Renault Megane CC pret VW EOS

Pievienots: 17. septembrī 2009 23:24 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Stils pāri visam! Coupé-cabrio. AutoInfo degustatoru komanda pašā vasaras plaukumā ķērās pie divu īsti saulainu eiropiešu kompaktklases automobiļu Renault Megane CC un Volkswagen Eos izmēģināšanas.Latvijā pēdējos gados ir tikai divi gadalaiki- mūžīgais rudens no oktobra līdz aprīlim, kad galvenokārt strādājam un guļam, un siltā sezona no maija līdz septembrim, kad jāsteidz izmantot ikvienu saulainu dienu, lai, pārfrāzējot Raiņa dzejas rindas, “sasmeltos saules” visam atlikušajam gadam. Arvien vairāk cilvēku pārliecinās par to, ka “saules medniekam” vispiemērotākais braucamrīks ir kabriolets. Cilvēki līdz kabrioletam nonākuši dažādos veidos. Viens sauli un vēju ķer gan uz riteņiem, gan uz ūdens – sērfojot, veikojot un visādi citādi –, kāds cits uz četriem riteņiem pārsēdies no motocikla, uzskatot, ka tas ir daudz ērtāk – saules un vēja ķeršana tā pati, taču paveras iespēja doties izbraukumā kopā ar ģimeni un savu iemīļoto mūziku, ņemot līdzi telti, grilu un citas mantas. Vēl kādam patīk klausīties, kā lietus piles sitas pret jumtu tepat pie auss, bet klāt netiek. Taču ikviens, kurš siltā un saulainā Latvijas dienā izmēģinājis braucienu bez jumta, nemainītu vienu dienu kabrioletā pret nedēļu limuzīnā ar kondicionieri! Jo kas gan var būt skaistāks par braucienu ar automobili cauri tumsai siltā vasaras vakarā ar neskaitāmām zvaigznēm virs galvas, sajūtot prieku, ko sniedz ātrums un vēja glāsti. Kad iespējams saskatīt, sadzirdēt, sasmaržot apkārtējo pasauli ar jaunu intensitāti, kā nekad agrāk! Braucot kabrioletā, tu esi saplūdis ar pasauli, kas tevi ieskauj. Arī dižais dzejnieks Rainis šodien noteikti brauktu kabrioletā.

Vēl pirms gadiem desmit valdīja uzskats, ka kabrioletus un rodsterus būvē tikai ekskluzīvu premium marku ražotāji un ka tie ir pa kabatai tikai ļoti pārtikušiem cilvēkiem. Turklāt automobiļi ar novācamu jumtu reti kad ir praktiski spēkrati lietošanai ikdienā, taču ne jau viss dzīvē ir izmērāms ar praktiskuma olekti.

Jumtu nomest spējīgu automobiļu pasaule, par laimi, tomēr nebeidzas premium klubiņa ietvaros. Vasaras baudīšanai piemērotu auto arī par salīdzinoši demokrātiskām cenām šodien ir gana daudz. Vismaz trešdaļai no A un B segenta spēkratiem ir pieejama arī vaļēja auto modifikācija, vairākumā gadījumu tie ir modē nākušie coupe-cabrio tipa auto ar cieto automātiski salokāmo jumtu. Cieto jumtu ieviešana kabrioletus vienlaikus padarījusi par kupejām un vairojusi izmantošanas iespējas. Vairs nevar uzskatīt, ka tā ir tikai pārejoša modes iegriba. Jo īpaši mūsu apstākļos metāla jumts kabrioletu lietotājiem noteikti ir pa prātam, un ne jau tikai mūžam mainīgo laikapstākļu dēļ. Pat ja ziemā spēkratam izdodas piesildīt pasažieru salonu ar mīksto jumtu, mūžīgajā rudenī, mašīnai visu laiku stāvot ārā, jumts piesūcas ar mitrumu, turklāt kabrioletu auduma jumtus mazgadīgie vandaļi tā vien tīko sagraizīt.

Kupejas un kabrioleta krustojuma pirmsākumi meklējami tālajā 1935. gadā, kad franči radīja pirmo divus virsbūvju tipus apvienojošu auto – Peugeot 401 Eclipse, kas materializējās simt eksemplāros. Taču ar to viss arī beidzās, jo tālaika tehnoloģijas nenodrošināja pienācīgu kvalitāti. Nākamais solis bija amerikāņu mēģinājums no jauna izgudrot nolaižamo jumtu. 1957. gadā Ford radīja modeli Skyliner. Tas bija sešvietīgs divdurvju auto ar nolaižamu jumtu. Un amerikāņi daudz nesaspringa ar sarežģītu jumta locīšanas mehānismu – viņi vienkārši paņēma visu jumtu vienā gabalā un iekrāmēja bagāžniekā! Protams, bagāžniekam bija jābūt vismaz tikpat lielam kā pašam jumtam. Līdz ar to auto kopējais garums bija 5,3 metri, uz priekšu to dzina milzīgs V8 dzinējs, savukārt jumtu bīdīja vesela mašinērija – septiņi motori, desmit releji, desmit slēdži un 95 metri elektrības vadu…

Kopā saražoja četrdesmit tūkstošus Skyliner. Taču pēc trim gadiem Ford secināja, ka katrs saražotais Skyliner radījis tikai zaudējumus, un nolēma pārtraukt šā ekstravagantā modeļa ražošanu. Līdz ar to arī otrais mēģi-nājums ieviest ikdienā auto ar nolaižamu cieto jumtu beidzās neveiksmīgi. Bija jāpaiet diezgan ilgam laikam, lai autoražotāji saprastu, ka šādas konstrukcijas var būt ne tikai tehniski veiksmīgas, bet arī iemantot popularitāti autobraucēju vidū.

Jauno laiku vēsturē 1998. gadā “trešo vilni” aizsāka Mercedes SLK. Pāris gadu SLK arī bija vienīgais nopērkamais šāda tipa auto, un, kā zināms, Mercedes nekad nav bijis lēts prieks. Mazākais un lētākais Mercedes-Benz kabriolets SLK tiešām maksā vismaz Ls 30 000. Pirms pāriet pieticīgākā cenu līmenī, atliek piebilst, ka šajā cenu grupā pieejami arī divvietīgie rodsteri Audi TT Roadster un Alfa Romeo Spider, kā arī AutoInfo pirms diviem gadiem degustētais Nissan 350Z rodsters,rodsters, kurš piedāvā kaut ko diametrāli pretēju rafinētajam Mercedes-Benz – askētisks pēc iekārtojuma un mežonīgs pēc dabas, 350Z ir gandrīz nepieradi-nāts sacīkšu auto. Taču nevienam no minētajiem auto nav salokāma cietā jumta!

Coupé-cabrio ne tikai miljonāriem

Par laimi, dažādi ražotāji, tikai pašiem saprotamu apsvērumu vadīti, šodien ļauj autobraucējiem būt viegli neprātīgiem un baudīt saules un vēju glāstus, maksājot par to pat uz pusi mazākas summas. Pirmais veiksmīgais SLK sekotājs bija mazais, seksīgais franču Peugeot 206 CC – coupe-cabrio stila pionieris demokrātiskajā tirgus segmentā.

Mazais 206. lauvēns it kā dzīvo pavisam citā cenu un ambīciju grupā, taču šim spēkratam coupe-cabrio izpildījumā piemīt gan prestižs, gan sportiska aura, gan arī zināms praktiskums, jo aiz pirmās sēdekļu rindas ir iespējams nosēdināt vismaz mazgadīgus bērnus. Kā zināms, Peugeot 206 CC guva fenomenālus panākumus un tika saražots vairāk nekā 360 000 eksemplāru lielā skaitā. Ļoti populārs 206 CC modelis bija arī Latvijā. Vēlāk tirgū parādījās arī citi kupejas un kabrioleta krustojumi, kompaktāki un modernāki. Taču Peugeot šajā tirgus nišā iekarotās pozīcijas negrasījās tik viegli atdot – modeļa 206 CC vietā nākušais jaunais 207 CC ir izcili skaists eksemplārs, turklāt 1,6 l dzinējs attīsta 120 zirgspēkus. Par cenu aptuveni Ls 16 000 iegūstamais mazais franču lauvēns kā stilīgs dizaina objekts var droši stāties blakus pat žilbinošajai itāliešu skaistulei Alfa Romeo Spider.

Vieglo mašīnu cenas un ietilpības kompromisa segmentā, ko sauc par kompaktklasi, kabrioleti, izrādās, nepavisam nav katram ražotājam pašsaprotama lieta. Mums tā arī neizdevās atrast nevienu kompaktklases coupe-cabrio uzlecošās saules zemes autoražotāju piedāvājumā, lai gan mazās klases coupe-cabrio modeļi Mitsubishi Colt un Nissan Micra par aptuveni Ls 13 000 ir gana populāri, taču neapšaubāmi atraktīvākais japāņu piedāvājums par šādu cenu ir leģendārais divvietīgais sporta rodsters ar auduma jumtu

Mazda MX-5.

Taču, uzskatot, ka lielums, kurā iespējams vislabāk sabalansēt vaļēja auto ekskluzīvās iespējas ar vairāk nekā divām personām pieņemamu ietilpību, ir kompaktklase, AutoInfo degustatoru komanda pašā vasaras plaukumā ķērās pie divu īsti saulainu eiropiešu kompaktklases automobiļu Renault Megane CC un Volkswagen Eos izmēģināšanas.

Renault Megane Coupe-Cabrio

Kompaktklases hečbeku pārveidošana kabrioletos Francijā ir pierasta lieta arī Renault kompānijas jauno laiku vēsturē. Atcerēsimies kaut vai izskatīgo 1992. gada Renault 19 kabrioletu, kura aizmugurējo daļu pilnībā dizainēja kabrioletu eksperti no firmas Karmann. 1997. gada jūnijā pasaule pirmoreiz ieraudzīja pirmās paaudzes Megane kabrioletu, kuram gan toreiz vēl bija mīkstais auduma jumts. Otrās paaudzes Renault Megane debitēja 2002. gada rudenī, piesaistot vispārēju uzmanību ar pārdrošu, dinamisku dizainu un aktīvās drošības augsto līmeni. Tagad šā modeļa gammā ietilpst vairākas modifikācijas – trīs un piecdurvju hečbeki, sedans, universālis, kupeja kabriolets, kā arī sportiskā versija Renault Megane RS. Hečbeki un kabrioleti tiek montēti Francijā. 2003. gadā Megane ieguva Karmann izstrādātu cieto automātiski saliekamo jumtu, kuram tobrīd vienīgajam pasaulē bija panorāmas stikla panelis. Megane CC kļuva arī par pirmo kabrioletu savā klasē, kas aprīkots ar dīzeļdzinēju – 1.9 dCi, lai gan tobrīd vēl likās, ka daudzi no smalkās kabrioletu publikas nevēlēsies maitāt savu imidžu ar “traktora” dzinēju.

Megane Coupe-Cabrio neapšaubāmi ir pats elegantākais auto no Megane saimes, taču tā dizainu šodien neviens vairs nesauks par pārdrošu vai avangardisku. CC noapaļotās aizmugures formas nemaz nelīdzinās hečbeka asajām šķautnēm. Kabrioleta virsbūve kopumā ir garāka par hečbeka 4355:4209 mm, taču riteņu bāze 2522 mm ir par 103 mm īsāka. Virsbūves nostiprināšana, saliekamā jumta konstrukcija un stikla jumts kopā veido mašīnas svaru – aptuveni 1400 kg, kas ir vismaz par 150 kg vairāk nekā hečbekam. Lai gan Renault Megane Coupe-Cabrio ir vecākais no šobrīd tirgū pieejamajiem šāda tipa kompaktajiem automobiļiem, acīs tas nekrīt, jo Megane otrās paaudzes startā tā dizains bija pietiekami radikāls, lai aktualitāti saglabātu ilgāku laiku. Franču auto raksturīgas iezīmes ir ķīļveida priekšdaļa ar skaidri redzamiem līniju lūzumiem, precīzi iegriezts logotipa rombs pašā pieres vidū un asiem zīmuļa vilcieniem dziļi ievilktas lukturu trapeces, kas vidusdaļā pāriet dzesēšanas atverēs. Izteikti cirkuļa loki iezīmē riteņu arkas, bet aizmugurē bagāžnieka vāka apakšmalu noslēdz plats uz leju vērsts harpūnas uzgalis, kura malas it kā balsta rombveida lukturus.

Renault Megane Coupe-Cabrio veidota tā, lai sniegtu augstu komforta līmeni gan vadītājam, gan pasažieriem. Automašīnā ir ietilpīgs salons, ērtas sēdvietas, visnotaļ plaša telpa kājām un katram pasažierim ir atvēlēts tik daudz vietas, cik viņam nepieciešams. Megane salonā priekšējais panelis ir pelēks un lakonisks, tāds pats kā hečbekam, taču apdarē izmantotie alumīnija elementi, sarkanie ādas sēdekļi un panorāmas stikla jumts nepārprotami rada ekskluzivitātes pieskaņu. Stūre lietišķa, sarkanie ādas sēdekļi stingri un ar lielisku satvērienu. Vadītāja sēdeklis ir par 24 mm zemāks nekā hečbekā, kas rada papildu komfortu. Salona ietilpība ir pietiekama, lai sēdētu četratā: ja vien priekšējos sēdekļos nesēž 1,80 m gari tēvaiņi, aizmugurē pietiek vietas arī diviem pieaugušajiem. Vairāk nekā diviem līdzbraucējiem aizmugurē gan nebūs vietas, jo salokāmā jumta konstrukcija prasa savu tiesu. Bagāžniekā ietilpst iespaidīgi 490 litri, ja jumts ir augšā, taču ar nolaistu jumtu atliek 190 litru rūme. Tātad bagāžniekā pat ar tur ielocītu jumtu būs vieta arī pārim nelielu čemodānu.

Ceļot ar Megane Coupe-Cabrio ir stilīgi jebkādos laikapstākļos! Vienā acumirklī stiklotais jumts pārvērš kabrioletu par kupejnieku, taču netraucē turpināt baudīt braucienu zem klajas debess. Nav pat jāizkāpj no mašīnas, lai coupe pārvērstu par cabrio, un otrādi, – atliek tikai nospiest pogu, un apmēram 25 sekunžu laikā jumts vai nu ir, vai tā nav. Automobilis gan šo darbību laikā ir jāapstādina. Brauciena laikā piedzīvotā lietusgāze ļauj apgalvot, ka jumta konstrukcija ir pārdomāta un absolūti lietus droša. Tātad kupeja–kabriolets ir kas vairāk nekā tikai vasaras auto.

Mūsu degustētā Megane CC ir 2,0 litru versijā ar turbokompresoru un manuālo pārnesumkārbu. Automātiskās transmisijas tiek tikai parastajam divlitru benzīnniekam un 1,9 litru turbodīzeliem. Sešpakāpju manuālā kārba nav tik precīza, kā gribētos īsti sportiskai braukšanai, lai gan visumā tā nepavisam nav peļama. Renault divlitru benzīna motors spēj attīstīt 165 ZS, kas ļauj līdz 100 km/h paātrināties 8,7 sekundēs, un tas ir absolūti pietiekami, jo Megane gadījumā stils dominē pār ātrumu, it kā cenšoties atgādināt, ka kabriolets un sporta auto jau savā būtībā ir divas dažādas lietas. Divlitru benzīnnieks braucot pat tā kā nedaudz atgādina dīzeli pozitīvā nozīmē – ļoti plašs un pārliecinošs jaudas diapazons, taču raķetes dinamika izpaliek. Šasijas un mīkstās piekares regu-lējumi vairāk orientēti uz komfortablu braukšanu kruīza režīmā. Arī vieglā stūre it kā aicina braukt relaksēti, bez steigas baudot sauli. Taču kopumā auto piedāvā vairāk dinamikas, nekā kabrioletam jebkad reāli būs nepieciešams. Braucot ar aizvērtu jumtu, akustiskais komforts ir gandrīz tāds pats kā normālā kompaktklases hečbekā. Tikai uz grubuļainā Latvijas ceļa asfalta brīžiem jūtama jumta konstrukciju viegla drebēšana.

Volkswagen Eos

Jādomā, ka vēl šodien lielai daļai eiropiešu jēdziens Golf Cabrio vispirms asociēsies ar baltu pagājušā gadsimta 80. gadu pirmās paaudzes golfiņu, kurā sēž garmatains vadītājs ar milzīgām saulesbrillēm un pilnā skaļumā klausās Bay City Rollers. Jā, bezjumta golfiņš ir auto, kas vairumā gadījumu tika izmantots kā materiāli nodrošinātu, bezrūpīgu un brīvdomīgu jauniešu rotaļlieta. Būvēts Volfsburgā, bet kā savās mājās vislabāk jūtas franču Rivjērā. Šādai publikai VW piedāvājumā ir Beetle Cabrio, taču nopietnākiem pircējiem tiek piedāvāts grieķu rītausmas dievietes vārdā nosauktais automobilis Eos.

Tomēr aizmugurē sēdoši pasažieri šādās 2+2 mašīnās ir retums, tāpēc jau arī vēja aizturis ir opciju sarakstā.

Eos bagāžnieka vāks gatavots no plastmasas, jo jumta konstrukcijas hidraulikai ir grūtāk cilāt tērauda vāku pirms jumta pacelšanas vai nolaišanas. Bagāžas nodalījuma tilpuma Eos kupejai, kad jumts augšā, ir 380 litru (par 30 litriem vairāk nekā hečbekam), bet kabrioletam, kad jumts nolaists, tas nav pats lielākais starp konkurentiem – 210 litri, toties drošākais gan. Citi konkurenti kravas telpā mantu nodalījumu no jumta nodalījuma nošķir ar auduma tīklu, bet īpaši gan tas neaizsargā – asāks čemodāna stūris var saskrāpēt turpat bagāžniekā esošo metāla jumtu. Te abas telpas nodala bieza, no preskartona izgatavota starpsiena. Un, ja tā nav savā vietā, jumtu salocīt neizdosies – mehānisms vienkārši nereaģē uz pogas nospiešanu un displejā parādās informācija par kļūdu – error.

Visi pieci motori šim priekšpiedziņas coupe-cabrio ir mantoti no golfa. Pirmā izvēle ir starp četru cilindru benzīna motoriem: 1,6 litru dzinējs ar 115 zirgspēkiem, 2,0 litru motors ar 150 zirgspēkiem un 2,0 litru turbo dzinējs ar 200 zirgspēkiem. Visus motorus sajūdz ar sešpakāpju manuālo ātrumkārbu. Jaudīgāko 2,0 dzinēju komplektē arī ar sešpakāpju divsajūgu DSG kārbu. Konkurentiem iespējamas tikai automātiskās ātrumkārbas ar četriem pārnesu-miem, un DSG piedāvā būtiskāku atšķirību braukšanas izjūtās. Seko četru cilindru turbodīzelis un mežonīgais sešu cilindru 3,2 litru V6 benzīnnieks no Golf R32 ar DSG kārbu – nevienam konkurentam šajā klasē tāda zvēra nav. Taču kabrioleta galvenā kvalitāte nepavisam nav mežonīgs ātrums un sporta mašīnas daba. Angļu autožurnālisti uzskata, ka Eos ar 3,2 litru V6 dzinēju vislabāk derēs sešdesmitgadniekam, kurš, baudot pensijas priekus, dodas uz siltajām zemēm medīt jaunus zaķus, turpretī visiem pārējiem pietiks arī ar diviem litriem un turbo. Jāteic, ka no Golf GTi aizgūtais divlitru TFSI turbodzinējs ar saviem 200 zirgspēkiem padara 1535 kg smago eosu pārsteidzoši dinamisku. Divlitru turbomotors attīsta 200 ZS jaudu, sākot jau no 1800 apgriezieniem minūtē, elastīgs un dinamisks tas ir arī ar zemākiem apgriezieniem, taču īpašu kaifu šim spridzeklim piešķir divsajūgu automātiskā DSG transmisija, kas, pat strauji ieminot grīdā gāzes pedāli, pārslēdzas gandrīz nemanāmi – ir tikai viens vienīgs azartisks stiepiens! Lai arī absolūtos skaitļos (0–100 km/h 7,8 sekundēs) tas dinamikā atpaliek no GTi, tomēr pēc braukšanas izjūtām šī atpalicība nav manāma. Eos nepavisam nav tā sarežģītākā piekare - priekšā McPherson ar stabilizatoru, aizmugurē daudzsviru ar stabilizatoru – nav tik cieta kā GTi, taču ir ideāls kompromiss starp sportiskumu un komfortu. Jebkādā ātruma režīmā Eos fantastiski turas pie ceļa un priecē ar lielisku, precīzu vadāmību.

Konkurence

Mūsu šīsvasaras degustācijas dalībnieki nav vienīgie kompaktklases coupe-cabrio ar visnotaļ līdzīgu cenu 15–20 tūkstošu latu robežās un izmantoto dzinēju klāstu. Peugeot 307 CC dārgākajā Sport komplektācijā 2,0 l benzīna motora jauda bez turbīnām uzskrūvēta līdz 180 ZS. Automātiskā transmisija pieejama tikai 140 ZS versijā, bet vienīgi HDi turbodīzelim tiek uzstādīta manuālā sešpakāpju ātrumkārba. Opel Astra Twin Top divi litri ar turbīnām topversijā attīsta 200 ZS jaudu, bet visnotaļ žiperīgs tas ir arī ar 170 zirdziņiem, un abos gadījumos aprīkots ar sešpakāpju manuālo ātrumkārbu. Automāts tikai komplektā ar 1,8 l dzinēju. Ir arī dīzelis ar 1,9 litru darba tilpumu. Svaigākais jaunums šajā klasē ir Ford Focus CC, kura dizainu izstrādājusi Pininfarina studija, pieejams ar 1,6 (100 ZS) un 2 litru (145 ZS) benzīna un 2,0 litru TDCi dīzeli (136 ZS).

„All about havin’ fun!”

Neaizmirstamais brauciens kabrioletā cauri pilsētai pēc leģendārās rokgrupas KISS koncerta KISS ALIVE/ 35 World Tour pilnīgi un galīgi pārliecināja, ka kabriolets – tas ir All about havin’ fun!!! (Tieši tas, kas vajadzīgs pilnai laimei!). Nekad iepriekš braukšana nav sagādājusi tik daudz prieka!

Kāpēc gan iegādāties divus dažādus auto vasarai un ziemai, ja par pusotra auto cenu var iegādāties automobili, kas apvieno divus vienā – coupe-cabrio? Gan Renault Megane CC, gan Volkswagen Eos ir eleganta kupeja kombinācijā ar klasisku kabrioletu un sniedz tev labāko no abām pasaulēm. Lai arī Latvijas vasara nelutina ar saulainu dienu daudzumu, automobiļi ar vaļēju salonu dzīvi šajā gadalaikā padara daudz krāšņāku. Jo nejaukos laikapstākļus var pārlaist zem stikla jumta, bet, saulītei uzsmaidot, vari to skatīt vaigā un nav vairs jāslēpjas metāla būrī, kur veldzi sniedz tikai klimata sistēmu mākslīgais spirgtums. Jumta salikšana un uzstādīšana abiem auto notiek automātiski un aptuveni vienādā laika sprīdī – kādu 25 sekunžu laikā. Jāatceras tikai, ka tas darāms tad, kad auto ir apstādināts. Nav mazsvarīga loma arī kinētiskajai ceļmalas izrādei, kas piesaista līdzpilsoņu skatus katru reizi, kad mašīnai aizbrauc jumts.

Jāuzteic arī Megane CC panorāmas stikla jumts un vēl jo vairāk – Eos iespaidīgais stikla jumts lūka. Taču, pēc subjektīvajām izjūtām, ar nolaistu jumtu ātri braucot, komfortablāk var justies Megane CC, jo Eos ir īsāks priekšējā loga rāmis, tāpēc salonā ir vējaināks. Taču Eos piedāvā neticamu kombināciju – nevis divi vienā, bet trīs vienā – Golf GTi braukšanas prieks apvienojumā ar elegantu coupe siluetu un visām kabrioleta iespējām! Tādēļ arī Eos ir dārgākais savā klasē, un tas ir pilnīgi pamatoti. Taču, ja runājam par coupe-cabrio prioritātēm, tad jēdziens “stilīgs” noteikti ir būtiskāks par tādiem jēdzieniem kā “ātrs” un “dinamisks”.

Bet brīnišķīgās vasaras dienās noteikti ne vienam vien ienāks prātā doma, ka labi būtu ar bezjumta mašīnu doties tuvāk dabai, dziļāk neceļos, un tad atklājam, ka mūsdienu piesātinātais krosoveru tirgus šodien vēl joprojām nepiedāvā nevienu parketnieku ar salokāmu cieto jumtu! Tas ražotājs, kurš šo “fikso ideju” pirmais realizēs dzīvē, noteikti nenožēlos!

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-