Ostentatienne Opera - Amerikas dīvainākais automobilis.

Pievienots: 8. februārī 2011 08:26 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (3)

Ostentatienne Opera var droši pretendēt uz visdīvainākā ASV automašīnas godu un kā nu ne – kur citur jūs esat redzējuši automobili, kura salonā iekļūst pa pakāpieniem, kas iebūvēti vienīgo durvju ailē spēkrata aizmugurē? 

Brūss Mohs, fabrikants un izgudrotājs no Viskonsinas ar dažādu „verķu” būvēšanu sāka nodarboties jau piecdesmitajos gados. Sākumā viņš gatavoja hidroplānus, vēlāk pievērsās dažādiem projektiem, sākot ar mini motorolleriem un beidzot ar mašīnām-amfībijām. 1967.gadā meistaram bija sakrājusies jau vesela kaudze ar dažādiem patentiem, kurus apvienot viņš izlēma paša būvētā luksuss klases automobilī Opera Sedan, kam, pasvītrojot franču šarmu tika pievienots vēl viens nosaukums „Ostentatienne” (tulk – pompozs). 

Par pamatu tika ņemts kravas auto International Harvester, uz kura montēja oriģinālu, mazliet Rolls-Royce līdzīgu virsbūvi, bet par dzinējspēku tika izmantots tā paša kravinieka pieclitrīgais V8 motors.

 Automašīnas garums bija samērojams ar Cadillac limuzīnu, taču platumā tā Caddy pārspēja par 25 centimetriem. Arī citi izmēri bija iespaidīgi – autors atceras, ka, veidojot virsbūvi viņš ņēmis vērā, ka Bugatti Royale motora pārsega garums ir 1,8 metri, tādēļ Opera sedanam tas tika pastiepts vēl garāks! Var piebilst, ka sedana svars bija 2,6 tonnas.


Mosa automašīnā tika izmantots 31 patents. Daži piemēri: īpašie stikli, kas avārijas gadījumā izkrīt no stiprinājumiem, neļaujot savainoties, sēdekļi, kas avārijas gadījumā atliecas atpakaļ, spilgti un labi pamanāmi aizmugurējie lukturi, riepas, kas pildītas ar īpašu līmvielas sastāvu.

Spēkrata iekšpusē var iekļūt pa vienām vienīgām durvīm, kas iebūvētas aizmugurē. Salons, ko izgaismo milzu izmēra caurspīdīgs jumts, iekārtots grezni – riekstkoka paneļi ar zelta inkrustācijām, polsterēti sēdekļi un tepiķi Mingu dinastijas stilā. Un tam visam pa vidu – ar gāzi darbināms ledusskapis. 

Lai gan sākotnējie plāni bija citādi, Opera sedans tā arī palika vienīgajā eksemplārā. Automašīna sāka ceļot pa dažādām izstādēm un kalpoja par prominentu viesu izvadāšanas transportu, kad tie darba darīšanās apmeklēja Moha Seaplane Corporation. Dīvainais automobilis esot vizinājis Džoniju Karsonu, dziedātāju Tomu Džonsu u.c., bet īpašas attiecības tā saimniekam bijušas ar Monako princesi Greisu Kelliju (Grace Kelly), ko apliecina divas Opera numurzīmes, kas izdotas Viskonsinā un Monako. 

Astoņdesmito gadu beigās sākās Moha impērijas noriets un par Ostentatienne aizmirsa līdz 2008.gadam, kad pie Moha ieradās Freds Beijers – tikpat dedzīgs entuziasts-konstruktors kā pats Opera sedana saimnieks. 

Beijers pārliecināja Mohu par to, ka automašīnai jādot otra iespēja. Tobrīd spēkrata izskats nebija no labākajiem – ilgās bezdarbības gadi bija atstājuši pamatīgas pēdas: krāsa sasprēgājusi, stikli ieplaisājuši, visur rēgojās rūsa. 

Beijeram ar komandu izdevās unikālo automobili restaurēt pilnībā un jau pēc gada Ostentatienne Opera iemirdzējās agrākajā spožumā.


 

Komentāri:

virzulis - 8. februārī 2011 15:16

Avārijas gadījumā, ja auto apkritīs uz jumta, neliekas, ka A statņu plānums izturēs 2,6 tonnu svaru.

Atvars - 8. februārī 2011 18:09

Šizīgs auto :)

Kamitis - 12. februārī 2011 19:55

dīvains gan

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-