Opel Corsa EcoFLEX degustācija

Pievienots: 11. oktobrī 2010 19:49 | Autors: Agnis Krauja; AutoNews.lv | Komentāri: (0)

Šovasar Autoinfo degustatori izmēģināja zaļajā virzienā orientēto Opel dīzeļmotoru, kas "iepakots" vismazākajā opelītī - "Opel Corsa EcoFLEX" 1,3 CDTI.

"Opel" mazās klases automobilis "Corsa" debitēja tālajā 1982. gadā. Pavisam tika izlaisti 9,4 miljoni pirmo trīs paaudžu "Corsa". 2006.gadā modelim parādījās pašreizējā, ceturtā paaudze, kas Eiropā kļuva par bestselleru - gada laikā tiek saražoti  vairāk par 370 000 šīs mašīnas eksemplāru. Pašreiz "Corsa" ir viens no vecākajiem "Opel" vieglo automašīnu modeļiem. Jaunie Astra un Meriva modeļi jau veidoti pavisam citā stilā, jaunajā Opel „dizaina valodā“, kas visus patīkami pārsteidza līdz ar Insignia atnākšanu. Taču "EcoFLEX" nav vis kārtējais novecojuša modeļa feislifts, jeb dizaina atsvaidzināšana.   

"EcoFLEX "ir "Opel" versija par lielākas degvielas ekonomijas un mazāku CO2 izmešu panākšanu dīzeļdzinējam. "Corsa EcoFLEX" ir pats „zaļākais“ un ekonomiskākais no šobrīd pieejamajiem "Opel" modeļiem. Trīsdurvju mazauto CO2 izmešu daudzums ir tikai 98 g/km. Ja kādam Latvijā šis cipars vēl nešķiet aktuāls, tad atsevišķās Eiropas valstīs šāds auto tiek atbrīvots no “ceļa nodokļa”. Taču, vairums Latvijas autobraucēju pret savu spēkratu degvielas patēriņa ietekmi uz ikdienas ekspluatācijas izdevumiem jau sen nav vienaldzīgi. Viņiem daudz nozīmīgāks jaunums būs tas, ka "Corsa EcoFLEX" 1,3 l CDTI dīzeldzinējs nodrošina fantastiski zemu degvielas patēriņu, kas panākts uz dažādu inženiertehnisku risinājumu rēķina - moderna elektronika, “gudra” degvielas iesmidzināšanas sistēma un jaunas pārnesumu attiecības 5-pakāpju manuālajā kārbā.



Veidojot auto dizainu, vācieši, salīdzinot ar frančiem un japāņiem, arvien ir centušies ieturēt mērenību, pamatojot to ar pircēju konservatīvo gaumi. Bet tieši "Opel" ir izvirzījies vācu autodizaina avangardā, un 2006.gada modelis Corsa bija tam pirmais apliecinājums. Ja atceramies iepriekšējo paaudžu korsas, tās bija veidotas salīdzinoši neizteiksmīgā stilā. Ceturtās paaudzes "Corsa" ne tikai kļuva ievērojami lielāka (ārējie izmēri: garums 4001 mm, platums 1709 mm, augstums 1491 mm, riteņu bāze 2510 mm), bet arī visnotaļ pievilcīga un interesanta. Kopš pagājušā gadsimta Ascona un Monza modeļiem “saldajos astoņdesmitajos”, šī "Corsa" bija pirmais masu produkcijas Opel, kas lika uz ielas atskatīties - tāds eleganti meitenīgs dizains. Auto, par kuru lielākā daļa vienbalsīgi saka – tāds jauks un smaidīgs automobilītis, ar ko būtu jābrauc smalkām dāmītēm. Ak, šie uz augšu izstieptie lukturi, kas vismaz tikpat izteiksmīgi kā seksīgā "Peugeot 207" ģīmītī! Taču arī vijīgās sānu līnijas un izceltās riteņu arkas šai markai bija kas pilnīgi jauns... "Opel" ceturtajai "Corsa" paaudzei izveidoja atšķirīgu aizmugures dizainu trīs un piecu durvju modeļiem. Trīsdurvju versija izskatās labāk, jo piecdurvju modelim dizainu vairāk iespaidojušas rūpes par pasažieriem aizmugurē, praktiskumu un ietilpību. Trīsdurvju korsai iespējamie bagāžnieka litri atmesti par labu seksīgai pēcpusei. Mūsu degustētajai korsai tā sevišķi izceļas perlamutra baltumā. Tikai, palūkojoties sānskatā, šķiet, ka virsbūves B-statni vajadzēja nokrāsot melnu, tad būtu ar minimāliem līdzekļiem panākts vēl dinamiskāks auto kopskats.



Aizvērtām acīm ieklausoties šī opelīša durvju aizvēršanās skaņā, rodas aizdomas par premium klasi. "Corsa" ir savai klasei liels auto, taču izliekas par mazu vabolīti. Bet atliek vien tajā iekāpt iekšā, lai šis iespaids mainītos uzreiz. Salona izmēri patiesi atstāj iespaidu, ja runājam par priekšējiem sēdekļiem. Elkoņu augstumā "Corsa" šķiet platāka par veco Astru, taču sēdpozīcija ir diezgan augsta, lai gan plašie stūres un vadītāja sēdekļa regulēšanas diapazoni ļauj piemeklēt pozīciju ikvienam piemērotu. Priekšējais panelis ar klasisko mērinstrumentu izvietojumu un taisno viduskonsoli atstāj visnotaļ solīdu iespaidu. Corsa ir kvalitatīva salona apdare, taču pietrūkst jaunāko opel modeļu elegances, kas sākās ar Insignia. Lai to kompensētu, "Corsa" salons pārsteidz ar sarkaniem auduma sēdekļiem un tādiem pašiem akcentiem panelī un durvīs. Precīza, pat ar pretenzijām uz zināmu slēgšanās eleganci ir manuālā ātrumkārba. Stūresrats regulējams augstumā un dziļumā, taču vairāk iepriecina izmaiņas zemstūres sviru darbībā. "Opel" ieviestie sensoru tipa pagriezienu slēdzēji bez ērtā knikšķa mūsuprāt, nav labākais izgudrojums. Taču "Corsa" gadījumā ir rasts kompromiss - pagriezienu signāla slēdža galējais stāvoklis joprojām nefiksējas, taču svira vismaz dod skaidrāku sajūtu par to, ka rādītājs ieslēgts. Masīvie priekšējie balsti nedaudz traucē ceļa pārredzamību, neko daudz tur nepalīdz arī balstā pēc minivenu modes ierīkotais mazais trīsstūrveida lodziņš. Parkingsensori ir nepieciešami, jo masīvie c-statņi laupa vadītājam pārskatāmību uz aizmuguri. ierobežotā pārskatāmība uz aizmuguri un 45 grādu leņķī uz sāniem.

Aiz 1,88 m gara vadītāja daudz vietas aizmugurē nepaliek. "Corsa" trīsdurvju izpildījumā tomēr ir tikai diviem pieaugušiem cilvēkiem paredzēts ērtas pārvietošanās līdzeklis. "Corsa", būdama salīdzinoši vecs modelis, nav starp ērtību pirmrindniekiem, jo klasesbiedru vidū atradīsies spēkrati, kam ir vairāk rūmes un ērtāka iekļūšana aizmugures sēdekļos. "Corsa" bagāžnieka tilpums sasniedz 285 litrus, turklāt tam ir dubulta grīda. Paceļot plauktu, grīda nostājas vienā līmenī ar bagāžnieka durvju malu, bet izveidotajā nišā var paslēpt dažādus sīkumus. Bagāžnieks kļūst vēl lielāks, ja saloka dalītos aizmugures sēdekļus. Visbeidzot, par īpašajām Corsa ekstrām: neviens mazās klases automobilis iepriekš nekad agrāk nav bijis aprīkots ar apsildāmu stūresratu. Bez tam, "Corsa" kā papildaprīkojumu var pasūtīt arī grozāmus priekšējos starmešus. Visbeidzot, par aptuveni 300 latiem ir iespēja iegūt atvilktni pakaļējā bamperī, no kuras var izlocīt "Flex fix" divu velosipēdu turētāju.



Tātad, braucam ar "Opel Corsa", kurš aprīkots ar 1,3 litru CDTI dzinēju, taču nevis parasto, bet "EcoFLEX". "Corsa EcoFLEX" ir pats ekonomiskākais no šobrīd pieejamajiem "Opel" modeļiem. Triju dienu degustācijas braucienā gan pa pilsētu, gan šoseju tam guvām apstiprinājumu - Corsa Ecoflex vidēji patērēja mazāk par 5 litriem uz 100 km. Tātad, faktiski tikpat, cik norādījis ražotājs - 4,5 l/100 km. 1,3 l CDTI motora parametri, kas standartā ir 75 vai 90 Zs un attiecīgi ar 170 vai 200 Nm maksimālo griezi, "EcoFLEX" versijai ir izmainīti. Jauda pat ir lielāka (95 Zs), bet griezes moments (190 Nm) nedaudz mazāks kā standarta 90 Zs versijai.

Jāatzīmē, ka "Corsa EcoFLEX" versijas 1,3 litru dīzeļdzinējs ir savienots ar piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu, kas slēdzas ļoti precīzi, pat ar pretenzijām uz zināmu eleganci. 95 zirgspēku jauda ir pietiekama, lai pilnvērtīgi izmantotu šo svarā necilo auto ne tikai pilsētā. Dzinējs ļauj pieņemamā tempā sasniegt šosejas ātrumus un veikli īstenot jebkuru apdzīšanas manevru. Tomēr, ne jau sportisks temperaments ir šī motora sūtība. Tas demonstrē pilnīgi pietiekamu dinamiku un labu elastību dažādos braukšanas režīmos. Tikai jāpierod, ka uzsākot kustību atpakaļgaitā, nākas vairāk uzgāzēt, lai nenoslāptu.

Pirms vairākiem gadiem, degustējot "Corsa" piecdurvju hečbeku, mēs to novērtējām kā šarmantu, rāmu un ērtu auto, kuram tomēr pietrūkst aizrautības un sportiskās dzirksts.

Šoreiz degustētais trīsdurvju hečbeks pierāda, ka "Corsa" joprojām ir pārāka par daudziem, arī jaunākiem, klasesbiedriem gaitas komforta un akustiskā komforta ziņā, jo uz līdzena ceļa seguma trokšņu faktiski nav. Tiešām, braucot pie "Corsa" stūres, nav maza auto sajūtas. Piekare ir pietiekoši energoietilpīga, tā panes arī tipisku Latvijas ceļa asfaltu. Taču, šis "Corsa"  trīsdurvju hečbeks pārsteidz ar negaidīti labu, pat sportisku vadāmību un stabilitāti, kas nezūd pat 120 km/h lielā ātrumā uz visai nejauka asfalta. Jā, un arī bremzes corsai ir asas kā žilete! Kopumā jāsecina, ka "Opel Corsa" vienlīdz labi jūtas gan pilsētas drūzmā, gan uz šosejas, gan uz lauku ceļa.

Opel Corsa vērtējums

Plusi: ekonomiskais "EcoFLEX"  dīzelis, komfortabla gaita, laba vadāmība.

Mīnusi: dizains sāk novecot, ierobežota pārredzamība, pietrūkst vietas aizmugurē.



Tiem ļautiņiem, kuri ikdienā pārvietojas ar vecām sešcilindru “benzīna kapsētām”, var nākt prātā, ka motors, kas "normāli neēd", arī auto uz priekšu kustina gliemeža lēnīgumā. "Corsa EcoFLEX" pārliecinoši pierāda, ka šādi priekšstati ir bezcerīgi novecojuši. Modernie, videi draudzīgie dīzeļdzinēji patiešām ir ne tikai taupīgi, bet arī sniedz vairāk nekā pietiekamu jaudu un paātrinājumu. Nobrauktā degviela veido auto ekspluatācijas kopējo izmaksu nozīmīgu daļu, tāpēc pirms auto iegādes ikvienam būtu vērts rūpīgi apsvērt gan plānoto ikgadējo nobraukumu, gan patiesās, nevis iedomātās, vajadzības pēc dzinēja tilpuma un auto izmēriem. "Opel Corsa EcoFLEX" modifikācija ir tikai par dažiem simtiem eiro dārgāka, nekā standarta versija ar dīzeļdzinēju, un nav jāšaubās, ka šie ieguldījumi ātri vien atpelnīsies.  Turklāt, jāatceras, ka mūsdienās būt „zaļam“, jeb videi draudzīgam, ir stilīgi. Atšķirībā no sarežģītajiem, dārgajiem un nedaudz jocīgajiem hibrīdautomobīļiem, "Corsa EcoFLEX" ļauj tev būt “zaļam”, neupurējot ne gramu no braukšanas prieka.

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-