Mazda CX-7 pret Jeep Patriot

Pievienots: 9. novembrī 2008 23:33 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Mazda CX–7 izmantota pilnīgi jauna platforma, pielāgojot noderīgus komponentus no citiem Mazda modeļiem. Daļa piekares aizgūta no miniveniem Mazda5 un MPV.Jeep Patriot raksturo ne tikai oriģinālais un acij tīkamais dizains, bet arī neatkarīgā priekšējā un aizmugurējā piekare, kuras mērķis ir nodrošināt ielas mašīnām pietuvinātas gaitas īpašības.

Sportiste un patriots

Lai arī tik dažādi pēc izskata un rakstura, tomēr abi mūsu degustējamie spēkrati ir vidēja izmēra SUV, jeb parketnieki. Mazda CX-7 un Jeep Patriot iekļaujas populārajā kompakto SUV segmentā, kurš Eiropas automašīnu tirgū ir starp visātrāk augošajiem. 2001. gadā šajā segmentā tika pārdots mazāk par 260 000 mašīnu, bet 2006. gadā šādu auto pārdošanas apjomi pārsniedza 540 000. Tirgus analītiķi prognozē, ka šāda izaugsmes tendence varētu saglabāties līdz 2010. gadam, un autobūves uzņēmumi tirgū piedāvā arvien vairāk jaunu SUV modeļu.

Jeep simbols bija un vienmēr būs leģendārais Wrangler, kas ar savu pazīstamo “tikko kā no frontes līnijas” tēlu jau sen kļuvis par stila ikonu, savukārt Mazda automašīnu identitāti 21.gadsimtā veido populārā rodstera MX-5 un unikālās kupejas RX-8 gēni.Eiropā, kā zināms, apvidnieku īpatsvars ir salīdzinoši neliels, bet Latvijā tie stabili aizņem aptuveni piekto daļu no jaunu auto tirgus. Faktiski Mazda kompānijai līdz šim apvidus automobiļu sektorā nebija ar ko lepoties, jo Ford Maverick dvīnis Mazda Tribute īpašu piekrišanu tā arī neiemantoja, un Latvijā to vispār netirgoja.SUV tipa modeļi bieži vien tiek orientēti uz Ziemeļamerikas tirgu. Ne velti Amerikas nozīmīgākā autoizstāde Detroitā arvien ir bijusi dažādu apvidus auto pirmizrāžu vieta. Izņēmums pirms diviem gadiem nebija arī Mazda. CX-7 pamatā ir MX-Crossport konceptkārs, kurš 2005. gadā tika parādīts Detroitas izstādē.

Mazda CX-7

Vizuāli auto atstāj ļoti patīkamu iespaidu un starp konkurentiem izceļas ar savu sportisko tēlu. Slaidās līnijas padara mašīnas izskatu vieglu un dinamisku, tajā pašā laikā bez pārspīlētas agresijas. Īpaši labi izdevušies izteiksmīgie priekšējie spārni RX-8 stilā, kas kopā ar priekšdaļas noformējumu gādā par markas atpazīstamību. Mazda CX–7 ir viens no tiem retajiem auto, kas labi izskatās visās krāsās. Mazda CX-7 ir lieliskas aerodinamiskās īpašības: Cd koeficients - tikai 0,34. CX-7 vispirms parādījās Ziemeļamerikas tirgū, un Eiropas versija bez nepieciešamajām gaismas ierīču izmaiņām tika arī pie pagriezienu signāliem spoguļos un pilnīgi citādiem miglas lukturiem. Mašīnas priekšgalā ir liela gaisa tvērēja atvere, bet augstāk - maza radiatora reste un iespaidīgas līnijas, kas izceļ motora pārsegu. Eiropas CX-7 priekšējais bampers ir izstrādāts no jauna, tas atšķiras no Ziemeļamerikas un Japānas versijām. CX-7 sportisko veidolu papildina īsa aizmugures daļa, divi lieli izpūtēji, jumta spoileris un apaļi aizmugurējie lukturi. Lai arī aizmugure var izraisīt asociācijas ar Lexus RX, šo formu līdzība drīzāk meklējama Mazda3 pakaļpusē, bet izceltais dzinēja pārsegs, piepūstās riteņu arkas un citas detaļas nepārprotami sasaucas ar spožākajiem zoom–zoom dizaina paraugiem Mazda6 MPS un Mazda RX–8.

Profilā parketnieks CX-7 izskatās stipri atšķirīgs no sāncenšiem. Par aerodinamiskajām īpašībām liecina ari ļoti slīpais vējstikls 66 grādu leņķī. Jumta līnija laideni iet uz augšu līdz B statnim, bet pēc tam nedaudz pazeminās. Pakāpeniski augšupvērstā viduslīnija automobilim piešķir pārliecinošu izskatu, konkurenti var apskaust slaido sānstiklu līniju - skaistais, hromētas līstītes ieskautais profils ar sašaurinājumu virzienā uz aizmuguri kā coupe. Savukārt uz augšu ejošā sānu līnija ar uzpūstajām riteņu arkām mašīnas profilam piešķir dinamismu. Bet SUV īpašību uzsvēršanai kalpo iespaidīgi spārni un 18 collu vieglmetāla riteņi ar 235/60 R18 riepām. Modeļa CX-7 riepas ir izstrādātas atbilstoši Eiropas prasībām - tās nodrošina attiecīgas gaitas īpašības un zemu rites pretestību.

Virsbūves slaidās plūdlīnijas un gluži kā fitnesa zālē izveidotais muskuļotais augums rada redzes apmānu. Platā priekšpuse ar milzu atveri, kas rauj gaisu turbomotora rīklē, un izteiktā plecu līnija Mazda CX–7 iztaisa par varenu apvidnieku teju vai Cayenne augumā, taču tas drīzāk ir kompaktais SUV. Auto garums ir 4675 mm, kas ir tikai par 24 cm vairāk nekā kompaktās Mazda3 hečbekam. Vizuāli līdzīgākie parketnieki Nissan Murano (4770) un Infiniti FX (4803) ir mazliet garāki, taču CX–7 ir garāks par Honda CR–V, Hyundai Santa Fe un citiem populāriem parketniekiem. Platumā gan CX–7 ar 1872 mm ir pārāka par lielu daļu tiešo konkurentu, piemēram, trešās paaudzes Honda CR–V (1818 mm) un Chevrolet Captiva (1850 mm). CX-7 pamatā ir jauna platforma - pietiekami liela, lai nodrošinātu plašumu kabīnē un bagāžas telpā, taču arī gana kompakta, lai saglabātu braukšanas prieku. CX-7 ir par deviņiem centimetriem īsāks nekā Mazda6 MPS, toties pārējie jaunā modeļa izmēri, ieskaitot garenbāzi, ir krietni lielāki. CX-7 riteņi novietoti pašos virsbūves stūros, lai mašīnas iekšienē būtu pēc iespējas vairāk vietas.

Salona dizains ir vienkāršs, ergonomisks un efektīgs – ar izteikti sportiskiem akcentiem, no kuriem uzkrītošākie ir no rodstera MX-5 aizgūtā stūrīte un instrumentu panelis, sadalīts dziļās akās, ar bultiņām, vērstām uz leju. Sarkani rādītāji uz melna fona vienmēr ir viegli nolasāmi. Eleganti centrālās konsoles dekoratīvie elementi sudraba krāsā ap skalām un durvju paneļiem, kokpits ar augstu platu viduskonsoli starp sēdekļiem liek justies kā sporta auto – tas viss nosaka gaisotni salonā, bet apdares materiālu un montāžas kvalitāte ir līmenī. Stūre regulējas tikai augstumā, bet sportiskais sēdeklis elektriski regulējas teju vai 8 veidos! Pilota pozīcija vairāk atgādina WRC, nekā SUV. Šāda sēdekļa konstrukcija un atbilstība ergonomikas prasībām nodrošina komfortu garākos braucienos. Ja vēlies, vari atgāzties kā klubkrēslā un ielikt stūri sev klēpī. Liekas, ka pie sēdekļiem ir piestrādājis dizaineris ar mākslinieka talantu - lieliski izskatās gaišā āda, uz kuras izceļas akmens zīmējuma svītriņas. Mazda CX-7 plašajā salonā ir vieta pieciem pieaugušiem braucējiem. Aizmugurē sēdi dziļi kā kupejā, taču kājām vietas pietiek Pasažieru salonā arī ir daudz dažāda lieluma sīkbagāžas kastīšu, kabatu un dzēriena trauku ligzdu, kas nodrošina papildu ērtības gan priekšējo, gan aizmugurējo sēdekļu pasažieriem.

Virsbūves aerodinamiskās īpašības nemazina automobiļa praktiskumu, turklāt Mazda CX-7 nodrošina pietiekami lielu un daudzpusīgi izmantojamu bagāžas telpu, lai arī mazāku kā Honda CR-V un Toyota RAV4. Kā jau aktīva dzīvesveida ļaudīm paredzēts krosovers, arī Mazda CX-7 var palepoties ar funkcionālu un viegli transformējamu salonu. Aizmugures sēdekļu atzveltnes ērti nolokās, izmantojot Mazda unikālo Karakuri sistēmu - vienkārši pavelkot rokturi. Salokot aizmugures sēdekļus, kravas telpas ietilpība no 455 litriem palielinās līdz 1348 litriem. Praktisks ir bagāžnieka grīdas paklājs, kuram otra puse ir no viegli tīrāma gumijota materiāla. Apgriežot šo paklāju otrādi, bagāžniekā var droši likt netīras krosenes vai gumijniekus. Pircēji var izvēlēties divas CX-7 komplektācijas, taču arī vienkāršākā versija par 20 510 latiem var palepoties ar diezgan bagātīgu aprīkojumu – automātisko klimata iekārtu, kruīza kontroli, borta datoru, stabilitātes sistēmu, audio ar CD un MP3, kā arī daudz citām patīkamām un noderīgām lietām. Par 23 370 latiem var dabūt klāt ādas salonu, elektriski regulējamu vadītāja sēdekli, ksenona lukturus, bezatslēgas pieejas sistēmu ar viedkarti un lepnāku BOSE audiosistēma ar 6 CD mainītāju un deviņiem skaļruņiem.

Mazda CX-7 tiek piedāvāta tikai ar viena veida benzīna dzinēju, kas komplektēts ar sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu, paņemts no highperformance sedana Mazda6 MPS. CX-7 2,3 litru četrcilindru turbomotoram ir mazliet zemāka jauda (244 ZS) nekā MPS, bet starpdzesētājs tiešās iesmidzināšanas turbomotoram ir ļāvis palielināt griezes momentu zemāko un vidējo apgriezienu diapazonā. Ar 240 km/h Mazda CX–7 gan braukt nespēj, toties simtu mazāk nekā 8 sekundēs sasniedz bez pūlēm. Jāteic gan, šis turbomotors ir visnotaļ dinamisks un saviem raksturlielumiem gana ekonomisks, CX–7 ir neticami zems degvielas patēriņš, ar ko MPS nekādi nevar palielīties - 10,8 l/100 km. Arī pilnpiedziņas sistēma ar elektroniski vadāmu viskosajūgu aizmugures riteņu piedziņai ir sevi pierādījusi Mazda 6 MPS modelī. Protams, 2,3 litru turbomotors ar tiešo iesmidzināšanu ir neparasta izvēle pilsētas džipam, taču V6 motors šim auto pat Amerika atzīts par lielu.

Eiropas izpildījumā CX–7 būtu nepieciešama dīzeļa versija, kuras pagaidām Amerikai paredzētajam automobilim nav. Amerikā Mazda CX–7 pārdod ar sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu, taču Eiropas tirgum paredzētais modelis aprīkots tikai ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, kas sniedz vienmērīgu un pārliecinošu paātrinājumu. Pārnesumi ir ļoti izstiepti, tāpēc slēgšanās nemaz nav tik bieža, un arī pats motors galu galā ir atsaucīgs. Kaut arī sākot kustību, CX–7 var elementāri noslāpēt, rokas kārba piestāv auto dinamikai, gaitai un izskatam. Lieliska vilkme visos pārnesumos, pat piektajā. Tikai iemin grīdā, un auto momentāni atsaucas, raujas uz priekšu. Ātrumu nejūt. CX–7 uzlabota arī skaņas izolācija, klusums salonā, motors faktiski nav dzirdams, akustisko fonu rada vien klusināti sportiska izputeja dziesma un mērens riepu troksnis, kad zem riteņiem parādās grants.

Eiropā pircēji pieprasa automašīnas ar labām gaitas īpašībām, un Mazda CX-7 brauc eiropiešu gaumē. Mazda ieguldījusi ievērojamus resursus, lai CX-7 pieskaņotu eiropiešu gaumei; šis darbs veikts Mazda Motor Europe pētniecības un izstrādes centrā, kas atrodas Oberurzelā, Vācijā. Eiropeiskajai Mazda CX-7 ir stingrāka virsbūve, atšķirīgas riepas un citādi stūres mehānisma iestatījumi, nekā tās māsām Ziemeļamerikā un Japānā. Balstiekārta Eiropas CX-7 modelim gan ir tāda pati - Makfersona statņi priekšā un daudzsviru konstrukcija aizmugurē. Atšķirībā no ārkārtīgi līdzīgā, septiņvietīgā Mazda CX–9, kas pieejams tikai Amerikā, Mazda CX–7 izmantota pilnīgi jauna platforma, pielāgojot noderīgus komponentus no citiem Mazda modeļiem. Daļa piekares aizgūta no miniveniem Mazda5 un MPV. Eiropas CX–7 atšķiras no "amerikāņa" arī gaitā, ir daudz precīzāka, jo Mazda Europe piestrādājusi arī pie atsaucības stūrei. Mazda CX–7 ir samērā viegla savai klasei, tikai 1,7 tonnas, un, ja līkumos par sevi neatgādinātu augstais riepu profils 235/60 R18, kā arī augstāks smaguma centrs, braukšanas izjūtas neatšķirtos no Mazda 6 MPS.

Automobiļa gaitas īpašības nebūt neliecina, ka tas ir parketnieks - precīzas un stingras reakcijas kā kārtīgam autobāņu plēsoņam. Salīdzinoši stingrā piekare apvienojumā ar dinamisko dzinēju, precīzo pārnesumkārbu un pilnpiedziņu CX-7 padara par visnotaļ sportisku ātru auto, kas vadītājam var sniegt daudz prieka. Stingra piekare, kas līdz minimumam novērš zvalstīšanos pagriezienos, precīzas reakcijas uz stūres pagriezieniem un laba informācija par standarta režīmos velkošo un vienlaikus stūrējošo priekšējo riteņu stāvokli. Taču arī uz grants ceļiem jaunā Mazda jūtas visai pārliecinoši, brauc droši un pārlieku nekratās pat uz tipiska Latvijas cela, kas ir pārsteidzoši tik cietai piekarei. Protams, bezceļu varoņdarbiem šis auto nav paredzēts. Tāds uzdevums nav bijis, tomēr tipiskos parketa džipu ekspluatācijas apstākļos šāds risinājums ir ļoti atbilstošs. Uzbraucām kalnu slēpošanas trases stāvā, mālainā kalnā, pļavā. Tikai klīrenss nav tik augsts kā džipiem pierasts.

Mazda CX-7 inteliģentā pilnpiedziņa ļauj pilnībā un droši izmantot maksimālo 380 Nm griezes momentu. Active Torque–split All Whell Drive pilnpiedziņa kontrolē pagrieziena leņķi, leņķa ātrumu, sānu paātrinājumu un droseļvārsta stāvokli, optimizējot jaudas sadali tiltiem, un spēj piešķirt pakaļējiem riteņiem tikai līdz 50% griezes, taču, lai tie pieslēgtos vilces procesam, priekšējiem ir jāizslīd.

Pirmie, kas drosmīgi sakrustoja kupeju un džipu, bija SsaggYong, uz klasiska džipa rāmja novietojot elegantu virsbūvi ar coupe siluetu. Lai gan sākumā daudzi skeptiķi par Actyon smīkņāja, ideja galu galā izrādījās tik laba, ka to nekautrējās aizņemties pat bavārieši – Frankfurtē prezentētā jaunās paaudzes apvidnieka X6 aizmugurējās daļas veidols ir aizdomīgi līdzīgs Actyon. Taču CX-7 uz to brīdi jau bija nopērkama Amerikā, un ar savu izteikti sportisko vizuālo tēlu tā atgādina nevis Actyon, bet gan piepaceltu RX-8 kupeju, kurai harmoniski pieaudzēta hečbeka Mazda 3 aizmugurējā daļa. Taču Mazda gājusi vēl tālāk – jaunais apvidnieks ne tikai vizuāli atgādina kupeju, bet arī brauc gandrīz kā īsta sporta kupeja! Beidzot vienā veselā apvienotas sporta kupejas un džipa labākās īpašības. RX-8 sejas vaibsti, Mazda 6 MPS temperaments, turbomotors un manuālā 6 – pakāpju kārba kā īstam sportiniekam!

Modelis Mazda CX-7, kuru vispirms sāka pārdot Ziemeļamerikā un Japānā, kopš pagājušās vasaras pieejams arī Eiropā, turklāt tas speciāli piemērots atbilstoši eiropiešu vajadzībām. Efektīvs turbomotors un aerodinamisks dizains vairo braukšanas prieku, bet Mazda inteliģentā pilnpiedziņas sistēma ļauj nebaidīties iebraukt arī neceļos.

Mazda CX–7 ar 258 zirgspēku jaudu attālinās no ierindas parketniekiem un tuvojas premium kategorijai. Pēc jaudas atpaliek tikai no BMW X3 3.0si, bet ar 380 Nm griezes momentu konkurentu vidū pagaidām ir nepārspēta. Tāpat kā ar sportisko dizainu un piedāvāto braukšanas prieku. Tiem, kam svarīgākais ir braukšanas prieks, bet "karstais hečbeks" par mazu un parasts parketnieks – par lempīgu. Un kas nevar atļauties Porsche Cayenne, vai kam tā pārāk atgādina piepūtušos vardi.

Šķiet, vienīgais trūkums, kas varētu kavēt CX-7 panākumus mūsu autotirgū, ir dīzeļdzinēja un automātiskās pārnesumkārbas trūkums. Jo šādu stilīgu auto, tikai ar mērenāku temperamentu un apetīti, noteikti iekārotu daudzas bagātas dāmītes un ne tikai viņas.

Jeep Patriot

"Jeep Patriot" koncepta automobiļa statusā pirmo reizi publikai tika demonstrēts 2005. gadā Frankfurtes autosalonā, un jau 2006. gada nogalē Belvideres rūpnīcā Ilinoisas štatā, ASV, tika sākta tā ražošana. Šajā rūpnīcā tiek būvēti trīs "ChryslerGroup" modeļi – "Dodge Caliber", "Jeep Compass" un "Jeep Patriot".

Jeep ģenētiskais mantojums ir pamanāms uzreiz - Patriot izceļas ar septiņu iedaļu priekšējo režģi, klasiski apaļajiem lukturiem un trapecveida riteņu arkām. Taču nav viegli izskaidrot Patriot parādīšanos Jeep modeļu klāstā, jo no tehniskā viedokļa šis modelis ir precīza gadu iepriekš tirgū ienākušā Compass kopija. Tie paši dzinēji — 2,0 l CRD turbodīzelis un 2,4 l benzīna četrcilindrinieks, tās pašas ātrumkārbas — sešpakāpju manuālā dīzelim un piecpakāpju manuālā vai CVT2 variators benzīna motoram, kā arī analoga FreedomDrive pilnpiedziņas sistēma ar elektroniski pieslēdzamu aizmugures piedziņu. Tātad, "Jeep Patriot" un "Jeep Compas" automašīnas ir kompakti pilnpiedziņas SUV, kas veidoti uz vienas platformas, taču nekādā gadījumā nevaram uzskatīt, ka patriots ir kompasa jaunais vizuālais tēls, kas radies feislifta rezultātā, lai gan atšķirības ir galvenokārt ārējā izskatā. 

Patriot dizains atšķirībā no Compass ir maksimāli vienkāršs un stūrains kā klasiskajiem Jeep. Kaut gan Patriot ar visu riteņu atkarīgo balstiekārtu bez pazeminātajiem pārnesumiem ir tuvāks pilsētas parketniekiem, nevis īstiem džipiem, tomēr ar šā modeļa dizainu mēģināts uzsvērt plašu pielietojamību bezceļu apstākļos. Klasiskā "Jeep" dizaina līnija ietver septiņu iedaļu radiatora resti un apaļos lukturus automašīnas priekšpusē, trapecveida riteņu arkas ar agresīviem 17 collu apvidus mašīnas riteņiem un riepām. "Jeep Patriot" paaugstinātā sānu līnija papildina transporta līdzekļa spēcīgo bezkompromisa tēlu. Krāsots haki krāsā (Armour Green) ar melniem durvju rokturiem, dekoratīvām sānu līstēm, melniem akcentiem, tumšiem logiem un izturīgu vējstiklu, "Jeep Patriot" būvēts ar mērķi uzsvērt maksimālu funkcionalitāti un paaugstinātu caurgājamību.

Jeep Patriot, nav nekāds pižonu auto, bet gan salīdzinoši nepretenciozs braucamrīks. Ja neņem vērā niecīgas atšķirības salona izmēros, iekštelpas iekārtojums ir tāds pats kā kompasam, un nedaudz pat līdzinās arī abu Jeep vecākajam brālim Dodge Caliber. Jāatceras, ka visi trīs automobiļi būvēti uz nu jau izjukušās Daimler&Chrysler alianses izstrādātās kopīgas platformas, kas, kā tagad izrādās, ir noderīgāka tieši apvidnieku modeļiem. Taču, atšķirībā no abiem vecākajiem brāļiem, kas nereti tiek kritizēti par apdares kvalitāti, trešais tēvadēls Patriots ar savu robusto tēlu uzreiz ieguvis nepārprotamu pievilcību, un šāds izskats ar materiālu ziņā vienkāršo interjeru sader krietni labāk nekā Caliber agresīvais vieplis vai Compass eklektisās dizaina formas. Patriot ar izskatu un salona iekārtojumu cenšas pierādīt, ka īstam patriotam vienkāršība nav netikums. Un tas izdodas! Kabīnes interjera dizains izstrādāts atbilstoši ergonomikas standartiem, vadītāja sēdpozīcija ērta, lai gan stūre regulējas tikai augstumā.

Patriot salons ir praktisks, pārdomāts un pilns ar patīkamiem pārsteigumiem. Patriot Limited ir ādas interjera apdare, kā arī apsildāmie sēdekļi, kas sniedz patīkamu komfortu, iesēžoties auto vēsos rītos, savukārt attiecībā 60/40 salokāmie aizmugurējie sēdekļi nodrošina papildu ērtības. Jāatzīmē, ka, pateicoties milzīgajiem kvadrātveida atpakaļskata spoguļiem, kas patriotam izskatās itin labi, ir uzlabojusies gabarītu kontrole, braucot atpakaļgaitā. Plašais un dažādi kombinējamais salons ļauj pārvadāt pat piecus pieaugušos pasažierus, kā arī bagāžu. Salokot priekšējo pasažiera sēdekli un aizmugurējos sēdekļus, tiek iegūta iespaidīga telpa, kas piemērota īpaši garu priekšmetu pārvadāšanai. Turklāt izturīgā rombveida tekstūrām dekorētā bagāžas nodalījuma UltraFloor vinila grīda ir viegli noņemama un tīrāma. Tiesa, dinamiski braucot, bagāžai patīk pa šo grīdu šļūkāt.

"Jeep Patriot" ir pieejams divos aprīkojuma līmeņos Sport un Limited. Pakāpi augstākā Limited aprīkojuma versija dīzelim ir tikai par pustūkstoti eiro dārgāka nekā bāzei Sport, turklāt tai ir plašākas papildaprīkojuma izvēles iespējas, ieskaitot ādas sēdekļus. Mūsu patriotam ir arī elektroniski vadāma jumta lūka, kuru ar vienu kustību iespējams uzstādīt ventilācijas režīmā, uzstādīt slīpā stāvoklī vai ieslidināt zem jumta pārsega, ļaujot baudīt braucienu tuvāk dabai.

Par spīti Patriot tieksmei pēc vienkāršības, audio sistēma ir izstrādāta, lai Jeep īpašniekam ļautu dzīvot savā skaņu pasaulē. Boston Acoustics Premium Sound Group 458 vatu 9 skaļruņu sistēma, kurā iekļauti nolokāmi aizmugurējo durvju skaļruņi – personīgais Boombox. Atvērtām durvīm ir iespējams nolocīt skaļruņu paneli, ļaujot piepildīt apkārtni ar jaudīgu un kvalitatīvu skaņu. Par laimi, ir cerības, ka Patriot īpašniekiem ar muzikālo gaumi viss kārtībā. Jo speciāla Jeep Patriot versija, kas Lielbritānijā maksāja 34 000 sterliņu mārciņu (parastā cena 16 000), izlaista par godu leģendārās grupas Led Zeppelin atgriešanās koncertam, kas 10.decembrī notika Londonā. Galvenā atšķirība no vienkārša patriota - grupas attēls uz auto sāniem, taču komplektā ar automobili tika pārdotas 2 koncerta biļetes VIP ložā, šampanietis un ielūgums uz After Party. Jāatzīmē, ka 20 miljoni grupas cienītāju visā pasaulē mēģināja iegūt kādu no 18 000 biļetēm, interneta izsolē biļetes cena sasniedza pat vairākus desmitus tūkstošus mārciņu, tā ka īstam melomānam bija vērts šo mašīnu iegādāties pat ja viņš necieš apvidniekus kā šķiru. Visi tie laimīgie, kam izdevies nokļūt koncertā, apgalvo, ka izbaudījuši katru mirkli - divu stundu garajā koncertā izskanējušas 16 dziesmas, tai skaitā tāda klasika no pasaules roka zelta fonda kā "Good Times Bad Times", "Kashmir", "Whole Lotta Love" un 'Rock And Roll'. Vai gan vajadzīgs labāks pierādījums tam, ka Jeep lozungs nav tikai tukšs reklāmas sauklis: “Mēs veidojam vēsturi. Mēs piedāvājam Jeep Patriot!”

Nu ko, ievietojam audiosistēmā Led Zeppelin, un – aiziet! Mūsu patriots izmanto no jeņķu viedokļa nebūt ne patriotisku Volkswagen 2.0 L, CRD DOHC 16-vārstu, 4 cilindru turbodīzeļdzinēju, kas ir paskaļš salonā, taču 310 ņūtonmetru grieze jau no 1750 apgriezieniem auto padara patīkami dinamisku. Arī sešu pārnesumu manuālā ātrumkārba ir no Volkswagen. Tā ir precīza un ar motoram labi pielāgotām pārnesumu attiecībām, turklāt slēgšanās svira novietota nevainojami pa rokai. Dīzeļdzinējs apvieno auto īpašniekam patīkamus veiktspējas rādītājus un zemu degvielas patēriņu - 140 ZS un oficiāli uzrādītais vidējais patēriņš tikai 6.5 l/100 km. Patriot nodrošina labāku degvielas ekonomiju nekā vairums apvidus automobiļu, ar vienu pilnu bāku ļaujot nokļūt tālāk un piedzīvot vairāk. Trīs dienu degustācijas braucienā mēs nobraucam 700 km ar vidējo patēriņa rādijumu 7,1 l/100km. Latvijā "Jeep Patriot" tiek piedāvāts ar divu veidu dzinējiem, ir arī 2.4 litru benzīna dzinējs ar 172 ZS apvienojumā ar bezpakāpju variatoru CVT2, kas nodrošina vienmērīgu dzinēja darbību visā brauciena laikā.

Patriot raksturo ne tikai oriģinālais un acij tīkamais dizains, bet arī neatkarīgā priekšējā un aizmugurējā piekare, kuras mērķis ir nodrošināt ielas mašīnām pietuvinātas gaitas īpašības. Patriot uzvedībā nav apvidus automobiļu tipisku pazīmju. Gaita ir līgana, taču stingro amortizatoru dēļ jūtamas ir Latvijas ceļa grambas, taču šis auto no tām nebaidās nemaz. Patriotam neko nespēja nodarīt pat kāda nāvējoša asfaltā apslēpta bedre, kurā ielidojis vieglais autiņš paliktu bezpalīdzīgi stāvam ar caursistu riepu. Tātad paši pret savu gribu esam pārbaudījuši šī auto piemērotību reālajiem apstākļiem “brīnumzemes ceļos”, ko civilizētā valstī sauktu par neceļiem, un atzinuši par labu esam. Patriot ir pārsteidzoši patīkams ceļabiedrs gan pilsētā, gan uz lielceļa. Stūres rats ir ērts un ar labāku reaktīvo pretspēku apveltīts nekā pierasts amerikāņu autiņos. Arī riteņu reakcijas uz stūres pagriezieniem ir precīzas, kas nodrošina pārliecinošu, pat azartisku braukšanu. Uzdrošinos apgalvot, ka neviens Jeep uz cieta seguma nebrauc tik labi kā šis. Vismaz no tiem, ko iepriekš bija izdevies pamēģināt.

Taču vārds uzliek pienākumu. Neviens nešaubās par to, ka Ferrari ir jābūt ātram – tā jau ir aksioma. Gluži tāpat visiem ir skaidrs, ka Jeep ir jābūt spēcīgam bezceļos.

Neskatoties uz saviem salīdzinoši mazajiem izmēriem, "Jeep Patriot" pilnībā attaisno savu piederību "Jeep" zīmolam, jo ir spējīgs pārvarēt arī iespaidīgus bezceļu apstākļus. Modernā aktīvās pilnpiedziņas sistēma "Freedom Drive II" ar sabloķēšanas iespēju pārnes lielāko vilkmes daļu uz riteni ar vislabāko saķeri. Lai gan tehniskā pildījuma ziņā atšķirību no Compass faktiski nav, taču īsākas priekšējās pārkares dēļ Patriot neceļos būs pārāks. Patriot piedāvā praktiskumu un teicamu veiktspēju bezceļa apstākļos, kas ļauj sasniegt ceļamērķi visos gadalaikos un praktiski jebkuros laika apstākļos, nodrošinot iespējami labāko saķeri arī dziļā sniegā, smiltīs vai citos sarežģītos braukšanas apstākļos.

Lepnais vārds Patriot nosaukumā nepārprotami liecina, ka šis Jeep modelis sākotnēji radīts Amerikas tirgum. Taču tagad tas nopērkams arī pie mums. Un braucot ar šo auto tieši 18.novembra svētku brīvdienās, gribot negribot nākas aizdomāties par vārda patriots jēgu. Patriotisms katram savs, bet ir arī kas visiem kopīgs. Ne jau tie ļautiņi, kuri Amerikā atbalsta kā Bušs spēlē kariņu Irākā, ne jau tie, kuri Krievijā pielūdz Putina svētbildi, vai tepat Lavijā apātiski samierinās ar to, kā valdošā koalīcija saeimā ciniski spēlē savu monopolu, ne jau viņi ir īstenie savas valsts patrioti. Drīzāk tie, kuri spējīgi joprojām mīlēt savu valsti par spīti tam, ko dara tās politiķi.

"Jeep Patriot" automašīna ir mūsdienīga klasiskā "Jeep" dizaina interpretācija. Šis mūsdienīgais apvidus auto ir jaunākais brīvības, piedzīvojumu un klasiska stila apliecinājums, kas mantojis autentiskās Jeep 4x4 īpašības. Jau pirmais skatiens uz Patriot siluetu, septiņu iedalu radiatora režģi un apaļajiem lukturiem liek atpazīt Jeep. "Patriot" nepārprotami ir īsts "Jeep", radīts drosmīgiem cilvēkiem, kuri vēlas tradicionālo "Jeep" dizainu ar labākajām apvidus automobiļu spējām savā klasē,

kas turklāt piedāvā ievērojamu degvielas ekonomiju, interjera pielāgojamību un lietderīgumu. "Jeep Patriot" cena ir sākot no 23 730 eiro, kas līdzīgu spēkratu kontekstā šķiet pievilcīga. Faktiski, cenas ziņā ko līdzīgu spēj piedāvāt tikai Suzuki Grand Vitara un Kia Sportage. Un tas jau ir arguments, lai vienu otru parketnieku cienītāju izmānītu ārā no RAV4, CR-V vai SantaFe. Bet tie, kas bija iemīļojuši oriģinālo veco, kantaino Jeep Cherokee, tie Patriotā uzreiz jutīsies kā mājās.

Cenas, eiro

Mazda CX–7 2.3 Turbo Elegance 29 260

Jeep Patriot 2,0 CRD Limited 24 343

Honda CR–V 2.0 Executive 29 920

Nissan Murano 3.5 V6  45 080

BMW X3 3.0si  43 970

 

01.08(131)

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-