auto to saukt gan būtu pārsteidzīgi, taču tas noteikti ir aizraujošāks braucamais, nekā jebkurš cits mazais krosovers. Lai arī "Juke" ir augstāks un īsāks, nekā parasts mazauto, līkumos šīs īpašnības neliek par sevi manīt – virsbūves sasvere ir mazāka, nekā varētu gaidīt. Par spīti "Juke" paaugstinātajam klīrensam, līkumos tas nezvalstās. Aktvizējot Sport režīmu, stūres reakcija nav tik asa, kā gribētos, un priekšējie riteņi zaudēs saķeri ar ceļu, ja mēģināsim ieiet līkumā pārāk dinamiski. Taču Juke ir patīkami stingrs, tas pareizi reaģē uz stūres kustībām un rātni bremzē. Gaita nav tik komfortabla kā Qashqai, un brīžiem šķiet pacieta, taču pat uz bruģa Juke uzvedas civilizēti. "Juke" raksturīga izveicība, vienkārša manevrēšana un, kas neierasti automobilim ar salīdzinoši augstu klīrensu - diezgan laba stabilitātes sajūta, kas nezūd šosejas ātrumos. Ar šo auto var atļauties daudz vairāk, nekā ar parastu vieglo mašīnu, jo Rīgas ielu apmales, bedres un gulošie policisti "Juke" nav nekādi šķēršļi. Degustētajam "Juke" bija priekšpiedziņa, taču pilnpiedziņas versija pieejama tikai ar benzīna turbodzinēju un CVT automātisko pārnesumkārbu. Dubļainā pļavā pārliecinājāmies, ka nekāds bezceļu monstrs no priekšpiedziņas "Juke" nesanāk, taču "Nissan" apgalvo, ka ar pilnpiedziņu no pielijušas pļavas ārā būs iespējams tikt bez problēmām, bet Rīgas ielās jebkuros laikapstākļos itin noderīgs ir jau paaugstinātais klīrenss vien.

Interese par kompaktiem pilnpiedziņas auto aug ar katru dienu, un jaunu piedāvājumu modernajā auto tirgū netrūkst. Taču mazais negantnieks Juke ir krosovers, kuram līdzīgu atrast grūti. Parokoties redakcijas arhīvos, atradām pirms vairāk nekā gada veiktās mazā pilsētas krosovera "Toyota Urban Cruiser" degustācijas materiālus. Salīdzinot abu pēc dizaina un filozofijas tik dažādo auto izmērus, atklājam, ka "Juke" ir tikai par 206 mm garāks, 40 mm platāks, 31 mm augstāks un tā riteņu bāze ir par 71 mm garāka. Gan jau "Nissan Juke" nāksies konkurēt ne tikai ar "Toyota Urban Cruiser", bet arī "Mini Countryman" un nedaudz prāvāko "Škoda Yeti", lai cīnītos par vieniem un tiem pašiem pircējiem.

Brālītis - Toyota Urban Cruiser

Klasiskajam apvidniekam "Toyota Land Cruiser" ir mazais brālītis - "Urban Cruiser". 2006. gada martā notiekošās Ženēvas autoizstādes ietvaros Toyota prezentēja konceptauto "Urban Cruiser", ko izstrādājusi šīs markas Eiropas dizaina studija ED2. Pēc diviem gadiem, 2008. gada pavasarī, turpat Ženēvas auto salonā, notika jau pilntiesīga Toyota modeļa "Urban Cruiser" debija. Mazais pilsētas krosovers būvēts uz Toyota Yaris bāzes, bet  pilnpiedziņas platforma ņemta no komerciāli veiksmīgā parketnieka "RAV4". Amerikā mašīna zināma kā "Scion XD" un "Toyota Ist. Urban Cruiser" pēc ārējiem izmēriem (garums 3929 mm, platums 1725 mm, augstums 1539 mm, riteņu bāze 2460 mm) no konkurentiem atrodas vistuvāk "Suzuki SX4", atšķirības izsaka ne vairāk kā  pārdesmit milimetru. 2008.gadā "Urban Cruiser" bija kaut kas pavisam jauns, un pat grūti bija iedomāties tā mērķauditoriju. Kā jau rāda nosaukums, auto pamatā ir domāts pilsētas videi. "Toyota" apgalvoja, ka mērķauditorija varētu būt sievietes jebkurā vecumā, bet maz ticams, ka ofisu zaķi un biznesa lēdijas būs sajūsmā par stūraino, pat nedaudz brutālo dizainu, taču vienlīdz grūti iztēloties mazo "Urban Cruiser", kuram pie stūres sēž kārtīgs onkulis, tāds „absolūts letiņu duksis”. Drīzāk, šis auto ir radīts cilvēkiem, kas ir jauni gados vai garā - aktīva dzīvesveida piekritējiem, kas lielāko daļu darba un brīvā laika pavada pilsētas šaurībā, un kas no auto vēlas nelielas lietošanas izmaksas un kompaktus izmērus.

Automobilis ir nepilnus četrus metrus garš, taču tā robustās formas atgādinās attālu saistību ar slaveno "Toyota Landcruiser" apvidnieku cilti. Šo iespaidu veido platā virsbūve, ko papildina izteiktie buferi un standartaprīkojumā iekļautie vieglmetāla 16 collu diski. Lai gan pēdējā laikā kāds cits uzlecošās saules zemes autoražotājs cenšas sev pievērst uzmanību, apgalvojot, ka jauno modeļu dizains balstās uz japāņu vizuālo indentitāti un tradicionālām estētiskām vērtībām, man vienmēr licies, ka visjapāniskākais dizains ir tieši "Toyota" automobiļiem. Tāds ir arī "Urban Cruiser" - robusta, agresīva samuraja sejiņa, virsbūves sānu paneļi īpatnēji izliekti, sevišķi priekšējās durvis – tā ka var pat nodomāt – sabuktētas...

Neraugoties uz robusto ārieni, "Urban Cruiser" ir apbrīnojama aerodinamika – tā gaisa pretestības koeficients ir tikai 0,315. Pagriezienu rādītāji atpakaļskata spoguļos iestrādāti ļoti viltīgi – tie lieliski saredzami un ārpuses, bet vadītājam tie tikpat kā nav redzami un tumšā laikā nemaz netraucē spogulītim pildīt savus tiešos pienākumus. "Urban Cruiser" garenbāze (2460 mm) un īsās pārkares priekšā un aizmugurē (785 un 685 mm) nodrošina, šim pilsētas auto, ļoti plašu salonu. Neraugoties uz kompakto ārieni, salonā vismaz priekšējā sēdekļu rindā varēs atrast ļoti ērtas sēdvietas, savukārt automašīnas aktīvā dzīvestila aicinājums izpaudīsies pa visu salonu izkaisītajiem dažāda izmēra novietnēm un slēpņiem, pavisam kopā 14 uzglabāšanas nodalījumi gan pudelēm, gan mobilajiem telefoniem un citām sīklietām. Ja tradicionālos aizspriedumus atmet, tad pilsētas Cruiser automobilī centneru smagajam „latvietim parastajam” vietas pietiktu, jo salona ietilpība daudz neatpaliek no lielā brāļa "Land Cruiser"! Mazajā kruīzerā nedz priekšā, nedz aizmugurē vadītājam un pasažierim par šaurību sūdzēties nav pamata, bet aizmugurējiem pasažieriem vietas kājām ir identiski daudz, atšķirsies vienīgi cilvēku skaits, kas sēdēšanu sauks par ērtu, jo Urban Cruiser ir par 15 centimetriem šaurāks. Atšķirības ir arī griestu augstumā, ko īpaši jutīs aizmugurējie "Urban Cruiser" pasažieri, un bagāžas nodalījumā. Lai arī aizmugurējais sēdeklis ir bīdāms uz priekšu un atpakaļ, "Urban Cruiser" bagāžnieks ir visai niecīgs – 311 litri. Šķiet, ka tajā vietas pietiks tikai kādam ne pārāk tālam izbraucienam piknikā. Vadītāja sēdekļa augstuma regulēšana un stūres kolonnas leņķa un dziļuma regulēšanas iespēja ļauj ikvienam šoferītim atrast visērtāko pozīciju pie "Urban Cruiser" stūres.

Mērinstrumentu panelis ir vienkāršāks par vienkāršu, Instrumentu paneļa noformējums ir visai savdabīgs, jo spidometra un tahometra skalas atrodas vienā ciparnīcā, pie tā jāpierod. vadības ierīces ir parocīgas un intuitīvi lietojamas un darbojas ar ļoti niecīgu pretestību, kā jau pilsētas automobilim tas pienākas. Stūri varētu grozīt ar vienu pirkstu un arī ātrumu pārslēgšanai vairāk spēka nebūtu vajadzīgs, ja vien netipiski garais kloķis būtu precīzāk ieliekams vajadzīgajā robā. No vadītāja komforta viedokļa pēc pavizināšanās atklājās tikai daži trūkumi – pietrūkst elkoņa balsta un redzamībai uz aizmuguri vajadzētu būt labākai, jo ar spoguļiem ne vienmēr pietiek.

Toyota apgalvo, ka "Urban Cruiser" īpatnējo interjera stilu iedvesmojušas jaunākās tendences... mēbeļu dizainā. Godīgi sakot – pat Luxury aprīkojuma līmenī salons neatstāj ne mazāko greznības iespaidu - apdare ir viena vienīga pelēcīgi cieta plastmasa, un tam luksusa  auru nespēj dot nedz papildus piepirktais skārienjutīgais multimediju un navigācijas sistēmas ekrāns, nedz Luxury paketē iekļautā Smart Entry&Start sistēma automobiļa atvēršanai un iedarbināšanai bez aizdedzes atslēgas. Tomēr, ja šāda apdare netraucē, tad "Urban Cruiser" jau pamata komplektācijā piedāvā visu, kas varētu būt nepieciešams mūsdienīgam autobraucējam, bet, piemaksājot vēl pusotru tūkstoti eiro par luksusu, klāt nāk pulēti 16 collu vieglmetāla riteņu diski, stūre ar ādas apdari un audio un Bluetooth sistēmas vadības pogām, elektriski nolaižami aizmugurējie logi, kontakts ārējo mūzikas atskaņotāju pieslēgšanai, pielokāmi spoguļi un elektrohromatisks atpakaļskata spogulis salonā.

"Urban Cruiser" dzinēju klāstā ietilpst jauns 1.33 litru Dual VVT-i benzīna dzinējs ar 100 ZS un 1.4 litru D-4D dīzeļa dzinējs ar 90 ZS. Abiem ir pietiekoši daudz jaudas, lai šim nelielā izmēra auto nodrošinātu pieņemamu paātrinājumu. Jāatzīst gan, ka dīzeļdzinējs ir daudz elastīgāks. Motoru komplektēšanai pieejama tikai sešu pakāpju manuālā pārnesumkārba, kas nodrošina labu dinamiku un zemu degvielas patēriņu. 1,4 litru D-4D dzinēja degvielas patēriņš versijai ar divu riteņu piedziņu ir tikai 4.0–5.3 l/100 km.  Benzīna motors tiek piedāvāts tikai priekšpiedziņas Urban Cruiser, savukārt 1,4 litru dīzeļdzinēju var kombinēt gan ar priekšpiedziņu, gan pilnpiedziņu, kas ar aktīvo griezes momenta kontroli optimizē griezes momenta sadali starp priekšējiem un aizmugures riteņiem atkarībā no braukšanas ātruma un ceļa apstākļiem.

Degustētais auto bija ar priekšpiedziņu un 1,4 litru dīzeļdzinēju. Salīdzinot ar citu "Urban Cruiser" modeļu tehniskajiem datiem, atklājas, ka dīzeļversija ar vienas ass piedziņu ir ne tikai ātrākā, bet arī ekonomiskākā - īpašības, pēc kā, domājams, tiecas ļoti liela daļa autobraucēju. No braukšanas viedokļa Urban Cruiser liekas pilnīgi pietiekams. Turklāt, pēc dabas šis auto ir diezgan žiperīgs. 1,4 litru dīzelītis ar 6-pakāpju manuālo kārbu nodrošina iekļaušanos normālā satiksmes plūsmā un ir ekonomisks.Urban Cruiser pilnībā attaisno savu nosaukumu, piedāvājot pārliecinošu manevrētspēju pilsētas satiksmē. Turklāt, paaugstinātā sēdpozīcija sniedz labāku pārskatāmību nekā vienā otrā citā mazauto. Savukārt paaugstinātais klīrenss nozīmē, ka Urban Cruiser viegli pārvarēs gan bedres namu pagalmos, trotuāru apmales un citus šķēršļus, kādu Latvijas galvaspilsētā netrūkst. Pasūtot pilnpiedziņas versiju jutīsieties drošāk piesnigušajās ielās. Braucot šosejas režīmā, jāpierod pie pagalam vieglā stūres mehānisma, kurš izceļas ar pavisam nelielu pretestību, un pat tādu kā nelielu brīvgājienu. Lieli riteņi, biezas riepas – ceļa negludumus nejūt, taču līkumos jūtamās sānsveres dinamiskas līkumu sasaistes sportiskā stilā izbraukt neaicina. Piemērots draņķīgajiem Latvijas ceļa apstākļiem, asfalta bedres pārvar viegli un nekurnot. Nesalaužamības sajūta ir gandrīz tikpat spēcīga kā lielajam brālim landkruizeram! Interesanti, ka priekšpiedziņas auto klīrenss ir 165mm, kamēr pilnpiedziņas versijai šis attālums ir 140 mm. Tas tikai lieku reizi apliecina, ka bezceļu apvidu ar Toyota mazo krosoveru forsēt tomēr nevajadzētu. 

Autoinfo vērtējums

"Toyota Urban Cruiser"

Plusi:  Praktisks un ietilpīgs mazauto ar labu aprīkojumu. Dzinēji ir ekonomiski un pietiekami.

Mīnusi: Vadāmība pagalam nesportiska, interjers nav vizuāli pievilcīgs, auto ir pārāk dārgs saviem izmēriem.

"Urban Cruiser" lieliski adaptējies lielpilsētu džungļiem, apvienojot Toyota pieredzi bezceļnieku ražošanā, kompakta pilsētas hečbeka komfortu un savā segmentā zemāko degvielas patēriņu un CO2 izmešu līmeni. Tas ir auto ar brutālu ārējo dizainu, lētu apdari interjerā, plašu salonu un bagāžnieku, mazu, bet žiperīgu motoru, lieliem riteņiem un pilnpiedziņas opciju. Tik praktisks, cik vien mazs auto var būt. Ideāls auto Austrumeiropai, tikai tā cena kož... Toyota Urban Cruiser cena sākas no 12 220 latiem (Standard aprīkojumā ar 1,3 l benzīna 90 zirgspēku dzinēju un priekšpiedziņu) un beidzas ar 16 070 latiem pilnpiedziņas versijai ar 100 zirgspēku 1,4 l dīzeļdzinēju un Luxury aprīkojumu.

"Nissan Juke"

Plusi: Atšķirīgs un pamanāms dizains, patīkami sportiska braukšana, laba vērtības un cenas proporcija.

Mīnusi: Degvielas patēriņš lielāks kā gaidījām. Šo dizainu daži tā arī nekad nepieņems.

"Nissan Juke" nenoliedzami ir viens no pašiem interesantākajiem šī gada auto jaunumiem. Neticu, ka konservatīvās publikas pareģojumi piepildīsies, un "Juke" sagaida tāds pats liktenis kā "Fiat Multipla", "Pontiac Aztec", "Ssang Yong Rodius" un citus autopasaules Kvazimodo.   Cilvēkiem, kas jaunāki par 30 un visu vecumu meitenēm šis jautrais dizains patīk. Tieši  tāpēc, ka ir priecīgs un labsirdīgs! "Juke" ir stilīgs, svaigs, kompakts un gana dinamisks auto. Ar to ir patīkami braukt, turklāt Juke piedāvā labu vērtības un cenas proporciju,  jo lētākajā versijā ar 117 zirgspēku 1,6 l benzīnnieku un priekšpiedziņu maksā tikai 10 690 latus, bet pats dārgākais modelis ar 1,6 litru benzīna turbodinēju, 190 zirgspēkiem, CVT pārnesumkārbu, pilnpiedziņu, ādas salonu un Tekna aprīkojuma līmeni maksā 17 840 latus.

Latviešu patika pret lieliem dzelžiem racionāli izskaidrojama ar īpašo nacionālās kvalitātes ceļu stāvokli, kas jau folklorizējies kā termins „Latvijas ceļš”. Mazlitrāžas mašīnas ar saviem mazizmēra riteņiem un mazāka izmēra piekares detaļām šajos skarbajos apstākļos vienkārši vairāk lūza. Tagad nu beidzot radīti stilīgi un veikli mazizmēra auto ar lieliem riteņiem, kas imūni pret visām Latvijas ceļa riebeklībām. Brauc bez problēmām gan ziemā, viegli pieveicot  uz brauktuves pirmās joslas daudzviet Rīgas sētnieku sastumtās sniega kupenas, gan pavasarī, kad pēc sniega nokušanas asfaltā parādīsies dziļas bedres. Nav mazsvarīgi, ka salona ietilpība šiem auto ir visnotaļ pieklājīga – lielāka, nekā nesen bija pierasts kompaktklasē. Simpātiska ir arī autobūvē novērojamā tendence, ka mazie automobilīši kļūst apveltīti ar smalku stilu un individualitāti, kļūst arvien interesantāki un pat spējīgi demonstrēt pat sava īpašnieka sociālā ranga potenciālu.   



 





 

Komentāri:

Viesis: Astons - 7. jūnijā 2011 00:27

Nu reāli spoki. Nissan dizains ir cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, bet Toyota- dizaina nav kā suga!

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-