Alfa Romeo MiTo

Pievienots: 20. oktobrī 2008 23:27 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Aizvadītajā nedēļas nogalē Autoinfo pārstāvji vieni no pirmajiem Latvijas ceļos degustēja jauno Alfa Romeo jauno modeli MiTo. Vārds MiTo ir vienkāršs saliktenis no markas dzimtās pilsētas un pašreizējās atrašanās vietas nosaukumiem: Milāna + Turīna. 

Piemīlīgais, maigais zvērs


Par Alfa Romeo automašīnu dizainu jautājumu nav un nevar būt, šajā jomā itāļi ir gaismas gadus priekšā konkurentiem. Un pat tas, ka praktiskie apsvērumi bieži vien tiek upurēti estētiskajiem, viņiem ir piedodami. Jo šos auto jau izsenis uzlūko ne tikai kā pārvietošanās līdzekļus, bet arī kā mākslas darbus.



Presrelīze vēsta, ka MiTo - tā ir itāļu autobūves tradīciju un sportiskā stila, visa Alfa Romeo bagātā mantojuma koncentrācija kompaktā formā. Vienai no senākajām un leģendārajām automobiļu ražotāju firmām šis automobilis esot nozīmīgs solis uz priekšu - pirmais nākotnes modeļu gammas pārstāvis. No Alfa Romeo 8C Competizione - kolekcijas šedevra, kas saražots vien 500 eksemplāros, MiTo ir mantojis raksturīgākās dizaina līnijas un detaļu izpildījumu. Manāmas arī atsauces uz pagājušā gadsimta 70. un 80. gadu kompaktajiem, sportiskajiem Alfasud modeļiem. 8C Competizione retro-futūristiskā stila risinājumu iedvesmots, MiTo kļuvis par pirmo Alfa Romeo jaunās dizaina paaudzes modeli. Gada laikā plānots izlaist 70 tūkstošus MiTo automobiļu.

Alfa Mito ir pieejamas divas sportiskas dzinēja versijas, kas ideāli komplektējas ar sešpakāpju mehānisko transmisiju: 1,4 JTS benzīna turbodzinējs ar 155 Zs un 1,6 JTDM dīzelis ar 120 Zs. Abas dzinēja versijas ir ekoloģiskas un ekonomiskas.



Pateicoties jaunajam 1.4 JTS dzinējam, mūsu degustētais MiTo ir spējīgs attīstīt 215 km/h ātrumu un paātrinājumu no nulles līdz 100 km/h tikai 8 sekundēs.

Nelielais 1.4 litru turbomotors braucot rada kārtīga divlitrienieka iespaidu.

Mašīnas nelielais svars 1145 kg (kas ir par 60 kg mazāk kā tiešajam konkurentam Mini Cooper S) nodrošina lielisku jaudas/masas attiecību, kas vienmēr ir bijis nozīmīgākais rādītājs Eiropas karstajiem hečbekiem.

Tehniski MiTo balstās uz koncernā izstrādāto veiksmīgo Fiat Punto platformu, taču Alfas vajadzībām tā ir radikāli pārveidota sportiskuma virzienā.

MiTo ir pirmā Alfa Romeo automašīna, kas aprīkota ar automašīnas ritošās daļas komplekso regulēšanas sistēmu D.N.A. , kas vienlaicīgi pārrauga dzinēja darbības režīmus, stabilizācijas sistēmu un stūres vadības iespējas. Ar šādu sistēmu iepriekš tika aprīkoti tikai ekskluzīvi automobiļi vai dārgas ielas sporta automašīnas. Šodien Alfa Romeo sniedz iespēju baudīt šīs iespējas kompaktklases automašīnu segmentā, automātiski mainot iespaidu par pilsētas „supermini” tehniskajām iespējām. MiTo vadītājam ir iespēja izvēlēties vienu no trim režīmiem: Dynamic (dinamiskais), Normal (normālais), All Weather (jebkuram laika tipam).

Normālais režīms ir piemērots ikdienas braukšanai, kad vadītājs nesteidzas un vēlas atslābināties pie stūres, paliekot pilnīgā drošībā. Dzinējs ir darbojas ar augstas atdeves pakāpi, stabilizācijas sistēma praktiski neiejaucas brauciena laikā, bet DTS brīdina par saneses bīstamību.



Lai baudītu dinamisku sportiska stila braukšanu, saglabājot augstu drošības pakāpi - izvēlamies režīmu «Dynamic». Brauciena laikā elektroniskā pretbuksēšanas sistēma un stabilizācijas sistēma VDC būs aktīvas, ļaujot braucienam bez bažām kļūt īpaši azartiskam. Vienlaicīgi pieslēdzās arī elektroniskā sistēma Q2, kas pilda paaugstinātas berzes diferenciāļa funkcijas. Stūres pastiprinātājs kļūst mazāk aktīvs, nodrošinot stūres „sportisko sajūtu”, savukārt dzinēja regulējums nodrošina momentānu reakciju uz gāzes pedāli, pie katra pieskāriena auto šaujas uz priekšu kā raķete.

All Weather režīmā elektronika palīdz viegli tikt galā ar MiTo vadību uz slidenām ceļa virsmām un nodrošina maksimālu aktīvās drošības līmeni. Šajā režīmā tiek maksimāli efektīvi izmantotas pretbuksēšanas un VDC sistēmas iespējas. Izmantojot sistēmu DST palielinās jūtība uz riepu saķeri ar dažādām virsmām, efektīvi novēršot iespējamās negatīvās sekas, kas noderēs ziemā, nokļūstot situācijā, kad viens ritenis var būt uz asfalta, bet otrs uz ledus. Līdzīgos apstākļos, spēcīgā lietusgāzē braucot pa Vidzemes šosejas nebūt ne ideālo asfalta segumu, nekāda akvaplanēšana netika novērota.

Pasīvo drošību MiTo nodrošina virsbūves konstrukcija no īpaši izturīga tērauda, triecienizturīga stūres iekārta un interjera elementi, kā arī bagāta modeļa komplektācija: visi MiTo ir aprīkoti ar 7 drošības spilveniem, drošības jostām ar priekšspriegotājiem un slodzes ierobežotājiem, kā arī ar galvas aizsardzības sistēmu S.A.H.R. (iebūvēta priekšējo sēdekļu muguriņās).



Pavelkot durvju rokturi, sānstikls automātiski paraujas lejup - durvīm nav rāmja, kas nenoliedzami ir eleganta un sportiska auto pazīme. Interjers, pie kura strādājuši Alfa Romeo Centro Stile dizaineri, ir emocionāli „koncentrēts” uz vadītāju. Stūres, pedāļu un sēdekļu izvietojums ir projektēts, lai vadītajam sniegtu maksimālu braukšanas baudu, bet pasažieriem - komfortu braucienu laikā. Augstas kvalitātes salona apdares materiāli un skrupuloza uzmanība detaļām garantē interjera kvalitāti saskaņā ar visaugstākajiem Premium segmenta Eiropas standartiem. Mērinstrumentu paneļa un sportisko sēdekļu reljefās formas veido izteiksmīgu, gluži vai juteklisku itāļu stila sajūtu - vienkārši apburoši! Te ir labi, dziļi sēdekļi ar rupjas faktūras krāsainu materiālu, ir arī tradicionālais nulles novietojums spidometra un tahometra apakšā, un tikko piešķiļot dzinēju, šie pulksteņi uzbudinoši iemirdzas sārtās ugunīs un bultiņas uz mirkli sasniedz maksimumu, pirms nostāties savās vietās. Alfa ignorē vispārpieņemtos angļu apzīmējumus, un pie dzeses šķidruma temperatūras rādītāja vīd uzraksts "Aqua", pie degvielas rādītāja savukārt rakstīts "Benzina". Un stūre te ir lieliska, neliela, ar sportiski platu aploci, taču pats galvenais ir tradicionāli īsais gājiens - no gala līdz galam ir tikai 2,2 apgriezieni, tāpēc jau pirmajos brauciena metros sajūta ir gluži kā F-1 boksu celiņā. Alfa ir jutīga un paklausīga, tā it kā nolasa tavas vēlmes un izpilda tās ātrāk, nekā tu paspēj tās noformulēt vārdos. Ieminot grīdā, mašīna atbild ne tikai ar zvērīgi strauju uzrāvienu, bet arī patīkami sportisku dzinēja rēcienu. Lai gan skaņas izolācija mazauto standartiem ir teicama, mierīgā kruīza režīmā dzinēja dziesma vienmēr ir klāt, un ar to jārēķinās.



Un visbeidzot, gaitas īpašības, ir tās, kas starp degustācijas dalībniekiem izraisīja visvairāk diskusiju. Jā, piekare ir diezgan cieta, kas tik dinamiskam auto ir pieņemama un pat atzīstama - ja sportiskā režīmā braucam pa Eiropas līmeņa ceļa segumu, šo auto vadīt ir patiesa bauda. Bet, ikdienā pārvietojoties mums visiem labi zināmajos Latvijas ceļa apstākļos, uz izcili skaistajiem vieglmetāla diskiem esošās standarta 195/55 R16 riepas šķiet īpaši saudzējamas, liekot instinktīvi izvairīties no visur esošām asajām bedru malām. Pāris reižu izvairīties neizdevās – nekas traks nenotika, ne riepa, ne amortizācija caursista netika. Pirms rodas vēlme uzlikt tūninga riteņus ar zemprofila riepām, iesakām septiņreiz padomāt - vai smalkais stils un laterālā paātrinājuma iespējas jums ir tuvākas par paša sēžamvietas komfortu...

Alfa Romeo  automobiļi jau kopš šīs autofirmas dibināšanas bija, ir un paliek sportiska stila un patiesu kaislību iemiesojums. Pat vismazākā un šķietami ikdienišķākā sērijveida Alfa Romeo spēj uzšķilt dzirksteles, kas sadedzina praktiskus nodomus un racionālu rīcību. MiTo ir kārtējais pierādījums tam, ka pret Alfa Romeo sportiskajām mašīnām vienaldzīgam palikt ir gandrīz neiespējami. Jaunais sportiskais kompaktklases Premium modelis MiTo ir apvienojis sevī gadu desmitos uzkrātu pieredzi ar mūsdienu tehnoloģiju priekšrocībām, radot sportisku auto, kas kalpotu emocijām.

Mēs MiTo devām savu apzīmējumu: „Piemīlīgais, maigais zvērs”- šis auto liekas tik piemīlīgs un maigs, kad pirmo reizi uzlūkojam tā sejiņu, taču kļūst par zvēru jau no pirmā pieskāriena gāzes pedālim!

Vērtējums: Ideāls auto, ja gribat dinamiski pārvietoties ar stilu un izbaudīt katru brauciena mirkli, ja jums nav jāvadā vairāk kā vienu pieaugušu pasažieri, ja jums ir salīdzinoši daudz naudas un nav aizspriedumu pret mazauto kā šķiru.

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-