Kādēļ neizglābām autovadītāju?

Pievienots: 23. septembrī 2009 17:53 | Autors: Juris Zvirbulis; LAMB | Komentāri: (0)

Gandrīz pusmiljardu latu ik gadu no valsts budžeta, tātad no mums, Latvijas nodokļu maksātājiem, saņem medicīna, tajā pat laikā Eiropas Savienības dalībvalsts ceļa malā, vairāk nekā 40 minūtes gaidot ātro palīdzību, nomirst ievainots autovadītājs, un neviens nespēj sniegt nepieciešamo palīdzību.

Autovadītājs, kurš cieta ceļu satiksmes negadījumā uz Tallinas šosejas, pēc avārijas vēl bija bezsamaņā. No tuvējiem Saulkrastiem ātrās palīdzības brigāde ieradās pēc 43 minūtēm, lai gan jābrauc bija tikai 5 minūtes. Glābšanas dienestra dispečeri savās aktivitātes iesaistījuši Rīgu, gan Limbažus, bet par tuvumā esošajiem Saulkrastiem iedomājušies tikai pēc ilgāka laika. Savukārt Saulkrastu mediķi sākotnēji nav varējuši atrast avārijas vietu, jo it kā neesot bijusi precīza informācija. Tādejādi neprofesionālas koordinācijas rezultātā gāja bojā cilvēks.

Jau sen Latvijā bija jāievieš vienots Neatliekamās palīdzības dienests, tomēr joprojām reģionos ir patstāvīgi ātrās palīdzības dienesti. Saprotams, ka sadarbība starp vienotu glābšanas dienestu 112 un reģionāli sašķeltu ātro palīdzību nav pietiekami efektīva, un minētā traģēdija ir tam apliecinājums. Par neīstenoto reformu atbildība jāuzņemas nozares vadībai, kura līdz pat šai dienai par vienoto neatliekamās palīdzības dienestu vairāk runā nekā dara.

Veicināt palīdzības ātru saņemšanu noteikti varētu eZvans, kurš tiks ieviests ES valstīs no 2010. gada visos jaunajos automašīnu modeļos. Tā būtība - kad automašīna nokļūst ceļu satiksmes negadījumā, eZvana iekārta automātiski izvēlas nummuru 112 un nosūta trauksmes signāla centram informāciju par ceļu satiksmes negadījuma vietu. Tādejādi cietušie var saņemt palīdzību daudz savlaicīgāk, pat ja viņi fiziski nav spējīgi to izdarīt vai nezina savu atrašanās vietu. Jau pašlaik Latvijā būtu jāveic aktivitātes, lai tuvākajā laikā eZvans mūsu valstī varētu darboties, tomēr tas nenotiek. EZvana ieviešanu aktīvi atbalsta ES dalībvalstu vairākums. Vai tiešām autovadītāju veselība un dzīvība mums Latvijā mazāk rūp?

 

Juris Zvirbulis,

Latvijas Automoto biedrības prezidents,

Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-