Ford Kuga tests.

Pievienots: 7. jūlijā 2008 07:00 | Autors: no krievu prese tulkoja Andris Vilks | Komentāri: (1)

Ford Kuga gaidīja, nu beidzot tas ir klāt! Jauno Ford kompānijas apvidnieku testējuši krievu žurnālisti.Ford apvidus automobiļi Eiropā nekad īpašā cieņā nav bijuši – Explorer un Expedition bija par lielu, turklāt ne ar ko īpašu neizcēlās, bet, kas attiecas uz Maverick, tad arī tas kaprīzajam Eiropas patērētājam ne pārāk gāja pie sirds. Droši vien tas skaidrojams ar to, ka šie automobiļi bija paredzēti Ziemeļamerikas tirgum. Ar Kuga situācija pilnīgi cita, jo šis spēkrats ir radīts tieši Eiropai.

Dizains – tas laikam ir Kuga lielākais pluss. Automobilis ir lielisks, turklāt no visām pusēm, bet galvenais – tas neizskatās sievišķīgs. Pēdējais ir par iemeslu tam, ka daudzi „mačo” pat nepieļauj domu, ka varētu iegādāties japāņu krosoverus. Patiesībā Kuga dizainā nav nekā revolucionāra. Stils, ko kompānija dēvē par kinētisko jau tika izmantots, veidojot modeļus S – Max un Mondeo, arī Focus pēc restailinga nu līdzinās Kuga. Tiesa, kā jau tas bieži gadās, par skaistumu ir jāmaksā – stilīgo aizmugures statņu dēļ, kas padevušies diezgan masīvi, skats uz aizmuguri ir visai ierobežots. Protams, palīdz prāvie atpakaļskata spoguļi, tomēr parkojoties neglābj arī tie. Parktronika bāzes aprīkojumā nav – tas pieejams tikai par papildu maksu (starp citu, drīzumā Ford sola šajā sarakstā iekļaut pat atpakaļskata kameru).

Ar ko iepriecina salons? Par laimi nekādu lielu pārsteigumu nav. „Par laimi” teikts ar nolūku, jo jaunākie Ford modeļi izcēlās ar bagātīgu komplektāciju. Arī Kuga salonā ir patīkami atrasties – sēdēšana ērta, apdares materiāli labi, plastikāts mīksts. Protams, ja jūs esiet pieraduši pārvietoties ar Premium klases spēkratiem, tad jums droši vien radīsies pretenzijas pret Kuga, tādi modeļi kā Mercedes – Benz GLK, Audi Q5 vai Volvo XC60 noteikti ir labāki, tomēr nevajag piemirst par cenu – Ford ir pilnīgi cita segmenta pārstāvis.

Otrajā krēslu rindā divi cilvēki var izvietoties itin komfortabli. Žēl, ka aizmugures sēdekli nevar pārbīdīt garumā, arī atzveltne neregulējas. Bagāžnieks patika – vietas pietiekami, pirkumus var izvietot dažādās kombinācijās. Vadītājam ir iespēja atvērt aizmugures durvis pilnībā, vai tikai nelielu daļu no tām, kas paceļas kopā ar stiklu. Ar ergonomiku viss kārtībā, arī sēdekļi uz goda. Tie ir eiropiešu gaumē – stingri, ar izteiktu sānu atbalstu. Patika stūre, kas jau bāzes komplektācijā ir ar ādas apdari, pie tam regulējas gan augstumā, gan garumā. Ir interesanta īpatnība – dzinēja iedarbināšana notiek ar pogu. Kuga, tāpat kā visiem citiem jaunākajiem Ford modeļiem ir borta kompjūters, kas ar jums komunicē krievu valodā. Viena no interesantākajām funkcijām ir iespēja pieskaņot stūres iekārtas darbību. Līdzīga fīča ir arī citiem Ford modeļiem, tomēr aizsteidzoties priekšā jāsaka, ka tieši Kuga regulējumi patiešām atšķiras cits no cita. Mums vislabāk patiks sporta režīms, tomēr, ja visu laiku jāpārvietojas pa pilsētu, tad labāk izvēlēties Comfort.

Ir vēl viena ļoti noderīga lieta – opcija paredz arī 220 voltu pieslēgvietu salonā, ko noteikti novērtēs portatīvo datoru īpašnieki. Atklājās arī dīvainas lietas: izrādījās, ka Ford nolēmis Krievijas patērētājam Kuga piegādāt bez rezerves riteņa! Nē, te kļūdas nav – automašīnas komplektācijā iekļauts tikai kompresors un hermetizētājs. Ko pavēlēsiet darīt, ja kaut kur nomaļā vietā gadīsies uzplēst riepas sānus – hermetizētājs tādā gadījumā nepalīdzēs. Par samaksu (1700 rubļi) pieejams vien mazizmēra rezerves ritenis. Ļoti dīvains Ford kompānijas lēmums, it īpaši, ja ņemam vērā to, ka mūsu priekšā nav vis mazulītis Daewoo Matiz, kas reti pamet pilsētas robežas, bet gan automobilis ar pilnpiedziņu un palielinātu klīrensu, kas spēj tālu izrauties no „asfalta džungļiem.”

Motoru un kārbu izvēle sastāv tikai no 2 litru dīzeļa (136 ZS, 320 Nm), ko komplektē ar sešu pakāpju mehāniku. Un, ja par motoru iebildumu nav, tad ar kārbu ir citādi – pati par sevi tā strādā lieliski: ātrumi slēdzas precīzi, pārslēgs labi iegulst rokā, bet nedrīkst aizmirst apstākli, ka patlaban arvien vairāk vidējās klases pircēju izvēlas „automātu,” kas ir daudz izdevīgāks pilsētas satiksmē. Automātisko transmisiju sola ne ātrāk par nākamo gadu, turklāt dīzeļdzinējam to pat nepiedāvās. Kombinācija ar automātisko transmisiju būs pieejama vien tiem, kas izvēlēsies jaudīgo 2,5 litru turbo dzinēju (200 – 225 ZS).

Salonā dīzeļa dziesma gandrīz nemaz nav dzirdama – atzinība starpsienas izolācijai, turklāt dzinējs pats par sevi arī nav no skaļajiem. Bet tā nav vienīgā labā īpašība – patika arī tas, ka dzinējs nodrošina pārliecinošu ieskrējienu. Un kā nu ne – 320 Nm grieze tiek sasniegta jau pie 2000 apgr/min. Tiesa, ieskrējiena laikā bieži nāksies pārslēgties. Pēc rūpnīcas datiem, Kuga maksimālais ātrums ar dīzeļdzinēju ir 180 km/h, tomēr mums vairāk par 170 km/h (pēc spidometra) neizdevās sasniegt. Taču, varat ticēt, ka arī šāds ātrums tādas klases krosoveram ir atzīstams sasniegums. Un pat traucoties maksimālajā ātrumā, mašīna nesvaidās un droši notur trajektoriju. Tomēr arī atslābināties nevarēs – ļoti jau uzkrītošs kļūst vēja, riepu un motora radītais troksnis. Līkumotos ceļa posmos Kuga parādīja sevi no labās puses, ko arī varēja gaidīt. Nav noslēpums, ka Ford Eiropas nodalījums atšķiras ar to, ka prot noregulēt balstiekārtu, un šajā gadījumā vēlreiz pierāda, ka algu velti nesaņem. Mašīna vadās lieliski: tā teicami ierakstās līkumā, zibenīgi reaģē uz stūres kustībām, virsbūve nosveras minimāli, bet galvenais – vadītājs saņem ideālu atgriezenisko informāciju. Ir arī stabilizācijas sistēma, kas iesaistās, ja pārlieku strauji ieiets līkumā.

Ja izlemsiet nobraukt no asfalta, tad atceraties: Kuga ir un paliek tikai krosovers. Līdz vasaras mājai nokļūsiet bez problēmām, taču pārvērtēt automašīnas spējas tomēr nevajadzētu. Bezceļu tests pierādīja, ka Kuga balstiekārtas gājiens ir samērā neliels un pat nelielu pauguru ieņemšana var beigties ar to, ka kāds no riteņiem zaudē saķeri ar virsmu. Par laimi automātika ar Haldex sistēmas palīdzību ātri pieslēdz aizmugures asi, bet elektroniskā sistēma sāk piebremzēt buksējošo riteni. Tiek uzskatīts, ka Kuga spētu braukt pat tad, ja saķere saglabājusies vairs tikai vienam ritenim. Tomēr tie ir tikai skaisti vārdi. Atgādinām, ka nopietnākos bezceļos Kuga var „nosēdināt” ātri, jo vairāk tādēļ, ka nekāda diferenciāļa bloķēšana vai pazeminātais pārnesums te neeksistē.

Tagad palūkosimies cenu virzienā: Kuga bāzes komplektācijā ar nosaukumu Trend ietilpst 4 gaisa spilveni, stabilizācijas sistēma, elektropakete (stikli + spoguļi), kondicionieris, mūzika ar 6 skaļruņiem, miglas lukturi, stūre ar ādas apdari un dzinēja iedarbināšana ar pogu. Cena - $37.200. Ir arī dārgāka versija ar nosaukumu Titanium par $40.580, kur iekļauti sēdekļi ar daļēju ādas apdari, 17 collu riteņu diski un divu zonu klimata kontrole. Bet papildaprīkojuma sarakstā ir dažādas noderīgas lietas, ieskaitot vējstikla apsildi, drošības aizkarus, 220 voltu rozeti utt.

Starp citu Krievijā rinda pēc Kuga izstiepusies jau līdz decembrim.

Komentāri:

Anry - 19. martā 2010 11:32

Uz šo mašīnu zaķi atskatās. Pareizā noformējumā var kalpot kā "zaķu līme".

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-