„Mazda 6” sedana degustācija

Pievienots: 4. novembrī 2010 08:37 | Autors: Agnis Krauja; AutoNews.lv | Komentāri: (2)

Ja citi japāņu autokoncerni saviem modeļiem, kuri cenšas iekarot premium statusu, izdomājuši jaunus zīmolus (piem. Lexus, Infiniti), tad Mazda apņēmīgi virza uz premium kategorijas pusi visus jaunos modeļus, par ko liecina gan dinamiskā Mazda CX-7 (no plašā krosoveru klāsta tieši šis auto pēc savas būtības atrodas vistuvāk kāda cita zināma autoražotāja izdomātajam apzīmējumam Sport Utility Coupe), gan vidējās klases skaistule Mazda-6, kura turklāt atrodas nepārtrauktā attīstības procesā, un no dizaina viedokļa nupat jau ir Lexus gandrīz panākusi.

Mūsu degustētā 2010.gada modeļa "Mazda 6", ar kuru šovasar apmeklējām Eiropas autokrosa čempionātu, nudien izskatās kā Premium klases automobilis. Ne velti policisti, kuri regulēja satiksmi pie iebraukšanas Mūsas trasē, mūs novirzīja uz VIP personām paredzēto stāvvietu!

Dizains kā veiksmes stāsta pamats

Japānas tirgū šo "Mazda" modeli sauc "Atenza", kas no labskanības viedokļa ir krietni ērtāk, nekā bezpersoniskais „sešinieks”, un tīri labi izklausītos arī Eiropā. "Mazda 6" pasaules pirmizrāde notika 2002.gada Ženēvas autoizstādē, un tagad jau var droši apgalvot, ka tas bija pagrieziena punkts japāņu kompānijas vēsturē. Šis ir pirmais japāņu kompānijas modelis, kas būvēts saskaņā ar “Zoom-Zoom” filosofiju, jauno "Mazda" zīmola identitāti. Zoom-zoom pamatā ir doma, ka katrā no mums joprojām slēpjas mazs bērns, tādēļ auto ir jābūt tādam, lai pieauguši cilvēki pie  stūres sēstos ar puicisku entuziasmu, tādēļ katrā "Mazda" auto modelī jābūt iemiesotiem "Mazda RX-7" un "Mazda MX-5" sportiskajiem gēniem. Šodien var teikt arī tā: Zoom - Zoom = Mazda 6! Jo pirmais modelis šo filosofiju iemiesoja perfekti, un rezultātā sasniedza tādus panākumus, par kādiem japāņi agrāk pat neuzdrošinājās sapņot.  Izpratne par skaisto, mēdz būt atšķirīga, taču piecos lielākajos Eiropas autotirgos veiktā aptauja noskaidrojusi, ka galvenais iemesls, kādēļ pircēji izvēlējušies "Mazda 6", ir automobiļa dizains. Nenoliedzami, "Mazda 6" ir skaistule. Tā izceļas uz citu savas klases auto fona ar atlētiskām virsbūves proporcijām un slaido ķīļveida siluetu. Neatkarīgi no skata punkta, Mazda 6 nekad neizskatīsies masīva! Kurš vēl vidējās klases auto var lepoties ar šādu slaidu, seksīgu augumu – ja nu vienīgi tikai itāliešu skaistule "Alfa Romeo 159".

Arvien tuvāk pilnībai

2007. gada novembrī tika prezentēta otrās paaudzes Mazda 6 kā „Zoom-Zoom” filosofijas tālākas attīstības izpausme. Otro Mazda 6 sajaukt ar citiem auto ir grūti, pārmantojamība acīm redzama, sportiskais seksapīls saglabāts. Taču, nezaudējot priekštecei piemītošo dinamiskumu, "Mazda 6" ir ieguvusi augstāku elegances pievienoto vērtību. Pagājis tikai nedaudz vairāk par diviem gadiem, un otrās paaudzes Sestā piedzīvojusi atjaunošanu, kura veikta, rūpīgi izanalizējot pircēju atsauksmes. Viegli retušētā virsbūve taktiski slēpj nopietnākus uzlabojumus tehnikā.



Tieši tādēļ šo atjaunošanu negribas saukt par feisliftu, jo Sestā ir mainījusies, nevis ar kosmētisko operāciju uzpucējot izskatu, bet gan uzlabojot kopējo kvalitāti - degvielas ekonomiju, trokšņu izolāciju un vadāmību. Dizaina izmaiņas ir minimālas. Droši vien, šo vieglo feisliftu uz ielas daudzi pat neievēros. Mazliet citādu smaidu rāda radiatora dzesēšanas atveres priekšējā bamperī un sasodīti glītie miglas lukturu "uzacu loki", taču pamanāmākais jaunums ir auto degungalā esošajam logotipam pieaugušie spārniņi. Vēl ir nākuši klāt jauna dizaina lietie diski, palielināts komplektāciju pieejamais pamataprīkojums, kā arī plašākas kļuvušas papildu opciju iespējas. "Mazda 6" ar virsbūves 4,76 m garumu un riteņu garenbāzi 2,73 m savas klases ietvaros šodien ir vidusmērs, jo daži D segmenta automobiļi pēdējos gados ir tā izauguši, ka sasnieguši garumu virs 4,8 m (Opel Insignia, Ford Mondeo) un riteņu bāzi virs 2,8 m (Citroen C5, Ford Mondeo).

Salons no iekšpuses

Tiklīdz aizveras "Mazda 6" durvis, priekšējā panelī sākas gaismu šovs – iemirdzas instrumentu paneļa bultiņas, klimata un audiosistēmas kontroles kloķi un infodisplejā parādās uzraksts “zoom-zoom”. Tumsā kontrolmērinstrumentu skalām ir sarkans apgaismojums, kam apkārt zila gaisma. Ērti iekārtoties pie Sestās stūres ir viegli. Viss nepieciešamais vadībai izvietots parocīgi, kājām vietas diezgan, sēdekļi sniedz pietiekami labu sānu atbalstu. Sportiski veidotais kokpits, dziļie sēdekļi un zemā jumta līnija tīri psiholoģiski rada iekšēju drošības sajūtu, ko papildina sportisks stūres rats.



Sešpakāpju manuālās pārnesumkārbas kulise ir uzteicami kompakta un precīza, turklāt slēgšanās svira novietota ļoti parocīgi. Tikai vērīgākajiem atklāsies svaigākie uzlabojumi atjaunotajā salonā. Stūres ratam nav mainīts ērtais trīsspieķu izvietojums ar klimata un kruīzkontroles vadības labi pazīstamo risinājumu, taču labāku materiālu dēļ stūre tagad atstāj elegantāku iespaidu. Kvalitatīvāku apdares materiālu izvēli salonā var novērot gandrīz visur, hroma imitācija un klavierlakas krāsas apdare pastiprina kvalitātes sajūtu. Plastmasu kvalitāte vēl arvien atstāj minimālu handikapu vāciešiem, toties dizaina līnijas un efektīgie "pulksteņi" panelī ir elpu aizraujoši! Atjaunotajā "Mazda 6" pieejami arī vairāki, šim modelim jauni aprīkojuma  elementi, piemēram, atbalsta sistēma startēšanai pret kalnu, adaptīvā priekšējo lukturu sistēma un ārkārtas avārijas bremzēšanas gaismas signālu funkcija. Auto pievilcīgais dizains ne par matu nemazina šā ģimenes auto praktiskumu. Vietas aizmugurējā sēdeklī trim vidēja auguma cilvēkiem arī ir pietiekami.

Kas zem motora pārsega?

Degustācijas braucienā dodamies ar uzlabotu "Mazda 6" sedanu, kam zem motora pārsega ir 2,0 litru DISI (degvielas tiešās iesmidzināšanas sistēma) benzīna dzinējs ar 155 zirgspēkiem un 193 Nm griezes momentu –dzinēju gammas novitāte. Izmēģinātajam benzīna agregātam kompresijas pakāpe no 10,0 ir palielināta līdz 11,2, kas ļāvis iegūt par 8 zirgspēkiem lielāku jaudu un par 9 Nm lielāku griezes momentu. Tiesa, maksimālie motora parametri tagad tiek sasniegti ar nedaudz lielāku apgriezienu skaitu – jaudai attiecīgi par 300, bet griezei par 500 apgriezieniem augstāk. Sākot no trešā pārnesuma uz augšu ir izmainītas arī šešpakāpju manuālās pārnesumkārbas attiecības, lai gan galvenā pārnesuma skaitlis nav mainījies. Divlitru motora griezes moments un jauda ir pietiekami, kombinācijā ar manuālo pārnesumkārbu tas strādā lieliski, un ātrumu ļauj uzņemt diezgan naski. Tīri labs cēliens ir jau no zemākajiem pārnesumiem, taču azarta cienītājiem būs jātur augstāki apgriezieni. Pilsētas satiksmē piektajā pārnesumā pie ātruma 50 km/h dzinējs strādā aptuveni 1700 apgriezienu zonā, kas ļauj paātrināties bez pārslēgšanās. Šosejas režīmos, veicot apdzīšanas manevrus, nevajag slinkot ar pārslēgšanos, citādi pretējās kustības joslā tiek pavadītas liekas sekundes. Vislabāk motors darbojas ikdienas režīmos, iekļaujoties kopējā satiksmes plūsmā. Tad ļoti tuvu realitātei ir arī ražotāja norādītais vidējais degvielas patēriņš ir 6,9 litri uz 100 km.

Dīzeļmotoru cienītājiem par prieku jāpiebilst, ka tagad "Mazda 6" vecais 2,0 l MZR dīzeļmotors (140 Zs) ir aizstāts ar jaunās paaudzes "common rail" 2,2 l agregātu, kas vispirms parādījās krosoveram "Mazda CX-7", bet tagad ar trim dažādām jaudas versijām (129 Zs, 163 Zs un 180 Zs) pieejams arī Sestajai. Dīzeļi tiek komplektēti tikai ar sešpakāpju manuālo kārbu.

Braucam!

Pēc dizaina nākamais Mazda 6 panākumu stūrakmens ir tās dāvātais braukšanas prieks un azartiska vadāmība. Pirmās paaudzes Sestā brauca ļoti pieklājīgi, tiesa, Latvijas “nacionālās kvalitātes” ceļa apstākļos sportiskā piekare bija pārāk jūtīga pret nelīdzenumiem asfaltā, pie lielākiem ātrumiem uzkrītoši lasīja ceļu. Pārsēžoties no cita, ar līganāku gaitu apveltīta auto, starpību varēja sajust uzreiz. Otrās paaudzes modelim piekare ir uzlabota komforta virzienā, taču joprojām jutīga. Piekare precīzi kopē ceļa profilu, nodrošinot dinamiskai braukšanai nepieciešamo stabilitāti, taču gaitas komforts uz mūsu ceļiem joprojām ir viduvējs. Uz Salu tilta posmu salaidumiem uzreiz var just, kā balstiekārtu pārņem nelīdzenumu radītā vibrācija. Salonā sēdošajiem piekare ļauj sajust ielu seguma reljefu, uztausta pat šķietami nelielas asfalta plaisas, nemaz nerunājot par tipiskām risēm un ielāpiem. Protams, atliek vēlēties, lai Rīgas ielu slikti salāpītais asfalts būtu ne tik kaitinošs... Šosejas režīmos pieaugot ātrumam, gaita paliek arvien līganāka, ceļa negludumi vairs nav tik jūtami. Ceļa grambas skaistulītei nav gluži sāpīgas, bet braucējiem tās tomēr spēj gaisināt auto dizaina radīto premium sajūtu. Skaņas izolācija gan salonā ir labā līmenī. Rites komforta cienītājiem par labu nekāk mūsu degustētā auto 17 collu riteņi ar 215/50 izmēra riepām. "Comfort" un "Dynamic" aprīkojumā paredzēti 205/60 ripuļi uz R16 diskiem, kas piekares jutīgumu noteikti padarīs mazāku.  "Touring" un "Exclusive" standartā paredzētas zemāka profila riepas, "Exclusive" pat 225/45R18, kas ikdienas braukšanai pa tipisku Latvijas ceļu nebūs piemērotākais risinājums.



Uzlabotajai "Mazda 6" piekarē un stūres mehānismā ir veiktas sīkas korekcijas, tagad gaita kļuvusi nosvērtāka un stabilāka. Mazda inženieri ir īstenojuši šasijas pilnveidojumus, kas ļauj auto vēl labāk turēties uz ceļa un demonstrēt pārliecinošāku stabilitāti pagriezienos, neietekmējot gaitas komfortu. Ikdienas satiksmē uz vadītāja komandām Sestā reaģē precīzi un ātri. Pilsētā ar samērā garo auto manevrēt ir viegli. Pieaugot kustības ātrumam, stūre kļūst stingrāka un ar izteiktāku atpakaļreakciju. Pedāļi jūtīgi, īpaši sajūgs, kam ir neparasti garš gājiens, ar šādi noregulētu sajūgu brauciena sākumā var gadīties nejauša "noslāpšana". Toties pati manuālā sešpakāpju pārnesumkārba ir precīza un patīkama. Tāpat vadītāju priecē precīzā stūre, kas izceļas ar ātrumam un pagrieziena leņķim atbilstošu reakciju, un līkumos uzgāzējot, nemaz necenšas izrauties. "Mazda 6" spēj ievilkt vadīšanas procesā vairāk, nekā to spēj klasesbiedri, un brīžiem pat likt aizmirst, ka stūrēju parastu vidējās klases priekšpiedziņas sedanu. Jā, tie vienmēr klātesošie RX-7 un MX-5 sportiskie gēni tomēr nebūs bijis tikai mārketinga triks...

Mazda 6 vērtējums

Plusi: Dizains, vadāmība, cenas un vērtības attiecība.

Mīnusi : Latvijas ceļa apstākļos piekare pārāk jutīga.

 

"Mazda 6" galvenais ierocis joprojām ir skaistums. Auto izvēles procesā tam nereti ir liels svars. Sestā uzrunā gan vizuāli, gan tehniski, gan emocionāli... Pietiekami respektabls auto ar vajadzīgo sportisko dzirksti, kā arī elegances un rotaļīguma devu. Dzinēju piedāvājums ir visnotaļ konkurētspējīgs, aprīkojums - vēl jo vairāk, ja vien klients gatavs maksāt. Taču sākumcena - no 19 900 eiro – visnotaļ demokrātiska. Tehnika uzticama, jo vācu statistikai nav iemesla neticēt. Gana ērts un praktisks ģimenes auto, kas neprasīs lielus ieguldījumus. Automobilis jauneklīgam cilvēkiem, kam svarīgs ir dizains, individualitāte, stils un bauda.



Foto: laikraksts "AutoInfo".

Komentāri:

Leo - 4. novembrī 2010 13:25

Izskatās pēc lēta LEXUS pakaļdarinājuma. Kad parādījās MAZDA6 un Honda Accord- večiem patika Honda, bet viņu sievas lēja siekalas ieraugot Mazdas aizmugurējās Lexus style lampas. Tagad tautai šie lukturi jau riebjas.

viktors viktors - 7. februārī 2011 08:36

a kas ar rūsu-ir kas papildus darīts?

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-