Mazāk par 5 litri uz 100 km – kurš būs testa uzvarētājs?

Pievienots: 10. septembrī 2009 22:27 | Autors: tulkoja Andris Vilks | Komentāri: (0)

Econetic, Ecoflex, BlueMotion – nosaukumi ņirb kā krāsaini konfekšu papīrīši, un šīs uzlīmītes mēs varam sastapt uz trīs vācu kompaktauto „dibeniem,” kas pieder Ford Focus, Opel Astra un Volkswagen Golf.Visi trīs ir pilnvērtīgi ģimenes auto, kas piedāvā pietiekoši daudz vietas braucējiem un to bagāžai un atšķiras tikai ar liesu apetīti. Vismaz tā gribētu domāt ražotājs, kas nekautrēdamies uzrādījis drosmīgus ciparus: 5,1 litri uz 100 km Astra, 4,5 litri Golf un Focus pat 4,3. Vai tas ir iespējams? Vācu žurnālisti mēģina uz to atbildēt.

Opel Ecoflex ir tikai mārketinga triks – tas nav nekas vairāk kā standarta modelis ar samazinātu degvielas patēriņu, kas līdz ar to ir arī videi draudzīgāks. Riselhaimas ražotājam tas ir 1,3 litru CDTI ar 90 ZS jaudu un bāzē iekļautu cieto daļiņu filtru. Cena sākot ar 19.415 eiro. Par to var iegūt Astra bez klimata iekārtas un radio, kas tomēr neliedz uzprišināt eko – Astra līdz Innovation aprīkojuma līmenim par 21.960 eiro. Lai atvieglotu zaļi domājošu censoņu pūles pēc ietaupītajiem degvielas gramiem, Opel iekrāsojis apgriezienu skalu 1250 – 2500 robežās. Izmēģinot Ecoflex praksē, kas pēc testa noteikumiem paredzēja arī 20 kilometru distanci ar pilnu gāzi, nācās secināt, ka auto patērē 5,9 litrus. Pozitīvi ir tas, ka Opel vienīgais piedāvā sešpakāpju transmisiju jau bāzes aprīkojumā. Braucot pa autobāni augstākajā pārnesumā, skala uzrāda 2400 apgriezienus. Ar to pietiek, lai saprastu, ka četru cilindru Common – Rail velk cītīgi, tomēr braukšanas prieku nesagādā – savus maksimālos 172 km/h tas sasniedz tikai ar garu, garu ieskrējienu.

Astra ir daudzfunkcionāls automobilis ar plašu salonu, tomēr nekāds dižais degvielas taupītājs vis nebūs. Astra spēks ir pievilcīgā sākumcena, zemās uzturēšanas izmaksas un labi garantijas noteikumi (6 gadi).

Ford ir sagatavojis veselu eko modeļu gammu. Pirmais pārstāvis ir Focus ar 1,6 TDCI motoru. Jau darba tilpums norāda, ka jaudas ir vairāk nekā Opel. Un tā patiešām ir – 109 ZS velk braši, piecpakāpju kārba slēdzas tīri, balstiekārta un stūres vadība atstāj sportisku iespaidu. Vai tad tas ir eko? Drīzāk jau auto, kas radīts braukšanas priekam. Uz to norāda arī špikeris - displejs, kas iemirdzas tikai tad, kad bultiņa sasniedz 4500 apgriezienus, gluži kā sporta auto. Tomēr degvielas taupīšanai tas nepalīdzēs.

Ford Econetic maksā 21.000 eiro. Tas ir par 500 eiro vairāk nekā Focus Style versijā. Cenu var vēl pazemināt, tikai tad būs jāizvēlas 109 ZS dīzelis (bez klimata iekārtas un radio). Ford savus ekoloģiskos centienus pamato ar sešām izmaiņām: optimizēta Motronic iesmidzināšanas sistēmas darbība, optimizēta servo stūres darbība, kārbā izmantota eļļa ar zemāku viskozitāti, pazemināta virsbūve, attiecīgi pieskaņots aerodinamiskais aprīkojums un 15 collu diski ar pazeminātas pretestības riepām. Vai ar šīm izmaiņām pietiek? Atbilde ir nē. Tests pierādīja, ka ražotāja dati par degvielas patēriņu ir krietni pārspīlēti. 4,3 litru vietā, Econetic iztērēja 5,9. Iegāž „īsā” pārnesumu kārba. Braucot ar ātrumu 130 km/h un piekto pārnesumu, apgriezieni turas pie 2600, kas īpaši sāpīgi būs lielu pārbraucienu cienītājiem.

Volkswagen par BlueMotion trīsdurvju modeli prasa 20.625 eiro, par ko iegūstam zemāku virsbūvi (par 15 mm), informācijas displeju, kas signalizē pareizo pārslēgšanās momentu, ar aerodinamiskā aprīkojuma plāksnēm nosegtu apakšu, samazinātus tukšgaitas apgriezienus, vieglas rites pretestības riepas un „garākus” pārnesumus (3 – 5). Prakse pierādīja, ka VW taktika ir vispareizākā – ar 5,2 litriem Golf izrādījās vistaupīgākais. Pie ātruma 130 km/h apgriezieni rāda 2200 apgr/min, pie 200 km/h – 3400 apgr/min. Dīzelītis gan ir paskaļš, tomēr degvielu sadedzina efektīgāk nekā konkurentu Common – Rail tehnika. Golf tātad ir uzvarētājs, tomēr uzvara nav bez zaudējumiem: ar tādu automobili ir jāpatīk braukt – garo pārnesumu dēļ vārdu salikums „braukšanas prieks” te kļūst par svešvārdu. Īpaši kaitinoša ir lēnā paātrināšanās 80 – 120 km/h diapazonā: BlueMotion tam vajag 15,6 sekundes, kur pretī 105 zirgspēku Golf ar parasto ātrumkārbu to paveic veselas 6 sekundes ātrāk. Arī Astra un Focus ir elastīgāki. Tātad cieš braukšanas komforts. Zemā virsbūve un stingri piepumpētās Michelin riepas (2,5 bāri), braucienu dara manāmi cietāku. Un tomēr – braukšanas komfortam ir sekundāra nozīme, šiem auto ir jāekonomē. Tādēļ visi trīs tiek sūtīti distancē vēlreiz – šoreiz īpaši stingrā taupīšanas režīmā. Rezultāts: Golf – 4,1, Astra – 4,7, Focus – 4,6 litri uz 100 km.

Testā pierādījās, ka ar Golf patiešām var taupīt, kamēr Astra un Focus skanīgajiem nosaukumiem drīzāk ir reklāmas raksturs. Ar skaitu uzlīmīti vien nepietiek. Lai taupītu, nepieciešams vairāk investēt arī tehnikā.

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-